Bore-out

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Bore-out

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 12:11

Een tijdje geleden was het in het nieuws en hoorde ik niks anders meer op kantoor: naast de burn-out is er nu ook de bore-out: het verschijnsel dat voorkomt uit intense verveling op het werk en het idee dat je niks nuttigs kunt doen of het werk gewoon 'te min' is voor je kunnen. Je wilt veel meer dan je eigenlijk kunt of mag doen.

Hier heb ik dus ontzettend last van, én van de bijkomende verschijnselen: moe, prikkelbaar als ik 's aovnds thuiskom, totaal geen zin om iets te doen, bij m'n werk of thuis...

Het gekke is: je doet niks, je internet alleen maar de hele dag, je voort echt geen moer uit, maar als je 's avonds thuis komt ben je veel moeier (haha) dan dat je een hele dag hard gewerkt hebt....En ik wil zo graag iets doen, dat er aan het eind van de dag iets ligt dat ik gemaakt heb, en het hoeft niet eens een fysiek "iets" te zijn, als ik maar wat gedaan heb. Nu is er gewoon geen werk voor me, omdat het management z'n zaakjes niet op orde heeft en geen idee heeft waarom ij nu eigenlijk ben aangenomen Nors opkijken Gevolg: van 8 tot half 5 kantoorbokken en zelfs dat gaat vervelen, geloof het of niet Knipoog

En dat gaat nu al zo'n vier weken zo....terwijl ik bij mijn vorige opdracht weg ben gegaan om dezelfde reden en hier met de goede hoop kwam dat ik eindelijk wat kon gaan doen.....Helaas pindakaas.... Huilen

Wie o wie herkent dit?

Njen

Re: Bore-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:14

Dat komt me erg bekend voor, buiten dat als ik wel op mijn werk zat kon ik mij niet concentreren op mijn schoolwerk wat ik wel mocht maken, ik weet niet of dit er ook iets mee te maken heeft?!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:16

Ikke ikke ikke!

Op mijn werk zit ik ook regelmatig de helft van de dag te bokken..

Wil graag wat doen maar het mag/kan niet, of er is simplweg niks te doen..

Hier wordt je in je hoofd zo moe van.

ik heb nu drie weken vakantie, en wil nog 1000 dingen doen, maar kan me er nog niet echt toe zetten...

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:20

ik heb er ruim 1,5 jaar ook last van gehad, totdat ik de knop doorbrak en opzoek ging naar een andere functie.

Zelf gingen de symptomen en ziektebeelden bij mij drastisch verder. Ben er echt super goed ziek van geworden...

Iedereen die meer wilt weten: vraag het me via pb...
Andere sterkte en hopelijk nemen jullie ook een goede beslissing.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 12:23

het erge is: ik ben voor de gemeente een ontzettend duurbetaalde kracht (hoewel ik daar zelf helaas niks van terug zie), maar blijkbaar maakt het ze niet uit dat ze zoveel geld betalen voor niks (letterlijk). Er is in die maand dat ik hier nu zit nog niks tastbaars uit m'n handen gekomen, afgezien van een plan van aanpak dat ik na twee dagen in mekaar had....Verder hebben we alleen maar vergaderd, waar vervolgens niks wordt besloten, waar vervolgens in achterkamertjes over wordt gepraat, waar vervolgens alleen nog maar meer onduidelijkheden door ontstaan, waar vervolgens weer over vergaderd moet worden Slapen

Gaat dat altijd zo in overheidsland? Nog meer ambtenaren onder de Bokkers? Ik vraag me zo langzamerhand af of ik niet beter het bedrijfsleven in kan gaan....ik word hier letterlijk zóóóó moe van..........

@ Njen: wat doe jij precies? ik doe ook een opleiding, en als ik uit ellende daar maar voor bezig ga, komt er idd ook weinig zinnigs uit....

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:27

Whaa, zou er dan nu eindelijk een naam zijn voor wat ik voel Lachen
Ik herken dit gewoon helemaal. Zit soms gewoon dagen achter elkaar
te bokken op mijn werk en als ik dan thuis kom, ben ik uitgeput en ik weet
niet eens waarvan. Heb nergens zin in, wil alleen op de bank hangen en
9 van de 10 keer lig ik gewoon al om 7 uur op de bank te slapen Bloos

Ik ben bang dat mijn werk (als er al iets te doen is) gewoon een sleur
geworden is.....

