Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:31

Dat is een mooi doel.
Gaat je vast lukken.
Maar denk eraan,zolang je maar plezier hebt.

:)

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:44

Mag ik me hier melden als absolute beginner?
Ik was fanatiek hardloper, liep mijn heup stuk in maart 2017, ben in januari van dit jaar geopereerd en nog niet pijnvrij. Nu maar gaan wandelen om toch wat te bewegen en ik vind het boven verwachting leuk!

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:50

Dat vind ik ook.
Ik loop geen lange afstanden,maar het is wel een goede reden om leuke nieuwe plaatsen op te zoeken.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:06

Dat is het inderdaad! Maar ook in de buurt is zoveel moois te ontdekken. Als je wandelt heb je pas echt tijd om om je heen te kijken

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:08

Afbeelding
Gisteren had ik mijn jongste mee om mijn nieuwe schoenen uit te proberen. Prima rondje van 6 kilometer met een redelijk tempo

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:22

Leuk al die reacties en leuk dat er nog meer wandelaars zijn. :D

Mooi de foto's ook hierboven. Wandel je elke dag?

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:27

Mooie foto's..

Ik heb vorige week 20 km gelopen. Hoop volgende week nog keer 16 te doen en dan 15e loop ik weer 20 maar dan voor walk4veterans. Met vorige week lopen verkeerd ondergoed aan. Dus kapot gelopen. Nu eerst helen

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:34

Wat naar van je heup Angelique!

Ik ben ook aan de wandel. Vanwege een kapotte aanhechting van een pees bij mijn knie zijn hardlopen en fietsen geen goed idee, maar wandelen gaat uitstekend! Samen met mijn beste vriendin loop ik het Langste Natuurpad van Roots magazine. Dat loopt van Delfzijl naar Goirle met 70% onverharde wegen, in etappes van verschillende lengtes. We zijn anderhalf jaar geleden begonnen en doen af en toe een weekend waarbij we twee etappes lopen. We wonen twee uur rijden bij elkaar vandaan en zijn dit gaan doen zodat we wat vaker quality time samen hebben. Zo leuk! En je komt in gebieden die je anders niet zo snel zou bedenken. Komend weekend gaan we weer op pad. We zijn inmiddels over de helft en lopen zaterdag van Heerde naar Emst in Gelderland en zondag door naar Apeldoorn. Beide dagen bijna 18km. Ik heb er weer zin in! Ons vorige weekend was begin juni, dus al een tijdje geleden.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:02

SdaphneS schreef:
Leuk al die reacties en leuk dat er nog meer wandelaars zijn. :D

Mooi de foto's ook hierboven. Wandel je elke dag?


Nee, dat kan mijn heup momenteel niet aan. Nu loop ik 2x per week, wil gaan uitbouwen naar 3 :j

Imre, fijn dat je het wandelen hebt ontdekt als iets wat wel kan met die knie! Ik vond het zelf echt een opluchting om weer iets te kunnen doen en letterlijk in beweging te komen.
Gaaf om zo'n pad in etappes te lopen. Wil ik ook gaan doen. Vraag is een beetje wat en waar, de keuze is enorm!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:22

We wilden eerst het Pieterpad lopen, maar toen kwamen we het Langste Natuurpad tegen en dat leek ons nog leuker. :j Zie https://www.rootsmagazine.nl/langste-na ... nederland/

Wellicht dat we daarna beginnen aan het Groot-Frieslandpad https://wandelnet.nl/groot-frieslandpad-law-14, maar eerst het Natuurpad maar eens afronden.

Het is wel een heel georganiseer. We rijden met twee auto's naar het eindpunt, dan met eentje naar het beginpunt, wandelen naar het eindpunt, halen dan de auto aan het beginpunt weer op en rijden daarna naar het hotel. Omdat we een natuurroute lopen komen we onderweg zelden plekken tegen waar je eten kan kopen, dus dat nemen we zelf mee.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:28

Als je van onverhard houdt, kan ik je het Groot Friesland pad niet aanraden. Ik weet niet wie die route uitgezet heeft, maar het overgrote deel loop je langs de weg..... En hij loopt bovendien grotendeels gelijk op met het al veel langer bestaande Hannekemaaierspad.

Ik ga eens kijken naar dat langste natuurpad! Bedankt voor de tip.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:32

Oh dat is minder leuk inderdaad, bedankt voor de tip. Het Natuurpad loopt op sommige stukken in Drenthe gelijk met het Pieterpad.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:49

Ik zag het, etappe 4, 5 en 6. Wel een van de mooiste stukken hier in het noorden van het Pieterpad, dus dat is geen straf om dat nogmaals te lopen. Zeker niet als je hem de andere kant op kan lopen bijvoorbeeld, of in een totaal ander jaargetijden.

Helemaal voorkomen dat routes gelijk op lopen kan je hier in Nederland toch niet, maar gewoon een 'nieuwe' route maken die zo goed als 1 op 1 gelijkt loopt met een bestaande route, vind ik toch niet helemaal netjes.

Maar goed, het merendeel van de LAW's begrijp ik de keuzes toch niet helemaal. Ik heb er meerdere gelopen, maar begin er niet meer aan. Wat wel jammer is, want nu blijft het bij korte rondjes hier in Bakkeveen. Maar dat natuurpad klinkt erg goed en ziet er ook goed uit, dus wie weet!

