Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Zonnebloem schreef:kan er niks meer aan toevoegen, alleen dat zr soms een prik erin geven, met (sorry als het fout gespeld is) cortico steroieden en een pijnstiller, dit werk ongeveer een half jaar, maar bij mij is het na een week of 3 alweer uitgewerkt.![]()
Succes ermee
Zonnebloem schreef:alleen dat zr soms een prik erin geven, met (sorry als het fout gespeld is) cortico steroieden en een pijnstiller, dit werk ongeveer een half jaar, maar bij mij is het na een week of 3 alweer uitgewerkt.
femmefatale1 schreef:Ik heb dus ook een injectie gehad met corticosteroïden, en ook bij mij heeft het geen effect gehad..
BrittKitt schreef:Ik heb ook peesontsteking gehad (nog steeds last van bij vlagen), kwam bij mij hoogstwaarschijnlijk doordat ik glas in mn pols heb gehad, want een paar maanden (nov 2006) erna kreeg ik last van rsi in mn pols. Heb hiervoor eerst op ontstekingsremmers gestaan die niks hebben geholpen. In maart 2007 heb ik 4 weken in het gips gezeten, dit heeft tijdelijk geholpen. Dokter gaf aan dat alleen rust zou helpen en wilde me ook niet doorsturen naar de fysio oid, dus ben op eigen beweging gegaan. Deze gaf vooral aan dat ik moest stoppen met mijn werk wat ik deed (werkte bij Shakies op het station, ik moest hier veel fruit snijden en zware kannen van 4 liter tillen) en rust houden zodra het op kwam zetten.
Al met al is het nooit echt overgegaan, het is wel minder geworden door mn muis op links te zetten (word je vanzelf handig in) en door op te passen. Veel uitmesten kan niet, als ik mn muis weer op rechts heb voel ik het vanzelf gaan zeuren enz. Dus goed oppassen en dan kan het wel. Stoppen zodra je iets voelt voordat het weer te ver gaat
Wat mij wel hielp op het moment zelf was om het in te zwachtelen, die druk er op hielp dan iets waardoor ik toch iig mn broek open en dicht kon krijgenIk heb overigens toen ook een mitella omgedaan, zodat ik mn arm ook zéker niet kon gebruiken (anders doe je het toch.)
Inge_83 schreef:Ik weet sinds gisteren dat ik een peesontsteking in mijn linker pols heb.
Ik had er al ruim een maand last van, maar het werd steeds erger, dus ben gisteren maar eens naar de huisarts geweest.
Ik moet nu zo veel mogelijk rust houden, en alle bewegingen die pijn doen, en steeds herhalende bewegingen zowiezo vermijden (zit nu dus ook met 1 hand te typen).
Mijn huisarts zei dat dit soort dingen vaak lang duren, maar ik heb er niet aan gedacht om te vragen wat ze onder 'lang' verstaat.
Zijn hier meer mensen die een peesontsteking hebben gehad?
Hoe lang heeft het geduurd voor het over was?
En hoe ging de behandeling?
Mijn huisarts had het over ontstekingsremmers, maar die mag ik niet hebben ivm mijn andere medicijnen.
Ze had het ook nog over een spalk, en over fysio, maar ze wilde eerst met rust proberen.
Al moet ik eerlijk zeggen dat dat nog niet meevalt, ik gebruik hem onbewust toch nog best wel veel en als het dan pijn doet denk ik "oja, dat moet ik niet meer doen", maar dan is het alweer gebeurd.