Mond spoelen met waterstofperoxide

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Mond spoelen met waterstofperoxide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 20:59

Hoi hoi,

Ik ben vandaag bij de tandarts geweest ivm veel last van mijn verstandskiezen. Die komen al 3 jaar heel traag door (is wel ruimte voor) dus regelmatig last van ontstoken tandvlees. Nu ging het echter met extra goed poetsen/tandenstoken niet meer over. Het stukje tandvlees dat nog over de kiezen zit is te dik om weg te snijden dus moeten ze eruit (ik kan niet meer eten zonder pijn. Omdat de verstandskiezen boven nu wel door zijn bijt ik de hele tijd op het laagje tandvlees op de ondersten die dus gaan ontsteken).


Echter heeft de kaakchirurg over 2,5 week 'pas' tijd (gelukkig nog vrij snel). De tandarts kan ze niet verwijderen omdat ze dus onder nog niet doorgekomen zijn. Tot die tijd heeft de tandarts aangeraden water te koken en af te laten koelen, waterstofperoxide 3% 1:1 te verdunnen met dat water, er een gaasje in te weken, die op het ontstoken tandvlees te leggen en daarop te kauwen.


Nu ben ik daar zojuist mee begonnen, maar meteen bedacht dat ik ben vergeten te vragen hoe lang ik erop moet kauwen en of ik na moet spoelen met water... nu heb ik maar nagespoeld met afgekoelde gekookt water en een minuut erop gekauwd (auw). Aangezien de tandarts en maandag pas weer is hoopte ik dat iemand hier dit advies eerder heeft gehad en antwoord kan geven op mijn vragen? :)

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:04

Ik heb vroegah regelmatig met waterstofperoxide, zo uit de fles, gespoeld tegen aften. Nooit nagespoeld. Geen probleem :D

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Mond spoelen met waterstofperoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:57

Heb het een paar maanden terug ook moeten doen en moest toen een minuut kauwen :j Niks gehoord over naspoelen, maar deed dat zelf wel ivm bang om toch iets ervan binnen te krijgen :))