Eczeem, 24/7 jeuk.. Wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Eczeem, 24/7 jeuk.. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 13:24

Hoi Bokkers,

Ik heb gezocht naar een soortgelijk topic, maar kon niks vinden en wou het toch even kwijt..

Al vanaf mijn geboorte heb ik eczeem en een erg droge huid.. M'n ouders hebben echt vanalles geprobeerd en hopen dus dat ik er overheen zou groeien.. Het ging dan ook steeds beter en ik had er eigenlijk nooit meer last van.. Maar sinds een jaar ofzo heb ik er weer erg last van.. Het begon op m'n rug, maar heb het nu gewoon bijna overal.. Geen enkele creme of bodylotion helpt. Ik ben totaal geen doktermens dus voordat ik daar heen ging was het echt erg (ook de woorden van m'n dokter) en hij geloofde me gewoon niet dat ik het elke dag insmeerde met vaseline.. Toen maar weer aan de hormoonzalf en dit helpt ook wel voor een deel maar het gaat gewoon niet weg.. En ik word er echt gek van waardoor het ook niet minder word.. Maarja maandag maar weer naar de dokter.. Want m'n zalf is inmiddels al weer op..

Meer bokkers die hier last van hebben?

MaaikeMo

Re: Eczeem, 24/7 jeuk.. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:12

Ik heb ook last van eczeem gehad, ik ben toen naar een homeopaat gegaan, en die heeft mij er helemaal vanaf geholpen. hoe? geen idee.. ben er iig wel blij mee..

ik ben zelf niet echt iemand die snel naar alternatieve geneeswijze zou gaan, maar ben blij dat ik toen naar een homeopaat ben geweest.. miss is dit ook een optie voor jou? zoek dan wel echteen goede homeopaat, want er zitten wel veel kwakzalvers tussen...

sterkte met de jeuk!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:15

Doei! Meld zich.
Als klein meisje had ik het bij m'n ellebogen en in m'n knieholtes...nu kun je me beter vragen waar ik het niet heb Nagelbijten / Gniffelen

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:18

Mijn broertje heeft het al zijn hele leven overal.. Verschrikkelijk.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 14:19

Homeopaat ben ik vroeger ook wel geweest ja Ja Nu eerst maar maandag even afwachten Lachen

Marlies, ik heb dus precies hetzelfde!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:20

ik heb het ook heel erg in m'n gezicht...maar mijn zalf help goed waardoor je het niet ziet.
Ik smeer me dagelijks een ongeluk en begin het beu te worden eerlijk gezegt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:23

heb als kind ook ontzettend veel eczeem gehad, heb er nu gelukkig geen last meer van! nog wel als ik wasverzachter gebruik maarja dan voorkom ik maar gewoon
ben ook naar een alternatief arts geweest en er daardoor vanaf gekomen!

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:23

Heb er ook last van (en mijn familie ook)
Het kan te maken hebben met je cyclus of het gebruik van de pil, soms hebben mensen het dan erger. Dan is overstappen naar een andere pil misschien een optie.
Ook ligt het over het algemeen heel erg aan je voeding. Bijv. veel melk(producten) kan ook je eczeem bevorderen. Dus let er eens op, wie weet dat als je daar op gaat letten, en het aanpast dat je het wat meer kan proberen. Dat heeft bijv. bij mijn zus echt een verschil van dag en nacht gegeven.

Daarnaast natuurlijk heel goed aan je weerstand werken, dus voldoende groente en fruit eten en genoeg slaap.

En tja, verder, met dit weer ... Dan is het niet tegen te houden.
Ojah, een extra steuntje voor je huid is een goede creme, persoonlijk ben ik bijna voor alle creme's allergisch, althans, de uitslag neem altijd toe, maar Ureum creme werkt super. Je kunt bij de apotheek een test flesje krijgen!

Citaat:
Eczeem
Een droge en sterk schilferende huid komt veel voor bij eczeem. Door de droge huid kan het eczeem verergeren.

Door ureum verminderen schilfering, kloven en branderige plekken. Andere klachten, zoals eczeem verergeren minder snel. Dit effect merkt u binnen een paar dagen.

