Zo moe...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fliam

Zo moe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 23:17

Zo moe...

Eigenlijk ben ik altijd wel moe en lijkt steeds erger te worden. Ben getest op o.a. pfeiffer, maar nee, dat is het niet.

Het probleem is dat ik gewoon te veel doe. Ik voel mij zo'n aansteller als ik dit aan mensen vertel, omdat ik weet dat anderen ook wel eens moe zijn. Het probleem bij mij zit erin dat ik niet moe mag zijn en ik van mijzelf verwacht dat ik mij altijd voor de volle 100 % inzet.

Op het moment is het echt het toppunt. Ik ben snel geirriteerd, snel emotioneel, ontzettend moe (en gelukkig kan ik op het moment wel goed slapen). Ik hoor van alle kanten dat ik het rustig aan moet gaan doen, maar dat kan ik simpelweg niet.
Al met al draai ik vaak dagen van 6.30 uur tot 22.00 uur zonder even te (kunnen en willen) relaxen. Doe ik dit wel, dan ben ik total loss en kan niet meer van de bank af komen. Mijn remedie: doorgaan!

Maar toch blijkt deze drukke indeling in mijn leven niet afdoende te zijn. Vriendinnen zeggen mij nooit te zien, op uitnodigingen om te gaan stappen ga ik bijna niet in. Dit doet mij pijn, zeker ook omdat ik wel wil maar dat het qua tijd niet lukt. Ik loop op mijn tandvlees en dit soort kritiek kan ik er niet bij hebben.

Wie herkent dit bij zichzelf en wat heb jij er mee gedaan?

Tallout

Re: Zo moe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:19

Heb ik ook, dus ik lees even mee Lachen ik heb alleen nog geen oplossing...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:20

wordt het niet eens tijd om eens gas terug te nemen?? Ik snap wel dat je ontzettend moe bent. Je loopt constant jezelf voorbij.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:31

Ik ben ook best vaak moe Tong uitsteken Wat ik daar tegen doe: ik drink op een doordeweekse dag zo'n 7 energydrinks met caffeine, dat werkt heel goed. En verder moet je niet te vaak tegen jezelf gaan zeggen dat je zo moe bent want daar wordt het alleen maar erger van!
Ben je van half zeven tot 10 uur aan het werk? Dan zou ik zeggen dat het misschien wat te veel is.. In totaal ben ik ook wel van zeven tot half elf continu bezig maar dat is inclusief naar mijn paard gaan, wat voor mij ontspanning is. Dan is het wel goed vol te houden Knipoog Maar als je elke dag van half zeven tot tien uur werkt kan ik me voorstellen dat je overwerkt raakt...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:35

Ik zou dit verhaal hebben kunnen schrijven. Scheve mond Helaas...

En maar door vliegen om maar niet te merken (en te laten merken) dat je moe bent. Nou heb ik een paar weken echt gas terug genomen (voor mijn doen), ik heb dingen gelaten die ik eigenlijk niet wilde laten en nog altijd ben ik moe. Dood moe zelfs en daar baal ik helemaal van. Dan laat ik die dingen al en nog steeds moe. Boos!

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die echt goede tips hebben.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:35

Hinke schreef:
Ik ben ook best vaak moe Tong uitsteken Wat ik daar tegen doe: ik drink op een doordeweekse dag zo'n 7 energydrinks met caffeine, dat werkt heel goed.

Een niet zo gezonde oplossing moet ik zeggen.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 23:35

Hinke schreef:
Ik ben ook best vaak moe Tong uitsteken Wat ik daar tegen doe: ik drink op een doordeweekse dag zo'n 7 energydrinks met caffeine, dat werkt heel goed. En verder moet je niet te vaak tegen jezelf gaan zeggen dat je zo moe bent want daar wordt het alleen maar erger van!
Ben je van half zeven tot 10 uur aan het werk? Dan zou ik zeggen dat het misschien wat te veel is.. In totaal ben ik ook wel van zeven tot half elf continu bezig maar dat is inclusief naar mijn paard gaan, wat voor mij ontspanning is. Dan is het wel goed vol te houden Knipoog Maar als je elke dag van half zeven tot tien uur werkt kan ik me voorstellen dat je overwerkt raakt...

