Eerste keer ongesteld...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Singeltje

Eerste keer ongesteld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 18:41

Ik heb mijn regels nog niet, maar waarschijnlijk gaat dat binnenkort wel komen. Daar maak me geen zorgen over. Maar waar ik me wel zorgen over maak is wat je moet doen als je dat bv. op kamp krijgt ofzo. Of als je je regels hebt als het L.O. is? Daar ben ik eigelijk wel een beetje bang voor... ik zou het niet tegen een juf of meester durfen zeggen.

Tallout

Re: Eerste keer ongesteld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:44

waarom zou je het niet durven zeggen ? ik was ook wel verlegen hoor de eerste keer dat ik t zei, maar t is doodnormaal en ze horen het echt wel vaker! en anders gewoon zeggen dat je echt buikkrampen oid hebt Knipoog

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:45

als je er geen last van hebt hoef je het helemaal niet te zeggen!
er zijn er genoeg die alles nog kunnen doen.
het wend wel om het aan mensen te zeggen vraag gewoon ff of je iemand onder 4 ogen kan spreken

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:46

Je hoeft dat toch niet tegen de leraar te zeggen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:46

Toen ik op kamp ging heeft mijn moeder me al uitgelegd hoe ik maandverband moest gebruiken etc. en me een pakje meegegeven, gewoon voor de zekerheid. Met L.O. heb ik eigenlijk altijd gewoon meegedaan, ik had toen nog niet zoveel last.
Ik kan me voorstellen dat je het eng vind om tegen een meester of juf te zeggen, maar bedenk maar dat ieder meisje hiermee te maken krijgt en het echt niet gek of raar is. Bovendien kunnen ze wat extra rekening met jou houden als ze ervan weten, desnoods laat je de eerste keren je moeder even een briefje schrijven als je het echt eng vindt en niet mee wilt doen met LO Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:47

Wij hebben het wel altijd gemeldt wanneer we er last van hadden. In de eerste klas hadden we trouwens ook een keer per week zwemmen, dus dan moest je het soms ook wel melden Clown

Was helemaal geen probleem hoor. Het hoorde er gewoon bij en de leraar of lerares is er echt wel bekend mee. De jongens keken er ook niet vreemd van op trouwens.
Alle meiden melden het bij ons, en het was eigenlijk gewoon heel normaal Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 24-10-08 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:48

Je hoeft het tegen niemand te zeggen als het je niet hindert.
Dus als je geen buikkrampen hebt ofzo, is er toch niets aan de hand?
Ik vond het in het begin oom best eng om er iets over te zeggen.
Maar daar wen je vanzelf aan hoor.
Ongesteld zijn is heel natuurlijk, alle vrouwen hebben het, dus waarom zou je er niet normaal over kunnen praten?
Je juf of meester zal het niet raar vinden.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:49

Ongesteld zijn is geen ramp hoor, bedenk je maar: iedere vrouw (enkele uitzonderingen daargelaten) word het.. Echt allemaal. Moet je je eens voorstellen hoeveel mensen er op deze wereld bol lopen, miljarden. Tegenover je juf of meester hoef je je dus absoluut niet te schamen.. Er is echter sowieso niet altijd een reden om het te zeggen natuurlijk,
en als je het tijdens gym voor het eerst krijgt, begrijp ik ook niet echt een probleem. Mocht je er buikpijn van krijgen, dan kun je ook gewoon zeggen dat je plots erge krampen en buikpijn hebt tegen je leraar. Daarnaast heb je het in het begin meestal niet eens door Clown en die buikpijn (als je hem al krijgt) voelt héél anders dan je je al die jaren had voorgesteld hoor, wie weet merk je het dus niet eens als je het voor het eerst bent en merk je het pas zodra je maar eens naar het toilet gaat.
Op kamp gewoon altijd een tamponnetje meenemen en een paar inleg kruisjes, wel voor de tampon goed de gebruiks aanwijzing lezen en de eerste keer kun je het best tampax gebruiken (die hebben een speciale 'inbrenghuls' en dat is de eerste keer wat makkelijker te gebruiken, dat gaat wat soepeler)
Maandverband is niet aan te raden, ik vind het ook minder hygiënisch (het plakt) en je voelt je alsof je met een luier rondloopt Clown
Waar maak je je precies zorgen om als het tijdens gym gebeurd?

Valentinow

Ik heb het de eerste keer ook op een kamp gehad. Durvde het natuurlijk ook niet tegen iemand te zeggen. Zelfs tegen m'n vriendinnetjes niet. Hihi zo schattig als ik eraan terug denk.

En als ik er nu aan terug denk, heb ik echt zoiets van "waarom durvde ik het niet zeggen". Maarja. Dat is dan later he.
Het wend wel. En idd onder 4 ogen even zeggen als je echt last hebt ofzo. Ik had overiginds de eerste keren totaal geen last..

Naomi_unique

Als je gym hebt maakt het niet echt uit (althans bij mij niet) ik zeg gewoon niks (want heb er ook geen last van Haha! ) En gym gewoon mee Knipoog
Ookal snap ik wel dat je het moeilijk vind om als je er last van hebt het te zeggen... Dat zou ik ook hebben hoor!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:53

Ik heb me er echt noooit druk omgemaakt, gewoon een tampon indauwen en klaar is kees, dan heb je er (behalve de behoorlijk vervelende buikpijn) geen last van.

