Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Hinke schreef:Ik ben ook best vaak moeWat ik daar tegen doe: ik drink op een doordeweekse dag zo'n 7 energydrinks met caffeine, dat werkt heel goed.
Hinke schreef:Ik ben ook best vaak moeWat ik daar tegen doe: ik drink op een doordeweekse dag zo'n 7 energydrinks met caffeine, dat werkt heel goed. En verder moet je niet te vaak tegen jezelf gaan zeggen dat je zo moe bent want daar wordt het alleen maar erger van!
Ben je van half zeven tot 10 uur aan het werk? Dan zou ik zeggen dat het misschien wat te veel is.. In totaal ben ik ook wel van zeven tot half elf continu bezig maar dat is inclusief naar mijn paard gaan, wat voor mij ontspanning is. Dan is het wel goed vol te houdenMaar als je elke dag van half zeven tot tien uur werkt kan ik me voorstellen dat je overwerkt raakt...
SplashIsLief schreef:Ik zou dit verhaal hebben kunnen schrijven.Helaas...
En maar door vliegen om maar niet te merken (en te laten merken) dat je moe bent. Nou heb ik een paar weken echt gas terug genomen (voor mijn doen), ik heb dingen gelaten die ik eigenlijk niet wilde laten en nog altijd ben ik moe. Dood moe zelfs en daar baal ik helemaal van. Dan laat ik die dingen al en nog steeds moe.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die echt goede tips hebben.
Hinke schreef:Ik probeer je ook niet onderuit te halen zammetjeHet is mijn ervaring dat als je vaak tegen jezelf zegt dat je moe bent je dat uiteindelijk alleen maar versterkt. Maar dat doe jij niet, dus dat is het probleem dan gelukkig niet!
Ben je al die tijd alleen bezig met dingen die 'moeten' of ook leuke dingen? Dat is een groot verschil nl...
Je kunt natuurlijk gas terug nemen als je denkt dat je overwerkt raakt, maar dat heb je zelf vast ook al overwogen.
Mas schreef:Tja, ik heb een vriendin die het zelfde heeft, rent ook maar door en haar lichaam begint nu zijn tol te eisen voor haar drukke leven. Je voordeel hierin is dat je weet waar het vandaan komt en de enige die er iets aan kan veranderen ben jij zelf![]()
Ik denk persoonlijk dat je de rustmomenten voor jezelf gewoon af moet dwingen, ik neem aan dat je wel pauzes hebt op je werk? Maak je daar gebruik van? En zo ook thuis: néém gewoon even een moment van rust tussen je bezigheden door ookal ben je niet moe, dwing jezelf om even uit te rusten.
Je kunt nu nog doorrennen, maar je lichaam geeft al aan dat het teveel wordt, neem je rust meid, het is zó belangrijk voor je eigen gezondheid, niemand kan 100% presteren en erbij blijven ook jij nietIk denk dat het ook een beetje een kwestie is van het idee loslaten dat je de hele dag voluit moet presteren, dan ben je al een eind op weg.
lammie2701 schreef:ik heb het helaas ook...alleen dan in combinatie met hartkloppingen en vermeerdering van migraineaanvallen, ook slaap ik maar 3 uur per nacht, wat ook niet bepaald meewerkt...oplossing heb ik ook nog steeds niet gevonden...
tamary schreef:Als ik het zo lees prop je 2 dagtaken in elke dag. Dat je daar moe van wordt verbaasd mij niks.
Mag het trouwens arbeidstechnisch wel om geen pauze te nemen gedurende je werkdag?
Als ik je klachten lees denk ik toch richting een burn-out, je hebt zo te lezen ook geen enkel moment op je dag dat je even niks hoeft. En ook leuke dingen kosten energie helaas.
zammetje schreef:tamary schreef:Als ik het zo lees prop je 2 dagtaken in elke dag. Dat je daar moe van wordt verbaasd mij niks.
Mag het trouwens arbeidstechnisch wel om geen pauze te nemen gedurende je werkdag?
Als ik je klachten lees denk ik toch richting een burn-out, je hebt zo te lezen ook geen enkel moment op je dag dat je even niks hoeft. En ook leuke dingen kosten energie helaas.
Daar heb je wel een beetje gelijk in, ik wil te veel uit mijn dag halen. Geen idee of het arbeidstechnisch mag, het zal wel want er wordt al jaren gewerkt met dit concept. Maar zeker niet onaardig om eens na te pluizen.
Je hebt gelijk dat leuke dingen doen energie kost, maar ik laai mij daar meestal wel weer mee op. Een burn- out vind ik wel heel drastisch, ik noem het liever over vermoeidwant op mijn werk kan ik voldoende functioneren.