Het is tijd om verder te gaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Het is tijd om verder te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 14:14

Hoi allemaal,

Wellicht kennen sommigen mij nog van dit topic [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!


Dat is inmiddels alweer ruim een jaar terug.

Mijn laatste bericht daar was van november, toen alles goed ging.
Natuurlijk gaat alles goed als je geen school hebt en af en toe een beetje werkt.
je bent immers weg uit de situatie en het normale leven gaat door.

Niets bleek minder waar.
Ik begon in februari met een nieuwe stage in een ziekenhuis en wat viel mij dit zwaar.
Elke week had ik ma t/m do stage van 8-5.
Ik vond de stage heel leuk maar tegen de tijd dat ik mijn tussentijdse beoordeling kreeg (begin april) ging ik niet meer vooruit en zou ik de stage waarschijnlijk niet met een voldoende halen.
Er vond geen ontwikkeling meer plaats hoe hard ik ook werkte, ik was gigantisch moe hoeveel ik ook sliep en eigenlijk was ik onbewust continu gehaast.
Tot die tijd dacht ik dat het gewoon een pittige stageplek was (niveau lag ook hoog) en dat ik moest wennen na een semester niks te hebben gedaan.

De druppel was voor mij dat ik ineens met tegenzin naar mijn bijrijdpaard ging.
Als kind maakte het niet uit hoe ziek ik was, ik wilde altijd paardrijden. Dit was de eye-opener dat ik dacht wacht even.
Ik ging nu op de woensdag snel na het eten even naar stal, want ik moest weer op tijd naar bed omdat ik weer om half 6 op moest voor stage.
Het werd dus een 'moet' ding.

In dezelfde periode besloten m'n ouders ineens een nieuw huis te kopen dus kwam er ook nog een verhuizing bij.
Na veel gesprekken met mijn stagebegeleiders kwamen we samen een beetje tot de conclusie dat ik nog helemaal niet echt gedealt had met traumatische ervaring vorig jaar, en dat ik nu eigenlijk een hoop burn-out symptomen had.
Toen ben ik begin mei naar de huisarts gegaan omdat ik gewoon op was. Dezelfde week ben ik nog gestopt met stage.
Dat gaf zeker een hoop rust.
Het was al erg lekker weer vanaf mei dus ik heb veel kunnen relaxen en weer kunnen genieten met m'n bijrijdpaard.

Kort nadat ik gestopt was ben ik naar de praktijkondersteuner van de huisarts gegaan voor een aantal gesprekken, waar bleek dat er nog heel veel emotie zat.
Vorig jaar 2 weken dat ik terug kwam uit Sint-Maarten is er namelijk een vriendin van de manege overleden aan kanker, op slechts 17 jarige leeftijd.
Dus het was toen een heleboel tegelijk waar ik eigenlijk weinig mee heb gedaan.
Samen toch besloten dat ik een verwijzing wilde naar een psycholoog voor EMDR.


Dat was nu al voor de zomervakantie ongeveer besloten en ik heb de aanmelding bij de praktijk toch wel een beetje uitgesteld :o
Ik had nog een vakantie gepland, we moesten nog verhuizen oa en er zijn altijd wel smoesjes dat het niet het goede moment is.
Maargoed, kort geleden had ik me toch aangemeld en ik werd vandaag gebeld dat ik morgen voor een intake terecht kan!
Inmiddels ben ik ook verhuist, heb ik dit semester mijn afstudeerproject wat weinig contacturen vereist vergeleken met stagelopen en dus is dit het moment.
Volgend semester begin ik een nieuwe stage en ben ik van plan om in juli mijn hbo diploma op te halen.