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 12:31

@ ProudJustify:

Precies, helemaal, dat ben ik Haha! Ik slaap altijd en overal, het begint 's ochtend vroeg in de trein, gaat verder in de trein terug, dan op de bank en dan het liefst om tien uur m'n nest in....Omdat ik gewoon altijd moe ben....en niet eens fysiek, maar geestelijk moe.....idd bankhangen, hersenloos tv kijken, het hoeft niet eens ergens over te gaan, en WEG ben ik.... Ik kan niet eens een filmpje kijken met m'n vriend omdat ik zo gezellig saampjes op de bank geheid in slaap val, dus vriend boos (terecht!) omdat ik zo ongezellig ben.... Verdrietig

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:34

Zo herkenbaar.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:46

Ik doe een deeltijdopleiding en werk 4 dagen in de week bij een bedrijf in de salarisadministratie, het overgrote deel doe ik niks of onzinnige dingen zoals printen en dus vinkjes zetten als het klopt Rolleyes Mijn studie is mbo niv 3/4 administratief, maar ik vind het 3x niks, maar wil het afmaken zodat ik naar het hbo kan...

En wrs is mijn relatie hier dus door uitgegaan, mijn vriend vond mij saai omdat ik telkens zo vroeg lag te slapen... Ik wou dat ik dit eerder had gelezen, want er valt nu niks meer aan te doen en ik voel me daar zo verrot over Verdrietig

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 12:51

ja nog een kermerk van de 'lijders' aan dit 'syndroom': ze doen werk dat onder hun kunnen/niveau/ambitie ligt. Bij mijn vorige opdracht was het de bedoeling dat ik een adviserende taak kreeg mbt werkprocessen en doorvoeren van vernieuwingen. Wat deed ik? Dag in dag uit, week in week uit, zes maanden lang: persoonsgegevens invoeren: dus nrtje, geb. datumpje, klik klik klik....volgende......nrtje, geb. datumpje, klik klik klik..... volgende.....etcetera etcetera etcetera....Nou als je daar als goedwillende startende academicus niet goed zat van wordt..... Huilen Slapen

(ff leuk weetje: ik kost mijn opdrachtgever €37,00 per uur, dat wordt dus voor mij betaald om mij een dagje te laten KantoorBokken Vork )

Edit: Jeetje Jennifer, da's wel heel sneu....zonde zeg... Ach gut nog even doorzetten dus, kop op! en als je eenmaal klaar bent met die opleiding kun je mss uitkijken naar iets anders?
Laatst bijgewerkt door Rije op 13-10-08 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:53

Ja idd dat snap ik gelijk. Mijn studie is opzich niet moeilijk, maar het interesseert me niks en het blijft niet echt hangen. En het is zoiezo beneden mijn niveau... Op mijn werk printen, archiveren enz, afschuwelijk...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:15

@RRR: ben gewoon moe als ik mijn bed in ga en nog net zo moe als ik eruit kom.
Ben zelfs 2 weken terug nog bij de huisarts geweest om bloed te laten prikken, en even
te overleggen, ook zij vond het niet helemaal gezond dat ik zo moe was, maar nu ik dit
verhaal zo lees, denk ik idd dat ik gewoon bore-out ben/heb.

Ook mijn werk is niet echt boeiend te noemen, heb het na 11 jaar wel een beetje gezien en
heb dit ook aangegeven op mijn werk, maar er gebeurd gewoon niks en ja ik kan ander werk zoeken, maar
als je al 18 jaar bij hetzelfde bedrijf zit, doe je dat toch niet zo heel makkelijk Bloos
En daar komt bij dat ik niet weet wat ik moet gaan doen, kijk regelmatig op van die banensites, maar
kom nooit echt iets tegen waarbij ik het "wauw" gevoel krijg.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:17

ohhhh dit herken ik heel erg. Gelukkig heb ik er alleen aan het begin van de week echt last van. Heel regelmatig hoor ik om me heen, neem je niet teveel hooi op je vork (met werk dus) en dan denk ik, hooi??? Waar??? Maar goed ik regel en doe van alles maar t kost veel minder tijd dan mijn voorganger blijkbaar. Ik heb op zich wel een heel leuke functie met veel afwisseling en ik vind het bedrijf ook erg leuk maar als de werkdruk wat minder wordt, heb ik snel last van t vervelingssyndroom....

