Ik ben dus dol op koffie. Helaas drink ik het maar weinig, omdat ik merk dat ik last krijg van mijn maag na een kop koffie. Een opgeblazen gevoel en soms licht misselijk. Dit is helaas bijna altijd zo. Het is de ene keer erger dan de andere keer, vandaar dat ik het nog wel drink. Naast dat ik het heel lekker vind natuurlijk! Ik heb het idee dat het met cappuchino erger is dan met normale koffie, dus cappuchino drink ik helemaal niet meer. Op een volle maag hoef ik helemaal geen koffie te proberen want dan word ik echt misselijk. Wanneer ik juist wel honger krijg en ik drink vervolgens koffie, dan heb ik weer weinig tot geen last.
Ik vraag me oprecht af hoe dit komt. Bestaat er iets van een allergie tegen? Ook cafeïnevrije koffie heb ik al geprobeerd, maar dit maakte ook geen verschil. Ook verschillende merken geprobeerd. Ik heb echt nog nooit eerder gehoord dat iemand dit heeft.
Is dit voor iemand herkenbaar en kun je er iets aan doen, naast het afstemmen van wanneer je koffie drinkt? Merk namelijk dat ik het toch wel erg jammer vind, omdat ik koffie zoooo lekker vind.