Onrust en week geheugen kwijt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Onrust en week geheugen kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 03:33

Wordt helemaal gek van de onrust in mezelf. Heb gisteren op eigen houtje mijn medicatie verhoogd (werkte meteen! ervaring)

Maar toen die onrust verdwenen was kwam ik meteen tot de conclusie dat ik me niets meer afweet van de vorige week. Heb ik wel paardgereden? Ben ik wel bij Miepie geweest?. Wat heb ik in hemelsnaam die week uitgevreten? Voor therapie hadden we vorige week een opdracht gedaan. Keek hem in en wist zeker dat ik die dingen nog nooit eerder gezien had, terwijl er aantekeningen in stonden in mijn eigen handschrift... Dingen die ik in mijn dagboek had geschreven herkende ik niet meer, alsof het nooit is gebeurd, alsof het een sinistere fantasie was... It really scares the oliebol out of me! En de (kokende) jus die telkens gezichten lijkt te vormen die je aan willen vliegen... Doodeng!

Voordat de voordehand liggende vraag komt of ik niet teveel medicijnen heb genomen, nee dus. Dat heb ik niet. Maar ik vind het wel scary as hell!

En dan hebben we het nog niet over de huilbuien. Gisteren zat ik op paardlief, hij liep super, lang, laag, rond, veel impuls, oefeningen uit de M gingen bijna perfect, paard sprong netjes aan in de "moeilijke" galop zonder daarbij impuls te verliezen en in een keer een huilbui die maar niet overging.

In bed (oke, toen wel met een flinke lading pillen omdat ik er steeds doorheen schoot) jankend in slaap gevallen... Gelukkig interesseert het een paard geen moer hoe je eruit ziet en zijn mijn stalgenootjes ook niet zo mieperig.

Heeft iemand anders dat ook wel eens? Ik wordt er gek van!

ellepel

Re: Onrust en week geheugen kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 06:11

op eigen houtje medicatie verhoogd?
en dan vind jij het vreemd dat je dingen niet meer weet?

zou daar toch maar mee ophouden als ik jou was,want lijkt me niet zo verstandig als je daar van in de warre raakt.
welke medicatie heb je eigenlijk?

als je een overdosering hebt kun je daar behoorlijk van in de war raken.
beter niet meer doen en koppie erbij houden he Ach gut

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:06

Idd op eigen houtje medicatie verhogen???

Welke aandoening heb je last van?

Wat jij hebt klinkt namelijk niet echt als een "gewone"overspannenheid oid.

Bij een gewone overspannenheid heb je idd ook huilbuien, vergeetachtigheid en soms waanideeen, zoals vliegende olifanten op de weg etc. Maar jij komt me over als toch een iets ernstigere aandoening. Heb je daar de medicatie ook voor?
Als je het niet wilt vertellen snap ik dat wel hoor Lachen

Maar slik je je medicatie wel frequent? Elke dag op hetzelfde tijdstip?
Schommelingen in je bloedspiegel door het onregelmatig innemen van medicatie voor psychische problemen, zorgt voor veel onrust en idd vele andere klachten.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:05

Tjonge. Jij hebt wel aparte verhalen zeg.... Weet niet of je vaker dit soort streken hebt, maar ik kan me dan voorstellen dat de apotheek zoiets heeft van jaja Scheve mond

Maargoed.. Je moet dus NOOIT zelf je dosering gaan verhogen. Misschien slik jij nu wel zoveel dat het niet eens toegestaan is. Pff.. Sorry hoor, maar vind dit echt een beetje dom.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:07

ik berijp vanuit dit verhaal juist dat de dosering omhoog gegaan is. TS zich daardoor beter voelt, en er achter komt, niets te herrinneren?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:09

Snackie schreef:
ik berijp vanuit dit verhaal juist dat de dosering omhoog gegaan is. TS zich daardoor beter voelt, en er achter komt, niets te herrinneren?

Dat begrijp ik ook. Precies het omgekeerde dus als de eerste mensen die in dit topic reageren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:15

op eigen houtje medicijnen verhogen geeft dan vaak een beter gevoel..verlagen ook he.
maar een te hoge/lage dosering kan dus wel weer andere gevolgen geven.
dus ik heb het verhaal prima begrepen dacht ik zo..

zou toch even met de behandelend arts er over gaan praten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:25

op eigen houtje verhogen/verlagen, lijkt mij sowieso erg onverstandig!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:57

Meteen even je psychiatier bellen (ik neem aan dat je dat hebt)
Je situatie uitleggen en nooit zelf je medicatie verhogen/verlagen tenzij er is gezegd dat je het zelf mag doen..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:42

Wat ik begrijp is dat dr TS al vsaker op eigen houtje verhoogt heeft, en ik neem aan dan ook verlaagd en dat werte goed dus is het logisch dat ze dat nu weer doet.
Ik zou ff je apotheek bellen en vragewn hoe en wat of anders HA, die kunnen je wel helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:57

Cayenne schreef:
Dat begrijp ik ook. Precies het omgekeerde dus als de eerste mensen die in dit topic reageren.

