Diëtiste... ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Essiie

Diëtiste... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 20:10

Hallo,

Ik had even een vraag. Ik zou graag willen weten hoeveel het kost als je naar een diëtiste gaat.. Aangezien me moeder zegt dat het nogal prijzig is. Dus ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken. Lachen

Alvast bedankt!

Lenneke_

Re: Diëtiste... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:11

Volgens mij wordt het door de meeste verzekeraars vergoed als je een verwijsbriefje haalt bij de huisarts.

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 21:15

Lenneke_ schreef:
Volgens mij wordt het door de meeste verzekeraars vergoed als je een verwijsbriefje haalt bij de huisarts.

Ja maar dat is alleen als het op doktersadvies is. Dat kan bij mij niet, aangezien ik geen ziekte of iets heb, ik wil alleen 10 kilo afvallen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:16

Mijn diëtiste vroeg rond de vijftien euro voor een controleconsult... Misschien moet je gewoon eens een diëtiste bij jou in de buurt bellen en vragen wat een consult kost. Zekerder dan dat kun je het niet weten...

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 21:24

Prrrr schreef:
Mijn diëtiste vroeg rond de vijftien euro voor een controleconsult... Misschien moet je gewoon eens een diëtiste bij jou in de buurt bellen en vragen wat een consult kost. Zekerder dan dat kun je het niet weten...

Ja mijn moeder gaat ook naar een diëtiste (verplicht, dus via huisarts) en daarom is het gratis. Maar ze had het er over dat het per keer dat je er heen gaat wel €25 ofzo kan kosten. Naja aangezien ik niet zo veel geld heb.. word het dan lastig Tong uitsteken

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 21:25

Trouwens kan een diëtiste je weigeren? Als die bv. vind dat je niet te dik bent.. ?

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:28

ik krijg de indruk dat het helemaal niet zo nodg is dat je naar de dietiste moet? Bloos vanwege 'wijgeren' en 'geen verwijzing' e.d...
je kan ook even in het algemene topic kijken voor tips om af te vallen en steun van andere bokkers. Daar staan ook voedingsschema's e.d. om je te helpen.

en anders zou ik echt via de huisarts gaan, dan wordt het vergoed begreep ik. De bedragen van 15-15 euro klinken mij bekend in de oren Ja
Succes Knipoog

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:38

Een eerste kennismaking zullen ze niet weigeren; er kan wel uitkomen dat ze weinig voor je kunnen doen qua advies als je een normaal gewicht hebt zonder ziektebeeld.
Maar een huisarts kan die inschatting ook maken, en die zit wel in het basispakket...

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 21:51

Ja kijk ik heb nou niet extreem overgewicht of iets. Maar het is meer voor mezelf, omdat ik er al een paar jaar mee zit en ik zeker weet dat ik dan beter in me vel zit. Ik heb zelf al vanalles geprobeerd, ook een tijd echt super gezond geleefd, niet te veel eten enzo maar daarvan viel ik ook niks af. En ik ben het nu gewoon echt zat. Vandaar dat ik aan een diëtiste zat te denken.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:54

Essiie, ik heb overgewicht en ik mag zeg maar ook ''gratis'' gaan omdat ik een verwijsbrief van de huisarts heb. Ook al ben je 10 kilo te zwaar (weet je gewicht en lengte niet dus kan niet weten of het zo is) kun je nog een verwijsbrief halen. Lachen

Heb je, je verhaal wel eens voorgelegd aan je huisarts?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:56

Essiie schreef:
Ik heb zelf al vanalles geprobeerd, ook een tijd echt super gezond geleefd, niet te veel eten enzo maar daarvan viel ik ook niks af.

Misschien kun je dan ook overwegen om naar een sportschool te gaan. Die kunnen ook een plan opstellen voor je als je aangeeft hoeveel je kwijt wilt.

Een dietiste zal je trouwens niet weigeren hoor, je betaalt tenslotte Knipoog Een eerste gesprek kan altijd en mss is dat voor jou al genoeg, zodat je een plan van aanpak hebt

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 21:58

Nicole288 schreef:
Essiie schreef:
Ik heb zelf al vanalles geprobeerd, ook een tijd echt super gezond geleefd, niet te veel eten enzo maar daarvan viel ik ook niks af.

Misschien kun je dan ook overwegen om naar een sportschool te gaan. Die kunnen ook een plan opstellen voor je als je aangeeft hoeveel je kwijt wilt.

Een dietiste zal je trouwens niet weigeren hoor, je betaalt tenslotte Knipoog Een eerste gesprek kan altijd en mss is dat voor jou al genoeg, zodat je een plan van aanpak hebt

Ik wou ook heel graag naar een sportschool maar aangezien ik dat dan zelf moet betalen en ik dat gewoon niet kan is dat niet door gegaan. We hebben thuis wel een Cross trainer en ik zeg ook elke keer tegen mezelf van nu ga je er echt op.. Maar het is gewoon zo saai beetje in je uppie op dat ding dat ik het elke keer uitstel en het vervolgens toch niet doe.

Ik heb eigelijk denk ik ook maar 1 gesprek nodig.. Ik wil alleen weten hoe ik het het beste kan doen dat het ook effect heeft. Aangezien ik er zelf gewoon echt niet uit kom.

