Veel beweging toch aankomen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nano05

Veel beweging toch aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 20:09

Pffff.. word er zo moe van.

Sinds mei dit jaar wonen we in Drenthe, 2 paarden aan huis en een hond.

Elke dag mest ik 2 stallen grondig uit, haal ik mest uit het land, paarden naar buiten, paarden naar binnen, water bijvullen, kruiwagen met mest achter leegkiepen 2x, paar keer per dag goed wandelen met de hond, mijn huishouden, tuineren. Ik ben buiten mijn werk om constant in beweging.

Ik eet normaal, tuurlijk snoep ik wel eens of zondig ik wel, maar niet overdreven.

Toch sinds ik hier woon kom ik behoorlijk aan :-(. Mijn broeken zitten strakker, bah walg van mezelf.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Wil wel weer gaan sonja bakkeren, maar denk dat je me dan kan oprapen.

Dunno

Re: Veel beweging toch aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:19

wellicht dat je lichaam het vet e.d wel verbrand heeft maar doordat je veel met zwaar werk bezig bent, kwa spieren "dikker" geworden bent (is niet beledigent bedoelt hoor Knipoog)
tja wat je daar verder aan kunt doen kan ik je helaas niet zoveel op zeggen (merk 't zelf op 't moment heb sinds kort 'n hond waar ik 3x per dag mee ga wandelen soms miss wel iets vaker, dat ik toch wel weer wat "flinkere" benen begin te krijgen...

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:21

heb geen idee mischien is het ook je lichaamsbouw..?

en ga niet sonja bakkerren daar word je neit beter op volgensmij mijn moede rdoet zo'n dieet namelijk weet hoe je eet
zoek dat maar es op op ineternet dan moet je wel eten maar kleine beetjes enzo en je valt er wel veel van af!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 21:29

liiisette: ik heb zo en zo stevige benen en aanleg om dik te worden, moet altijd oppassen wat en hoeveel ik eet.

Heet dat dieet ook: "weet hoe je eet" ???

Neverstop: Ja dat klopt inderdaad wel, maar of ik er echt blij van wordt?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:19

Ik kan er zo geen uitspraak over doen.
Ik weet niet wat je precies eet op een dag...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:42

maykie schreef:
Toch sinds ik hier woon kom ik behoorlijk aan :-(. Mijn broeken zitten strakker, bah walg van mezelf.

He joh kel!! Kop op meid, je bent een hartstikke leuke meid Lachen

Van sonja bakker viel je toen wel veel af, maar met de hoeveelheid werk wat je nu doet lijkt me dat niet gezond hoor!

Waar mijn zus een keer goed van is af gevallen, die wordt ongeveer al stevig als ze maar naar een koekje kijkt, is iedere dag 10 min hardlopen en veel water drinken ipv van sap oid.

Tot snel en niet zitten sippen hoor Knipoog

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:20

Doe eens goed bedenken wáárom je wilt afvallen. Je hoeft echt niet superdun te zijn. Aan de foto's op je profiel te zien heb je een gewoon normaal postuur, absoluut niet dik ofzo.
Gezond zijn is toch veel belangrijker. Als ik jou was zal ik gewoon lekker doorgaan waar me mee bezig was, je bent niet ongezond bezig!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:54

Ben je soms zwanger? Knipoog Slik je medicijnen, daar kan je ook van aankomen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:26

Als je ouder wordt kan je stofwisseling veranderen. Zo is het niet raar dat je naarmate je leeftijd vordert minder caloriën nodig hebt bv.

Sonja bakker is een korte termijn principe, denk aan jojo-effect. Misschien moet je je gehele eetpatroon iets aanpassen en vast houden (afhankelijk van wat die zijn natuurlijk). En verder heeft de één minder caloriën nodig dan een ander. Of meer sporten bv.

Wees bewust bezig met wat je eet en eetgewoontes zijn. Ieder is zoals die is, je kunt niet eeuwig sonja bakkeren bv. Wel een eet i.c.m. bewegingspatroon vinden dat je vol kunt houden.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:31

gezond en afwisselend eten... veel mensen eten elke dag hetzelfde (met uitzondering avondeten)
en mij is verteld dat je lichaam daar op een gegeven moment aan gaat wennen....