Met deze opmerking kan ik dus niks, ik vind juist van mijzelf dat ik niet moe mag zijn. Het heeft mij veel moeite gekost om het hier te plaatsen.
En nee, ik werk niet van half zeven tot 10 uur, ik ben bezig in die tijd.
Ik heb bij deze post sterk het gevoel dat ik mijzelf hier moet gaan verantwoorden, daar heb ik absoluut geen zin in en was ook niet mijn doel van het starten van dit topic.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 23:38

SplashIsLief schreef:
Ik zou dit verhaal hebben kunnen schrijven. Scheve mond Helaas...

En maar door vliegen om maar niet te merken (en te laten merken) dat je moe bent. Nou heb ik een paar weken echt gas terug genomen (voor mijn doen), ik heb dingen gelaten die ik eigenlijk niet wilde laten en nog altijd ben ik moe. Dood moe zelfs en daar baal ik helemaal van. Dan laat ik die dingen al en nog steeds moe. Boos!

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die echt goede tips hebben.

Bedankt voor je reactie, door deze post merk ik dat ik inderdaad niet de enige ben.
Mijn vriend ondersteunt me zoveel mogelijk, vandaag heb ik bijvoorbeeld uitgeslapen. Met als resultaat dat mijn dag niet meer op gang komt, ik nog moeier ben en ik me schuldig voel over de tijd die ik heb 'verslapen' vanmorgen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:43

Ik probeer je ook niet onderuit te halen zammetje Haha! Het is mijn ervaring dat als je vaak tegen jezelf zegt dat je moe bent je dat uiteindelijk alleen maar versterkt. Maar dat doe jij niet, dus dat is het probleem dan gelukkig niet!

Ben je al die tijd alleen bezig met dingen die 'moeten' of ook leuke dingen? Dat is een groot verschil nl...

Je kunt natuurlijk gas terug nemen als je denkt dat je overwerkt raakt, maar dat heb je zelf vast ook al overwogen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:45

Bij mij hielp goed eten ook! Eerst ontbeet ik altijd snel even snel een cracker s'ochtends en dan op de fiets.
Maar nu ik wat uitgebreider ontbijt heb ik al veel meer energie.
Ook als ik weer thuis kom van school eet ik een broodje ei, of iig iets wat goed vult en dat hielp bij mij al heel goed.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 23:48

Hinke schreef:
Ik probeer je ook niet onderuit te halen zammetje Haha! Het is mijn ervaring dat als je vaak tegen jezelf zegt dat je moe bent je dat uiteindelijk alleen maar versterkt. Maar dat doe jij niet, dus dat is het probleem dan gelukkig niet!

Ben je al die tijd alleen bezig met dingen die 'moeten' of ook leuke dingen? Dat is een groot verschil nl...

Je kunt natuurlijk gas terug nemen als je denkt dat je overwerkt raakt, maar dat heb je zelf vast ook al overwogen.

Had ik je post even verkeerd begrepen, maar dit is wel een mooi voorbeeld hoe snel ik over de zeik kan gaan. Soms worden de leuke dingen ook moeten voor mij. Ik heb bv. 2 paarden. Ik kan ontzettend van mijn dieren genieten, maar moet er elke dag een aantal uur naar toe. Ik weet: luxe probleem.
Ik speel doedelzak, elke dag oefenen en 2 keer per week les. Ik vind het leuk, maar moet blijven oefenen en moet les blijven nemen om te ontwikkelen. Ik weet: luxeprobleem
Ik vind mijn werk geweldig, ik vind het leuk, maar ik werk 36 u per week (dus ook een vorm van moeten). maar ook dat is een luxe probleem.
We hebben pas een woning gekocht, super super gaaf, maar je moet er een hoop voor regelen en doen, al dan niet te spreken over het opknappen van de woning
En zo gaat het rijtje door en door....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:49

Tja, ik heb een vriendin die het zelfde heeft, rent ook maar door en haar lichaam begint nu zijn tol te eisen voor haar drukke leven. Je voordeel hierin is dat je weet waar het vandaan komt en de enige die er iets aan kan veranderen ben jij zelf Lachen
Ik denk persoonlijk dat je de rustmomenten voor jezelf gewoon af moet dwingen, ik neem aan dat je wel pauzes hebt op je werk? Maak je daar gebruik van? En zo ook thuis: néém gewoon even een moment van rust tussen je bezigheden door ookal ben je niet moe, dwing jezelf om even uit te rusten.

