Shampoo's vliegen me om de oren.. maar waar blijft de beste?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Shampoo's vliegen me om de oren.. maar waar blijft de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 17:03

Hoihoi!

Sinds ongeveer een half jaar loop ik te prutsen met de goede shampoo voor mijn haar/hoofdhuid. Ik heb nogal snel last van rode, geïrriteerde hoofdhuid/jeuk/droog haar door behoorlijk wat shampoo's en probeer daarom steeds een andere. Ik ben ooit begonnen met Andrélon, waarbij Kokos Boost mij het meeste beviel. Maar toch, na een tijdje wassen en tevreden zijn; jeuk! Op aanraden van een kapper Goldwell geprobeerd, daar werd mijn haar gort en gort droog van. Alsof het touw was.. Inmiddels slinger ik verschillende shampoo's erin maar heb nog altijd niet de juiste gevonden..

Head & Shoulders heeft een tijdje heel goed gewerkt maar ook hiervan ineens klachten. Bij veel shampoo's na twee keer wassen(Mane 'N Tail, Neutral) gortdroog haar of zwaar geïrriteerde hoofdhuid gecombineerd met jeuk. Ik was momenteel met Neutral, dat leek me het beste toen mijn kapper zei dat mijn haar iets nodig had waar geen kunstmatige troep in zit. Ook hiervan het idee dat ik touw aan het wassen ben. Vooral wanneer ik het in mijn haar doe en het daarna uitspoel. Het schuimt niet zo lekker en heb dan ook het idee dat ik mijn haar niet was. Wel zegt iedereen dat mijn haar er beter uitziet dan voorheen, en het is ook minder snel vet.


Het is gewoon een enorme zoektocht :( . Heb al zoveel geprobeerd, maar er zijn ongetwijfeld mensen die hetzelfde probleem ervaren! Daar wil ik graag meer van weten :D

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:06

Alverde shampoo al geprobeerd? Of gewoon simpel een blok olijfzeep, erg goed voor je haar en zonder rotzooi! Moet je haar even aan wennen, maar dan heb je ook wat :D

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:08

Ik gebruik zelf vaak de shampoo en conditioner van rituals, echt goddelijk haha. Heb nu ook de anti friss van John frida of hoe je dat ook schrijft. Die is ook fijn.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:13

Probeer eens shampoo zonder sulfaten, dat zorgt ervoor dat de shampoo gaat schuimen maar is ook vreselijk uitdrogend voor je hoofdhuid en haar.

Wat je ook kunt proberen is appelciderazijn, dan wel de troebele variant waar de 'moeder' nog in zit. Dit werkt ongelooflijk goed. Eventueel verdunnen met water, over je hoofdhuid gieten en een half uurtje laten intrekken. Vervolgens uitspoelen en conditioner gebruiken.
Iets drastischer is castor oil, dit is heel dikke olie dus dat kun je gebruiken als masker voor je hoofdhuid maar het helpt heel goed tegen droogte.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 17:13

Coconut schreef:
Alverde shampoo al geprobeerd? Of gewoon simpel een blok olijfzeep, erg goed voor je haar en zonder rotzooi! Moet je haar even aan wennen, maar dan heb je ook wat :D


Kan je die Alverde in de winkels in NL kopen? Heb een beetje schrik van online in het buitenland bestellen.. Hoe werkt dat met die olijfzeep precies?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Shampoo's vliegen me om de oren.. maar waar blijft de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:18

Heb je Lush al geprobeerd? Is op natuurlijke basis.

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:19

Ik vind Dr. Organic en The Body Shop het fijnst.

Aleppo zeep, appelciderazijn etc. heb ik ook allemaal geprobeerd. Het stonk verschrikkelijk (ook goed verdund) en mijn haar werd er net touw van. Een gewone shampoo en conditioner vind ik fijner in gebruik.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:19

Alverde is te kooo bij DM drogisten in Duitsland.

Olijfzeep is vaak in blokken te koop bij een Turkse supermarkt. Blok nat maken en over je haar wrijven. Schuimt goed! De eerste paar keer voelt je haar nog "gek" aan, maar je haar moet er aan wennen. Het wordt er uiteindelijk super zacht van!

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:21

Andrelon, Goldwell, Head & Shoulders; allemaal troep met siliconen en parabenen erin.

