Een andere reden om niet ongesteld te worden??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Een andere reden om niet ongesteld te worden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 13:33

Ik moest dus gisteren ongesteld worden, maar ben 't vandaag nogsteeds niet. Nou heb ik wel eens vaker gehad, dat ik een dag te laat was, maar dat was gelijk s'morgens, om een uurtje of 8. Nu is het inmiddels half 2, en ben ik nogsteeds niet ongesteld.
Wel voel ik de buikpijn die ik normaal ook heb, en rugpijn, kramp, enz.
De kans is uitermate klein dat ik zwanger ben.
Ik vroeg me dus af:
Zijn er nog andere redenen waardoor je niet, of te laat ongesteld word? Of kan het vaker zó lang duren. Is er een reden voor dat het langer duurt? Hoe lang mag het maximaal duren? Of kan het zijn dat ik me té druk maak, en het daardoor zo lang duurt?

Ik weet dus niet wat er aan de hand kan zijn, naast dat ik zwanger zou kunnen zijn. Heeft iemand dit ook ooit gehad?? Of ken je iemand die dat gehad heeft? (dat het zo lang duurt)

Okee, nu ben ik nog geen dag over tijd, maar ik ben nogal een stress kip Schijnheilig Ik kan altijd maar niet snel genoeg de oorzak weten.
Of maak ik me nou gewoon te druk??

Flew

Re: Een andere reden om niet ongesteld te worden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:34

Stress kan ervoor zorgen dat je later/onregelmatig ongesteld bent. Knipoog

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:34

Stress kan er idd ook voor zorger dat het wat later komt...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:35

Waarschijnlijk maak je je te druk Ja Door stress of spanning kan de ongesteldheid ook uitblijven!
Kheb ook weleens gehad dat ik de pil was vergeten n dagje, en dat als ik dan ongesteld moest worden ik helemaal in de stress zat, dan werd ik daardoor ook nog eens later ongesteld door de stress waardoor ik ging denken dat ik zwanger was, zat ik huilend aan de telefoon Huilen van het lachen Ging ik daarna naar het toilet en was ik gewoon ongesteld, haha!

Je maakt je dus gewoon te druk denk ik..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:35

Stress idd, heb zo een keer een maand overgeslagen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:36

Door stress kan het zelfs wel ns n hele maand uitblijven Lachen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:36

Stress kan een van de oorzaken zijn.

Maar het is heel normaal dat je soms een dagje eerder of later bent hoor. Bij mij zit er wel eens 3 dagen verschil in.

Je vooral niet druk maken. Als je morgen avond nog niet ongesteld bent dan misschien toch een testje doen.

succes

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 13:36

Thirsa_ schreef:
Stress kan er idd ook voor zorger dat het wat later komt...

Ik zit nu idd behoorlijk te stressen Bloos
Maarja, ik kan mn knop niet omzetten, en er niet aan denken, zo ben ik dan weer...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 13:37

Pluttersput schreef:
Door stress kan het zelfs wel ns n hele maand uitblijven Lachen

Een hele maand?
Moet ik dan gewoon mijn normale "patroon" aanhouden qua pil slikken, als het daadwerkelijk wegblijft?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:38

stress is een hele goede inderdaad. Ik heb zelfs wel eens dat ik helemaal niet ongesteld wordt als ik teveel stress heb. Gewoon doorslikken dan inderdaad.
Verder kan het nog te maken hebben met normale hormoonspiegels die wisselen, jetlags, ondergewicht, ziekte en nog wel meer maar dit zijn een aantal redenen.
Ben je normaal altijd zo keurig op tijd dan? Ik kan alleen globaal de dagen aangeven maar zelfs dat wisselt. De ene keer op zaterdag, de andere keer op dinsdag pas (en dat is MET pilgebruik)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 13:39

Zwerte schreef:
stress is een hele goede inderdaad. Ik heb zelfs wel eens dat ik helemaal niet ongesteld wordt als ik teveel stress heb. Gewoon doorslikken dan inderdaad.
Verder kan het nog te maken hebben met normale hormoonspiegels die wisselen, jetlags, ondergewicht, ziekte en nog wel meer maar dit zijn een aantal redenen.
Ben je normaal altijd zo keurig op tijd dan? Ik kan alleen globaal de dagen aangeven maar zelfs dat wisselt. De ene keer op zaterdag, de andere keer op dinsdag pas (en dat is MET pilgebruik)

Ik ben mééstal altijd zondags ongesteld, het is eigenlijk nog maar 1 of 2 keer voorgekomen dat ik het s'maandags pas werd..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:40

Stress kan de oorzaak zijn maar ook slecht eten kan er voor zorgen dat het wegblijft.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:48

Stress kan het beïnvloeden, maar ook je eetpatroon (te dik of te dun bv.). Je voorbehoedsmiddel kan het ook zijn, waardoor het op den duur minder wordt of zelfs uit blijft.