Je kunt nu nog doorrennen, maar je lichaam geeft al aan dat het teveel wordt, neem je rust meid, het is zó belangrijk voor je eigen gezondheid, niemand kan 100% presteren en erbij blijven ook jij niet Knipoog Ik denk dat het ook een beetje een kwestie is van het idee loslaten dat je de hele dag voluit moet presteren, dan ben je al een eind op weg.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 23:51

@ pistache: bedankt voor je tip! ik eet wel goed, maar neem er nauwelijks de tijd voor. Als ik kan eten en iets anders tegelijkertijd kan doen, dan doe ik dat. Misschien moet ik daar maar eens mee beginnen...

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 23:55

Mas schreef:
Tja, ik heb een vriendin die het zelfde heeft, rent ook maar door en haar lichaam begint nu zijn tol te eisen voor haar drukke leven. Je voordeel hierin is dat je weet waar het vandaan komt en de enige die er iets aan kan veranderen ben jij zelf Lachen
Ik denk persoonlijk dat je de rustmomenten voor jezelf gewoon af moet dwingen, ik neem aan dat je wel pauzes hebt op je werk? Maak je daar gebruik van? En zo ook thuis: néém gewoon even een moment van rust tussen je bezigheden door ookal ben je niet moe, dwing jezelf om even uit te rusten.

Je kunt nu nog doorrennen, maar je lichaam geeft al aan dat het teveel wordt, neem je rust meid, het is zó belangrijk voor je eigen gezondheid, niemand kan 100% presteren en erbij blijven ook jij niet Knipoog Ik denk dat het ook een beetje een kwestie is van het idee loslaten dat je de hele dag voluit moet presteren, dan ben je al een eind op weg.

Bedankt voor je post, hier heb ik echt wat aan. Ik weet dat ik de enige ben die wat kan veranderen, en je hebt gelijk, ik moet rustmomenten in gaan bouwen. Ik herken wat je zegt wb gezondheid, mijn vriend confronteerd mij hier dagelijks mee (ook omdat ik al maanden met blokkades in lichaam loop en regelmatig ernstige hoofdpijnaanvallen heb).
Op mijn werk heb ik geen pauze, ik eet met de clienten.
Laatst bijgewerkt door fliam op 02-11-08 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:56

ik heb het helaas ook...alleen dan in combinatie met hartkloppingen en vermeerdering van migraineaanvallen, ook slaap ik maar 3 uur per nacht, wat ook niet bepaald meewerkt...oplossing heb ik ook nog steeds niet gevonden...

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 23:57

lammie2701 schreef:
ik heb het helaas ook...alleen dan in combinatie met hartkloppingen en vermeerdering van migraineaanvallen, ook slaap ik maar 3 uur per nacht, wat ook niet bepaald meewerkt...oplossing heb ik ook nog steeds niet gevonden...

Jeetje.... en dan dacht ik dat het bij mij erg was *schaam*

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:01

Ik heb er ook last van.
Ben ook vaak moe, wordt dan sacherijnig en ook last van migraine. Ikzelf heb het idee, zodra ik ga rusten komt die moe-heid alleen maar meer naar boven..

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:02

ik weet ook wat de oorzaak is maar ja de banen in de gehandicaptenzorg liggen niet voor het oprapen met al die vacaturestops. dat van die blokkades in je lichaam ken ik ook...bij mij zitten ze in nek, schouder en rug en bekken...
ik werk nu op een EMB groep maar de werkdruk is daar zoooooo hoog en biedt mij te weinig uitdaging en is lichamelijk te zwaar...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:05

dit zou nit mijn verhaal, maar wel het verhaal van m'n vriend kunnen wezen.
Elke dag om 6.00 eruit en pas om 22.00 weer binnen.
Ook aan hem merk ik dat ie gauw geirriteerd is en toch ook wel echt moe is.
Hij heeft een melkveebedrijf en er zijn dus ook werkzaamheden die gedaan moeten worden.

Soms zet ik zijn wekker wat later om hem toch maar iets langer te kunnen laten slapen. En op zondag ga ik bv niets van hem vragen, als ie dan wil slapen, moet ie dat vooral doen!

Zoals ik jouw verhaal lees is muziek maken je hobby, maar er zit toch een bepaalde stress aan verbonden, het steeds weer oefenen om toch maar weer beter te worden, ik heb zelf ook een instrument bespeeld, maar werd hier best wel down van, als ik zin heb dan pak ik m'n dwarsfluit en ga ik spelen, geen orkest meer en het moeten.

Geef je dingen makkelijk uit handen of wil je vooral alles zelf doen? Dingen uit handen geven kan ook al een hele hoop schelen.

