Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:07

Oh, dus ik ben nog niet eens de oudste! Ik ben wel benieuwd naar de reacties in mijn omgeving, sommigen weten dat ik er mee bezig ben, maar niet iedereen.

Inmiddels dit topic enigszins door gescrold, maar wat een mooie resultaten staan hierin! Wauw.... Ik ben er geenszins vanwege mijn uiterlijk aan begonnen, maar als ik deze foto's zie, word ik ook wel heel erg nieuwsgierig naar hoe mijn profiel gaat worden! Helaas, vooral deze laatste pagina, wat mindere verhalen. Hoop dat vooral het dove gevoel bij mij meevalt, ik speel dwarsfluit dus het is best een risico....

Het kaakosteotomie topic heb ik gevonden, die ga ik een andere keer even rustig door lezen.

Ik weet in elk geval al wel dat ik veel foto's ga maken, voor het hele traject, beugel erin, voor operatie, na operatie, beugel eruit, etc. Ik vind het erg leuk om bij jullie zo het proces te zien, dus dat ben ik zeker van plan (al betwijfel ik of ik ze online ga plaatsen, sorry Y;( )

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:57

Technische vraag, ik heb een slotjesbeugel en mijn elastiekjes gaan van achterste kies in m'n onderkaak naar m'n hoektanden bovenin. Nu is een van de haakjes op mijn hoektand afgebroken (denk ik?? weg in ieder geval) waardoor m'n elastiekje niet meer naar m'n hoektand kan, hij kan wel eentje naar achter op m'n eerste kies. Is dat beter dan geen elastiekjes dragen? :=

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 08:41

Arnon schreef:
Technische vraag, ik heb een slotjesbeugel en mijn elastiekjes gaan van achterste kies in m'n onderkaak naar m'n hoektanden bovenin. Nu is een van de haakjes op mijn hoektand afgebroken (denk ik?? weg in ieder geval) waardoor m'n elastiekje niet meer naar m'n hoektand kan, hij kan wel eentje naar achter op m'n eerste kies. Is dat beter dan geen elastiekjes dragen? :=

Ik deed dat iig wel altijd als dat bij mij gebeurde.. Na m’n kaakoperatie heb ik zelfs gevraagd of hij even tijdelijk op mn eerste kies mocht i.p.v. hoektand, omdat het teveel pijn deed. Was geen probleem..

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:18

Ah prima, laat ik het even lekker zo. :D

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:18

Ik heb vroeger nooit een beugel gehad, mijn ouders hadden er helaas geen geld voor.
Daarbij heb ik erg kleine hoektanden die zijn opgevuld. Nu is er dus net 1 vulling afgebroken..
Onder staat flink scheef staan ook tanden over elkaar. Boven valt we mee alleen dan die 2 kleine mini hoektanden.
Ik zou via mijn verzekering of 80% per behandeling vergoed krijgen tot een max van 2045. Of 100% tot een max van 2245. Betaal ik Of 159 euro per maand of 179 heb ook nog een extra aanvullende verzekering voor medicatie. Wil maandag ook cz even bellen voor duidelijkheid want op de website wordt ik niet veel wijzer.

Mijn gebit ziet er zo uit
Afbeelding
Onder
Afbeelding
Boven met een heel mooi gat nu..
die hoektand is nog kleiner dan dat hij nu is, zit nog een stuk vulling op..

Ik kan de gok wagen en de verzekering afsluiten en dan naar de tandarts om die vullingen eruit te halen en dan een beugel.
Of niet de verzekering nemen en als eerst overleggen met de orthodontist of ik wel een beugel moet, en dan een jaar wachten om de verzekering af te sluiten. Die tand opvullen is ook niet goedkoop daarom zit ik een beetje met een dilemma, wat zouden jullie doen ?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:38

Je beseft dat er meestal een wachttijd is voor ortho vergoedigingen? Dus dat je eerst een bepaalde tijd verzekerd moet zijn voor je er gebruik van kan maken? Dus ik zou eerst contact opnemen met je verzekering om na te vragen hoe dat zit.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:39

Lalidan schreef:
Je beseft dat er meestal een wachttijd is voor ortho vergoedigingen? Dus dat je eerst een bepaalde tijd verzekerd moet zijn voor je er gebruik van kan maken? Dus ik zou eerst contact opnemen met je verzekering om na te vragen hoe dat zit.


Ben al 8 jaar verzekerd bij cz, dus daar maak ik mij niet heel veel zorgen om.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:42

Maar heb je ook al 8 jaar die aanvullende verzekering?

Edit: ik zit bij CZ te kijken, maar ik zie helemaal die vergoedingen niet die jij noemt... Wat ik zie is tot 22 jaar, volgens je profiel ben jij 23. Dus ik zou dat echt eerst goed uitzoeken, want een beugel is niet goedkoop :n

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:44

Nee dat niet.. dan ga ik maandag even bellen !
Ik ben collectief verzekerd via mijn werk daarom krijg ik zoveel vergoed !

