wod gek van blaasontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vronytopper

wod gek van blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 08:39

hallo,

Ik heb al enkele keren achter elkaar blaasontsteking gehad na de kuur was het 3 dagen over, en dan begon hegt weer op nieuw:S
Nu weer, zo erg, ik zit echt de hele dag op de wc, net poje geplast, en 10 uur naar de ha. hoop dat er nu even verdere onderzoeken worden gedaan, heb ook continue last van mijn rug/zij. dus nierbekken ontsteking kan het ook nog zijn.. :S
Paard rijden wil niet meer, het brand en doet vreselijk zeer, zijn er meer met blaasontsteking op dit moment?!

groetjes

meggiemeg

Re: wod gek van blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:41

Ja ken het probleem.
Mijn langste kuur was ruim 6 weken aan de ab......
Wat goed wil helpen is cranberry producten. Die versterken de werking van je blaas. Bij mij helpt het aardig goed.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 08:42

ik zit ook al aand e cranberry pillen en sap, maar helpt niet, en vit. C slik ik erbij,, maar het wil maar niet overgaan..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:43

Regel voor nu een consult met je huisarts. Ga als deze behandeld is beginnen met cranberrie capsules of drank.
Dat is echt een bewezen middel. (ben verpleegkundige op urologie)

Blaasontstekingen ontstaan meestal door:
Verkeerd afvegen, van achter naar voor, ipv voor naar achter
Sexuele contacten, even plassen na de gemeenschap helpt.
Te weinig drinken.

Ik kan zelfs nog uitleggen waarom cranberrie helpt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:46

Cranberrie zorgt er niet voor dat een bestaande ontsteking weg gaat.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:46

Bij mij ligt mijn blaas verkeerd waardoor ik hem niet helemaal leeg kan plassen..... Zelfs mijn plasbuis is al 2x opgerekt zonder resultaat.... Moet zeggen sinds ik cranberrieproducten gebruik het echt beter gaat.
Als je een ontsteking hebt zal je toch echt eerst aan de ab moeten wil je dat het over gaat. Ben je vrij van de blaasontsteking dan beginnen met cranberrie om het eventueel te voorkomen.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 08:48

ik heb 10 uur een afspraak, en ik zei net al, dat ik al aan de cranbery pillen zit, maar het heeft tot nu toe nog niks geholpen.

Waardoor helpt het dan? ben ik dan wle nieuwschierig naar..

En wat jij verteld, van achter nar voren vegen doe ik altijd al, na de sex plas ik altijd gelijk. en drinken, ik probeer in iedere geval op die 2 liter te komen.

Ik ben aan de cranberry begonnen na de ab kuur vand e vorige keer.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:49

Wat ook goed helpt is colloidaal zilverwater is iets homiopatisch maar werkt beter als de antibiotica.
Heb zelf heel vaak blaasontsteking gehad en geen enkele kuur sloeg goed bij mij aan totdat ik dit van iemand kreeg.
Heb geen blaasontsteking meer gehad ben er al meer dan een jaar vanaf.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:52

Blaasontstekingen worden meestal veroorzaakt door de E-coli bacterie. Die heeft een soort van " pootjes" waar hij zich mee vast hecht aan de blaaswand. Door het gebruik van cranberrie ontstaat een slijmachtig laagje op de blaaswand waar hij zich niet aan kan hechten. Na langdurig gebruik muteren zelfs deze"pootjes" hij heeft er dan bijna geen meer.

Vitamine C werkt maar bij 1/3 van de mensen en dan alleen in een zeer hoge dosering.

Je drinkt overigens genoeg als je zo'n 1,5 liter plast.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:53

jenneke1029 schreef:
Wat ook goed helpt is colloidaal zilverwater is iets homiopatisch maar werkt beter als de antibiotica.
Heb zelf heel vaak blaasontsteking gehad en geen enkele kuur sloeg goed bij mij aan totdat ik dit van iemand kreeg.
Heb geen blaasontsteking meer gehad ben er al meer dan een jaar vanaf.

In het ergste geval kun je helemaal (permanent) blauw worden van colloidaal zilverwater....
Cranberry tabletten halen en deze trouw elke dag innemen! Werkt echt het beste!

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:10

Bij mij hielpen die cranberry tabletten echt niet maar dit wel.
Ik heb nog nooit gehoord dat je blauw word van colloidaal zilverwater.
Mijn dochter van 9 maanden krijgt dit ook voorgeschreven dus het lijkt me wel veilig mag ik hopen.
Bij de een zal dit helpen en bij de ander weer wat anders gewoon uitproberen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:25

vronytopper schreef:
ik heb 10 uur een afspraak, en ik zei net al, dat ik al aan de cranbery pillen zit, maar het heeft tot nu toe nog niks geholpen.

