Steeds moe

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Christel3

Steeds moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 17:06

Hallo,

Ik zit dus een beetje met een probleempje.
Ik ben de laatste tijd heel erg (snel) moe. Mijn school is pas net 2 weken begonnen. Ik doe sport opleiding, ben dus elke dag druk aan het sporten enzo. Ook voetbal ik, dus 2 keer in de week trainen en zaterdags wedstrijd. Verder ga ik Meestal tussen 9 en 11 naar bed. En drie dagen in de week kan ik ook nog uitslapen. Ik zit dus zeker aan de 8 uur slaap per nacht. Maar nu ben ik de laatste tijd zo moe, dat ik bijna elke dag NA school even een uurtje en als het kan langer op bed lig, omdat ik anders gewoon in slaap val. Volgens mij is dat niet helemaal goed toch?

Nu denk ik zelf aan pfeiffer/bloedarmoede. En ga ook maar binnekort naar de dokter om bloed te laten prikken.

Maar voor de mensen die ook pfeiffer gehad hebben, hoe zijn jullie er achter gekomen?

Groetjes,
Christel

Janski

Re: Steeds moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:16

Door naar de HA te gaan met de klachten Lachen Vaak gaat Pfeiffer gepaard met keelontsteking maar dat hoeft niet.

het kan veel oorzaken hebben van Pfeiffer tot een allergie of een ontsteking ergens of een virus. Daar kan je echt over blijven piekeren en praten maar er is maar een manier om er acher te komen en dat is je laten onderzoeken meid.
sterkte

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:27

ha kan priken om te kijken of je pfeiffer hebt, zo ben ik er ook achter gekomen
maar het kan heel veel andere dingen zijn(helaas)
misschien heb je een vitamine tekort bijv. vit B

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:00

Klinkt heel bekend, ik had het dit jaar nog. Ik had alleen geen Pfeiffer, kennelijk heb ik dat LANG geleden eens gehad, maar heb ik er in de praktijk geen last van gehad. Mijn ijzergehalte en Vit-B12 gehalte waren erg laag en m'n schildklier werkte te traag. Slik nu dagelijks Supradyn Energy (bevat 100% ijzer) en nadat ik had bloedgeprikt heb ik 9 vit-b12 bilprikken gehad (pijnlijkkk) en nu is het over Ja . Heb twee maanden later weer bloedgeprikt en toen waren alle waarden weer goed.

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 20:26

bedankt voor de reacties!

Een vitamine tekort kan inderdaad ook wel. Ik eet wel gewoon elke dag groente en aardappels enzo. Maar fruit sla ik vaak over.

Ik ga maar gewoon naar de dokter deze week.

Maar iemand anders nog ervaringen?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:04

3 dingen wat er aan te pas kan zijn.

1; Vitamine tekort
2; Bloed tekort
3; Het een uur half liggen op de bank voor dat je gaat slapen[dit is onwijs slecht voor het slapen zijn] Door dit kan je extra moe voellen in de ochtend.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:44

Hoi

Ik ben ook heel vaak heel moe. En ik ben afgelopen week naar de huisarts geweest, die constateerde als eerste dat ik een beginende longonsteking had. Dus ben bezig met een antibiotica kuur en ben aan de vitamine b gezet, en slaap zo'n 16! uur per dag. En morgen krijg ik de uitslag van de bloedtesten ook o.a. pfeiffer. Ik moet zoiezo het heel erg rustig aan gaan doen ongeacht de uitkomst van de bloedtest. Helaas veracht ik zelf dat er iets meer mis is dan een longontsteking, omdat ik er al wat langer mee loop.

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:31

Oow vervelend joh! Laat je me even de uitslag weten?

Ik slaap ook zo onderhand 14 uur op een dag. 10 Snachts en vaak MOET ik overdag ook even slapen omdat ik het anders niet trek.

Maar ik heb dus zo'n 2 maand geleden een bijholte ontsteking gehad. Ook keelpijn en snotverkouden enzo. Nou heb ik gelezen dat ik TOEN al pfeiffer zou kunnen hebben. Maar dat het nu pas opspeelt. Ik heb er nu pas 2 volle schoolweken opzitten dat betekend voor mij minstens 4 uur sporten per dag+me eigen sport erbij. Dat ik dus daarom zo vermoeid word, me weerstand dus minder word en het op gaat spelen.