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 08:43

Heb je het nog nagevraagd Fenneeee? Ik ben wel benieuwd of je het door gaat zetten.

Voor mij is vandaag de grote dag, om half elf gaat de beugel erin := Ik heb voor de zekerheid toch maar wat zacht voedsel in huis gehaald. Vanavond meteen een fluitavond, maar ik vraag me af hoe goed mijn embouchure gaat zijn :))

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:30

En, hoe zit het? :D

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:53

Ik ben vandaag op eerste gesprek geweest. Is toch behoorlijk veel geld. Ik hoop dat ze het kunnen splitsen. :=

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:22

Arnon schreef:
En, hoe zit het? :D

Het valt me heel erg mee! Fluiten was wel even een uitdaging, mijn bovenlip lijkt te kort :)) Alleen kauwen wil niet echt, zodra ik mijn kiezen op elkaar zet bedenk ik me wel drie keer. Maar daar was op gerekend, dus vanavond maar lekker aan de soep. Zal elke dag wel een beetje beter gaan :j

Wanneer hoor je daar meer over Neverland? Want ja, het is veel geld... Als de verzekering het niet zou vergoeden zou ik het ook niet doen inderdaad.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:26

Wat fijn dat het goed is gegaan! Hoe lang moet je?

Ik wist dat het niet vergoed werd. En ik heb het even nagevraagd en het kan in termijnen betaald worden. Dus heb direct een mail gestuurd dat ik graag een vervolg afspraak wil inplannen voor de foto's te maken. :D Ik ben best enthousiast! Was allang blij dat ik Invisalign kon krijgen. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:31

Lang. Nu eerst alleen boven gekregen, daar moet eerst ruimte gemaakt worden voordat onder er ook in kan. En dan nog een jaar ongeveer voordat er geopereerd kan worden, en dan nog het natraject. Dus minimaal ergens tussen de 2 en 3 jaar.

Wat zijn de verwachtingen bij jou? Of weten ze dat nog niet?

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:36

Ja ik heb het nagevraagd, en heb de verzekering genomen. Moet nu een verklaring in laten vullen door de tandarts dat ik in 2 jaar geen grote kosten ga krijgen zoals kronen etc. Wordt dat goedgekeurd dan krijg ik 100% vergoed. Wordt het afgekeurd krijg ik 80% vergoed. Heb 7 januari een afspraak bij de tandarts voor controle en dan savonds bij de ortho een eerste gesprek.

LiannePuthzy

Berichten: 6990
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:01

Ik zit er ook over te twijfelen om nog een beugel te nemen, ben nu 20 had wel de kans gehad om als puber een beugel te nemen, maar was strond eigenwijs en hoe mijn tanden er uitzagen maakte mij geen ene reet uit, (en van mijn ouders mocht ik zelf kiezen) achteraf natuurlijk heel veel spijtAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn nu mijn tanden, t gene waar ik mij t meest aan erger is die hoge hoektand

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:34

Kan niet goed zien of je een overbeet hebt. Heb je die ook of alleen scheve tanden? Want scheve tanden is in een paar manden gefixt.

LiannePuthzy

Berichten: 6990
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:41

Afbeelding
Afbeelding

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:36

Scheve tanden fixen binnen een paar maanden is niet altijd het geval. Je bent vrijwel altijd minimaal een jaar bezig..

@Lianne, ik zie waar je je aan ergert ja. Maar je zult voor jezelf de keuze moeten maken of je het wilt doen of niet. :j Erger je je er genoeg aan om een hoop geld uit te geven en het beugeltraject in te gaan..

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:49

5 februari is het zover! Dan gaat mijn boven beugel erin. 19 maart onder, onder moet als eerst 2 melk kiezen getrokken worden. Beugel moet er ongeveer 2 jaar in. Daarna krijg ik nog een nachtbeugel voor boven, zodat mijn achterste kiezen niet gaan groeien omdat er dan aan de onderkant natuurlijk ruimte zit aan de achterkant.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:00

Dat is snel! Ben je niet bang voor die 2 kiezen die getrokken moeten worden?

Ik moet vrijdag weer langs. Gaan ze foto's maken om te kijken of er kiezen getrokken moeten worden maar daar heb ik echt geen zin in... Denk dat ik in maart ergens mijn eerste bitje zal krijgen. :)

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:07

Ja ben er wel een beetje bang voor. Zijn gelukkig 2 melk kiezen met kleine wortels. En zit ook geen tand onder dus heb dan gewoon 2 gaten. Ik ben meer bang voor de pijn als al mijn tanden en kiezen gaan schuiven beneden.. en met het trekken neem ik toch verdoving dus je voelt waarschijnlijk vrij weinig.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:33

Ik heb vorige week 2 van de 4 kiezen laten trekken. Volgende week de andere 2 en dan eind van de maand de beugel :) .

Ik zal mijn verhaal niet delen want ik ben weer een uitzondering met verschillende complicaties :+ . Maar het trekken zelf valt heel erg mee! :)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:27

Volgens mij is de pijn na het trekken altijd het ergst. :+