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:35

Inderdaad vreemd. Zelf doe ik iedere dag 4 paarden, uitmesten, poepruimen, waterbakvullen etc.
Ik merk wel dat door veel zwaar werk, de kilo's er niet aankomen. Ik mag ook graag snoepen en hou van lekker eten... en.. als ik bovengenoemd werk niet doe, heb ik ook absoluut dat ik op mijn eten moet letten anders groei ik bij de klippen omhoog. Bovendien is dit ook weer de tijd van de gevulde speculaas, banketstaaf e.d. (grrr).
Ik drink altijd wel veel water dat is sowieso natuurlijk heel goed.
Bovendien eet ik calorien liever dan dat ik ze drink, dus ik zit veel aan de light sappen of cola light, met chips erbij...dat dan weer wel!
Is er verder iets in je situatie veranderd? baan veranderd? meer zittend werk bijvoorbeeld? Ik rij nu weer minder dan zomers dus dat is weer minder beweging, scheelt ook weer. Pling

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:56

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:01

Hmm dat vind ik ook wel vreemd als dat je veel beweegt je toch aankomt?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:14

LiNdA1986 schreef:

Ik vind het niet vreemd.
Spieren wegen meer dan vet, je benen kunnen heel goed veel gespierder zijn geworden door het "lichamelijke werk" en het wandelen met de honden.
Zwaarder worden betekend niet meteen vetter worden.

Als je nou echt "vetter" wordt en je een baggerbuik, blubber benen krijgt zonder dat je extreem veel ben gaan eten en meer ben gaan bewegen, dan zou ik toch even langs een arts gaan. Dan zit er iets echt niet goed!

Wat nu ws gebeurd is dat je spieren "aanzetten" en nog niet het "vet" vervangen. Na een tijdje wordt je vet dan (deels) vervangen door spieren (lang leve verbranding) en slinkt alles vanzelf wel wat meer

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 09:08

ma_rie_tje @ Ja dat zou inderdaad ook kunnen. Ik werk elke dag van 8.00uur tot 12.00uur op kantoor, ben rond 12.15uur thuis, lunch ik en dan zit ik niet meer op mijn kont voor ongeveer 19.00uur. Heb echt voldoende lichaamsbeweging.

Romeo2007 @ dat is toch met shakes? heb ik wel eens geprobeerd, maar daar word ik echt flauw van, vind shakes als vervanging echt helemaal niks.

Bedankt voor jullie reacties.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:44

Het is inderdaad met repen en shakes.

Maar het is volkomen veilig, aangezien je wekelijks of om de week naar de dietiste gaat.
Je wordt daar compleet doorgemeten, je ziet dan je vet, vochthuishouding, spiercellen etc. Soms heb je het gevoel dat je dunner bent, maar op de weegschaal weer niet. Maar als je dan wordt doorgemeten zie je bv wel dat er vet af is maar dat je vocht vast houdt. Lachen Dit werkt voor mij erg motiverend en verklarend, aangezien ik dan wel weet dat ik ben afgevallen en ik dan begrijp waarom je het niet op de weegschaal ziet.

Sochtends eet ik 1 reep (vult echt enorm en zijn harstikke lekker!) Daarbij mag ik onbeperkt Chrystal clear en Slimpie limonade drinken. Smiddags eet ik nog 1 reep. Als ik smiddags ga paardrijden of naar de sportschool (dus eigenlijk wel dagelijks) mag ik nog 2 boterhammen met zoet beleg voor mijn spieren. Savonds krijg ik 450gram pasta, aardappelen of rijst. Stuk vlees en groenten erbij.
Het valt reuze mee hoor! Knipoog

Ik was eerst ook heel erg sceptisch tegenover maaltijdvervangers, maar het is zo makkelijk! Niet meer nadenken wat zal ik eten en dan weer de verkeerde dingen meenemen uit de winkel en eten. Wanneer je je streef gewicht hebt bereikt, ga je weer onder begeleiding langzamerhand over op gewone voeding.

