Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
bron: http://www.efarma.nl/PAGES/winap.asp?ID ... =infotekstCitaat:Eczeem
Een droge en sterk schilferende huid komt veel voor bij eczeem. Door de droge huid kan het eczeem verergeren.
Door ureum verminderen schilfering, kloven en branderige plekken. Andere klachten, zoals eczeem verergeren minder snel. Dit effect merkt u binnen een paar dagen.
De combinatie van ureum in een crème of zalf houdt de huid soepel en voorkomt verdere uitdroging van de huid. Het is belangrijk ureum op de huid regelmatig aan te brengen, minstens tweemaal per dag.
Klik voor meer informatie over geneesmiddelen bij eczeem
maras schreef:Ik had eczeem voornamelijk op mijn rug, je wilt niet weten hoe dat eruit zag en hoe verschrikkelijk erg het jeukte, kon geen bh of strak tshirt verdragen, na jaren corticozalf smeren en ziekenhuisbezoeken, bij de homeopaath terecht gekomen en ik ben er vanaf. Heel soms steekt het de kop weer op maar het wordt nooit meer zo erg als het was. Zoek een goede homeopaath zou ik zeggen want exceem komt meestal van binnenuit en is met zalfjes niet weg te krijgen. Succes.
Citaat:Zon werkt ook goed bij huidproblemen, dus een zonnebankje zo nu en dan in de winter scheelt ook.