De combinatie van ureum in een crème of zalf houdt de huid soepel en voorkomt verdere uitdroging van de huid. Het is belangrijk ureum op de huid regelmatig aan te brengen, minstens tweemaal per dag.
Klik voor meer informatie over geneesmiddelen bij eczeem
bron: http://www.efarma.nl/PAGES/winap.asp?ID ... =infotekst

Zon werkt ook goed bij huidproblemen, dus een zonnebankje zo nu en dan in de winter scheelt ook. Lachen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 14:25

Dat ga ik maandag dan ook eens informeren bij m'n dokter over die pil Ja

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:21

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:58

Ik meld me Doei! Heb sinds mijn geboorte een zeer droge huid, 's zomers eczeemplekken op de bekende plaatsen (knieholtes, ellebogen etc) en sinds een jaar onder mijn voeten, op mijn voeten, enkels, knieholten, bovenbeen, buik, hals, armen en handen. Heb het nu eindelijk een beetje onder controle, maar echt. Die jeuk soms.. Ik knijp mezelf meestal heel hard in plaats van krabben. Lachen

Verder kan ik je aanraden om eens een kijkje te nemen op het forum van de VMCE. http://www.vmce.nl/smf/
Speciaal voor mensen met constitutioneel / atopisch eczeem.

Heb een aantal tips voor je:
Vermijd crèmes en bodylotions!! Lang niet vet genoeg met dit weer, en omdat er water en parfum en weet ik veel wat voor spul er allemaal in zit. Cremor Cetomacrogolis is een beter alternatief (informeren bij de huisarts).
Gebruik geen douchegels! Alleen als je in een steenkolenmijn werkt heb je zeep nodig om schoon te worden, de mens is de afgelopen jaren schoon genoeg geworden. Een washandje en water is goed genoeg Lachen
Douche kort, lauw en zo min mogelijk. Ik douche gemiddeld om de anderhalve dag à 2 dagen. En daarna je huid lekker insmeren met een vette crème of zalf.

Veel sterkte ermee, ik weet hoe je je voelt, en je mag me altijd pb'en met vragen of je verhaal kwijt willen. Lachen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:05

Mijn plaatsen van eczeem:
-Onderbenen
-Bovenbenen
-Knieholtes
-Bips
-Onderrug
-Flanken
-borsten/tepels
-Vingers
-Handen
-Onderarmen
-Ellebogen
-Bovenarmen
-Nek
-Achterhoofd ( is een plekje)
-Voorhoofd+oogleden
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 31-10-08 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:08

Kombucha thee helpt bij eczeem zowel bij mensen als bij dieren, het zit in flessen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:10

Ik had eczeem voornamelijk op mijn rug, je wilt niet weten hoe dat eruit zag en hoe verschrikkelijk erg het jeukte, kon geen bh of strak tshirt verdragen, na jaren corticozalf smeren en ziekenhuisbezoeken, bij de homeopaath terecht gekomen en ik ben er vanaf. Heel soms steekt het de kop weer op maar het wordt nooit meer zo erg als het was. Zoek een goede homeopaath zou ik zeggen want exceem komt meestal van binnenuit en is met zalfjes niet weg te krijgen. Succes.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:14

maras schreef:
Ik had eczeem voornamelijk op mijn rug, je wilt niet weten hoe dat eruit zag en hoe verschrikkelijk erg het jeukte, kon geen bh of strak tshirt verdragen, na jaren corticozalf smeren en ziekenhuisbezoeken, bij de homeopaath terecht gekomen en ik ben er vanaf. Heel soms steekt het de kop weer op maar het wordt nooit meer zo erg als het was. Zoek een goede homeopaath zou ik zeggen want exceem komt meestal van binnenuit en is met zalfjes niet weg te krijgen. Succes.

Ik vind dit een erg gevaarlijke uitspraak. Eczeem is bij iedereen anders en dus ook anders om te behandelen. Mijn vader (zeer ernstig eczeem) heeft een tijd bij een homeopaat gelopen en daar GEEN baat bij gehad, maar nu heeft hij lichttherapie en helpt hem wel. Wat bij jou wel werkt hoeft niet bij iedereen zo te zijn..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:19

Eczeem moet je ook van binnenuit behandelen, niet aan de buitenkant dicht gaan smeren.Een homepaat kan veel doen bij eczeem en gevaarlijk is het niet hoor,ze hebben echt wel een lange studie gevolgd.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:25

Oh neem me niet kwalijk hoor Plien, het is niet mijn bedoeling om gevaarlijke adviezen te geven maar een homeopaath is nooit gevaarlijk en je hoeft er geen jaren te lopen om af te wachten of het wel of niet werkt, dat merk je gauw genoeg maar hormoonzalven nemen de kwaal niet weg , dat wilde ik vooral aangeven met mijn berichtje.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:39

Ik kan soms ook onterecht fel reageren dus ook excuses van mijn kant. Wat ik meer wilde aangeven is dat, wat bij de ene werkt bij de andere haast het tegenover gestelde effect teweeg kan brengen.