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:22

@daffodil: jij HEBT tenminste nog werk, ik kom 's ochtends binnen, zet de pc aan, ga bokken, en doe m'n pc weer uit om half vijf en dat is dan mijn werkdag....En néé dit is niet overdreven...(helaas).....

Wat niet wegneemt dat het idd vervelend is als jij alles sneller kunt dan een ander, dat herken ik ook wel ja...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:24

Rijerijerije schreef:
@daffodil: jij HEBT tenminste nog werk, ik kom 's ochtends binnen, zet de pc aan, ga bokken, en doe m'n pc weer uit om half vijf en dat is dan mijn werkdag....En néé dit is niet overdreven...(helaas).....

Jemig als ik niet beter zou weten zou ik gewoon denken dat wij 1 en dezelfde persoon waren Haha!
Dit gaat bij mij echt precies hetzelfde..... Ach gut

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:26

Haha ik tuinier vooral veel hoor, zeker op maandag, http://www.molehillempire.nl is erg verslavend dus de wortels, sla en komkommers zijn alweer geoogst!

Ik ondersteun de directie, ik geef leiding aan het secretariaat, ben verantwoordelijk voor de facturatie en het debiteurenbeheer, ben verantwoordelijk voor de interne organisatie, werf en selecteer nieuw personeel en coördineer de bouw van de luchtbrug van ons huidige naar ons nieuwe pand. Oké ik geef toe, ik heb een assistente....maar ik werk maar 24 uur en nog hou ik over!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:27

Mensen willen gewoon niet meer werken en overal wordt dan maar een ziektelabeltje aangeplakt zodat we ons daar achter kunnen verstoppen...

't is een welvaartsziekte en de grootste onzin die er bestaat...dan moet je gewoon nieuw werk zoeken als je je niet meer uitgedaagd voelt, maar het niet afschuiven op een of andere nep-ziekte....

sorry, maar als ik dit hoor denk ik alleen maar: En wij idioten hebben belastinggeld moeten betalen om een idoot onderzoek hierna te kunnen financieren... Boos!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:27

Ik ken het heel goed. Doe de hele dag niks anders als bokken en hyven en wordt er depri van. Ik mag dan ook per 1 december aan mijn nieuwe baan beginnen!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:30

Adil18 schreef:
Mensen willen gewoon niet meer werken en overal wordt dan maar een ziektelabeltje aangeplakt zodat we ons daar achter kunnen verstoppen...

't is een welvaartsziekte en de grootste onzin die er bestaat...dan moet je gewoon nieuw werk zoeken als je je niet meer uitgedaagd voelt, maar het niet afschuiven op een of andere nep-ziekte....

sorry, maar als ik dit hoor denk ik alleen maar: En wij idioten hebben belastinggeld moeten betalen om een idoot onderzoek hierna te kunnen financieren... Boos!

Ik meld me toch niet ziek??? Overigens is dat wat bij mijn man op de zaak gebeurt wel schandalig, hij heeft een behoorlijk hoge functie en is aangenomen wegens uitbreiding maar nooit niet dat er uitgebreid wordt, hij heeft dus echt niets te doen. Nou dat wordt je echt heel snel zat en per 1 januari gaat ie dus mooi weer ergens anders aan de slag.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:32

Ik vind dat ook wat ver gaan om dat zo maar te roepen Adil: als ik de keuze heb tussen
de hele dag achter bokt zitten of keihard werken, dan kies ik toch echt voor dat laatste want
zo'n dag zitten niksen duurt erg lang kan ik je verzekeren. Maar als er niks te doen is op je werk, tja
je moet je dag toch uitzitten he, ga niet al mijn vrije dagen opnemen omdat mijn baas niks voor me
kan verzinnen. En ziekmelden wat is dat???? De laatste keer dat ik ziek thuis ben geweest is in 1996
geweest, dus ook dat is niet van toepassing........