Nou Mick75 zegt toch echt;

mick75 schreef:
Heb gisteren op eigen houtje mijn medicatie verhoogd (werkte meteen! ervaring)

Een week geleden heb je nog scene lopen maken bij een apotheek omdat ze je volgens jou
'opgelicht' zouden hebben? Verward En nu ga je op eigen houtje met pillen lopen rommelen???

Weet even niet wat ik nog met zulke fantasieachtige verhalen aan moet hoor alhoewel ik wel een poging doe hier een reden voor te zoeken, borderline was het toch?
Denk dat je beter een goed gesprek aan kan gaan met iemand die hiervoor gestudeerd heeft denk je ook niet?

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:35

Ik snap ook niet hoe jullie erbij komen dat ze het niet op eigen houtje heeft gedaan? Dat staat er volgens mij namelijk duidelijk.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:44

Zonnebloem schreef:
Wat ik begrijp is dat dr TS al vsaker op eigen houtje verhoogt heeft, en ik neem aan dan ook verlaagd en dat werte goed dus is het logisch dat ze dat nu weer doet.
Ik zou ff je apotheek bellen en vragewn hoe en wat of anders HA, die kunnen je wel helpen.

Je mag nooit, maar dan ook nooit de dosering verhogen van je medicatie. Dit moet altijd in overleg met de behandelen arts. Het kan wel zijn dat er op het etiketje staat 1 tot 3 tabletten per dag. Als je normaal 1 tablet slikt en dan een keer een dag 2 of 3 dan is dit niet echt verhogen van de dosering. Ik neem aan dat het ook niet zo gegaan is bij haar.

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:45

nou ik slik ook medicijnen maar sorry hoor heb het never nooit in mn kop gehaalt om ze te verhogen en zeker niet op eigen houtje..
beetje raar maar wat voor medicijnen slik je en wat mankeer je dan??

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:48

Neem het liefst zo snel mogelijk contact op met je huisarts/behandelaar en geef aan dat je het op dit moment even niet meer weet en dat je zelf je medicatie hebt aangepast. Ik zou dit echt nooit doen om zelf medicatie te verhogen zonder overleg met de arts. Dat lijkt me niet goed voor jezelf en straks ga je bellen dat je pillen op zijn en krijg je niks omdat je (zoals in jou dossier zal staan) nog genoeg zou moeten hebben. Door slechte inname van medicatie (hoger of lager dan afgesproken) kan ook psychose ontstaan.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 20:11

Ten eerste, ik MAG/ MOET van arts medicatie verhogen als het niet gaat, omdat bewezen is dat ik dat als ik het een of een paar dagen doe weer beter gaat en ik weer netjes terug kan gaan naar de oude dosis.

Ten tweede, ik slik netjes constant, vergeet praktisch nooit meds in te nemen (zie ik aan het stripje, krijg per week verstrekt met een voorraadje van 4 extra voor dit soort situaties, als die 4 op zijn krijg ik weer 4 nieuwe extra). Ze zijn inmiddels wel op de hoogte gesteld, maar konden er verder ook weinig aan doen.

Ten derde, ja, 2 weken geleden inmiddels (bijna 3) ging het grondig fout met de medicatie. Rot maar waar, valt ook te controleren (al ga ik dat niet aan jullie bewijzen). Kan zijn dat dit nog een soort van naijlen daarop was (zei arts).

Ten vierde, pas toen het al dagen slecht ging heb ik op min of meer eigen initiatief eenmalig een dubbele dosis genomen, wat dus mag zolang het niet tevaak gebeurt en dat staat ook op het doosje, en op het recept, en in het crisisprotocol. Is dan net even dat zetje dat ik nodig heb om eruit te klimmen.

En toen ik wakker werd kwam ik er dus achter dat die hele vorige week als het ware is "verdwenen". Moest overal gaan navragen waar ik was geweest, wat ik had gedaan, bonnetjes van boodschappen bij elkaar geraapt en alles min of meer kunnen reconstrueren.

