Allergisch voor wasverzachter?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Allergisch voor wasverzachter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 00:02

Ik word er dus he-le-maal gek van. Mijn ouders hebben nooit de kleding met wasverzachter gewassen, omdat zowel ik als mijn vader er allergisch voor waren/zijn. Maar helaas, mijn vriend houdt wel van wasverzachter, dus dan toch maar wat gekocht. De eerste fles ging goed, was geurloos en kleurloos. Dus toen dacht ik, mooi, misschien ben ik eroverheen gegroeid, en heb een fles gekocht die in de aanbieding was.
Je raadt het al... ik zit nu helemaal ONDER de jeukende bultjes/blaasjes, het is echt verschrikkelijk Huilen Vooral als mijn huid met lucht in aanraking komt, maar verder jeukt het ook gewoon de hele dag.

Nou heb ik de wasverzachter al de deur uitgegooid, maar mijn vriend wil dus zachte was. Ik heb alleen geen zin om de hele tijd met die jeuk te zitten natuurlijk Haha! Ik ga denk ik weer overstappen naar de eerste wasverzachter, maar heeft iemand tips om met die jeuk om te gaan?
Denk dat ik maar handschoentjes moet gaan dragen Nagelbijten / Gniffelen

Air

Re: Allergisch voor wasverzachter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:07

Mijn buurjongetje of buurmeisje heeft geloof ik ook last van allergie ervoor!
Volgens mij gebruiken ze nu die van de Aldi en kunnen ze daar wel tegen, maar zeker weten doe ik het niet Nagelbijten / Gniffelen
Als je nou weet voor welke stof je precies allergisch bent erin, kan je opzoek naar een wasverzachter zonder die stof.. als dat er is Clown

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:08

Misschien kun je kijken voor ongeparfummeerd wasverzachter.. dit werkt voor mij iig erg goed Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:18

De was scheiden? Extreme duivel Ieder z'n eigen wasje draaien Haha!

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:27

Hier hetzelfde probleem, mijn hubby kreeg, na jaren wasverzachter gebruikt te hebben opeens
mega uitslag, testen hebben het ook nog eens bevestigd, maar goed, heb meteen de "parfumerie"
de deur uitgedaan en wonderbaarlijk had ik ook opeens veel minder jeuk tussen mijn schouders.

Droogtrommel is een uitkomst, sinds dat wij zo'n aparaat hebben is de wasverzachter zowiezo
overbodig en verder ?........... als jij er allergisch voor bent en dus last ervan hebt.......................
met alle respect voor je vriend, maar hij kon mij de p*t op met zijn wasverzachter.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 00:33

Ja maar ik ben dus niet allergisch voor álle wasverzachter Knipoog Het gaat echt puur om die geparfumeerde zooi... Ik wil nu alleen van die jeuk af!
Droogtrommel ben ik niet zo'n fan van... nog afgezien van 't feit dat ik zo'n ding niet kwijt kan hier Clown Maar bedankt voor 't meedenken Lachen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:40

Ja die fout heb ik ook een keer gemaakt. Lekker goedkope wasverzachter. Zohee, helemaal gek van de bulten en de jeuk. Mentholpoeder erop, dit helpt heel aardig.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:49

Insmeren met calendulan creme? Helpt bij mij vaak bij jeuk en irritatie en voor in het vervolg is voorkomen de beste remedie Knipoog

Dus toch maar vast blijven houden aan de wasverzachter waar je wel tegen kan. Daarop kan je vriend zich neem ik aan wel aanpassen en hebben jullei zeker een middenweg. P.s. er zijn ook veel mensen die wassen met een wasnoot, schijnt vooral voor mensen met allergische reacties op wasmiddel enz. geschikt te zijn..