Heeft iemand dit ook gehad? Dat het pas later is op gaan spelen? En zijn er dan nog gevolgen?

Ik ga morgen de dokter maar bellen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:36

Ik heb ook pfeiffer gehad,, hoe ik er achter ben gekomen, door na de dokter te gaan met een zere buik:P (had er een opgezette mild bij)
Toen bleek dat ik ook pfeiffer had,
Dat is nu 4 jaar geleden

en heb gewoon nu ook weer dat ik bijna 14 uur op een dag slaap.

Laat je de uitslag nog even weten
Heel veel sterkte

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:37

Ik zal inderdaad even langs de HA gaan voor bloed te laten prikken!
Succes in ieder geval en we lezen het wel! Knipoog

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:53

Zit je 5 dagen in twijfel of er iets mis is of niet. Bel ik naar mijn huisarts, ja de uitslagen zijn nog niet binnen. Als ze overmorgen nog niet binnen zijn gaan we even naar het ziekenhuis bellen. Dus bel morgen maar weer even terug! héél fijn Boos!

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 11:26

ow dat is wel heel erg balen dan!
Hopelijk is er niks ernstig!

Ik heb morgen een afspraak bij de dokter. Moet je dan nog een week op de uitslag wachten?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:38

Vriendin van mij heeft het ook en ik voel me nou eerlijk gezegd de laatste weken ook moe, maar misschien ga ik te laat naar bed, ik kijk en nog even aan in ieder geval

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:35

Ik moest eigenlijk drie werkdagen wachten voordat de huisarts de uitslagen van de bloedtest binnenhad. Maar nu duurt het dus wat langer. Al moet ik wel zeggen dat voledige rust (die ik zoiezo moest nemen) en vitamine b me goed doen. Alleen krijg ik nogal last van verveling! Clown

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:42

Ik had exact hetzelfde als jij, heb het nog steeds. Ook bloed laten prikken (hebben een eigen huisartsenpraktijk dus heb het thuis laten doen) maar daar kwam niks bijzonders uit, alleen dat mijn ijzer te laag is.

Mijn moeder is doktersassistente, mijn stiefvader huisarts (beide andere praktijk) en ze zeggen dat het heerst op het moment. Dus wie weet is het niks ernstigs en gaat het in de loop der tijd wel weer over.

Ik had mijn bloeduitslagen de volgende dag al, maar wij hebben een heel goed lab waar het bloed heen gaat Lachen

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 10:43

Nou ik ben vanochtend naar de dokter geweest. Alles na gekeken en toen even bloed geprikt. Maar alleen voor bloedarmoede. Dat was allemaal prima in orde. Nu moet ik het nog 2 weken aankijken. En als het dan nog niet over is, een uitgebreid bloedonderzoek.

Ik baal er wel ontzettend van, want mijn schoolwerk gaat er wel onder lijden. En ik had gistere ook al geen puf meer voor mijn voetbal training.

Ik had trouwens op school uithoudingsvermogen. Is hardlopen met een hartslag meter enzo. En daar kwam uit dat mijn hartslag steeds veeeel te hoog ligt. Heb dit ook tegen de dokter verteld en die vind het ook nogal vreemd.

Maar alsnog baal ik van die 2 weken wachten...

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:44

Dat is inderdaad balen! ik zou toch eerder terug gaan als je je zorgen maakt.
Ik heb vandaag nog steeds niet alle uitslagen binnen, een was er bekend en daar belt de dokter over terug. En op de andere moet ik min. nog een dag wachten. Zo krijg ik toch het idee dat er wat aan de hand is Scheve mond

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:55

Voor alle mensen met pfeiffer een tip; doe niet eigenwijs en houd rust, ook al gaat het voor je gevoel nog wel.. gewoon echt een aantal weken niets doen.. Ik ben te lang doorgelopen omdat ik mijn schooljaar wilde halen; gevolg was dat ik helemaal moest stoppen met school en ik nu met chronische vermoeidheid zit waardoor het maar de vraag is of ik ooit mijn droombaan waar kan maken en waardoor ik moet kiezen tussen school en paard, tussen vriendinnen en school enz enz

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 12:31

Poe dat is echt heel erg vervelend!

