Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MiniMouse schreef:...Toch heb ik nu mijn twijfels over wanneer..Ik heb nu een jong paard waarmee ik zeker alles er uit wil halen wat er in zit,....
Ik wil alles er uit halen maar kan dat ook nog met een kindje??
Ik heb nu een bijrijder/vriendin die rijd hem 2 maal per week en ik rijd hem dus min. 4 dagen vaak de 5e longeren. Ook wil ik graag een kindje... als het maar te combineren is.
Ik kan niet kiezen. Ik zeg vaak dat we pas een kindje moeten nemen als de gedachte leuker word als het paard??
ik ben 22....
, dus in die zin kan ik niet uit ervaring spreken, maar .... vanwaar die stress dat je nu al zou moeten beslissen of je wedstrijdambities met een kind kan kombineren
?! Je bent 22 en hebt een jong paard waar je graag ver(der) mee wilt komen. Dat betekend dat je vooral nú (in de begintijd van het aanleren van je paard) veel tijd in je paard moet investeren om hem de basis goed te leren. Als je hem eenmaal op het niveau hebt waar je hem hebben wilt, is het vooral een kwestie van het "bijhouden" (dus de "normale" trainingen). Tegen die tijd ben jij een jaar of 25-26, wat in de ogen van velen nog steeds lekker jong is om een (eerste) kind te krijgen
. Als je dan nog eens de steun van vriendlief (man) hebt, evtl. met hulp van opa´s & oma´s en een bijrijder die je paard 1-2 x p.w. rijdt, is het m.i. absoluut mogelijk om gewoon lekker wedstrijden te (blijven) rijden, óók als je een kind hebt
.
kochten we een huis waar de paarden ook konden staan en was het helemaal makkelijk.
MiniMouse schreef:@ Sterre
Ik rijd met mijn 6 jarige nu L2 dus we zijn al heel erg op weg.
En ik wil eigenlijk zo blijven rijden zoals ik nu doe!
Dus 4 x per week rijden en 1 keer in de maand wedstrijd.
Ook denken wij aan een kindje.. vandaar deze vragen dus
.
. Je weet natuurlijk niet van te voren hoe je je tijdens de zwangerschap voelt, of je evtl. nog wil/kan rijden.
) pauze inlassen en je bent iig een maand of 4 uit de running (duurt na de zwangerschap ook wel een paar weken voordat je weer te paard zit en waarschijnlijk nog eens een paar weken daarna voordat je weer volop gaat trainen).
) en tot die tijd lekker mijn paard trainen. Maar als jij het anders wilt doen is dat natuurlijk ook prima, het is vanzelfsprekend helemaal jouw keuze
!
Het is niet zo dat ik echt een beroeps wil worden want daar heb ik geld niet voor en de middelen ook niet (geen trailer,niet bepaald heel erg ruim in het geld
etc)