Verder wil ik je toch ook nog meegeven dat je vooral tijd vrij moet maken voor vriendinnen. Ga eens lekker naar de sauna of ga iets anders leuks en ontspannends doen, ook al is het maar 1x in de 2 maanden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:07

Als ik het zo lees prop je 2 dagtaken in elke dag. Dat je daar moe van wordt verbaasd mij niks.
Mag het trouwens arbeidstechnisch wel om geen pauze te nemen gedurende je werkdag?
Als ik je klachten lees denk ik toch richting een burn-out, je hebt zo te lezen ook geen enkel moment op je dag dat je even niks hoeft. En ook leuke dingen kosten energie helaas.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:10

ik heb trouwens ook geen pauzes op mijn werk...terwijl ik een bewoner een hap eten geef neem ik zelf ook maar een hap, anders kom ik zelf niet eens aan eten toe...

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 00:11

@ annastasia: bedankt voor de tip om toch proberen af te spreken.
Ik kan heel moeilijk dingen uit handen geven en ben perfectionistisch aangelegd. Dit uit zich bijvoorbeeld in het stallen uitmesten. Het moet op bepaalde manier gebeuren, ik kan dit niet een dag minder grondig doen.
Mijn ouders zijn wel op de hoogte van hoe ik ben (tja, heb daar ruim 21 jaar in huis gewoond) dus mijn moeder komt wel eens samen met mij m'n dieren doen. Dat scheelt wel al stukken.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 00:14

tamary schreef:
Als ik het zo lees prop je 2 dagtaken in elke dag. Dat je daar moe van wordt verbaasd mij niks.
Mag het trouwens arbeidstechnisch wel om geen pauze te nemen gedurende je werkdag?
Als ik je klachten lees denk ik toch richting een burn-out, je hebt zo te lezen ook geen enkel moment op je dag dat je even niks hoeft. En ook leuke dingen kosten energie helaas.

Daar heb je wel een beetje gelijk in, ik wil te veel uit mijn dag halen. Geen idee of het arbeidstechnisch mag, het zal wel want er wordt al jaren gewerkt met dit concept. Maar zeker niet onaardig om eens na te pluizen.
Je hebt gelijk dat leuke dingen doen energie kost, maar ik laai mij daar meestal wel weer mee op. Een burn- out vind ik wel heel drastisch, ik noem het liever over vermoeid Knipoog want op mijn werk kan ik voldoende functioneren.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:16

Zelf heb ik nl ook altijd druk, druk en nog eens druk.
HBO opleiding zo'n 1,5 uur per keer reizen, 15 uur per week werken, paarden, waarvan 1tje niet thuis staat, huishouden + meehelpen achter.
Dus ook eigenlijk nergens tijd voor. Dingen moet je dus ook gewoon afspreken, als ik dit niet doe dan gebeurt het ook niet. Sommige dingen kan ik heel makkelijk uit handen geven, klussen in huis bv weer niet. Tenzij ik weet dat diegene het beter kan als ik.
Wat dat betreft lijken we wel wat op elkaar, alleen blijf ik, als het even kan, tot 9.00 op m'n bed liggen

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 01:03

zammetje schreef:
tamary schreef:

Daar heb je wel een beetje gelijk in, ik wil te veel uit mijn dag halen. Geen idee of het arbeidstechnisch mag, het zal wel want er wordt al jaren gewerkt met dit concept. Maar zeker niet onaardig om eens na te pluizen.
Je hebt gelijk dat leuke dingen doen energie kost, maar ik laai mij daar meestal wel weer mee op. Een burn- out vind ik wel heel drastisch, ik noem het liever over vermoeid Knipoog want op mijn werk kan ik voldoende functioneren.

Allereerst even reactie op pauze, op een werkdag van 8 uur in de zorg bij mij dan... geldt dat je een kwartier en een half uur pauze mag houden.
Echter aangezien de werkdruk vaak hoog is en/of je alleen staat kan je de groep/woning/gebouw vaak niet verlaten en als je gaat zitten is er altijd wel iemand die je nodig heeft.
Dus pauze?? nog nooit van gehoord Clown
Ook ik wil altijd alles zelf doen resultaat zodra ik even ga zitten om een poging te doen rustig te eten naast me bord met brood gewoon in slaap vallen.
Ik weet nu dat ik tever ben gegaan maar krijg het niet voor elkaar me patroon te veranderen.
Blijf dan nu ook even je topic volgen....