Divacup

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Divacup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 20:28

Ik hoorde van mijn zus iets nieuws wat op de markt is. Ter vervanging van een tampon.
Wat is jullie mening erover? Mij lijkt het niet erg praktisch als je bijvoorbeeld op het werk zit. Maar voor de rest opzich, misschien het proberen waard.

http://www.mooncup-info.com/nederlands.htm

xDramaQueen

Re: Divacup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:24

Ik ga dit absoluut proberen! ik kan sinds 4 maanden geen tampon meer dragen, ik gebruik al 5 jaar tampons maar sinds een half jaartje/ 4 maanden zakken ze direct naar beneden, en ja ik breng ze goed in... ik ga dit dus absoluut proberen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:11

voor thuis wellicht wel handig, maar bijvoorbeeld op school of op het werk lijkt het me echt een drama en een knoeiboel... Kan me voorstellen dat alles onder het bloed zit aan het einde. Mij niet gezien.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 22:17

Nou het is dus de bedoeling dat het er niet naast gaat Haha! Bovendien hoef je hem maar 3x per dag leeg te gooien, dus je zou het kunnen uitkienen dat het op school/werk niet hoeft

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:22

Ik heb een mooncup, zelfde principe. Ik vloei weinig, dus tampons zijn niet prettig, de mooncup schuurt niet, en ik hoef alleen 's avonds te legen, dus makkelijk als je overdag op je werk zit. Voor mij is dit ideaal, al was het even wennen.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:25

denk niet dat dat iets voor mij is Bloos
alleen het legen al Nagelbijten / Gniffelen ik zou het ook trouwens niet willen hergebruiken gewoon principieel ook al is hij zo schoon toch zou ik hem niet opnieuw willen gebruiken Bloos

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:40

Leentje_ schreef:
denk niet dat dat iets voor mij is Bloos
alleen het legen al Nagelbijten / Gniffelen ik zou het ook trouwens niet willen hergebruiken gewoon principieel ook al is hij zo schoon toch zou ik hem niet opnieuw willen gebruiken Bloos

Same here!

Vind het ook niets denk ik.
Ik word al een beetje misselijk bij het idee.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:10

Ik denk niet dat zoiets geschikt voor mij is. Ben hartstikke actief en zo nu en dan onhandig in mijn doen en laten. Zie het al helemaal voor me dat het fout gaat en daar bedank ik toch voor. Geef mij maar gewoon tampons, bovendien vloei ik toch behoorlijk. Nagelbijten / Gniffelen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:11

ik ben al onhandig met tampons, dus laat staan met deze dingen Nagelbijten / Gniffelen
Kun je het makkelijk legen? Of zit alles er dan onder?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:12

Is dat niet hetzelfde als zo'n softcup?? Die dingen vond ik in elk geval helemaal niks. Vertrouwde het voor geen meter Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:18

Heino: Als je ook even de moeite neemt om op de site te kijken weet je het antwoord Nagelbijten / Gniffelen

Ik vraag me af hoeveel er in kan Clown, zal vast niet voor iedereen geschikt zijn Nagelbijten / Gniffelen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:23

Denket wel, alleen deze kan je vaker gebruiken en dat kon bij de softcup niet dacht ik Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:32

ik zie mezelf nog niet even lekker mijn divacup wassen Nagelbijten / Gniffelen

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:40

Lijkt wel handig, MAAR... dit lijkt me niet erg prettig op school of ergens anders dan thuis... Je gaat toch niet gewoon even tussen de dames je divacup staan spoelen onder de kraan.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:21

Is dit niet hetzelfde als de Softcup? Dat heb ik een keer geprobeert en dat was niet zo'n succes.....Het inbrengen en dragen was geen probleem maar toen ik hem eruit haalde werd het een groot bloedbad Bloos

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:56

niks voor mij.
Het lijkt me opzich wel handig hoor, maar het idee van hergebruik vind ik niet zo... Dan maar liever tampons

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:17

*ziet een waslijn met mooncups voor zich* Haha!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:22

Ik denk dat we weer allemaal heerlijk overdrijven Haha!

Citaat:
Wat is de Mooncup?

De Mooncup is een klokvormige cup van ongeveer 5 cm en is gemaakt van zachte silicone. Hij wordt inwendig gedragen zoals een tampon. Hij sluit mooi aan tegen de vaginale wand en zorgt ervoor dat het menstruatiebloed erin vloeit zonder lekkage of geurhinder.

Is hij makkelijk te gebruiken?

Eens correct ingebracht, is de Mooncup zo comfortabel dat je zal vergeten dat hij bestaat. Het vraagt misschien wat oefening in het begin, om de Mooncup in de juiste positie in te brengen. Zodra je het onder de knie hebt, zal je verbaasd zijn hoe eenvoudig hij te gebruiken is.

