nachtlenzen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

nachtlenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 15:19

wie heeft er ervaring mee?!

ik ben benieuwd! heb al het een en ander opgezocht, maar ben ook erg benieuwd of er bokkers zijn die dit gebruiken en hoe het bevalt ook met de omgang met paarden/rijden enz Ja

Jokonootje

Re: nachtlenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:26

Mijn vriend heeft ze een tijdje gehad om ze deels uit te proberen maar hij was er totaal niet enthousiast over liep veel met rode (geirriteerde) ogen rond en tegen de avond wordt je zicht toch weer slechter...

Met paarden heeft hij dan wel geen ervaring maar hij is gewoon weer overgestapt op lenzen (met afgewisseld een bril)

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:28

Ja ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar. Heb nu gewone lenzen en een bril. Maar het lijkt me heerlijk om gewoon overdag niks op of in te hoeven hebben. En hoe zit het met wisselende dagen, bv de ene dag ga je om 10 uur slapen en de andere om 4 uur 's nachts... Blijft het zicht de hele dag goed...

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:37

ik heb enkele jaren geleden ook voor de keuze gestaan en heb het toen enkele weken geprobeerd ... was er ook absoluut niet enthousiast over: zelfde mankement(jes) als de vriend van Jolanda. Heb toen ook gekozen voor gewone lenzen (en een nieuwe bril xD)

x

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:23

Ik heb ze nu sinds ongeveer één jaar en ik ben er heel positief over. Je doet ze 's avonds in en 's morgens weer uit. Het enige is dat mijn ogen erg veel 'slaapspul' (geen idee hoe dat anders heet) produceren waardoor het smorgens (letterlijk) wel eens moeite kost om mijn ogen open te krijgen. Maar verder helemaal geen klachten. En als ik af en toe zie hoe erg mijn vriendin op het stof bij de paarden reageert (komt onder haar lenzen en dergelijke) dan ben ik erg blij dat ik nachtlanzen heb.

groetjes

even edit: miranna: ik kan om 4 uur 's nachts nog steeds goed zien, helemaal geen problemen mee, maar ik kan ze ook wel een nachtje uit laten (ik heb niet zo'n grote afwijking). Mijn broertje (plus of min 3 oid) ziet er de hele dag goed mee, maar als hij uitgaat tot een uur of 2 dan kan hij nog wel mensen goed onderscheiden, maar bijvoorbeeld autorijden zou je er dan maar beter niet kunnen doen
Laatst bijgewerkt door Inguhh op 30-09-08 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:26

Ikke! Lachen
Ik heb ze nu een paar maandjes, en is ben er ook erg positief over! Ik heb helemaal geen last gehad van rode, of geirriteerde ogen. Lachen Een poosje geleden had ik er ook een topic over geopent.. kzal het wel even opzoeken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:27

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:41

Heb ze al ruim vijf jaar en nog steeds super tevreden! Komende vrijdag weer op controle. Moet ieder half jaar en elke keer weer is de conclusie dat het geweldig gaat! Haha!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:46

Ik heb ze een paar weken geleden geprobeerd, maar vond het niks. Mijn zicht werd rond de middag al weer heel slecht en ik had moeite met de overgang van verweg en dichtbij kijken. Ik vind gewone lenzen veel prettiger.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:30

Stel dat je het een paar weken probeert en halverwege de dag wordt het zicht dusdanig slecht dat je niet meer kunt autorijden. Kun je dan een bril of andere lenzen op / in doen zodat je wel weer goed ziet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:41

marianna schreef:
Stel dat je het een paar weken probeert en halverwege de dag wordt het zicht dusdanig slecht dat je niet meer kunt autorijden. Kun je dan een bril of andere lenzen op / in doen zodat je wel weer goed ziet?

Het wordt niet slechter.. dat gaat heel langzaam, maar de eerste dag zie je wel wazig. Temminste was bij mij zo, en na 3-4 dagen zag ik helemaal scherp.. Lachen

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:45

Oke, je ziet wazig. Maar met autorijden wil ik graag scherp zien. Kan ik dan een bril op zetten als het zicht wat minder wordt, of zie ik dan 'dubbel'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:52

Ik zie, als ik mijn bril op zet, SUPER scherp, wat erg irritant is van dichtbij Tong uitsteken

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:53

Oke, ik zal eens informeren of het ook geschikt is voor mijn ogen. Lijkt me wel wat om geen last meer te hebben van stof en droogte etc...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:08

ik heb ze nu ook alleen na 2 dagen al een lens kwijt dus kan er weinig over zeggen. Inzetten is vervelend. Ik krijg vreselijke traanogen.. Ik heb maar -0.75 dus zie na 1 dag al goed.
Meer ervaringen volgen later. Mag nog 3 dagen op een nieuwe lens wachten..

