Achtervolgingsfobie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Achtervolgingsfobie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 03:50

Weet niet hoe het heet maar noem het even zo.

Altijd als ik 's avonds ergens loop, bijv naar de stallen en (vooral) weer terug, ga ik haastig lopen, klinkt stom, maar ben altijd bang dat iemand achter me aan komt ofzo.

Heb ik ook met meerdere dingen, als ik alleen thuis ben en het is heel laat.

Zoals bijv net ook, even naar de wc, nou...ik wist niet hoesnel ik terug naar mn kamer moest komen Nagelbijten / Gniffelen

Wie herkent dit?

Liesje89

Re: Achtervolgingsfobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 03:54

Doei! Haj dorpsgenoot Haha! Lovers

Ik heb dat ook hoor. Vooral als het donker is en ik de honden 's avonds laat uit moet laten ofzo. Dan ben ik ook altijd bang dat er iemand achter me aan komt en af en toe ren ik dan dus ook als een bezetene naar huis Nagelbijten / Gniffelen

Of als ik ergens loop, en achterom kijkt of er iemand loopt.. dan blijf ik om de zoveel tijd achterom kijken, dat is echt een heel irritante eigenschap, hahaha Tong uitsteken

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 03:56

Ik heb het ook 's avonds in het bos, op de scooter.. als het donker is. Dan rijd er echt niemand achter me, maar dan zit ik wel vet in de stress dat er dus wel iemand achter me rijd of dat ik iemand of iets (zwijn ofzo..) tegen kom, haha Clown

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:15

Hihi ik heb dat in de auto wel eens, als er heel lang iemand achter me rijd .

Ik wil dan wel eens om rijden, om te kijken of ie me echt volgt Huilen van het lachen

Stomme is, dat ik in mijn jongere jaren, met vriendinnen, zo vaak auto's achterna reed, als we ons verveelden. Whaha dus sja ik weet dat mensen het wel eens doen, dat achtervolgen Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:25

Waar ben je juist bang voor? Kan je de persoon die achter jou zou aankomen beschrijven? Kan je een reden voor jezelf bedenken waarom dit terugkomt als het nacht is? Welk gevoel geeft alleen zijn je?

Als je wil moet je deze vragen maar eens invullen Lachen

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:48

Ow dat herken ik zeker.
Ik kan echt paranoïde worden.
Maar ik weet wel de oorzaak daarvan, jij ook?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 10:53

katiavl schreef:
Waar ben je juist bang voor? Bang dat iemand me pakt ofzo, ik weet niet, gewoon angst... Bloos 's avonds moet je hier ook echt niet aanbellen, doe toch niet open Huilen van het lachen
Kan je de persoon die achter jou zou aankomen beschrijven? Nee, gewoon...iemand..
Kan je een reden voor jezelf bedenken waarom dit terugkomt als het nacht is? Pff, weet niet, denk omdat het donker is. Clown
Welk gevoel geeft alleen zijn je? Als ik bijv gewoon op de bank lig vind ik het niet eng, maar als ik bijv vanaf de deur naar de bank loop weer wel.

Als je wil moet je deze vragen maar eens invullen Lachen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 10:53

Broccoli schreef:
Ow dat herken ik zeker.

Weet 'm wel zo'n beetje...

Maar zeg dat liever niet zo openbaar.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:10

MelanieB schreef:
Broccoli schreef:
Ow dat herken ik zeker.

Weet 'm wel zo'n beetje...

Maar zeg dat liever niet zo openbaar.

Nee precies, ik ook niet.
Maar het is wel fijn dat je in ieder geval weet waar het vandaan komt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:19

Ik heb het in de steeg achter ons huis, als ik daar door het donker doorheen moet lopen of fietsen hoor en zie ik ook dingen die er niet zijn, ik maak mezelf er helemaal gek mee... Het helpt soms bij mij om muziek op te zetten, dat geeft wat afleiding Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:21

Heel herkenbaar.. ik moet me dan altijd weerhouden van achterom kijken, want als ik 1 keer gekeken heb blijf ik kijken. Nagelbijten / Gniffelen

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:27

Hihi ik heb dat ook altijd!
Ben bang dat er een enge man komt die me zo bij mn strot pakt Clown

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:30

Eerlijk gezegt heb ik daar nooit last van.. En we wonen hier echt in the middle of nowhere, midden in het veld.. Denk juist daarom, welke simpele ziel zou hier mij gaan zitten opwachten Nagelbijten / Gniffelen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:35

Ik heb dat ook! Maar ik ben gauw bang want ik heb het een paar jaar terug echt een keer gehad (toen was ik een jaar of 11/12).
Ik liep met Jazz langs het kanaal, en op een gegeven moment moet je oversteken. Toen kwam er vanaf die weg die ik moest oversteken zo'n man aan dus ik gewoon rustig doorlopen maar hij ging dus wel achter me lopen.
Dus ik kreeg op een gegeven moment zenuwen dus ik een beetje rennen, begint die man ook te rennen, dus ik werd helemaal bang en raakte in paniek dus ik nog harder rennen.