En voor nu volgt ongetwijfeld een periode met uitdagingen, maar die zijn nodig zodat ik verder kan.
Ik wil in dit topic mijn ervaringen delen, wellicht lotgenoten vinden en hoop het achteraf terug te kunnen lezen om te kunnen zien hoeveel ik gegroeid ben :)

Bedankt voor het lezen van het hele verhaal! :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het is tijd om verder te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:02

Ik herinner me je topic nog. Je hebt een pittige periode achter de rug zo te horen, ik wens je veel succes de komende tijd!

daiswees

Berichten: 1156
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Het is tijd om verder te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:39

Hee meis!
Ik lees nu pas je vorige topic en wat je hebt meegemaakt, schrik ervan!
Heel veel succes met alles waar je nu doorheen gaat
Ik ga je in iedergeval volgen !

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Het is tijd om verder te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:46

Heel veel succes de komende tijd.
Irma was niet niks....
Ik ben zelf toch weer terug gegaan naar Sint Maarten na Irma.
We wonen nu in Dawn Beach en hebben weer een mooi huis.
Het eiland ziet er al een stuk beter uit, maar je ziet bij de armere wijken nog wel heel veel schade aan de huizen. Het is te hopen dat we dit jaar geen orkaan meer krijgen. Dat zou de doodsteek zijn voor het eiland.
Juni 2019 komen we definitief terug naar Nederland.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het is tijd om verder te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:54

Ik kan jouw topic ook nog goed herinneren. Wat een angst! Ik vind het heel dapper dat je nu even aan jezelf denkt en vanaf hier weer verder gaat. Uiteindelijk ben jij zelf het belangrijkste en het is niet niks wat je daar mee hebt gemaakt!

Dikke virtuele knuffel voor jou TS!

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 19:45

poes schreef:
Ik herinner me je topic nog. Je hebt een pittige periode achter de rug zo te horen, ik wens je veel succes de komende tijd!


Dankjewel!

daiswees schreef:
Hee meis!
Ik lees nu pas je vorige topic en wat je hebt meegemaakt, schrik ervan!
Heel veel succes met alles waar je nu doorheen gaat
Ik ga je in iedergeval volgen !


Ah, dankjewel!

Puppetje schreef:
Heel veel succes de komende tijd.
Irma was niet niks....
Ik ben zelf toch weer terug gegaan naar Sint Maarten na Irma.
We wonen nu in Dawn Beach en hebben weer een mooi huis.
Het eiland ziet er al een stuk beter uit, maar je ziet bij de armere wijken nog wel heel veel schade aan de huizen. Het is te hopen dat we dit jaar geen orkaan meer krijgen. Dat zou de doodsteek zijn voor het eiland.
Juni 2019 komen we definitief terug naar Nederland.


Mijn schuiladres was ook Dawn Beach, zo mooi daar.
Hoop het van harte voor jullie...

Denise_Storm schreef:
Ik kan jouw topic ook nog goed herinneren. Wat een angst! Ik vind het heel dapper dat je nu even aan jezelf denkt en vanaf hier weer verder gaat. Uiteindelijk ben jij zelf het belangrijkste en het is niet niks wat je daar mee hebt gemaakt!

Dikke virtuele knuffel voor jou TS!


Wat lief, dankjewel!

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 20:26

Afgelopen vrijdag dus intake gesprek gehad.
Was een tijdje geleden dat ik het hele verhaal vertelde dus dat ging vrij emotioneel B-)
Maar wel weer even een opluchting om het te vertellen.
Ze stelde ook een paar x gerichte vragen waardoor ik er toch weer anders naar kijk.