Ik ga me denk ook maar wat rustiger houden dan. En als ik van de week nog steeds zo moe ben maak ik toch maar weer een afspraak.

Sterkte misspromiss

En dide weet je ondertussen al iets?

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:00

uit mijn bloedtest is niets gekomen. Alleen iets te hoge bloedsuiker, die ik nu zelf in de gaten moet houden. En als ik boven de 11 kom moet ik gelijk terug komen, nu is het afwachten totdat ik totaal van mijn verkoudheid af ben...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:44

Christel3 schreef:
Nou ik ben vanochtend naar de dokter geweest. Alles na gekeken en toen even bloed geprikt. Maar alleen voor bloedarmoede. Dat was allemaal prima in orde. Nu moet ik het nog 2 weken aankijken. En als het dan nog niet over is, een uitgebreid bloedonderzoek.

Ik baal er wel ontzettend van, want mijn schoolwerk gaat er wel onder lijden. En ik had gistere ook al geen puf meer voor mijn voetbal training.

Ik had trouwens op school uithoudingsvermogen. Is hardlopen met een hartslag meter enzo. En daar kwam uit dat mijn hartslag steeds veeeel te hoog ligt. Heb dit ook tegen de dokter verteld en die vind het ook nogal vreemd.

Maar alsnog baal ik van die 2 weken wachten...

Wat is je hartslag in rust dan? En toen je aan het sporten was? Is je bloeddruk ooit wel eens gemeten?

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 15:19

Ja Bij de dokter was mijn bloeddruk ook gemeten. En dat wel wel goed.

In rust was hij toen steeds 92. Maar na een beetje inspanning schoot hij omhoog. Heel vreemd dus.

Maar ik kijk het nog tot vrijdag aan, en anders maak ik een afspraak voor maandag denk ik.

Dide: Gelukkig is er niks'heel ernstigs' aan de hand. Hopelijk word het niet nog hoger. Kan het ook te maken hebben met je verkoudheid?

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 00:23

Er kunnen meer dingen aan de hand zijn. Omdat je zegt alleen op bloedarmoede is geprikt. Als het aanhoud naar de huisarts voor meer bloedtesten. Als je bloedsuiker niet goed is, ik weet niet of hij dan te hoog of te laag moet zijn, kan ook zorgen dat je extra moe bent. Dit heeft mijn huisarts verteld

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:36

Die hoge hartslag klinkt me bekend. Ik had er eind vorig jaar/begin dit jaar last van toen ik Pfeiffer had. Zat toen op 120 slagen/min in rust... M'n lichaam was duidelijk bezig om ergens vanaf te komen.

Mijn andere symptonen waren moeheid, dikke oogleden (echt dikke wallen) en een geïrriteerde lever (kreeg ik pas toen ik al een tijdje Pfeiffer had).

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 14:26

Ik moet nu nog een weekje wachten en als het dan nog steeds zo is moet ik weer bellen.

Ik hoorde ook dat je een bepaalde incubatie tijd heb. Vandaar denk dat ik nog geen bloed mag prikken!

Heel raar alleen, maandag zat gewoon op school. Opeens werd ik heel misselijk en ging dus in mijn tussen uurtje even naar huis. En opeens moest ik over geven. Ik hoorde dus indd ook dat er iets met je lever is als je pfeiffer hebt. Ik had van het weekend wel wat gedronken. Niet veel 4 wijntjes. Normaal had ik hier nooit last van. Alleen was het nu zeker een maand gelden dat ik iets gedronken had. Het was vrijdag dat ik gedronken had, en maandag kwam het pas. Ik vind dit echt heel vreemd. Zou dit ook iets met mijn lever/pfeiffer te maken kunnen hebben? Hierna ben ik namelijk gewoon weer naar school gegaan omdat ik me weer goed voelde.

Wat zeggen jullie? Nog een weekje wachten of toch maar bellen?
Hij laat me toch niet voor niks 2 weken wachten denk ik?