Zijn hier al eens mensen mee naar de dokter geweest, en wat kwam daaruit?
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Juul schreef:Wie heeft hier nog meer last van? Paarse handen, voeten en knieën als het kouder wordt? Vooral als mijn handen niks doen en het koud is worden ze paars en koud. En bij heel koud weer krijg ik ook van die mooie oranje vlekjes erop.Bij kou op m'n knieeën krijg ik er ook last van. Als ik weer ga bewegen is het snel weg. Mijn moeder zegt dat het Raynaud is, dat heeft m'n zus ook gehad.. Maar ik heb het al heel m'n leven. Ik denk zelf dat het komt omdat ik best mager ben en amper bescherming heb tegen kou.. Volgens mij heb ik het ook wel eens bij de dokter gemeld, maar die vond het dan blijkbaar niks ernstigs.
Zijn hier al eens mensen mee naar de dokter geweest, en wat kwam daaruit?
Juul schreef:Ja ik heb wel iets aan m'n knieeën al, maar of dat ermee te maken heeft? Geen idee.Ik krijg ook wel eens kramp trouwens bij kou. Nu bijvoorbeeld, de had waarmee ik 'muis'
daar voel ik een beetje kramp in en ook in de rest van m'n arm. Als ik even type zoals nu zakt het paarse langzaam weg, en de kramp ook wel iets.
Juul schreef:Okee. Ja gewrichtspijn kan idd ja. Zo voelt het ook. Heb het ook in m'n heupen.
Juul schreef:Als er helemaal geen doorbloeding is kan je niet bewegen dus dat lijkt me niet.
Ik heb ook iets tegen koude handen nog volgens mij bedenk ik me net! Even zoeken...
Zonnebloem schreef:heb het met mijn handen, maar dan heb ik er dan ook echt geen kracht meer in. (en dat is best lasitg met paard op of afzadelen en dekens opdoen.
Meer mensen die dat hebben?
ook als ik op het paard zit en handschoenen draag heb\krijg ik last van.
Juul schreef:Ja ik heb nu dus een middeltje erop gesmeert en nu zijn ze minder paars.
Juul schreef:Even teruglezen.
[naam] schreef:Gevonden. Arnica soin des mains anti froid heet het. Okee komt uit Frankrijk dus.Weet niet of ze dat hier ook hebben.. Werkt wel meteen een beetje trouwens!
Zo erg is het niet hoor Zwerte.