Waardoor helpt het dan? ben ik dan wle nieuwschierig naar..

En wat jij verteld, van achter nar voren vegen doe ik altijd al, na de sex plas ik altijd gelijk. en drinken, ik probeer in iedere geval op die 2 liter te komen.

Ik ben aan de cranberry begonnen na de ab kuur vand e vorige keer.

Je kan altijd overleggen met je huisarts om te kijken hoe je blaas ligt als je er vaak last van hebt. Bij mij was het dus de oorzaak dat die verkeerd ligt.... Ze kunnen het heel simpel zien aan de hand van een echo.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:27

Laat je urine op kweek zetten, laat bloed prikken en regel een echo.
Om uit te sluiten dat het niks ernstigs is Ja

Ik heb in zes maanden tijd zes blaasontstekingen gehad, de gekste dingen geprobeerd om het tegen te gaan.
Vitamine c pilletjes, cranberry pilletjes, cranberry (pure ongezoete) sap, geen suikers, veel water en jus d'orange drinken, voor seks plassen, na seks plassen, na de seks vitamine c innemen (drinken of pilletjes), uur na de seks weer plassen Clown
Verkeerd afvegen was ook totaal niet aan de orde. Wassen na seks, etc. etc.
Níks hielp bij mij.

Sinds mijn laatste blaasontsteking ben ik gekapt met al die zooi innemen, overal opletten etc. en met huisarts afgesproken om het gewoon aan te kijken, aangezien onderzoeken niks opleverden. En nu? Nu ben ik al 16 weken blaasontstekingvrij, terwijl ik voorheen om de 3/4 weken een blaasontsteking kreeg Nagelbijten / Gniffelen

Overigens helpt vitamine c en cranberry sap wél tegen de ergste pijn tijdens een blaasontsteking.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:40

Heb je ook pijn in je onderbuik?

Dan zou je namelijk hetzelfde kunnen hebben als mij en dat is eileider ontsteking.. Je hebt dezelfde klachten als blaasontsteking + buikpijn helemaal onderin en rugpijn..

Ik heb ook altijd erg vaak blaasontsteking, word er gek van.. Meer drinken helpt bij mij ook niet.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:47

Ik heb momenteel ook weer een blaasonsteking. Moet nog wat urine naar de huisarts brengen. Ik wordt er ook helemaal gek van Boos! Momenteel drink ik inderdaad te weinig, ben bang dat het daardoor komt.
Ook heb ik de afgelopen weken af en toe ineens een steek in m'n onderbuik/ best wel pijnlijk maar na een paar seconde is dat weer weg. Kan dat er ook mee te maken hebben?
Morgen even navraag doen bij de ha.

Sterkte iedereen met een blaasontsteking';)

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:38

Ik heb ook ontzettend vaak blaasontsteking.. Heb het aflopen half jaar ook 4 keer gehad. Heb het nu al een tijdje niet, maar doe verder niets bijzonders om het tegen te houden.. (behalve goed afvegen en sowieso na de seks plassen)

Ik heb nu thuis een kuurtje klaarliggen voor als ik denk dat ik het weer heb, dan kan ik zo snel mogelijk beginnen aan de kuur. (woon namelijk in een dorp en bij ons is de ha niet altijd even makkelijk bereikbaar en dat is heel vervelend met een blaasontsteking) Moet dan wel even de huisarts bellen dat ik de kuur gebruik.

Ik las net dat het wetenschappelijk bewezen is dat cranberry sap/tabletten/etc helpt? Ik wilde dat namelijk ook proberen, en had het even nagevraagd bij mn huisarts, maar volgens hem was het niet bewezen dat cranberrysap echt helpt dus was het niet nodig zei hij ..

Ik hou dit topic ook even in de gaten verder Lachen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:46

Ik volg een urologiescholing in het UMC en daar wisten ze te melden dat het wetenschappelijk dus bewezen is, ik heb zelfs de link naar het artikel, dat ligt alleen in mijn ziekenhuiskluis.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:50

Ik heb ook regelmatig last van blaasontstekingen.
Maar niet meer zo vaak als een paar jaar terug.
Dan had ik blaasontsteking en dan kreeg ik een kuur, 2 weken na de kuur kreeg ik dan net zo hard weer blaasontsteking tot 6 keer aan toe.
Ik ben toen door verwezen naar het ziekenhuis en daar hebben ze me inwendig onderzocht of alles in orde was en ook een kweek genomen om de bacterie op te sporen, daarna heb ik gerichte antibiotica gekregen en daarna een hele poos nergens last meer van gehad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:51

Toch gewoon alle fruit en sapjes waar heel veel vitamine c in zitten?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:55

Cranberry heeft voor mij 0,0 geholpen.
Heb de pillen vanaf mijn tweede blaasontsteking elke dag ingenomen (tijdens elke blaasontsteking een kuur van 15 dagen 2 pilletjes) en vanaf mijn derde blaasontsteking dronk ik elke dag twee keer een glaasje pure ongezoete cranberry sap..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:59

een paar terug had ik ook om de zoveel weken blaasontsteking, zelfs naar meerdere keren en soorten entibiotica wilde het maar niet over....En van de amoxicilline kreeg ik ook nog eens uitslag Boos!

