pil doorslikken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

pil doorslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:08

Hallo Lachen

Ik vroeg me af, is het slecht om de pil door te slikken?
Dus niet elke maand een stopweek te houden maar gewoon altijd doorslikken?
En zijn er veel mensen die dat doen?
Ik ben nu 15, dus ik ben benieuwd of het kwaad kan..

http://www.depers.nl/opmerkelijk/59900/ ... dspil.html
Hier een linkje over een pil voor altijd doorslikken
Laatst bijgewerkt door Sodeletuut op 09-11-08 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

lovey_ou

Re: pil doorslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:09

je mag niet altijd doorslikken. Weet niet waarom presies maar het is niet goed voor je.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:10

Iemand vertelde me net dat het vorige week in de krant stond, dat het geen kwaad kon. Ik heb het zelf niet gelezen maar ben wel benieuwd.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:10

Ik deed het ook welleens, als ik geen zin had in een stopweek (ivm vakantie ofzo). Een keer kan niet zoveel kwaad, maar weken achter elkaar is een minder goed idee, dan kun je ineens doorbraak bloedingen krijgen. Op langere termijn schijn je ook een groter risico te lopen op onvruchtbaarheid.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:11

Ik doe het wel eens, dat ik een weekje oversla, maar sommige mensen nemen gewoon nooit een stopweek..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:11

Doorslikken kan idd geen kwaad. Feitelijk is de stopweek alleen maar ingelast om je lichaam als het ware voor de gek te houden. Je menstrueert dan ook niet echt. Bij pilgebruik komt namelijk geen ovulatie, bereidt je lichaam zich dus niet voor op een zwangerschap, en hoeft er dus ook niks uit Pling Er zijn zelfs artsen die zeggen dat het beter is om wél door te slikken.
Doe waar je je goed bij voelt Lachen Het kan iig geen kwaad.

@Mloeser: risico op onvruchtbaarheid loop je sowieso met pilgebruik Knipoog

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:13

Ik doe het regelmatig. Dokter had verteld dat het geen kwaad kon.
Vind dat het vaak niet goed uitkomt,en als je het kan uitstellen, waarom niet? Haha!
Heb vaak genoeg ook van die doorbraakbloedingen gekregen, volgens de dokter kon dat ook niet veel kwaad.
Slik hem vaak genoeg 2 maanden door, maar wil die doorbraakbloedingen liever niet, want die komen zo onverwachts Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:13

Waarom zijn er dan toch zoveel mensen die wel een stopweek inlassen? Bloos

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:14

Ik heb nog nooit een doorbraakbloeding gehad.. zijn die zo erg dat je wel maandverband/tampons moet gebruiken?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:15

omdat dat 'hoort', je zo wordt verteld. En om een beetje in het ritme van je cyclus te blijven. Eigenlijk is het onzin, want je hebt geen cyclus met al die hormonen Pling

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:18

Dus het is helemaal niet erg.. In dat geval Haha!
Ik zal voor de zekerheid mn HA nog wel even bellen morgen.

Wat vinden jullie trouwens van de link in de openingspost?

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:18

Sodeletuut schreef:
Ik heb nog nooit een doorbraakbloeding gehad.. zijn die zo erg dat je wel maandverband/tampons moet gebruiken?

Ik ben dan gewoon even lang ongesteld als altijd. en ja dan moet je dat ook gebruiken ja Knipoog
De eerste keer dat ik dat had,ik bleef maar ongesteld, maar zo slim als ik was, slikte de pil ondertussen ook gewoon vrolijk verder. Hamer
Ik me maar afvragen waarom ik zo lang ongesteld bleef.. naar de dokter gegaan, zegt hij: ja het is ook wel verstandig om dan te stoppen met de pil, en wanneer je weer moet beginnen, met een nieuwe strip beginnen.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:20

Ik zou ook je HA bellen. Ik kan me niet voorstellen dat het gezond is Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:20

Ik slik al een poosje de pil door. Wordt gewoon echt ziek van de pijn als ik gewoon ongestelt word. Dat is één van de redenen om aan de pil te gaan. Heb het ruim een jaar geprobeert met de stopweek om te kijken of het minder werd. Werd het helaas niet dus dan slik ik hem liever door dan om de drie weken een week ziek zijn.