Niet aanvallend bedoeld verder, iedereen bedoelt het goed en wil het beste voor mekaar, maar ik hoor bijna dagelijks adviezen van mensen die het niet hebben, maar toch beter weten Lachen (Niet naar mensen in het topic bedoelt maar meer in het algemeen)
"Joh, gewoon niet krabben"
"Bodylotion van dit en dit merk zijn dé uitkomst"
"Bah, wat vervelend voor je. Is het besmettelijk?" *verschrikt hoofd
"Bij het nichtje van de achterbuurvrouw van de moeder van het pleegzoontje van het vriendje van het dochtertje van een vriendin van mij zit iemand op snorkelen en die zegt dat brandnetelthee beter werkt dan welke hormoonzalf ook!" Nors opkijken

Soms vind ik zulke mensen, hoe goed ze het ook bedoelen, net zo vervelend als jeuk. Clown

Ik ben nu net bij een dermatoloog onder behandeling en kijk hoe dit zal verlopen. Maar ik zit er opzich wel over te denken om een keer te kijken bij een homeopaat, opzich hoor je er niet veel negatieve verhalen over maar ik ben gewoon bang dat het weer één grote teleurstelling wordt. Lachen

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:00

Plien, ik kan je een foto van mijn rug laten zien waar de dermatoloog zelfs vol walging naar zat te kijken en het niet meer wist zodat ik geen keus had als naar de homeopaath te gaan jaren geleden en goddank hielp het bij mij wel terwijl ik al jaren aan het doktoren was. Vandaar dat ik hoop voor andere mensen met dezelfde hoeveelheid jeuk als dat ik had dat zij ook baat bij een honeopaath hebben. Ik gun iedereen een jeukvrij leven en een rug of welke plaats op je lichaam dan ook zonder afschuwwekkende rode plekken, bulten en korsten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:44

Citaat:
Zon werkt ook goed bij huidproblemen, dus een zonnebankje zo nu en dan in de winter scheelt ook.

Klopt.
Ik heb jaren geleden vreselijk last van mijn handen gehad. Kapot, dik, en jeuk zo vreselijk dat het onvoorstelbaar is voor mensen die het nooit gehad hebben.
Ik ben toen een aantal maanden naar Australie geweest, waar ik alleen maar in de zon heb rondgelopen en het was weg!!
Sterker nog, ik heb sindsdien nooit meer last van mijn (droge) handen gehad!! Dat zonnebankadvies is dus een hele goede voor je!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:54

Ook ik heb eczeem, op de binnenkant van mn ellebogen, mn knieholtes en mn bovenbenen. Nu met dit weer is echt een drama. Je blijft smeren. Ik smeer nu smorgens met bodylotion van zwitsal en savonds met een emulsie van de dokter. Het trekt niet weg, maar is nu wel soepel zodat ik er niet zon last van heb. Vooral paardrijden met dit weer is een drama, het doet zeer. Ik smeer t in voordat ik naar mn paardje ga, en als ik thuis kom weer gelijk. Hoe doen jullie dat? Zou zon thermobroek helpen? Onder de douche gebruik ik trouwens schuimbad van zwitsal, is t enige waar ik geen droge huid van krijg, en t ruikt ook nog lekker.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:30

Hoe bedoel je Siersma, schuurt het?
Je kan bij de apotheek buisverband halen, zit op een rol van 10 meter en verkrijgbaar in verschillende groottes, en dat om je knieën doen en andere plekken waar het zeer doet of schuurt. Eventueel nog je knieën insmeren met een vette zalf of crème en als je bang bent dat het niet blijft zitten kan je het vasttapen. Lachen Ik doe dit namelijk ook met kniebeschermers tijdens danswedstrijden, anders gaat mijn huid echt naar de knoppen. Lachen

Afbeelding
Even ter verduidelijking. Knipoog

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:35

Ik heb het, vooral vroeger, heel erg veel in mn nek en in de holtes van mn ellebogen gehad.. dat laatste heb ik nu nogsteeds last van, maar het is wel minder als vroeger gelukkig

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:06

Ik heb een paar jaar bij een paardenmelkerij gereden. Hier kwamen ook mensen die last hadden van eczeem. Door het drinken van paardenmelk is bij hun de eczeem veel minder geworden en zonder jeuk. Misschien iets om te proberen? Bij google kun je er veel over vinden Ja

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:07

ik heb het zelf ook en ik ga soms naar een bioresenantietherapeut.
verder smeer ik elke dag parfanac.
ik weet wel dat je geen vasaline erop moet smeren want dan smeer je het helemaal dicht waardoor je op andere plekken eczeem krijgt.
zelf ben ik niet z'on voorstander van hormoonzalf.
als je niks van mijn bericht snapt wil ik het via pb wel duidelijk uitleggen maar anders wordt het z'on lang verhaal. Clown