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:34

Adil18 schreef:

Weet je wat pas idioot is? Als een overheidsinstelling de belastingcenten van de burger uitgeeft aan mensen die graag WILLEN werken, maar daar de kans niet toe krijgen! Boos! Het heeft (bij mij) niks met een ziekte te maken, ik moest alleen even àla minute een topic title bedenken; het gaat bij mij om het idee dat een detacheringsbureau grof geld aan mij verdient, terwijl ik daar niks voor doe! Ik WIL DOLGRAAG wat doen, maar mijn werkgever (lees: degene die mij werk moet geven) heeft blijkbaar niet goed nagedacht voordat hij mij aannam, want nu zit men pas in het proces om uit te vinden wat er te doen is voor mij! Dus kom niet aan met "mensen willen gewoon niet meer werken"! Ik wil niks liever!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:35

daffodil schreef:
Adil18 schreef:

Ik meld me toch niet ziek??? Overigens is dat wat bij mijn man op de zaak gebeurt wel schandalig, hij heeft een behoorlijk hoge functie en is aangenomen wegens uitbreiding maar nooit niet dat er uitgebreid wordt, hij heeft dus echt niets te doen. Nou dat wordt je echt heel snel zat en per 1 januari gaat ie dus mooi weer ergens anders aan de slag.

Maar dat is dan toch ook de oplossing, dat moet je dus doen.....!

Niet zeggen: Oh, ik kan er niks aan doen, ik heb een bore-out...!
Nee, je hebt een verkeerde baan, dus hop naar je nieuwe job Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:37

Rijerijerije schreef:
Adil18 schreef:

Weet je wat pas idioot is? Als een overheidsinstelling de belastingcenten van de burger uitgeeft aan mensen die graag WILLEN werken, maar daar de kans niet toe krijgen! Boos! Het heeft (bij mij) niks met een ziekte te maken, ik moest alleen even àla minute een topic title bedenken; het gaat bij mij om het idee dat een detacheringsbureau grof geld aan mij verdient, terwijl ik daar niks voor doe! Ik WIL DOLGRAAG wat doen, maar mijn werkgever (lees: degene die mij werk moet geven) heeft blijkbaar niet goed nagedacht voordat hij mij aannam, want nu zit men pas in het proces om uit te vinden wat er te doen is voor mij! Dus kom niet aan met "mensen willen gewoon niet meer werken"! Ik wil niks liever!

Dat vind ik dan ook weer een ander verhaal...

Sorry, ik dacht dat hier mensen zich achter het bore-out-syndroom wilden gaan verschuilen terwijl dat gewoon echt niet de oplissing is Bloos

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:38

Ik denk dat je dat wel een beetje erg makkelijk stelt dat "hop naar je nieuwe job".
Ik zou best wat anders willen doen, maar wat??? Dat is dus niet zo makkelijk, ik kijk
regelmatig op banensites, maar de banen die ik leuk vindt daar heb ik niet de juiste opleiding
voor en de banen waar ik wel de juiste opleiding voor heb, die ga ik dus niet doen want
daar zit ook weer niet voldoende uitdaging in. En natuurlijk heb ik ruim 18 jaar werkervaring, maar
mijn werk hier is redelijk specifiek en aangezien ik niet bij een ander bedrijf hetzelfde wil doen heb
ik voor een andere baan niet echt heel veel aan die werkervaring.....
Dus niet zo heel makkelijk dat "hop naar je nieuwe job"

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:40

Nee hoor, ik meld me af en toe weleens ziek, maar dat maakt ze bij mij niks uit, ze betalen toch gewoon je loon 100% door. En dat komt trouwens bijna nooit voor, alleen in mijn vakantie is alles eruit gekomen, ben echt heel ziek geweest en toen kwamen ze zelf aan neem maar een "extra" weekje vrij, op hun kosten dus Lachen Dat heeft me goed gedaan, maar toen ik daarna weer aan het werk ging liep alles fout...