welke foundation

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quera

welke foundation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 18:20

jaja weer een topic

welke foundation is nou echt goed
niet vlekkerig. en ook niet oranje Vork

Kiwipitje

Re: welke foundation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:23

Dior heeft hele fijne en Lancôme ook wel Lachen. Het helpt ook om er primer onder te doen.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:25

Ik gebruik altijd de Mousse Foundation.
Ik heb er vantevoren een heleboel gebruikt, maar over deze ben ik het meest tevreden!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:28

Ik gebruik mousse met nivea young.
Nu heb ik wel een goedkope mousse en die is toch wel wat oranje.
Maar in combinatie met niveau young beauty die zich aanpast aan je huid en dan mousse nog op mijn wallen, geeft het een mooi natuurlijk effect Ja.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:47

Ik gebruik Lóreal Infallible, vind dat een mooie foundation.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:50

ManonR_ schreef:
Dior heeft hele fijne en Lancôme ook wel Lachen. Het helpt ook om er primer onder te doen.

Dat zijn inderdaad hele goede en ze zijn zuinig in gebruik. Helaas wel aan de prijs Geld, geld!

Een goedkoper alternatief vind ik zelf de foundations van Max Factor en van Maybelline.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:51

Geeeeeen foundation. Clown Je ziet het 9 van de 10 keer en ik persoonlijk vind dat echt niet mooi...

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:56

Als ik foundation gebruik, wat niet vaak is... Dan is het de dream mat mousse (zo heet hij toch geloof ik)...
Ik meng hem dan wel een beetje met andere foundation van l'oreal om de juiste kleur te verkrijgen.

Hij is egaal te verdelen zonder vlekken, en blijft ook heel lang netjes zitten.
Om te fixeren doe ik er soms een heel dun laagje kleurloze poeder overheen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:50

altijd etos eigen merk, ik denk dat het oranje kleuren vooral komt omdat je een te donkere kleur kiest. Ik kies altijd een kleur die vrijwel hetzelfde is als mijn eigen huids kleur (ik gebruik het omdat ik nogal veel acne heb gehad en daardoor putjes heb die daardoor heel mooi worden weggewerkt) en dan is het echt niet oranje. Ik heb me ooit eens goed laten adviseren door een verkoopster en dat heeft heel goed gewerkt (nu weet ik dus dat ik meer naar de roze/beige tinten moet en absoluut niet naa de rodere tinten want dan wordt ik net een macaroni). Oh en de eots eigen merk is ook heel zuinig en echt niet duur (ik gebruik trouwens bijna alles van hun eigen merk zo waanzinnig goed !!)

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:38

ik gebruik "Nivea visage YOUNG" Beautifiul..
Past zich aan aan je natuurlijke huidskleur, verstopt je porien niet en is net een soort dagcreme!
Als ik erg last heb van puistjes of vlekjes gebruik ik er overheen nog wel eens Miss helen foundation van de hema.. ook erg zacht voor je huid.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:42

Roosii3jJ schreef:
ik gebruik "Nivea visage YOUNG" Beautifiul..
Past zich aan aan je natuurlijke huidskleur, verstopt je porien niet en is net een soort dagcreme!
Als ik erg last heb van puistjes of vlekjes gebruik ik er overheen nog wel eens Miss helen foundation van de hema.. ook erg zacht voor je huid.

Ik heb die ook, en bij mij past ie helemaal niet aan..
Mijn gezicht is dan keidonker en derest best licht. Dus die gebruik ik eigenlijk ook nooit meer.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:43

Van L'oreal, erg fijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:58

ik heb eigenlijk altijd een foundation van de hema (miss helen?) een tube van maar slechts 2,90 euro en hij is super. blijft heel natuurlijk en je kan hem super uitsmeren. soms heb ik ook maxfactor maar daar moet je beter bij opletten dat je het goed uitsmeert.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:04

Max factor, miracle foundation.

