Beginnen met benen epileren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Beginnen met benen epileren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 15:15

Na lang wikken en wegen heb ik dan eindelijk de stap gezet voor een epilady. Met harsen in het verleden weinig pijn gehad en ook met pincet weinig moeite, dus we gaan ervoor.
Alleen, ik heb dus verder 0 ervaring met epileren, en heb veel gelezen dat de eerste keer voornamelijk nogal onprettig is, en kwam ook regelmatig ingegroeide haartjes tegen. Dus bij deze de vragen: hoe kun je de eerste keer epileren zo aangenaam mogelijk maken, en wat is vooral aan te raden om ingegroeide haartjes tegen te gaan?

Ter informatie, ik heb een Braun silk epil 9 besteld, die zowel nat als droog gebruikt kan worden.

Heb wel gezocht met de zoekfunctie maar kwam afgelopen jaren geen recent topic tegen.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Beginnen met benen epileren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:21

hier nog nooit een ingegroeid haar gehad door epileren,dus daar zou ik nu zo bang niet voor zijn.
als je harste,denk ik niet dat je het als erg pijnlijk zal ervaren.

hier epileer ik altijd mijn benen,eens in de week er vlug eens over gaan.
in de winter hou ik het minder bij,(ik heb blonde haren,die ook dus zijn,dus het valt eigenlijk amper op als er wat fijne haartjes op mijn benen staatn),maar daarna scheer ik dan wel weer eerst eens(te lange haren geven risico op afbreken en dan kan je idd ingroeien krijgen,het ideale in epileren bij haartjes van 2mm ongeveer),en als ik daarna terug epileer,is het plots een stuk pijnlijker(door te scheren,zijn de haartjes daarna iets dikker en pijnlijker bij het uittrekken dus)

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Beginnen met benen epileren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:38

Het grootste verschil met harsen en epileren vond ik dat harsen veel sneller gaat en epileren maar een paar haartjes tegelijkertijd. Je hebt dus langer pijn als het ware omdat je er langer over doet om alle haartjes eruit te trekken.
Maar ik hoor graag je ervaring want ik heb nog opzoek naar een nieuwe epilady

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Beginnen met benen epileren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 15:44

Tengeltje, dank voor de tip, dan zal ik eerst even vluchtig met een ladyshave erover gaan voor ik ga epileren. Heb je ook ervaring met nat of droog epileren? Maakt dat echt (veel) verschil?

DemDeempel, je hebt bij Braun nu 2 acties lopen, een niet goed geld terug actie en eentje waarbij je 30 euro cash back krijgt. Dat heeft me nu eindelijk eens over de streep getrokken. Heb wel veel reviews gelezen en de Braun silk epil kwam overal wel goed boven. Maar zal m'n ervaring delen als het zover is :P

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Re: Beginnen met benen epileren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:51

Hier geen silk epil, maar wel een van Philips. Ik doe het af en toe, ong eens per jaar haha. Op sommige plaatsen is het niet prettig, maar ook niet pijnlijk, maar op sommige plaatsen doethet echt pijn. Vooral kuiten en achterkant bovenbeen vind ik vervelend. Ik vind het ook best lang duren, daarom scheer ik meestal. Gebruik hem meestal voor ik op vakantie ga, dan scheelt het scheren. Ik heb alleen ervaring met droog epileren. Moet zeggen dat ik hem wel eens gebruik voor mijn bikiniranden, dat vind ik weer prima te doen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Beginnen met benen epileren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:55

Hoe vaker je het doet hoe minder pijnlijk het word vind ik. Dus braaf elke week bijhouden.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Beginnen met benen epileren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:59

idd,als je het regelmatig bijhoudt,doet enkel de eerste keer wat pijn.

tja,als je het goed wil doen vanaf het begin,zou ik scheren,wachten tot de stoppeltjes een mm of 2-3 zijn en dan de eerste keer epileren.
hier enkel droog.
nat lukte maar half,dan lagen er bijna haartje nat tegen mijn huid gekleefd en die bleven dan staan.
ooit nog eentje gehad met een ijs-pack eraan,die 'verdoogde' dan de huid een stukje door de koude,maar vond ik even on-aangenaam als droog.
dus hier altijd gewoon.
mijn bovenbenen doe ik nooit,mijn haar is daar zo licht en fijn dat je het gewoon niet ziet.
onderbenen in de binnenkant van mijn benen een stuk pijnlijker dan de buitenkant,en ook rond je enkels kan het pijnlijk zijn.