Maar dat verschilt per persoon natuurlijk weer.

Succes met nog even afwachten en anders zou ik toch maar eens andere mogelijke oorzaken overwegen Knipoog

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:50

Als je nu aan de lijn bent en dus vrij weinig eet, kun je ook niet ongesteld worden. Dat doordat je lichaam op de spaarstand gaat.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:54

Annemeik schreef:
Als je nu aan de lijn bent en dus vrij weinig eet, kun je ook niet ongesteld worden. Dat doordat je lichaam op de spaarstand gaat.

Dus niet Knipoog

Ik werd na het stoppen met de pil en mijn overgewicht helemaal NIET meer ongesteld.
Toen ik van 111 kilo naar 88 kilo ging ben ik op 92 kilo weer zelf ongesteld geworden en heb 8 maanden lang karig van SonjaBakker gegeten Lachen

Mensen die Anorexia hebben, hebben dit ook. Maar van een dieetje valt je menstruatie echt niet stil hoor Knipoog

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:55

Een normaal dieet niet nee, maar crashdieet wel hoor Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:57

Sonja word in zekere zin ook tot crashen gerekend... ik ben blij dat ik er mijn menstruatie wel mee terug heb gekregen.

Iemand die nu even gaat crashen verdwijnt écht niet zomaar de menstruatie, mits diegene al niet op een ondergewicht zit, dán wel!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 16:59

Nou, ik zit iig niet op ondergewicht Clown haha.. en ik ben ook niks aangekomen de laatste tijd. Ik zit eigenlijk gewoon op "normaal" gewicht.. Knipoog Dus daar ligt het denk ik niet aan, maar het had gekunt idd!
Bedankt voor jullie reactie's!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:01

het hóeft ook niet, maar het kán zeker wel. Net als alle nieuwe dingen in je leven die gebeuren.

Stress is trouwens volgens mij de grootste factor... Het toppunt bij mij was een half jaar niet ongesteld door stress Bloos

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:05

misschien gewoon toch even een testje doen? Grote drempel, I know, heb het laatst ook nog gedaan, maar het lucht enorm op! Ben je tenminste van de stress af *ik kan eigenlijk bijna niet zwanger zijn, maar stel je voor dat het toch zo is ?? :S*
Als je je verder goed voelt, niet ernstig over of ondergewicht hebt, hoef je je voorlopig niet zoveel zorgen te maken.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:09

het gebeurt bij mij ook regfelmatig dat ik niet op "de dag" zelf ongesteld word. Maar ook ik ben een mega stresskip dus dat geef ik altijd maar de schuld.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:29

Je kan ook gewoon onregelmatig zijn. Ik weet van mezelf dat het tot 6 dagen kan verschillen, vroeger of later dus van de 'echte' datum.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:52

Ik ben nu (eindelijk), na 2 keer niet ongesteld te zijn geworden, weer ongesteld.
Ik ben niet aan de pil, en heb wel een vaste vriend. Door allerlei stress (paard dat ziek is, beginnen met afstuderen op school, gezeur met een docent, ruzie met een goede vriedin en gestress op werk) is het gewoon 2 keer weg gebleven.

Nooit het gevoel gehad dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn. Ik WEET immers dat ik het veilig heb gedaan, en daardoor dus niet zwanger kon zijn.

Ach, het komt vanzelf wel. Wees blij, scheelt weer in kosten van maandverband en tampons Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:42

Ik heb ook enorme tijden van stress gekent en dan bedoel ik ook échte stress ivm persoonlijke omstandigheden. Toen had ik nog geen overgewicht,... maar mijn menstruatie bleef toen niet uit.

Dus dit is ook per persoon verschillend natuurlijk Knipoog

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:50

Ik ben ook aan de pil en moet idd altijd op zondag ongesteld worden, meestal zondag ochtend, maar heel af en toe ook wel eens van zondag op maandag nacht. Laatst had ik precies hetzelfde als dat jij nu hebt, wel buikpijn, veel erger dan normaal eigenlijk, maar ik werd maar niet ongesteld. Ik was extra bang voor zwangerschap omdat ik antibiotica had geslikt toen ik in het buitenland op vakantie was en ze hadden me niet verteld dat dat de werking van de pil kon beinvloeden en ik was dus gewoon met mn vriend naar bed gegaan. Ik zat de hele tijd te denken, want als.... Toen ik dinsdag ochtend naar de wc ging, was ik gelukkig ongesteld, ik was zo blij, dat we er ´s avonds een wijntje op gedronken hebben, haha. Wat ik wil zeggen is, dat je je waarschijnlijk veels te druk maakt, het kan dus ook wel eens wat later komen, ook al ben je normaal altijd op zondag ongesteld. Ben je het morgen nou nog niet, dan zou ik woensdag even een testje halen, gewoon voor je eigen gemoedsrust.