veel en rare dromen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

veel en rare dromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:48

hoi allemaal

de laatste weken heb ik veel rare en ook enkele nare dromen.
in elke droom komen mensen voor die ik ken en waar ik van hou.
meestal herrinner ik ma amper wat in droom,nu is het allemaal helder en verrassend echt.......

het klinkt gek,maar dit beangstigd mij wel.....

herkent iemand dit?

Zonnebloem

Re: veel en rare dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:29

ik ken het wel, heb het regelmatig in peroides van varieren van een week tot enkele weken.
Word dan oon niet uitgerust wakker omdat ik meerdere keren van ie rare dromen heb.
Weet niet wat je eraan kan doen, maar het is wel heel vervelend.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:32

Ik heb een dromenvanger boven mijn bed, maar heb hem nu aan mijn dochter uitgeleend, ze heeft nergens meer last van.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:33

Ik heb ook af en toe last van rare dromen ook over familie. Helaas weet ik ook niet wat het is, dus lees ik maar even mee.. Lachen Een dromen vanger heb ik trouwens ook.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:35

meestal zijn 't dingen die je verwerkt van overdag.. (alhoewel ik zelf niet echt helemaal in geloof Bloos maar goed)
heb zelf ook vaak hele rare dromen, of 't nou over m'n moeder of over m'n vader is... wordt zelf dan idd ook niet uitgerust wakker.. Scheve mond

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:39

Je hebt mensen nodig om te kunnen dromen, die mensen ben jij eigenlijk zelf. Kijk wat hun kwaliteiten zijn of wat ze jou kunnen leren.

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:53

Slaapje op je rug?
Ik heb namenlijk zodra ik op mijn rug slaap ook de gekste, raarste of engste dromen krijg. Als ik gewoon op mijn zei ga liggen of op me buik, slaap ik heerlijk. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:58

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:55

Sinds ik aan medicijnen zit heb ik het ook..ik kan me alles zo herinneren..soms is het net harry potter..maar soms ook hele realistische dingen..
Laatst bijgewerkt door Pinacolada op 24-09-08 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:57

Ik heb het altijd in hele drukke periodes. dus wanneer ik het druk heb droom ik heel veel. Wat ik doe is de dromen opschrijven in een schriftje en ze later nog eens terug lezen. Het enge wat ik heb is dat ze soms bij mij uitkomen....

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:00

Ik droom ook super veel!
Sommige komen ook uit.. Nagelbijten / Gniffelen
Nu droom ik alleen steeds over mn ex.. Erg frustrerend. Nagelbijten / Gniffelen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:14

Ik heb vaak ook de meest rare, enge of bizarre dromen. Meestal zijn ze te herleiden, maar sommigen zijn gewoon zo raar...
Meestal droom ik dat ik op een stal met paarden bezig ben, uitmesten, paarden vangen, rijden en verzorgen. Echt fijn hoor, wordt je al moe van het werken wakker kun je het nog eens gaan doen...
De laatste tijd droom ik ook dat ik wordt opgehaald door mijn vader, die al bijna tien jaar terug is overleden, best spooky...

En idd van sommige dromen wordt je zo naar of moe wakker (of totaal verbijsterd; OMG wat moet ik hier nou weer mee?!?).

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:34

Pluizebolpum die laatste zin had idd de mijne kunnen zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:52

Ik herken dit wel, heb het vooral in periodes dat ik zelf heel druk ben en veel aan mijn hoofd heb. Anders droom ik ook wel, maar dan zijn mijn dromen rustiger en gebeurt er niet zoveel in.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 18:03

goh veel reacties,bedankt!

ja ik heb wel veel aan mijn hoofd,dat zal het ook wel zijn.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:07

marleen_usar : Wat is een dromenvanger?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:35

Een dromenvanger is een soort ring met allemaal touwtjes als een web erin geregen met in het midden een kraal. Ik geloof dat het bij de indianen ergens begonnen is.. Knipoog

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:42

Ahh oké! Dan weet ik wel wat je bedoeld denk ik. Lachen Bedankt!

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:46

Ik heb altijd al gekke dromen gehad, met de meest fantasierijke gebeurtenissen. Ook veel lucide dromen, en dromen die ik kon sturen.
Een paar maanden geleden droomde ik bijna iedere nacht over mama. Mama is al 9 jaar dood, maar ik droomde telkens dat ze weer leefde, en het was zó echt. Ik wist niet wat ik er mee moest, en werd er best verdrietig van.
Dit is doorgegaan tot een paar weken geleden.
Maar nu, sinds een paar weken droom ik élke nacht hetzelfde: dat mijn vriendje vreemd gaat, met heel veel meisjes. Zo raar, want zo is hij niet. Wel word ik onzeker van een paar van zijn vriendinnen die ik niet vertrouw. Die nachtmerries zo erg en echt dat ik zowat elke ochtend huilend wakker word. Ik word er helemaal paranoïde van, en heel achterdochtig. Alleen maar omdat ik raar droom... :/
Misschien ook maar een dromenvanger gaan zoeken dan.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:51