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:00

Ik heb er ook een van philips. De eerste periode gebruikte ik hem onder de douche, dat deed minder zeer. Inmiddels ben ik er goed aan gewend en epileer ik me voor het douchen. Eens in de week is voor mij in de zomer voldoende, ik heb donkere haren op mijn benen.

Harsen vond ik niets omdat ik daar altijd bultjes van kreeg. Nu met het epileren nergens last van. Na epileren en douchen smeer ik mijn benen wel in met een body cream, omdat ik vooral in de zomer vaak droge huid heb.

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:03

Myour schreef:
Dus bij deze de vragen: hoe kun je de eerste keer epileren zo aangenaam mogelijk maken, en wat is vooral aan te raden om ingegroeide haartjes tegen te gaan?

Een paar glazen goede whiskey of cognac zou ik mee beginnen, om moed op te vatten. Ingroeien kun je een beetje tegengaan door af en toe de huid op te schuren met van die scrub-dingen. Je snapt wel dat mijn ervaringen niet zo heel positief zijn :brr: .

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:04

idd,als je denkt dat het te veel pijn doet,best na het douchen,dan is je huid wat weker en doet het iets minder pijn.

hier ook altijd voor het douchen en idem als cabelona,daarna goed insmeren.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Beginnen met benen epileren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 16:08

Pipodipo, :') lees erg verschillende verhalen inderdaad, van mensen die het vreselijk vinden tot mensen die er niks van voelen. Hopelijk behoor ik tot de tweede groep haha.

Ik denk dat ik de eerste keer dan toch maar tijdens/na het douchen doe, als inkomertje. Goed insmeren, en vervolgens regelmatig bijhouden. Fijn de tips hier, bedankt!

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:14

Na het epileren goed insmeren met body lotion en evt voor de eerste keer mentholgel in huis halen. Ik heb voornamelijk de eerste keer van het jaar (ik doe het alleen 's zomers) dat het nog wel eens kan jeuken en ik veel rode bultjes heb. Ook zijn sommige delen wat gevoeliger (laag op de enkels, zij en achterkanten richting de knieholtes).
Eerste keer duurt ook altijd wat langer, maar als je het daarna goed bijhoud is het snel en nagenoeg pijnloos!
Bij mij blijft het haar minstens 2/3 weken weg daarna, dus top!
Nog nooit ingegroeide haartjes gehad.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Beginnen met benen epileren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 22:53

Nogmaals dank voor de tips! Ik heb gisteren onder de douche de scrub kop uitgeprobeerd en daarna de haren getrimd.
Vanavond wederom in de douche begonnen met epileren, vond het toch wel even spannend, maar het is me meegevallen moet ik zeggen. Ik had 'm op de snelle stand staan met nog wel even de massage kop erop.
Bovenbenen nog maar overgeslagen, was best lang bezig. Wel te voelen dat 't pijnlijker wordt hoe hoger je komt haha. Omdat ik niet genoeg haartjes weg kreeg uiteindelijk na het douchen verder gegaan, was ook prima te doen. Denk dat ik alleen rondom de knie wel wat vervelender vond.

Snap wel waarom je het beter savonds kan doen, hele benen staan onder de rode puntjes. Wel heb ik het idee best wat afgebroken haartjes te hebben, is dat erger bij nat epileren?

Tot zover mijn eerste ervaring :P