Verzekering vergoed dit dieet ook. Ik betaal alleen de repen zelf, van €1,50 per stuk.
Ga eens praten zou ik zeggen, het is echt ideaal! Succes!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:52

Dat probleem heb ik dus ook...
Ik heb nu een paar maandjes een vzpaard, ik moet een uur fietsen (in totaal) en dan rijd ik nog een uur, vrij intensief.
Nog een half uur door de bagger lopen, paarden binnen zetten, en toch was er dus zomaar in een keer 5 kilo bijgekomen!
Vind het echt zo raar, want ik groei in de lengte niet, ben niet anders gaan eten...
Nouja ik moet toegeven dat ik wel eens een zak pepernoten meeneem, maar kom je daar zo veel van aan?
(Ik eet ze nu dus ook niet meer.)
En voor de rest eet ik s'ochtends brinta omdat ik niks anders door m'n keel krijg. Schijnt ook een dikmaker te zijn...

Iemand tips voor mij?

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:12

Het kan idd zijn dat het door je spieren komt. Als jij een tijd niks doet zal het weer afzakken!
Maar zoveel beweeg je nou ook weer niet. Misschien eraan gaan denken om echt intensief te bewegen? Zoals hardlopen/fitnes oid.?

Verder zou ik je gewoon aanraden om te ontbijten met cornflakes ( licht ontbijt ) en iedere keer als je aardige trek krijgt fruit te eten. En dan savonds niet (zoals ik altijd doe) je helemaal volproppen met het avondeten. Dus niet eten tot je vol zit.

Verder kan je nog proberen een glas water voor iedere maaltijd te nemen. Dit geeft je een wat voller gevoel zodat je minder zal eten.

Denk ook gewoon aan de overbodige suikers en vetten. Zoals suiker in de koffie/thee of (extra) boter op je brood!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:23

zoveel werk is het nou ook weer niet dat je hierdoor afvalt!
ik doe ook dagelijks twee stallen en het hele gebeuren wat er bij komt kijken,maar val daar (helaas) niet door af,toen ik 4 jaar geleden op de manege ging werken,moest ik iedere week meer dan 30 stallen uitmesten,en toen vielen de kilos de eerste maanden er wel af,maar na een tijdje went je lichaamdaar zo aan dat als je dan meer eet je gewoon weer aan komt,en nu ze verbouwd hebben op de manege word het niet meer met de hand gedaan(halleloeja),als je wil afvallen dan moet je (nog) meer bewegen en minder eten,dat weet iedereen,maar de kunst er van is is volhouden en de een gaat dat beter af dan de ander.
mijn zus is met het sonja dieet meer dan 30 kilo afgevallen,maar het blijft voor haar een strijd voor levens lang,mijn oudste zus is weer heel dun,op gewicht blijven is voor de meeste gewoon heel moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:33

Zeker weten dat je niet meer bent gaan eten? Extra tussendoortjes vallen sneller op dan wanneer je bij het avondeten twee keer op schept, of bij het ontbijt een extra boterham eet. Of als je grotere porties neemt.

Daarnaast hebben spieren een grotere dichtheid dan vetweefsel. In die ruimte die vet in neemt kan dus evenveel spieren gaat zitten maar dit weegt wel zwaarder. 1 klio spieren neemt dus minder ruimte in dan 1 kilo vet. Als je nog snapt wat ik bedoel Bloos Knipoog
Je zult spieren dus eigenlijk eerder merken in het gewicht dan in de omvang.

@ Dekloktikt, cornfalkes zijn in mijn ogen niet bepaald een gezond ontbijt, vult voor geen meter waardoor je al snel weer honger hebt en bevat veel suiker. Eet in plaats daarvan bijv. een bord kwark met mueslie zonder suiker. Ga (magere/halfvolle) zuivelprodcuten niet uit de weg sommige mensen denken dat het dikmakers zijn. Een ontbijt mag best wat energie bevatten om het tot de lunch vol te houden.