Als ik jou was zou ik gn kijken naar de meest simpele soorten shampoo, waar dus weinig troep in zit.
Lush, Kevin Murphy etc. zijn zulke merken.

Kost een duit, maar ik gebruik ze erg lang en geen jeuk meer op mijn hoofd. Overigens schuimen deze shampoos (bijna) niet (behalve als je 2x zou wassen).

Eventueel baking soda met wat water mengen en daarmee wassen kan ook, maar daar kreeg ik heel droog haar van (alsof ik met zeewater mijn haar aan het wassen was haha)! :=

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 17:22

jasmijn16 schreef:
Ik gebruik zelf vaak de shampoo en conditioner van rituals, echt goddelijk haha. Heb nu ook de anti friss van John frida of hoe je dat ook schrijft. Die is ook fijn.


In de Ritual of Ayurveda die mijn moeder vaak gebruikt zitten heel wat chemische stofjes die niet zo best zijn voor mijn haar volgens de kapper.. Ook zie ik net de reactie van Jolien87 en inderdaad shampoo zonder sulfaten is denk ik het beste!!

Jolien87; weet jij per toeval zo'n shampoo? Zelfs in Neutral zitten sulfaten.. geen parabenen(waar ik ook al blij mee ben want dat is ook troep) en siliconen maar het is zo lastig om een goede shampoo te vinden voor zo'n hoofdhuid/droog haar/toch snel vetwordend haar.. Vandaar dat ik ook waarschijnlijk de castor oil beter niet kan proberen(mijn haar word na een halve dag al knetter vet). Appelciderazijn weet ik niet zo goed, die optie heb ik nog nooit gehoord! Wat bedoel je precies met de moeder?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Shampoo's vliegen me om de oren.. maar waar blijft de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:23

Ik gebruik garnier de speciale lijn met verschillende kruiden, plantjes fruit enz. Ik wissel iedere keer de smaak af zodat ik er geen last van krijg. Altijd wassen met dezelfde geeft gegarandeert klachten

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:25

OneAndOnlyx schreef:
jasmijn16 schreef:
Ik gebruik zelf vaak de shampoo en conditioner van rituals, echt goddelijk haha. Heb nu ook de anti friss van John frida of hoe je dat ook schrijft. Die is ook fijn.


In de Ritual of Ayurveda die mijn moeder vaak gebruikt zitten heel wat chemische stofjes die niet zo best zijn voor mijn haar volgens de kapper.. Ook zie ik net de reactie van Jolien87 en inderdaad shampoo zonder sulfaten is denk ik het beste!!

Jolien87; weet jij per toeval zo'n shampoo? Zelfs in Neutral zitten sulfaten.. geen parabenen(waar ik ook al blij mee ben want dat is ook troep) en siliconen maar het is zo lastig om een goede shampoo te vinden voor zo'n hoofdhuid/droog haar/toch snel vetwordend haar.. Vandaar dat ik ook waarschijnlijk de castor oil beter niet kan proberen(mijn haar word na een halve dag al knetter vet). Appelciderazijn weet ik niet zo goed, die optie heb ik nog nooit gehoord! Wat bedoel je precies met de moeder?


En waarschijnlijk wordt je haar zo vet omdat je met sulfaten wast waardoor je hoofdhuid alleen maar meer talg aanmaakt om die droogte tegen te gaan.

Er zijn een heleboel shampoos die vrij zijn van sulfaten en parabenen, vaak te verkrijgen bij afro-shops maar je zou eens kunnen kijken bij De Tuinen voor shampoo van Petal fresh en dan in het bijzonder die met tea tree of lavendel.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 17:29

Ethelate: Daar heb ik zelf nog helemaal niet aan gedacht nee, zitten daar dan ook geen sulfaten e.d. in?
Westhof: Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor soort haar jij hebt in vergelijking met mij, mijn haar is dun en snel vet; dus misschien is het voor mij wel een optie? Tenzij jij natuurlijk hetzelfde hebt.
Coconut: Ik ga er eens over denken! Dankjewel :D
Kaitlyn: Inderdaad, troep met siliconen en parabenen erin. Dat is precies wat mijn kapper zei :P. Zij gaf mij dan ook de tip ''neutral'' te kopen. Maar zelfs neutral helpt mijn haar niet verder :(. Ik ga me eens verdiepen in de merken die jij noemt(en ik denk dat baking soda voor mij ook niet helpt ben ik bang)
Karuna: Garnier heb ik ook al een hoop van geprobeerd. helaas geen baat :(
Jolien ik ga eens langs de tuinen :D

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:29

Ik herken het. Ik heb nu herbal ecensces (weet niet de correcte spelling :D ) en die bevalt me erg goed!