Op een gegeven moment kwam ik bij het hondenstrand en daar waren gelukkig wat mensen toen liep die man opeens gewoon langs me, maar ik ben nog steeds bang als ik s'avonds in het donker nog een stuk alleen moet fietsen vanaf stal.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:35

Vroeger op scouting toen had ik er vrij altijd last van die angst.

Bij verkenners had ik het toen vooral afgeleerd omdat je toen juist veel buiten was met de groep als het donker is.

Overig ben ik niet meer bang ervoor alleen nog wel als ik bijvoorbeeld in een donker bos fiets [alleen] dan zijn me ogen en oren op scherp gezet. 1e paar minuten heb ik dan ook even last van me ogen alsof ik in slaap dondelt maar na 1 á 2 minuten is dat weer over.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:37

Ik voeg me toe, heb daar ook heel veel last van !!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:24

ik heb iets dergelijks, ik denk altijd dat, meestal wanneer ik alleen thuis ben, en het is laat én ik ben wakker. Dan denk ik altijd dat er iets of iemand achter mijn deur staat. Eveneens heb ik héél lang gehad dat ik het altijd het idee had dat, wanneer ik aan het douchen was, er een man met rood haar door het raampje boven mijn bakamerdeur zat te kijken, met een grijns op zijn gezicht. Nooit heb ik het daadwerkelijk gezien maar ik was er altijd dóódsbang voor dat ik het eens zou zien..
Waarom? geen idee.
Achtervolgings angst heb ik eigenlijk ook wel een beetje, maar ik ben niet zo vaak alleen in het donker, maar als ik het ben, dan ga ik ook echt kei en kei hard fietsen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:35

Ik meld me ook. Ik heb dat regelmatig. Ik woon in een flat op derde etage met een open portiek en ben vaak bang dat er iemand achter me aan komt op de trap en dat ik geen kant op kan. In huis heb ik niet de angst dat iemand achter me aan komt, maar het gevoel dat er iemand in huis is.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:15

lotgenoot Doei!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:19

Jaa hier nog 1.

Zekers als ik alleen naar stal ga, zet altijd maar zo hard mogelijk muziek aan Ja heb ik er geen last van Lachen!

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:37

smurffie schreef:
Jaa hier nog 1.

Zekers als ik alleen naar stal ga, zet altijd maar zo hard mogelijk muziek aan Ja heb ik er geen last van Lachen!

heeft omgekeerd effect van mij

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 20:42

Een tijdje terug schrok ik me toch wild!

Ik ging tandenpoetsen, enmn broers kamer zit daarnaast en er was zo'n advertentiehokje zegmaar geopend, en die riep wat, echt zo'n meisjes/geeststem...

En die riep iets en daar verstond ik mijn naam in, het ging van zacht steeds harder, en weer zacht en weer harder, en ik wou m uitdoen, toen ik in de kamer was raakte ik echt in paniek, doodeng Bloos Echt stom eigenlijk Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:48

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:12

Ik had het eerder altijd, als ik een film/serie had gekeken met lijken oid.
Dan wist ik niet hoe snel ik de trap op moest, de gang over tot ik in m'n kamer was en de lamp aan kon doen xD.

Gelukkig hebben we nu weer WC boven, maar naar beneden vond ik ook áltijd eng. Zo donker.. Dan was ik echt heel gehaast.. Lips are sealed

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:14

sinds ik die kl*te film 'the ring' heb gezien zie ik ze vliegen haha. Bloos
als ik alleen thuis ben doe ik eerst de tv aan, als de tv uit staat dan zie dat meisje alweer uit de tv kruipen Lips are sealed als ik naar de wc ben gegaan hol ik de trap op en duik in mijn bed.
heb dan altijd een gevoel dat iemand zo bij mijn enkels pakt Nagelbijten / Gniffelen
ook als ik in het donker fiets/loop heb ik t idee dat ik word gevolg terwijl er niemand is, mijn fantasie slaat helaas regelmatig op hol haha Clown vrouweigen??