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:52

benangelique schreef:
Mag ik me hier melden als absolute beginner?
Ik was fanatiek hardloper, liep mijn heup stuk in maart 2017, ben in januari van dit jaar geopereerd en nog niet pijnvrij. Nu maar gaan wandelen om toch wat te bewegen en ik vind het boven verwachting leuk!


Mag ik even vragen wat en hoe juist met je heup?

Ik ben een stille meelezer hier, maar wandel sinds een paar maanden ook beduidend meer (voorlopig met max. 20km wandelingen) omdat mijn heup kapot is (labrumscheur met pincer) maar ik het nog niet zie zitten om het te laten opereren, omdat ik het zelf nog allemaal "te goed" vind.

Dus ik ben benieuwd :D

Faringo
Berichten: 8217
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:30

Ik meld me ook. Sinds dit jaar lekker aan het lopen. Vorig jaar al opgebouwd en dit jaar verder uitgebouwd. Dit jaar wat etappes van het Pelgrimspad gelopen maar ook een aantal NS wandelingen.
Gemiddeld loop ik zo rond de 19 kilometer per wandeling. Soms wat meer, soms wat minder. Vind het heerlijk, lekker bewegen, hoofd leeg maken en genieten van de natuur.

In september maak ik (met nog wat anderen) een start met het Westerborkpad en volgend jaar volgt het Pieterpad.

Aankomende zaterdag loop ik mee met de Airbornemars (25km). Normaal ben ik niet zo van de georganiseerde tochten (te massaal/druk) maar deze lijkt me wel boeiend. in november dan nog de Fjoertoer in Egmond (14km). Daar maken we gelijk een gezellig weekendje van :-).

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:27

Florenc schreef:
benangelique schreef:
Mag ik me hier melden als absolute beginner?
Ik was fanatiek hardloper, liep mijn heup stuk in maart 2017, ben in januari van dit jaar geopereerd en nog niet pijnvrij. Nu maar gaan wandelen om toch wat te bewegen en ik vind het boven verwachting leuk!


Mag ik even vragen wat en hoe juist met je heup?

Ik ben een stille meelezer hier, maar wandel sinds een paar maanden ook beduidend meer (voorlopig met max. 20km wandelingen) omdat mijn heup kapot is (labrumscheur met pincer) maar ik het nog niet zie zitten om het te laten opereren, omdat ik het zelf nog allemaal "te goed" vind.

Dus ik ben benieuwd :D


in het kort: verdenking van kapot labrum met pincher. tijdens o.k. bleek er sprake van een cam leasie (knobbel op de kop) wat zogezegd het labrum zou inklemmen. cam is verwijderd maar pijn blijft en is nog hetzelfde als voor de operatie. Operatie moest wel, want pijn was echt zeer beperkend tijdens de adl-activiteiten.
verdenking blijft toch een kapot labrum en/of FAI, donderdag weer naar een nieuwe orthopeed (dr. jansen)

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:56

Klinkt ingewikkeld die heupen. Wel fijn dat er dus nog wel mee gewandeld kan worden. :)

Hier in Groningen heb je ook het pronkjewail pad, dat leek mij ook leuk om te lopen, maar is er niet van gekomen deze zomer.
Ik loop vaak gemarkeerde routes of een rondje door de woonwijk/stadspark.

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:34

Ik ben dinsdag naar het Hermannsdenkmal bij Detmold (D) geweest.
https://www.hermannsdenkmal.de/

Trouwens,dat beeldje met sokkel is 53,45 m. hoog.

Mooi gebied,veel wandelpaden,wel brede paden helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:38

Mooi is het daar hé, gigantisch standbeeld inderdaad!
Het is ook leuk om de externsteine bezoeken, ligt er dichtbij en heeft veel wandelroutes. :)

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:51

Ja klopt,daar was ik al eens geweest.
Is inderdaad een aanrader.

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:03

Gisteren een end Duitsland in geweest.
Een uur rijden achter Osnabruck.

Eerst naar de schillat höhle.
https://www.schillathoehle.de/de/home/

De meest noordelijke druipsteengrot van Duitsland.
Daarna naar de Hohenstein.
Een soort bergrug,met een steile wand,die ong.45m. hoog is.
Met een mooi uitzicht.

De grot.


De hohenstein.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:32

Jij komt wel echt op mooie plekken hoor, wauw!

Ik ben inmiddels geopereerd, mag nog nauwelijks belasten en heb steun nodig van 2 krukken. Maar... operatie lijkt geslaagd dus ga ik er vanuit dat ik eind november weer aan de wandel kan!

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:36

benangelique.
Ik wens je een spoedig herstel.

noordje

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:34

Prachtig daar Lizard!

Beterschap benangelique.

Hier wordt weinig gewandeld en nu helemaal,want de jacht in nu aan de gang :(
Hopelijk volgend jaar weer dit topic volspammen met foto's :D

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:10

Wauw, wat een mooi gebied. Heel erg gaaf.
Hoe zo'n afstand heb je gelopen? Heb je nog meer tips voor dat gebied?

Ik zit te kijken waar we in de herfstvakantie gaan wandelen in Duitsland, maar wil niet te ver rijden. Dus beetje midden Duitsland.