Ik heb ze ook hoor.De laatste tijd ben ik helemaal up-to konijnendromen (heb 2 nijntjes).
Maar heb ook de zogenaamde voorspellende dromen die ook meestal wel uitkomen, helaas ook de vervelende dromen.
Bepaalde dromen kan ik ook heel goed onthouden maar doe er verder helemaal niks mee

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:56

Hier nog een dromer, zowel van dromen als van nachtmerries. Sommige dingen kan ik verklaren, andere begrijp ik echt niet waar ze vandaan komen. Soms lijkt het zelfs wel of ik andermans dromen aan het dromen ben. Blijkbaar heb ik dan toch iets opgepikt van die persoon, wat ik 's nachts ga verwerken ofzo, precies weet ik het niet.

Een aantal dingen kunnen helpen (sommige dingen werken bij mij soms wel, soms niet, andere werken standaard wel (of niet;)))

Allereerst geen alcohol drinken voor je gaat slapen. Daardoor slaap je lichter en onrustiger, waardoor je meer droomt.
Verder een dagboekje naast je bed. Je kan daarin zowel opschrijven waar je gedachten zitten voor je naar bed gaat, als je dromen zodra je wakker word.
Voordat je gaat slapen nog even rustig wandelen ofzo, even tot rust komen in elk geval. Dus niet van de tv direct door naar bed.
Ook geen spannende dingen lezen, maar ook geen moeilijke telefoontjes plegen of gesprekken voeren.
Zoek uit waar je dromen wegkomen. Zoals in het voorbeeld van Botje, zou het best kunnen zijn dat je ergens toch bang bent dat hij vreemdgaat. Het hoeft lang niet altijd, maar soms verdrukken we emoties die we eigenlijk niet wllen hebben omdat we vinden dat ze niethoren of niet nodig zijn, en die komen ons dat 's nachts plagen. Het kan dus best handig zijn om je eens heel eerlijk (naar jezelf) te verdiepen in je dromen.
Overdag niet stiekem tussendoor slapen.
Tot slot, zeker als je steeds in 1 nacht dezelfde droom droomt of de droom steeds dezelfde sfeer heeft, helpt het soms om even goed wakker te worden. Dus even je bed uit, naar de wc, wat drinken, en dan weer terug.

Nou, dat waren ongeveer alle dingen die ik heb uitgeprobeert.... zoals gezegd, soms zijn ze van toepassing, soms niet. Soms zit er gewoon niks anders op dan het te accepteren....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:31

Volgens de boekjes zijn dromen de manier om gebeurtenissen te verwerken (vandaar dat je ook meer/heftiger droomt als je druk in je hoofd bent), maar zelf vindt dat nog een wat te kleine verklaring. ZO nu en dan hoor je van die dingen....

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:35

ik merk altijd heel sterk als ik veel te verwerken heb dat ik veel meer droom en veel meer ervan onthoud. Veel stress levert bij mij echt veel en vaak nare dromen op! (en zoals je weet is dat nu dus heel veel...)
Zou dus best daardoor kunnen zijn!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:03

Ik droom de laatste weken ook heel veel en kan me ook goed herinneren waarover ik gedroomd heb. Er gebeurt ook zoveel met mij dat ik het soms allemaal even niet bij kan houden. Dingen die de afgelopen tijd gebeurt zijn of nog gaan komen, komen terug in mijn dromen. Soms op de vreemdste manieren en alles wordt door elkaar gegooid lijkt wel.

Ik word er soms echt gestoord van, want ik word echt helemaal gesloopt wakker. Mijn bedrijfsarts zei dat als je droomt, je weer ruimte in je hoofd krijgt om na te denken. Dat je gedachtes toe gaat laten. (Hiervoor droomde ik een periode helemaal niet, terwijl er ook veel gebeurde, maar ik probeerde het weg te stoppen) Ik hoop dat hij gelijk heeft, want het zou voor mij een stapje in de goede richting betekenen Lachen

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:16

Ik meld me hier ook.
Zit momenteel in een fase dat ik alle dromen nog bijna letterlijk weet.

Zo droomde ik eergisteren nacht onder andere over mijn portemonee en briefje van 50 die al gewisseld was. IK ging gisteren boodschappen doen en het briefje was nog 'heel'. Was helemaal verbaasd.

Vannacht heb ik een buikoperatie gehad, waaraan weet ik niet, maar kan me alles herinneren, van narcose tot bezoek en ziekenhuis...

Zijn jullie er soms 's ochtends ook nog even door 'van slag' ?
Dat het nog lang blijft hangen?