Als ik te lang achter elkaar door de pil door slik krijg ik wel doorbraakbloedingen, ongeveer naar een half jaar. Dan las ik een stopweek ik en ga daarna weer verder.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:20

Haha okee Huilen van het lachen
Dus gewoon op het moment dat je een doorbraakbloeding krijgt, stoppen met je pil en na een week weer opnieuw beginnen?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:21

Judith_ schreef:
Ik slik al een poosje de pil door. Wordt gewoon echt ziek van de pijn als ik gewoon ongestelt word. Dat is één van de redenen om aan de pil te gaan. Heb het ruim een jaar geprobeert met de stopweek om te kijken of het minder werd. Werd het helaas niet dus dan slik ik hem liever door dan om de drie weken een week ziek zijn.

Als ik te lang achter elkaar door de pil door slik krijg ik wel doorbraakbloedingen, ongeveer naar een half jaar. Dan las ik een stopweek ik en ga daarna weer verder.

Och, 1x in de 6 maanden is geen ramp toch? Lachen Dan zal ik het gewoon om de 3 maanden doen ofzo, voor de zekerheid..

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:22

Sodeletuut schreef:
Haha okee Huilen van het lachen
Dus gewoon op het moment dat je een doorbraakbloeding krijgt, stoppen met je pil en na een week weer opnieuw beginnen?

Ja met nieuwe strip. anders klopt je maand niet meer Bloos

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:23

Djeenie schreef:
Ik zou ook je HA bellen. Ik kan me niet voorstellen dat het gezond is Lips are sealed

waarom niet... Het is heel logisch hoor; wat er niet in zit, hoeft er ook niet uit Pling

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:26

nou.. ik heb hem afgelopen maand door proberen te slikken.. maar na 2 weken werd ik dus toch een beetje ongesteld.. ben der maar mee opgehouden

meestal slik ik gewoon een week extra door.. dan heb ik er geen last van

en als ik hem doorslik dan lijkt het wel als of ik vaker naar de wc moet dan anders

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:29

het stond van de week inderdaad in de krant, het verband tussen endometriose en het vaak ongesteld zijn is aangetoond.

het kan in ieder geval absoluut geen kwaad om de pil door te slikken. er komt geen eisprong en de baarmoeder wordt niet gereed gemaakt voor een eventueel bevrucht eitje. dus er is geen baarmoederslijmvlies en dus ook geen ongesteldheid.

ik slik zelf altijd een strip of 4 door

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:30

LimaMambo: Is je pil dan niet gewoon te licht?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:30

LiSSy schreef:
het stond van de week inderdaad in de krant, het verband tussen endometriose en het vaak ongesteld zijn is aangetoond.

het kan in ieder geval absoluut geen kwaad om de pil door te slikken. er komt geen eisprong en de baarmoeder wordt niet gereed gemaakt voor een eventueel bevrucht eitje. dus er is geen baarmoederslijmvlies en dus ook geen ongesteldheid.

ik slik zelf altijd een strip of 4 door

En nog nooit een doorbraakbloeding gehad? Bloos

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:32

nope, in het begin wel eens, gewoon door slikken en even een inlegkruisje indoen. als je dan stopt met slikken krijg je wel een zwaardere bloeding

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:32

Sodeletuut schreef:
LimaMambo: Is je pil dan niet gewoon te licht?

ik heb een half jaar geleden een zwaardere gekregen omdat ik last had van doorbraakbloedingen..
had eerst microginon 30 en heb nu de 50 versie

en het helpt wel als ik hem gewoon slik zoals het moet, dus met tussenstops.. maar als ik hem een maand door wil slikken dan werkt ie weer niet.. erg vervelend..

ben nu ook zwaarder en langer ongesteld dan normaal.. voordat ik die nieuwe pil kreeg was ik het 5 dagen en vrij weinig.. nu 6 a 7 dagen en enorm veel. terwijl dit toch juist korter moet zijn?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:33

LiSSy schreef:
nope, in het begin wel eens, gewoon door slikken en even een inlegkruisje indoen. als je dan stopt met slikken krijg je wel een zwaardere bloeding

oké.. en welke pil slik je?