ik ben benieuwd! heb al het een en ander opgezocht, maar ben ook erg benieuwd of er bokkers zijn die dit gebruiken en hoe het bevalt ook met de omgang met paarden/rijden enz

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
marianna schreef:Stel dat je het een paar weken probeert en halverwege de dag wordt het zicht dusdanig slecht dat je niet meer kunt autorijden. Kun je dan een bril of andere lenzen op / in doen zodat je wel weer goed ziet?
marianna schreef:Stel dat je het een paar weken probeert en halverwege de dag wordt het zicht dusdanig slecht dat je niet meer kunt autorijden. Kun je dan een bril of andere lenzen op / in doen zodat je wel weer goed ziet?
marina schreef:Ik draag ze ook sinds 2 jaarEn heb ze toen ik nog in een optiekzaak werkte ook heeel veel aangemeten
Meeste mensen zijn erg enthousiast, andere vinden het helemaal niets.
Ik ben er blij mee. Zicht is prima (niet helemaal optimaal, maar dat komt door mijn sterkte) en kan ze ook in het weekend wel eens een nachtje overslaan.
Binnenkort ga ik een maand naar Indonesie, daar ga ik zachte dragen, in dat soort landen is het heel erg link met nachtlenzen.
Ik werk nu samen met de oogartsen en die zijn er absoluut niet blij mee dat ik ze draag. Lange termijn studie mbt het hoornvlies zijn er nog niet en er is een veel groter infectie risico als bij harde/zachte lenzen.
marina schreef:@Toekie: en toch kan het echt hoor! Misschien wat minder comfortabel, maar als je toch scherp zicht nodig hebt is het in de opstart fase zeker geen slecht idee!