Je zal de Mooncup ongeveer elke 4 tot 8 uur - afhankelijk van je vloed - moeten legen, spoelen en opnieuw inbrengen. Je menstruatiebloed blijft in de Mooncup en er is dan ook geen geknoei of ongemak.

De Mooncup kan ook 's nachts veilig gebruikt worden en is ideaal tijdens alle sporten zoals zwemmen, dansen, yoga, turnen en activiteiten zoals kamperen, wandelen, klimmen en reizen.

De Mooncup is beschikbaar in 2 modellen: model A en model B. Gebruik de tabel om te beslissen welk model jij nodig hebt.

Waarom is het beter?

De Mooncup is gemaakt van hypo-allergene silicone van medische kwaliteit. Hij zal niet irriteren en is geschikt voor vrouwen met allergieën. Tussen de menstruatieperioden door kan de Mooncup gesteriliseerd worden om hem schoon te houden.

De Mooncup verstoort de gezonde vaginale omgeving niet. Hij absorbeert je natuurlijke verdedigingsmechanisme niet en zal geen vezels (zoals bij een wegwerptampon) achterlaten in je vaginale wand.

Nog steeds niet overtuigd?

Aanvankelijk zal je het idee van de Mooncup waarschijnlijk niet aantrekkelijk vinden. Misschien is het een vuile boel, niet comfortabel of onhygiënisch? Deze eerste reacties zijn heel normaal, maar zijn de moeite waard om het gebruik van de Mooncup nog eens te overwegen.

De meeste mensen zijn opgegroeid in een omgeving die geen alternatief biedt voor wegwerpproducten tijdens menstruatieperiodes en dat feit heeft onze manier van denken beïnvloed. Het is altijd de moeite waard om nieuwe ideeën uit te proberen, zeker wat je eigen lichaam betreft. De voordelen van de Mooncup zijn gewoonweg te groot om te negeren.

1 vrouw gebruikt 10.000 maandverbanden en tampons in de loop van haar leven

Voor jou

Betrouwbaar, comfortabel en gemakkelijk
Onzichtbaar en veilig
Geen geknoei en gemakkelijk schoon te maken
Vermijd contact met chemische producten
Nog nooit geassocieerd met TSS (Toxic Shock Syndroom)
Niet nodig om reserve-exemplaren mee te nemen
Neemt meer vocht op dan andere producten
Uitstekend voor vrouwen met een gevoelige huid, candida, eczeem of allergie
Uitgebreide adviesservice
Voor jouw portemonnee

Eén Mooncup gaat jarenlang mee en is dus een zeer economisch product
Kost minder dan wat je elk half jaar aan wegwerpproducten besteedt
Voor onze wereld

Herbruikbaar, gewoonweg spoelen en opnieuw inbrengen
Geen gebruikte maandverbanden of tampons om te verbranden, door te spoelen of weg te gooien
Geen verpakkingen maandelijks weg te doen
De meest milieuvriendelijke hygiënische bescherming die je kan kopen

Zo dit is ff voor de mensen die de moeite niet nemen de link te openen.
Het is niet hetzelfde als die softcup, want die gooi je weg, en loopt over.
Deze kan dus NIET overlopen. Klik op de site, voor plaatjes, dan word het een stuk duidelijker.
Ik denk dat ik het gewoonweg eens ga proberen, ik vloei ook hevig, en zal hem dan NOG niet op mijn werk dragen, pas als je gewent ben hoe en wat.
Klik gewoon eens op de link, het is het lezen waart.
Het lijkt mij erg handig met paardrijden, gezien tampons bij mij zon zeer doen met rijden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:04

Hmm het lijkt mij nog steeds niks hoor... zeker niet met mijn handigheid Nagelbijten / Gniffelen Ik houd het liever bij tampons, dat werkt prima voor mij Ja

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:26

Ik ben nou wel heel benieuwd hoe het precies uit ziet Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:41

Afbeelding
Het ziet er uit als een soort condoompje Vork

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:43

Hm, nee dit zou ik niet snel gebruiken... Gewoon vertrouw er niet op dat het goed gaat. Heb wel laatst van die ellen probiotische tampons besteld, ben heel benieuwd hoe dat bevalt.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:35

Annemeik schreef:
Hm, nee dit zou ik niet snel gebruiken... Gewoon vertrouw er niet op dat het goed gaat. Heb wel laatst van die ellen probiotische tampons besteld, ben heel benieuwd hoe dat bevalt.

ellen-de-wat-hoeveel-tampons??? Koe

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 18:28

Ik denk dat ik het toch gewoon maar eens ga proberen. Ik probeer het wel eerst uit in het weekend of op een vrije dag Haha!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:30