We hebben een paar afspraken vooruit gepland en ik heb 24 oktober m'n eerste keer EMDR.
M'n therapeut is een leuke vrouw, dus ik heb er vertrouwen in :)

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Het is tijd om verder te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:33

Ik herinner je topic nog. Pittige tijd heb je gehad zeg.
Goed dat je de stap gezet hebt en heel fijn dat je intake zo goed ging.
Heel veel sterkte de komende periode. Jij komt er wel! :*

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Het is tijd om verder te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:58

Ik heb net je Sint Maarten topic door gelezen , met tranen in mijn ogen.
Heel veel sterkte verder voor jou.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 20:47

Dankjulliewel! :*

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 12:47

Afgelopen vrijdag tweede keer naar mijn psycholoog geweest.
Ze ging deze keer wat dieper op mijn hele verhaal van de vorige keer in, om wat details te verhelderen en wat vragen erover te stellen.
Was wederom emotioneel, er zijn een paar punten in mijn verhaal waar heel heftige emoties zitten, wisselend van boosheid tot verdriet tot eenzaamheid.
We hebben een paar van die punten gekozen als focuspunten voor de EMDR.

Komende woensdag heb ik daar de eerste sessie van.
Ik ben zowel 'gespannen' ervoor als dat ik ook wel blij ben dat ik er eindelijk actief mee aan de slag ga.

Zal woensdag of donderdag een update plaatsen hoe het is gegaan :)

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Het is tijd om verder te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:15

Succes woensdag...!

Ik vind het een prettige, respectvolle methode - en het kan vermoeiend en confronterend zijn. Maar je komt er beter uit!

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 15:57

Janneke2 schreef:
Succes woensdag...!

Ik vind het een prettige, respectvolle methode - en het kan vermoeiend en confronterend zijn. Maar je komt er beter uit!


Dat was het zeker.
Ik kreeg al na 5 minuten dat we ermee begonnen hoofdpijn, echt bizar.
Ik geloof dat er verschillende manieren zijn, ik had zelf een lamp met daarin een gekleurd lichtje dat vrij snel heen en weer bewoog, ik moest dat volgen met mijn ogen.

Ik vond het erg zwaar, maar tegelijkertijd ook meteen erg verlichtend.
Ik geloofde er al in, maar om te merken dat het beeld waar je aan werkt meteen daadwerkelijk verandert, is echt heel bijzonder.
Geeft best een krachtig gevoel ook, dat het er meteen anders uitziet als ik er nu aan zou denken.
Eerste ervaring was dus zeer positief, ware het niet dat het emotioneel heel erg vermoeiend was.
We hadden nu 1 beeld gepakt.

Maandag moet ik weer.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 11:03

Het was al even stil...
Ik ben klaar met de therapie! *\o/*
Ik ben er in totaal maar 5x geweest en heb daarvan 2x EMDR gehad.

Afgelopen woensdag was de laatste keer en ik had me vergist en dacht dat volgende week de laatste keer was. Dus we gingen evalueren en ik was enigszins verbaasd dat ik nu klaar was en skeptisch over dat het zo snel was gegaan.
Ze heeft me gerustgesteld en zei dat EMDR door werkt, vandaar dat het vaak al zo snel effectief is en je dus niet elk beeld van de gebeurtenis hoeft aan te pakken.

Ik ben erg blij, ik voelde me al een stuk rustiger na de 2de sessie en kijk er echt anders naar.
En mocht ik wel ooit nog last hebben ergens van kan ik haar altijd weer bereiken voor een afspraak.
Ik ben trots op mezelf dat ik dit heb gedaan en ben blij dat het niet meer de overhand over m’n leven heeft! :D

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:04

Hiephoi...!

Emdr kan idd snel werken. Gesteld dat alle rotbeelden die je in real life zag in termen van emdr 'dezelfde gedachte over jezelf' hebben, dezelfde emotie en dezelfde lichamelijke reacties, dan ruim je ze in principe allemaal samen op.
Dat is heel anders dan praattherapie.

(...en zou er nog iets de kop opsteken, "gooi je er nog een keer emdr tegenaan".)

Maar voor nu: *\o/* heerlijk, opgeruimd staat netjes!!!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:29

Hee wat fijn voor je! Ik zie dit nu pas, ik herinner me het topic van vorig jaar inderdaad. Fijn dat de therapie je zo goed geholpen heeft.