Je doet er lang mee, je ziet het niet als je de goede tint hebt (tenzij je echt achterlijk veel opsmeert).
En het dekt niet te en niet te weinig (dus echt niet nep)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:08

lóreal, cashmere. Kost 15 euro. Houd 12 uur lang. En dan ook echt! zonder vlekken etc. Regenbuien overleefd ie ook. En je hebt veel verschillende kleuren. Ik zelf meng altijd 2 kleuren om een precies goede kleur te krijgen.Het zit in een tube dus je doet er ook echt lang mee. De foundation is vloeibaar en als je hem opdoet wordt hij zacht poeder wat blijft zitten waar het hoort te zitten Knipoog.

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:13

l'óreal true match heb ik. Best fijn voor niet zo veel geld.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:06

Ik heb die nieuwe van Maybelline, mineral powder. Ben er goed over te spreken.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:09

ik heb die van niveau, van de hema en die van l'oreal .. zo'n pompje ...
ik gebruik meestal welke ik zin in heb ... ik heb het trouwens altijd alleen in het weekend op .. doordeweeks zit ik toch op school dus dan vind ik het onnodig Vork

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:59

bourjois of hoe schrijf je dat.
zo'n stick. nummer 37 gebruik ik, dekt goed, maar je moet wel een beetje een kleurtje van je eigen hebben anders zie je wel goed dat je wat op hebt.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:40

Een goede foundation die goed van kleur en goed op je huidtype geselecteerd is, zie je niet of nauwelijks.
Je hebt zoveel soorten kleuren en ondertonen, matterende of juiste hydraterende etc etc.
Loop eens een Douglas parfurmerie binnen en laat je adviseren.
Ik werk zelf bij Douglas als visagiste en adviseer mensen de hele dag door Knipoog
Zelf ben ik fan van Helena Rubinstein en Guerlain. Ook Lancome en Dior zijn goed!
Kies er ook voor om je foundation mooi en luchtig af te poederen en een goede kleur blush te gebruiken om je gezicht mooi te 'shapen'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:12

Ik gebruik de mousse van Lancaster en daar zweer ik bij Ja. Een natuurlijk effect, werkt vooral egaliserend en that's all I need Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:01

Ik heb er een van Rimmel, stay matte Lachen Blijft goed zitten en vlekt niet. Ook niet onbelangrijk; hij laat je huid ademen en verstopt je poriën niet Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:02

randie schreef:
lóreal, cashmere. Kost 15 euro. Houd 12 uur lang. En dan ook echt! zonder vlekken etc. Regenbuien overleefd ie ook. En je hebt veel verschillende kleuren. Ik zelf meng altijd 2 kleuren om een precies goede kleur te krijgen.Het zit in een tube dus je doet er ook echt lang mee. De foundation is vloeibaar en als je hem opdoet wordt hij zacht poeder wat blijft zitten waar het hoort te zitten Knipoog.

En laat die je huid wel goed ademen? Dat je er geen pukkels van krijgt zegmaar Clown

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:05

Ik heb pas de foundation van de Bodyshop ontdekt.
Je hebt er zowel voor de normale tot vette huid, als voor de droge tot normale huid.
Ik heb een lichte huidskleur en dus is het zoiezo al moeilijk om een founddation te vinden die niet te oranjeachtig of te donker is voor mijn huid.
Nog een leuk feit: er zit een spffactor van 15 in.
De kostprijs valt super mee! 15 euro en toch wel een aardig flesje

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:08

Candymarilyn schreef:
Ik heb pas de foundation van de Bodyshop ontdekt.
Je hebt er zowel voor de normale tot vette huid, als voor de droge tot normale huid.
Ik heb een lichte huidskleur en dus is het zoiezo al moeilijk om een founddation te vinden die niet te oranjeachtig of te donker is voor mijn huid.
Nog een leuk feit: er zit een spffactor van 15 in.
De kostprijs valt super mee! 15 euro en toch wel een aardig flesje

Owja, bij de bodyshop geven ze je altijd advies welke flacon je moet nemen. Ze doen dan even een testje op je gezicht. Ik was verbijsterd van het resultaat ( uit de boekjes-effect). Verder raadden ze me ook een blush aan.