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 22:00

Madeira_ schreef:
Essiie, ik heb overgewicht en ik mag zeg maar ook ''gratis'' gaan omdat ik een verwijsbrief van de huisarts heb. Ook al ben je 10 kilo te zwaar (weet je gewicht en lengte niet dus kan niet weten of het zo is) kun je nog een verwijsbrief halen. Lachen

Nee nog niet, ik ben gewoon bang dat ik toch geen verwijsbrief krijg.. Aangezien je het niet echt aan me ziet. Ik ben 1.75 en 72 kilo, opzich wel normaal. Maar ik voel me er gewoon echt niet lekker bij en dat is al een hele tijd zo.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:03

Essiie schreef:
Madeira_ schreef:

Nee nog niet, ik ben gewoon bang dat ik toch geen verwijsbrief krijg.. Aangezien je het niet echt aan me ziet. Ik ben 1.75 en 72 kilo, opzich wel normaal. Maar ik voel me er gewoon echt niet lekker bij en dat is al een hele tijd zo.

Ik denk dat je het toch maar is moet proberen je hele verhaal uit te leggen..

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 22:05

Madeira_ schreef:
Essiie schreef:

Ik denk dat je het toch maar is moet proberen je hele verhaal uit te leggen..

Ja dat lijkt me de enige oplossing. En dan maar hopen dat ik een verwijsbrief krijg.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:07

Essiie schreef:
We hebben thuis wel een Cross trainer en ik zeg ook elke keer tegen mezelf van nu ga je er echt op.. Maar het is gewoon zo saai beetje in je uppie op dat ding dat ik het elke keer uitstel en het vervolgens toch niet doe.

Muziek is je vriend hierbij Ja Lachen Wat ik deed was gewoon muziek aan met een lekker ritme en dan op de plaats hardlopen. Of sommige mensen zetten zo'n aparaat voor de TV of lezen ondertussen een boek, iets om je gedachten bezig te houden.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:08

Ik hoop het ook voor je!

Ik vind als je je niet goed voelt in je vel, en je hebt wel een ideaal beeld (dus niet: ik ben 1,72 en weeg 65 maar wil 55) dat je dan recht hebt op een diëtiste.

Als je niet doorkomt, ik mag binnenkort wel dus dan geef ik je wel tips Knipoog

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 22:08

Nicole288 schreef:
Essiie schreef:
We hebben thuis wel een Cross trainer en ik zeg ook elke keer tegen mezelf van nu ga je er echt op.. Maar het is gewoon zo saai beetje in je uppie op dat ding dat ik het elke keer uitstel en het vervolgens toch niet doe.

Muziek is je vriend hierbij Ja Lachen Wat ik deed was gewoon muziek aan met een lekker ritme en dan op de plaats hardlopen. Of sommige mensen zetten zo'n aparaat voor de TV of lezen ondertussen een boek, iets om je gedachten bezig te houden.

Ja die van ons staat ook voor de tv. Maar dan is er meestal net niks leuks op ofzo.. En ik vind de crosstrainer zelf gewoon echt niks. Het is zwaar en omdat ik het dan gewoon alleen doe en er niemand is die zegt dat ik door moet gaan, ben ik heel snel geneigd te stoppen. Bloos

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 22:09

Madeira_ schreef:
Ik hoop het ook voor je!

Ik vind als je je niet goed voelt in je vel, en je hebt wel een ideaal beeld (dus niet: ik ben 1,72 en weeg 65 maar wil 55) dat je dan recht hebt op een diëtiste.

Als je niet doorkomt, ik mag binnenkort wel dus dan geef ik je wel tips Knipoog

Okee! Naja ik ga het binnenkort proberen, ik hoop zo dat ze het begrijpen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:10

Ik duim voor je Lachen Ja

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 22:11

Madeira_ schreef:
Ik duim voor je Lachen Ja

Bedankt Lovers

Jij ook succes hè!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:21

Dankjewel Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:45

Bij de diëtist krijgt iedereen met een basisverzekering de eerste 4 consults (dus 4 uur) per jaar vergoed. Om welke reden dan ook. Wel eerst even een verwijsbriefje vragen van je huisarts.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:58

Ik vind dat een dietiste niet alleen is om af te vallen, maar ook om een goed eetpatroon te advieseren dat past bij de persoon.

Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten wat voor mij goed is om te eten voor, tijdens en na een wedstrijd.

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:35

volgens mij kan je niet zonder verwijzing bij een dietiste terecht. Een gewichtsconsulente zou dan een mogelijkheid zijn. Dat als het echt puur om alleen wat afvallen gaat.
En anders krijg je 4 uur vergoed. Wanneer je het niet vergoed krijgt is het wel prijzig..., Maar nogmaals volgens mij kan je niet zonder verwijzing.

Maar ik kan me wel voorstellen dat je geen verwijsbrief krijgt voor de dietist. Je bent namelijk absoluut niet te zwaar en lichamelijk dus niet meteen een reden om zo veel af te vallen! Ik ken natuurlijk je eetpatroon niet.. die zou onder de loep genomen kunnen worden, maar dat kan je ook zelf doen. Maar ik kan er natuurlijk moeilijk wat over zeggen aangezien ik jou niet ken en je achtergrond.
En het kan wel zo zijn dat je 'niet goed in je vel zit' maar dan denk ik eerlijk gezegd dat een dietist jou daar dan niet bij kan helpen.

Mocht je vragen hebben over je voeding.... je mag me Pb'en
@lenneke; dan zou je is naar een sportdietist kunnen gaan Lachen