Feitelijk ging het mis in het weekend en over de lokale crisisdienst zullen we het maar niet hebben, en psychiater is als gewoonlijk met vakantie (vervangers zijn te druk). Achteraf gezien was ik waarschijnlijk tijdelijk rand?psychotisch. Ach, hoort bij het ziektebeeld, maar het went nooit.

En als je dan tot de conclusie komt dat je gewoon een week kwijt bent, op een tijdstip dat er verder niemand te bereiken is (duh, midden in de nacht, kijk maar naar tijdstip van posten) komt er paniek en heb ik dit dus blijkbaar neergezet.

Is dit eng? JA!!! Je mag geloven wat je wil, er zijn genoeg mensen in mijn omgeving die weten hoe het is gegaan (gelukkig) maar een overspannen vriendje die dreigt weggereorganiseerd te worden wakker maken op zo'n tijdstip werkt ook niet bepaald he.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:58

Oke als je dit idd doet op advies van de arts dan is het natuurlijk goed. Ik hoop dat je snel contact met hem/haar kunt krijgen en erachter kunt komen waarom je een week kwijt bent. Hoop dat het je niet meer gebeurd en dat je weer snel fit bent.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 21:07

Op z'n vroegst vrijdag contact met hulpverlener, anders maandag pas. Eerder kon echt echt echt niet zeiden ze. Dan moet je zelf maar creatief gaan zitten zijn nietwaar?

Nu gaat het wel weer, heb mezelf weer wat teruggevonden en die week? Jammer dan. 't is niet anders.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:43

ben ik toch nog benieuwd welke medicatie jij hebt ?

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:55

ellepel, dat wil ze niet zeggen. Ben ik namelijk ook heel erg benieuwd naar Knipoog

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:32

Zou niet weten wat jullie aan die informatie zouden hebben. Ik zie op mijn werk vaak genoeg dat er mensen zijn die in geval van nood wat meer mogen pakken, dat is dan wel in afspraak met de arts.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:38

Ik weet uit mijn naaste omgeving hoe het gesteld is met de psyschische gezondheidszorg in Nederland. Bar slecht. Als je hulp nodig hebt zijn zelden.

Maar kan het niet zo zijn de dat een delerium hebt gehad van je verhoogde dosis? Dan krijg je namelijk vaak last van waanbeelden en amnesia. Het lijkt met het beste als je toch contact opneemt met je behandelend arts en dit even met hem/haar bespreekt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:47

Helaas is het zo dat artsen een bepaald aantal mensen moeten zien, daarbij nog veel administratie moet doen wat steeds meer word, dan nog eens telefonisch het liefst altijd bereikbaar moet zijn, dan ook nog eens plek moeten hebben voor spoedgevallen. Je begrijpt dus hopenlijk dat ze niet altijd iemand de dag na een telefoontje kunnen zien. Dan is het vaak ook nog dat ze niet altijd fulltime werken dus ook wel eens een dag vrij hebben enz enz enz....

Helaas zijn er ook hulpverleners die het niet zo strak nemen met het verzoek om iemand terug te bellen. Om heel eerlijk te zijn kan ik deze ook schieten, mensen bellen niet voor niks, zijn niet voor niks in behandeling.
Maar helaas schrik ik soms ook van het onbegrip van mensen dat ze iemand niet dezelfde dag kunnen spreken. (en dan vervolgens aan de balie staan te mopperen dat ze een afspraak zouden hebben terwijl deze verzet is geworden schriftelijk (zelfs naar eerder), dan blijkt dat ze een andere brief ook niet ontvangen hebben dat hun hulpverlener hier stopt met werken maar het adres klopt wel, tja dan zal die wel tussen de kranten zijn gekomen). Ow ja en die mensen die het niet fijn vinden als de hulpverlener met een telefoontje gestoord wordt tijdens hun gesprek maar als ze zelf bellen vinden dat ze best wel even doorverbonden kunnen worden want het is toch maar een kort bericht Clown

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:24

joyce83 schreef:
Zou niet weten wat jullie aan die informatie zouden hebben. Ik zie op mijn werk vaak genoeg dat er mensen zijn die in geval van nood wat meer mogen pakken, dat is dan wel in afspraak met de arts.

is ook gewoon puur nieuwsgierigheid van mijn kant hoor Knipoog

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 12:36

Voor de duidelijkheid, ik nam die extra medicatie nadat het al een paar dagen heel beroerd ging, niet ter "voorkoming" maar om me uit dat gat te trekken. Zag domweg geen andere mogelijkheid meer, en het heeft gewerkt!

En die dweil van een psych is weer eens op vakantie, dat is echt nodig. Hij gaat slechts 5 keer per jaar minstens 3 weken gewoon weg.

Wat ik precies neem doet er verder niet toe.