@ Miss_Malfoy Brinta hoeft helemaal geen dikmaker te zijn, dat ligt er meer aan hoe je het bereid. Brinta met halfvolle melk levert best wat om de ochtend op vol te houden maar is absoluut geen dikmaker. Lepels suiker en volle melk er doorheen bijv. wel Lachen

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:44

@ Dekloktikt, cornfalkes zijn in mijn ogen niet bepaald een gezond ontbijt, vult voor geen meter waardoor je al snel weer honger hebt en bevat veel suiker. Eet in plaats daarvan bijv. een bord kwark met mueslie zonder suiker. Ga (magere/halfvolle) zuivelprodcuten niet uit de weg sommige mensen denken dat het dikmakers zijn. Een ontbijt mag best wat energie bevatten om het tot de lunch vol te houden.

dat kan je ook doen. Maar cornflakes zijn juist wel goed voor je! Want je hebt wel suikers nodig Knipoog Alleen geen overbodige dus. Daarnaast zitten er veel vezels in. En je moet ook niet wachten tot de lunch voor je weer eet, je moet je stofwisseling wel op gang houden dus kan je tussendoor gewoon fruit en dergelijke eten! Maar van kwark in de ochtend wordt je júist wel dik! Aangezien in kwark heel veel (slechte) vetten zitten. Kan je beter een beetje magere yoghurt nemen! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:51

In magere kwark zitten vrijwel evenveel vetten als in magere yoghurt. Bovendien wordt vet uit zuivel voor een groot deel niet op genomen doordat het zich bind met calcium en gewoon wordt uitgescheiden.
Natuurlijk heb je suikers nodig, helemaal in de ochtend. Maar geef zelf toch liever de voorkeur aan natuurlijke suikers uit fruit ect. dan aan toegevoegde suikers.
Dat je stofwisseling uit valt als je je gewoon aan de drie hoofdmaaltijden houdt is mij niet bekend.
Daarnaast geef ik liever de voorkeur aan een stevig ontbijt dan aan een licht ontbijt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:26

Dus je hebt sonja bakker gedaan, daar is waarschijnlijk je stofwisseling langzamer door geworden en als je nu iets teveel eet kom je heel snel aan.
Dit is ook het jojo-effect dat je krijgt door dieten.
Eigenlijk is een dieet echt niet goed, je moet je leefpatroon aanpassen dus je zal hier altijd aan vast zitten.
En ik weet waar ik over praat ik weeg zelf bijna 100 kilo.
Ik wandel me het licht uit de ogen en dan zeggen mensen dat ik deze beweging gewent ben omdat ik dat altijd doe, dus dan zou ik nergens meer van af kunnen vallen, onzin is dat.
Ik wandel veel met de honden dan nog een keer met mijn shet, doe ook veel aan de lange lijnen dus ook weer lopen.
Ik pak zo vaak mogelijk de fiets en werk in de winkel, waar ik ook veel moet lopen.
Ik hou rekening met eten, maar ik ontneem mijzelf niet alles.
Heb heel veel geprobeerd om af te vallen maar het gaat bij mij heel langzaam of niet en dat is behoorlijk frustrerend en de motivatie zakte me ervan in mijn schoenen.
Ik doe nu al jaren niks meer met dieten en hang al jaren tegen die 100 kilo aan, leuk is het niet ik zou graag slanker zijn, maar ik moet daar zoveel voor doen en laten dat mijn humeur daar ook niet beter van zal worden.

Nu ben ik een gezellige dikkert, al kan ik me voorstellen dat jij dat niet wilt, ik heb me erbij neergelegd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:29

Heb ik ook zelfs met gastric bypass, soms op vier dagen 7 kilo aankomen sommige mensen hebben gewoon ongeluk in het leven Haha! . Misschien is het iets hormonaal ?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:22

LiNdA1986 schreef:

is helemaal niet vreemd, sinds ik fitness word ik wel zwaarder máár wel strakker, spieren wegen zoveel meer...