Je kan prima gymen en op kamp etc... Dus maak je maar geen zorgen hoor Knipoog

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:53

sterker nog, sport helpt tegen de kramp Knipoog Haha

tegen de juf of meester zeggen vind ik niet nodig, tenzij je een reden ervoor hebt.. Maar ik zeg ook niet elke maand dat ik ongesteld ben Tong uitsteken
Tegen mijn moeder zeggen vond ik wel spannend Nagelbijten / Gniffelen ik was net op vakantie dus heb t over een sms laten weten *LOL*
Heb je een zus? of een vriendin? als je vragen hebt kan je het aan hun vragen, en uiteraard aan je moeder Haha!
Ik denk dat je zelf moet uitvinden wat je het liefts gebruikt, ik gebruik het afwisselend.. bij gym bv is een tampon lekkerder

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:55

Vind het een beetje overdreven hoe sommige meiden reageren, bij mij in de klas zit er eentje die 24/7 ongesteld is en nooit mee gymt met dit excus.

Ik doe altijd gewoon mee, heb nergens last van en heb het ook nog nooit als excus gebruikt of nodig gehad. Gebruik gewoon zo snel mogelijk tampons dan kan je ook gewoon zwemmen e.d. en dat is bij de gym (en in het algemeen) wat handiger. Knipoog

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:57

lieniminnie schreef:
sterker nog, sport helpt tegen de kramp Knipoog Haha

nouja, bij mij niet... maar ik ben dan ook niet zo een megasportief type Tong uitsteken paardryden vind ik leuk en de rest tjah.... maar als ik er geen last van heb dan deed ik wel altijd mee Lachen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:00

Hahaha tja uitzonderingen daargelaten Tong uitsteken

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:00

Nou als ik écht last heb (zoals gisteren Verdrietig) dan doet lopen al zeer Tong uitsteken

Maaaar meestal heb ik geen last en als jij ook geen last hebt hoef je het ook niemand te zeggen! Wel is het een prachtexcuus als je echt geen zin hebt in LO Schijnheilig (oh foei qimm wat suggereer je nou Bloos!!)
Laatst bijgewerkt door Qimm op 24-10-08 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 19:01

Deesiej schreef:
Vind het een beetje overdreven hoe sommige meiden reageren, bij mij in de klas zit er eentje die 24/7 ongesteld is en nooit mee gymt met dit excus.

Ik doe altijd gewoon mee, heb nergens last van en heb het ook nog nooit als excus gebruikt of nodig gehad. Gebruik gewoon zo snel mogelijk tampons dan kan je ook gewoon zwemmen e.d. en dat is bij de gym (en in het algemeen) wat handiger. Knipoog

Ik wist niet dat je met tampons ook gewoon kan zwemmen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:01

ja hoor, gaat fantastisch. Hét grote voordeel van de tampon!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:02

ja zeker! heerlijk is dat Knipoog zeker als je in italie ongesteld word ROFL ik zou zeggen google is wat Lachen

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:02

Ik kan gewoon nog alles doen tijdens mij ongesteldheid Lachen
nergens last van !
ook met sporten ofzo niet. Soms wel buikpijn maar veel meer ook niet Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:09

er is trouwens geen beter persoon om advies aan te vragen dan oudere zus en/of je moeder, die hebben het natuurlijk al lang en lang gehad,
Super tip is om meteen de eerste dag tampons te gebruiken, des te minder eng het ook is, en des te prettiger voor de toekomst. Maar zoals ik al zei: echt goed de gebruiks aanwijzing lezen.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:15

Jaimyliefje schreef:
Ongesteld zijn is geen ramp hoor, bedenk je maar: iedere vrouw (enkele uitzonderingen daargelaten) word het.. Echt allemaal.

Waaat geen ramp?? Aaarggg ik sterf weer eens zo wat van de pijn!
Maar je kunt ook een briefje van je moeder mee vragen en die gewoon bij de leraar in de handen drukken Lachen
Hoef je het niet zelf te zeggen.
En de kans dat je het net op kamp word... Is erug klein Lachen

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 19:16

Jaimyliefje schreef:
er is trouwens geen beter persoon om advies aan te vragen dan oudere zus en/of je moeder, die hebben het natuurlijk al lang en lang gehad,
Super tip is om meteen de eerste dag tampons te gebruiken, des te minder eng het ook is, en des te prettiger voor de toekomst. Maar zoals ik al zei: echt goed de gebruiks aanwijzing lezen.

Ik ga straks is eventjes de gebruiksaanwijzing al lezen die in de doos tampons van mijn moeder zit. Gewoon uit nieuwsgierigheid...

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:24

Ik gebruikte de eerste paar keer maandverband, geeeeen aanrader, vieze natte, plakkende, stinkende luier tussen je benen die je met elke stap voelt, en omdat je in het begin toch maar weinig bloed verliest gaat het met zo'n klein tamponnetje super! Van een tampon heb je ook alleen met in en uitdoen last, zo'n maandverband echt met elke stap.

Enne, maak je niet druk! Alle vrouwen die je kent, overleven het allemaal, en het is voor een goed doel (als je later kinderen wilt)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:24

hoe oud ben je eigenlijk? Lachen