Jazzythecorg

Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:30

Ik zweer bij de shampoo bars van lush, en gebruik momenteel conditionaer van watmaaktjemooi.nl die gebruikt ook geen toevoegingen en andere gekke dingen in haar producten. Zeker een keer de moeite om op haar site rond te snuffelen!
Laatst bijgewerkt door Jazzythecorg op 20-12-18 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:30

Idd, dr. Organic die hier wordt genoemd. Is aan de prijs maar er zijn geregeld aanbiedingen met 1+1 gratis. De shampoos zijn op volledig natuurlijke basis en mijn haar en hoofdhuid zijn er blij mee!

Ik heb trouwens ook dun haar en ik gebruik de coconut oil variant.goed voor het volume.
Laatst bijgewerkt door Oedi op 20-12-18 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:30

Ik heb sinds een poosje Andrelon zuiver en zen. Zonder kleurstoffen siliconen en parabenen is dat. Werkt voor mij echt super. Wel pas na een paar weken wassen daarmee. Wel sulfaten geloof ik.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:34


OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 17:40

Sophievhouw schreef:
Ik herken het. Ik heb nu herbal ecensces (weet niet de correcte spelling :D ) en die bevalt me erg goed!


Essences* :D. Die ken ik, ruikt erg erg lekker maar helaas; toevoegingen :(

Jammer Ethelate :(

Jolandeee: Die heb ik ook een tijdje gehad, maar ook bij deze na twee keer wassen touw als haar ;(

Oedi: Ik ga hier zeker eens naar kijken! Dankjewel :D Prijs maakt mij niet uit, zolang mijn haar er maar beter van word!

Claudia: watmaaktjemooi.nl lijkt me mooie shampoo's te hebben(even gekeken) en buiten parfum zitten er geen gekke dingen in. Wie weet word dit mijn volgende :D .

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:42

Kun je Lush gewoon bij elke drogist kopen?
Ik ben zelf sinds een paar jaar tevreden Syoss gebruiker, andrelon en Herbal was bij mij ook een ramp qua jeuk en bij mijn man ook.

Jazzythecorg

Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:44

Ja ze maakt echt heerlijke producten, ik gebruik nu de pamper me geur die ruikt zo lekker. Haar douche en en huidproducten zijn ook zalig en merk echt dat mijn huid niet zo uitgedroogd aanvoelt na het douchen. En een stuk goedkoper dan lush <3

Jazzythecorg

Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:45

Henrieke schreef:
Kun je Lush gewoon bij elke drogist kopen?
Ik ben zelf sinds een paar jaar tevreden Syoss gebruiker, andrelon en Herbal was bij mij ook een ramp qua jeuk en bij mijn man ook.


Nee alleen in een lushwinkel of online Helaas,ze hebben fijne producten maar helaas ook erg duur.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:47

Heeft je kapper zelf geen shampoo?
Mijn schoonmoeder heeft haar eigen kapsalon gehad, en sinds ik haar shampoo gebruik is mijn haar en hoofdhuid weer helemaal gezond. Ik weet alleen niet hoe het heet omdat het in een doorzichtige navulfles zit :o
Het schuimt idd niet, dat is wel even wennen. Maar mijn haar glanst mooi en klit niet meer, ik gebruik zelfs geen conditioner meer. (Dat was met shampoo uit de winkel ondenkbaar)

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:47


Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:48

Je zou eens kunnen kijken naar de CG methode. Is vooral in trek bij curlies, maar ik doe het ook met stijl lang haar.

Op Facebook is een hele groep te vinden. Met allemaal producten die geen troep bevatten en ook betaalbaar zijn. Het is even puzzelen maar heel fijn voor je haar. Geen troep,parabenen, siliconen en sulfaten. En reguliere merken dus.
Mijn laatste score bij de DM vorige week bestond bijvoorbeeld uit producten als deze (afgezien van de Balea producten). Afbeelding