Bij mij was het een bacterie die resistent was voor 9 vd 10 antibiotica, gelukkig ging ie van de laatst overgebleven soort wel weg en (afkloppen) ik heb er geen last meer van gehad. Dit bleek na een kweek en een echo (dat laatste is geen pretje trouwens met een overoverovervolle blaas)....

Tja, ik heb dan weer gehoord dat cranberry alleen helpt bij het afhouden van de bacterie van de blaaswand, idd niet als ie er al zit....Maar wetenschappelijk bewezen of niet, meningen en feiten lopen regelmatig doorelkaar heen...Maar: baadt het niet dan schaadt het niet, het is sowieso gezond, dus waarom niet? (afgezien van het feit dat niet iedereen het even lekker vindt Clown )

En idd de bovengenoemde voorzorgsmaatregelen nemen. Succes TS!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:04

Ik heb ook heel vaak last van blaasontsteking gehad Boos! de laatste tijd gaat het goed Ja

Wat ik altijd doe is als ik het voel opkomen (lichte pijn) dan snel een paar glazen water en een ibuprofen.
Dan ga ik (klinkt zweverig) nadenken waarom ik "pisnijdig" ben, dan probeer ik dat probleem van me af te zetten en geloof het of niet het werkt vaak Knipoog

Verder zorgen dat het goed warm blijft evt een kruik op je buik.

Oorzaken kunnen ook zijn:
- ondergoed wat te strak zit of te strakke broeken (wrijfing is net zo erg als verkeerd afvegen)
- wasmiddel/verzachter waar je allergies voor kunt zijn
- syntetisch ondergoed ipv katoen

Je moet idd goed uitkijken voor nierbekontsteking.
Te veel zure dingen oa cranberrie en vitamine C kunnen juist voor kristallen in de urine zorgen dus neem het met mate.

Sterkte ermee Knipoog

Sorola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:07

Mijn huisarts vertelde mij het volgende: als je sinds korte tijd een nieuwe vriend hebt, kan het zijn dat je de zogenaamde 'marriage disease' hebt (huwelijksziekte). Omdat jouw partner bepaalde bacterien bij zich draagt, brengt hij die tijdens de gemeenschap op jou over. Iedereen draagt weer een ander soort bacterie. Als je gevoelig bent voor blaasontsteking, zal je immuun moeten worden voor zijn bacterien. Dat duurt even. Het wordt ook wel de marriage disease genoemd omdat vrouwen vroeger vaak blaasontsteking kregen als ze getrouwd waren, zij hadden dan pas voor het eerst geslachtsgemeenschap. Grappig he Knipoog

Maar wees gerust: ik heb me aan deze theorie vastgehouden, en inderdaad: ik ben inmiddels immuun Knipoog

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:11

Sorola schreef:
Maar wees gerust: ik heb me aan deze theorie vastgehouden, en inderdaad: ik ben inmiddels immuun Knipoog

Lijkt me handig maar ik heb al 8,5 jaar dezelfde vriend en blijf er toch last van houden zo nu en dan.
Zal dus ook maar een percentage zijn die het op die manier heeft Knipoog

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:44

Toevallig, zie net dit topic en ben gister en vandaag letterlijk ziek van de blaasontsteking. Voelde vorige week al iets opkomen dus ben zwaar aan de vitamine C en cranberry gegaan maar heeft niet mogen baten dus zit nu fijn aan een kuurtje nitrofurantoine. Heb vaker blaasontsteking gehad en het is toch iedere keer weer een beetje anders. Soms gaat het weg na een paar dagen cranberry slikken, maar ik heb ook wel eens acute blaasontsteking gekregen en had toen zo'n pijn dat ik niet eens rechtop kon staan of lopen. Het zit er nu een beetje tussenin, en leek van het weekend bijna weg te zijn maar kreeg gisteren ineens zo'n buikpijn dat ik toch maar even wat urine heb opgevangen en langs de huisarts ben gegaan. Even 5 dagen kuren en dan moet het weer over zijn. Wel vervelend vind ik dat het steeds weer terugkomt, gemiddeld 1 keer per jaar en soms iets vaker.