Geen gevoel in deel van voet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Geen gevoel in deel van voet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 22:53

Ik maak me een beetje ongerust.. ik heb sinds een paar weken af en aan last van een pijnlijke plek ergens in mijn linkervoet als ik loop. Niet constant, maar als het erin zit dan kan ik geen gewicht op die voet zetten, zo pijnlijk is het. 5 minuten later kan ik weer normaal lopen. Nu houdt dit al een paar weken aan en ik dacht, gaat vanzelf weer over, maar tot nu toe dus niet.

Nu even tot de kern van de titel... ik probeerde gisteren te achterhalen waar die pijn nu precies zit door aan alle kanten tegen de onderkant van mijn voet te drukken met mijn hand. Zo ontdekte ik tot mijn schrik dat mijn tweede teen en een deel van mijn ondervoet totaal gevoelloos zijn. Ik kan erop tikken, erop drukken, erin knijpen. Ik voel helemaal niks. En dat.. beangstigt me een beetje. Dit was toch echt niet zo en moet sindskort ontstaan zijn.

Ik ben vorig jaar aan een grote rughernia geopereerd en deze is grotendeels verholpen, maar een klein deel konden ze niet bij. Dit zou tintelingen in mijn linkervoet kunnen veroorzaken werd me toen verteld. Daar heb ik niet enorm veel last van gehad, maar ik ben er ergens bang voor dat mijn huidige klachten nu ook uit mijn rug komen in plaats van uit mijn voet. Ik moet er toch niet aan denken om weer met een erger wordende hernia te maken te hebben.

Natuurlijk ga ik de huisarts om zijn raad vragen, maar aangezien ik ivm werk niet eerder dan vrijdag daar naartoe kan en het toch wel door mijn hoofd spookt wou ik graag eens vragen of hier mensen zijn die de klachten herkennen en of dit ook nog andere oorzaken zou kunnen hebben.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:58

Normaal ben ik niet van dit soort topics, omdat je echt beter naar een HA kan gaan, maar aangezien je dat al doet en ik je verhaal herken, wil ik toch even reageren.

Mijn moeder heeft namelijk dezelfde klachten gehad (alsof ze op een rooster liep, erge pijn en dove tenen) en dat werd gediagnostiseerd met Mortons Neuroom. Wellicht kun je daar even op googelen.

Sterkte ook, ik weet van mijn moeder dat het flink zeer kan doen! :(:)

Edit: oorzaak is lastig, waarschijnlijk een afwijking in de stand van de voet in combinatie met een staand beroep.

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Geen gevoel in deel van voet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 23:02

Dank je voor je reactie, ik ga dat eens bekijken. Ik heb wel een afwijkende stand van mijn voeten en sinds juni een andere baan waarin ik erg veel sta en loop (gehandicaptenzorg)..

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Geen gevoel in deel van voet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 22:09

Het lijkt wel op wat je zegt Gimme_Joy.. ik loop alleen nooit op hoge hakken en draag ook geen te nauwe schoenen.

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Geen gevoel in deel van voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:23

Moest ook gelijk aan mijn moeder met mortonse neuralgie denken.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Geen gevoel in deel van voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:40

Ik herken de pijn. Zelf ook af en toe last van pijnscheuten in m’n voet

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Geen gevoel in deel van voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:46

Waar in je rug had je de hernia?

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Geen gevoel in deel van voet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 09:57

Ik weet de nummers niet meer maar in de lage rug. De chirurg dacht voor de operatie dat ze 2 wervels vast moesten zetten omdat ze er moeilijk bij konden komen. Dat is uiteindelijk niet gebeurd maar ze hebben het voor 95% weg gekregen.

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 23:16

Ik heb ook een paar gevoelloze tenen en bij mij komt het doordat mijn voeten doorgezakt zijn. Misschien is dat nog een optie om te bekijken, geen idee hoe oud je bent, maar volgens de huisarts kwam het best vaak voor boven de 30.