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:52

Ik ben ook allergisch voor wasverzachter. Je hebt ook wasverzachter speciaal voor allergie heet volgens mij hyperallergeen van die had ik geen last Knipoog
Wij gebruiken helemaal geen wasverzachter meer want in de meeste wasmiddelen zit ook wat wsverzachter en wij hebben een droger Knipoog

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:35

Ik ben allergisch voor wasverzachter met parfum erin, dus wij hebben makkelijke oplossing, wasverzachter zonder parfum! Haha!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:39

ik heb hier een crème van de homeopaat tegen gehad. Ik heb namelijk meerdere huid allergenen waaronder wasverzachter. ik weet alleen niet wat erin zit... Misschien zelf ff naar de HA of homeopaat?

Edit: mijn mams wast nu zowiso zonder wasverzachter, maar het werkt voor mij ook op andere allergenen Bloos

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:44

Ik moet nog wel ergens een tube calendulan hebben staan ja, dat ik daar zelf niet aan heb gedacht! Bedankt in ieder geval.

Enneh... die geparfumeerde wasverzachters komen er hier ook níet meer in haha!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:14

hier ook een vriendje met een wasverzachter allergie, ik gebruik dus ook helemaal geen wasverzachter meer, de handoeken en het beddengoed gaat de droger in en de rest droogt aan een waslijntje. Het wordt echt niet zo hard als een plank hoor als je aan de lucht droogt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:18

Pling dacht dat ik de enige was die daar last van had Bloos
thuis gebruiken we gelukkig nooit wasverzachter, het kan ook prima zonder eigenlijk!
maar als ik ergens kleren leen moet ik echt uitkijken, vooral broeken Vork
erge jeugdtrauma's er aan overgehouden door dat ik mn hele benen onder de exceem had zitten Huilen
wasverzachter komt bij mij de deur niet in!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:22

Het enige merk waar de mannen hier tegen kunnen is Robijn, van de rest worden ze gek van de jeuk Boos!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:24

Ben ook al allergisch voor wasmiddel. Wij gebruiken geen wasverzachter, duur, slecht voor je kleren, slecht voor de wasmachine en slecht voor het milieu.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 22:30

eva1969 schreef:
Het enige merk waar de mannen hier tegen kunnen is Robijn, van de rest worden ze gek van de jeuk Boos!

Ik heb het dus juist met Robijn Clown Wasmiddel heb ik dan weer geen enkele last van. Ik vind het ook juist fijn als dingen wat harder/stugger zijn, vooral m'n handdoeken dus die was ik ook nooit met wasverzachter. Kleding maakt me niet zo veel uit, en m'n vriend houdt wel van zacht , dus die dan maar met wasverzachter.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:38

Klinkt misschien gek, maar ik gebruik nooit wasverzachter, maar azijn. Mijn was is net zo zacht als die van mijn huisgenootjes die wasverzachter gebruiken.
Daarbij beschermt het ook nog de kleuren van je kleding.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:35

Ik ben ook al allergisch voor wasverzachter. Voor mij zou de oplossing dan toch zijn om de was gewoon maar te scheiden. Liever een extra was draaien, dan verschrikkelijke jeuk hebben.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:38

jep hier net zo, in het begin gaat het goed, maar op een gegeven moment ook kriebels en bultjes.

Scheelt dat mijn partner het niet uit maakt.
Je zou idd gescheiden kunnen gaan wassen, of hij moet wennen aan geen wasverzachter.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:39

mijn dochter en man hebben dit ook ze hebben echter geen last als ik hypoallergeen neem op de verpakking staat dan ook vaak een baby omdat die er ook niet tegen kunnen. is er van verschillende merken, meestal een witte fles.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:40

ik ben ook allergisch daarvoor maar alleen voor de wasverzachter van robijn! word dan helemaal gek van de jeuk

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:42

Ik heb ook van alle wasverzachters last behalve die van neutral, is wat duurder maar het word lekker zacht en ik heb geen jeuk meer!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:07

Ik ben ook heel gevoelig voor wasverzachter, krijg er eczeem van. Ik woon sinds kort samen met m'n vriendje, een trouw wasverzachter gebruiker *LOL* Gelukkig laat hij het nu staan, en dat scheelt enorm wat betreft jeuk. Ja

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:58

Wij gebruiken hier de wasverzachter van Neutral. Iets anders verdraag ik absoluut niet