Ik had even een vraag. Ik zou graag willen weten hoeveel het kost als je naar een diëtiste gaat.. Aangezien me moeder zegt dat het nogal prijzig is. Dus ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken.

Alvast bedankt!
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Lenneke_ schreef:Volgens mij wordt het door de meeste verzekeraars vergoed als je een verwijsbriefje haalt bij de huisarts.
Prrrr schreef:Mijn diëtiste vroeg rond de vijftien euro voor een controleconsult... Misschien moet je gewoon eens een diëtiste bij jou in de buurt bellen en vragen wat een consult kost. Zekerder dan dat kun je het niet weten...
Essiie schreef:Ik heb zelf al vanalles geprobeerd, ook een tijd echt super gezond geleefd, niet te veel eten enzo maar daarvan viel ik ook niks af.
Nicole288 schreef:Essiie schreef:Ik heb zelf al vanalles geprobeerd, ook een tijd echt super gezond geleefd, niet te veel eten enzo maar daarvan viel ik ook niks af.
Misschien kun je dan ook overwegen om naar een sportschool te gaan. Die kunnen ook een plan opstellen voor je als je aangeeft hoeveel je kwijt wilt.
Een dietiste zal je trouwens niet weigeren hoor, je betaalt tenslotteEen eerste gesprek kan altijd en mss is dat voor jou al genoeg, zodat je een plan van aanpak hebt
Madeira_ schreef:Essiie, ik heb overgewicht en ik mag zeg maar ook ''gratis'' gaan omdat ik een verwijsbrief van de huisarts heb. Ook al ben je 10 kilo te zwaar (weet je gewicht en lengte niet dus kan niet weten of het zo is) kun je nog een verwijsbrief halen.
Heb je, je verhaal wel eens voorgelegd aan je huisarts?
Essiie schreef:Madeira_ schreef:Essiie, ik heb overgewicht en ik mag zeg maar ook ''gratis'' gaan omdat ik een verwijsbrief van de huisarts heb. Ook al ben je 10 kilo te zwaar (weet je gewicht en lengte niet dus kan niet weten of het zo is) kun je nog een verwijsbrief halen.
Heb je, je verhaal wel eens voorgelegd aan je huisarts?
Nee nog niet, ik ben gewoon bang dat ik toch geen verwijsbrief krijg.. Aangezien je het niet echt aan me ziet. Ik ben 1.75 en 72 kilo, opzich wel normaal. Maar ik voel me er gewoon echt niet lekker bij en dat is al een hele tijd zo.
Madeira_ schreef:Essiie schreef:Nee nog niet, ik ben gewoon bang dat ik toch geen verwijsbrief krijg.. Aangezien je het niet echt aan me ziet. Ik ben 1.75 en 72 kilo, opzich wel normaal. Maar ik voel me er gewoon echt niet lekker bij en dat is al een hele tijd zo.
Ik denk dat je het toch maar is moet proberen je hele verhaal uit te leggen..
Essiie schreef:We hebben thuis wel een Cross trainer en ik zeg ook elke keer tegen mezelf van nu ga je er echt op.. Maar het is gewoon zo saai beetje in je uppie op dat ding dat ik het elke keer uitstel en het vervolgens toch niet doe.
Nicole288 schreef:Essiie schreef:We hebben thuis wel een Cross trainer en ik zeg ook elke keer tegen mezelf van nu ga je er echt op.. Maar het is gewoon zo saai beetje in je uppie op dat ding dat ik het elke keer uitstel en het vervolgens toch niet doe.
Muziek is je vriend hierbij![]()
Wat ik deed was gewoon muziek aan met een lekker ritme en dan op de plaats hardlopen. Of sommige mensen zetten zo'n aparaat voor de TV of lezen ondertussen een boek, iets om je gedachten bezig te houden.
Madeira_ schreef:Ik hoop het ook voor je!
Ik vind als je je niet goed voelt in je vel, en je hebt wel een ideaal beeld (dus niet: ik ben 1,72 en weeg 65 maar wil 55) dat je dan recht hebt op een diëtiste.
Als je niet doorkomt, ik mag binnenkort wel dus dan geef ik je wel tips
Madeira_ schreef:Ik duim voor je![]()