Wittere tanden?! Hoe!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Wittere tanden?! Hoe!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:06

Wie heeft DE ultieme tip??
Ik wil graag wittere tanden,niet zo wit dat je er van schrikt,maar gewoon een tintje lichter!
Echt bleken vind ik veel te duur,en ook niet nodig.
Wie heeft er ervaring met speciale tandpasta's of creme's?

Ik hoor het graag!

Rebel_Jits

Re: Wittere tanden?! Hoe!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:08

Die Whitening tandpasta's helpen bij mij wel hoor. Die kan je proberen Lachen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:12

Weet je ook van welk merk die zijn en waar ik die kan kopen toevallig Lachen ?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:58

dat soort tampasta's zijn heel slecht voor je tanden omdat het een soort van schuur middel is. Daar zou ik maar niet aan beginnen. Net als die zooi van pearl drops enzo.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:09

Rebel_Jits schreef:
Die Whitening tandpasta's helpen bij mij wel hoor.
Hihi wat grappig, had laatst namelijk gelezen dat dat dus echt niet werkt (een tandarts vertelde dat). Nee helaas er is geen ultieme tip. Het enige dat echt werkt, wel niet voor altijd helaas, is laten bleken maar aangezien je dat niet wilt zou ik het ook niet weten. Lachen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:11

De whitening tandpasta werkt idd erg goed, van Sensodyne.
Maar dit is echt heel slecht voor je tanden, er zit idd een schuurmiddel op dus ik zou er niet aan beginnen!

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:06

tandpasta is altijd een soort licht schuurmiddel, kijk maar es als je krasjes hebt in je foon en je die eruit wilt hebben...kun je ze licht polijsten met tandpasta...

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:34

Je tanden met aarbeien poetsen, vraag me niet hóé, maar dat heb ik ergens gelezen Haha!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:37

Gewoon goed en meerdere keren per dag poetsen? Geen koffie, thee, rode wijn drinken.. dat soort simpele dingen.
Oh ja, je tanden zijn doorschijnend he? Dus als je de voorkant van je voortanden altijd heel goed poetst moet je de achterkant ook goed meenemen anders zie je er nog niks van Tong uitsteken

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:49

De enige tandpasta die een beetje zou kunnen helpen is Beverly Hills, Rembrandt. In die tandpasta zit nl een enzym dat in Papaya (vrucht) voorkomt en datzelfde enzym wordt ook gebruikt door de klinieken die tanden bleken. Het effect is overigens minimaal hoor.(Zoiets als 1% t.o.100%)

Wittere tanden krijg je alleen maar door ze professioneel te laten bleken - ze worden overigens nooit zo wit "dat je er van schrikt" - je tanden kunnen nooit witter worden dan dat ze van oorsprong zijn. Die hele witte bling-bling tanden zijn meestal voorzien van jackets ( een soort hoesje) die op de tand geplaatst worden. En dat is héél duur! Voor zo'n aangepast gebitje betaal je al gauw duizenden euries, die niet vergoed worden door je verzekering. Bleken trouwens ook niet. Schuurmiddeltjes zijn niet goed: je beschadigd het glazuur van je tanden waardoor verkleurende stoffen uiteindelijk zich nog beter op je gebit kunnen vastzetten.

Als je op het internet een beetje zoekt zie je grote prijsverschillen; de kosten van bleken variëren van 900 euro tot 149 euro. En gek genoeg gebruiken die dure klinieken precies dezelfde apparatuur als de goedkoopste. Haha!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:11

Hier ook iemand die graag dé tip heeft, maar zo te lezen komt er geen ultieme tip Lachen

Bij mij zitten gelige tanden helaas in de familie, tandarts heeft ook al geconcludeerd dat ik er niets aan kan doen, maar ik vind het helemaal niet mooi, helaas Lachen

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:30

1 voordeel van gelere tanden...ze zijn sterker dan superwitte tanden...zo heeft elk nadeel wel vijn voordeel Knipoog

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:54

Mijn tanden zijn ook helemaal niet mooi wit. Ik heb vroeger een beugel gehad en daardoor is al mijn glazuur er van af gesleten.. Maar binnenkort heb ik een afspraak bij de tandarts en krijg dan die zogenaamde "hoesjes" over een paar tanden. Lachen Ben benieuwd hoe het dan wordt!

Ik denk verder dat er niet echt een tip is en dat bleken de enige oplossing is om ze mooi wit te krijgen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:38

Het heeft geen zin om je tanden witter te maken. Iedereen heeft z'n eigen kleur tanden. Trouwens, gele tanden zijn sterker dan witte tanden.

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:46

Ik heb een vitint whitening pen,
Dan moet je je tanden goed poetsen, droog maken en dat spul erop strepen, ik weet nog niet of het helpt, ik ben net begonnen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:50

kamaron schreef:
tandpasta is altijd een soort licht schuurmiddel, kijk maar es als je krasjes hebt in je foon en je die eruit wilt hebben...kun je ze licht polijsten met tandpasta...

Klopt, maar whitening tandpasta is (helaas) echt slecht voor je tanden.
Ik gebruikte 't eerst ook, het helpt wel maar ik ben er toch echt mee gestopt omdat het zo slecht is.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:30

citroensap heb ik wel eens gehoord, door het zuur zou dat ook bleken, gewoon een beetje op je tandpasta doen. Volgens mij is het niet goed voor je tanden, maar al dat gebleek, zelfs van de tandarts, is niet goed voor je tanden Knipoog

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:31

citroentje in je water Ja!

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:35

_Eline_ schreef:
Mijn tanden zijn ook helemaal niet mooi wit. Ik heb vroeger een beugel gehad en daardoor is al mijn glazuur er van af gesleten.. Maar binnenkort heb ik een afspraak bij de tandarts en krijg dan die zogenaamde "hoesjes" over een paar tanden. Lachen Ben benieuwd hoe het dan wordt!

mag ik vragen hoeveel t kost bij jou? Lachen

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:38

Wil ik ook weten , vooral met de krasjes uit de telefoon:P

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:26

Ik heb pearl drops tandpasta en Vitint whitening brush, maar ben nog niet zo lang bezig dus ben benieuwd of het gaat werken. Hoor van veel mensen dat ze wel werken, maar je moet er niet te lang gebruik van maken.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:34

Ik zou ze gewoon zelf bleken. zo'n kitje kost maar 5 euro ofzo. paar minuten per dag doen tot ze wit genoeg zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:07

Ik kreeg bij de tandarts een soort spuit mee met vulling, en een bitje, als je dat meerdere malen gebruikt heb je spierwitte tanden! Ik heb 1 spuit gebruik, ongeveer 3 jaar geleden, en heb nog steeds witte tanden,, vind ik zelf, ja nu poets ik het goed... ik eb erg witte tanden vergeleken met rokers, wat ik ook ben Tong uitsteken

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:12

zou die citroen echt helpen ?

ik heb ook van die vreselijke gele tanden, ik erger me er dood aan, maarja het is even te duur om naar de tandarts te gaan :S

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:20

Runn_love_ schreef:
zou die citroen echt helpen ?

ik heb ook van die vreselijke gele tanden, ik erger me er dood aan, maarja het is even te duur om naar de tandarts te gaan :S

Ja het was redelijk prijzig, die 4 spuiten waren 64 euro