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:17

Heb je dan wel eerder lenzen gehad? Want het lijken mij gewone lenzen qua inzetten etc...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:34

ja maar zachte lenzen. En deze zijn hard Haha! Is voor mijn ogen weer even wennen Lachen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:50

Ik draag ze ook sinds 2 jaar Ja En heb ze toen ik nog in een optiekzaak werkte ook heeel veel aangemeten Lachen
Meeste mensen zijn erg enthousiast, andere vinden het helemaal niets.
Ik ben er blij mee. Zicht is prima (niet helemaal optimaal, maar dat komt door mijn sterkte) en kan ze ook in het weekend wel eens een nachtje overslaan.
Binnenkort ga ik een maand naar Indonesie, daar ga ik zachte dragen, in dat soort landen is het heel erg link met nachtlenzen.

Ik werk nu samen met de oogartsen en die zijn er absoluut niet blij mee dat ik ze draag. Lange termijn studie mbt het hoornvlies zijn er nog niet en er is een veel groter infectie risico als bij harde/zachte lenzen.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:51

marianna schreef:

Als je je nachtlenzen inzet is het zicht meteen weer goed. Sommige klanten deden dat wel in de opstart periode als ze een eind moesten rijden.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 23:56

oh super bedankt voor jullie reacties Ja

ik heb ergens gelezen dat sommige na een week er al top mee zagen. maar ook mensen die na 2 maand nog aan het klungelen waren Bloos
ze hebben nu ook nachtlenzen met cylindervorming toch? of loop ik al weer jaren achter? Tong uitsteken
hoelang heeft het bij jullie geduurt voordat je echt tevreden was ((bijna) 100% goed zicht)?
een week kan ik wel uithouden Tong uitsteken maar 2 maand is nog al wat Bloos
en als ik dan in het weekend over hindernissen van 1.35m moet springen, dan wil ik wel graag scherp zien Tong uitsteken
maar dan zou je eventueel je nachtlenzen in kunnen doen?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 02:21

Nee nachtlenzen zijn wel echt voor alleen 's nachts. Kan me niet voorstellen dat je ze 'in geval van nood' ook overdag kunt dragen. Ze zijn ook groter dan normale daglenzen. Volgens mij werkte ze bij mij vrijwel meteen. En tegenwoordig hoef ik ze ook niet elke nacht in om toch scherp te kunnen zien. Lachen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:46

@Toekie: en toch kan het echt hoor! Misschien wat minder comfortabel, maar als je toch scherp zicht nodig hebt is het in de opstart fase zeker geen slecht idee!

Je kunt er idd tot op zeker hoogte cilinders mee corrigeren. Bij mij duurde het een dag of 3 voor ik echt scherp zag.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:51

marina schreef:
Ik draag ze ook sinds 2 jaar Ja En heb ze toen ik nog in een optiekzaak werkte ook heeel veel aangemeten Lachen
Meeste mensen zijn erg enthousiast, andere vinden het helemaal niets.
Ik ben er blij mee. Zicht is prima (niet helemaal optimaal, maar dat komt door mijn sterkte) en kan ze ook in het weekend wel eens een nachtje overslaan.
Binnenkort ga ik een maand naar Indonesie, daar ga ik zachte dragen, in dat soort landen is het heel erg link met nachtlenzen.

Ik werk nu samen met de oogartsen en die zijn er absoluut niet blij mee dat ik ze draag. Lange termijn studie mbt het hoornvlies zijn er nog niet en er is een veel groter infectie risico als bij harde/zachte lenzen.

Wat voor sterkte heb je dan als het zicht niet optimaal is?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:37

marina schreef:
@Toekie: en toch kan het echt hoor! Misschien wat minder comfortabel, maar als je toch scherp zicht nodig hebt is het in de opstart fase zeker geen slecht idee!

Dat het kan geloof ik meteen! Ja Maar is het ook de bedoeling (muv de opstartfase)? Ik bedoel, als dat na een jaar nog nodig is werkt er iets niet goed volgens mij...

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:17

Dus ook met cillinders is het mogelijk?