Afwijkende pupilreactie na migraine

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Afwijkende pupilreactie na migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 13:41

21 Juli kreeg ik voor het eerst in mijn leven een migraine aanval. Deze duurde 3 dagen en gedurende die dagen kon ik alleen maar op bed liggen in het donker zonder geluid.
De huisarts is er nog bij geweest en ik kreeg sumatriptan.

De dagen erna was ik erg moe en had nog wat hoofdpijn maar dat leek mij normaal.

Toen ik anderhalve week na de migraine nog steeds hoofdpijn had heb ik gebeld met de huisarts en hij zei dat de hoofdpijn eigenlijk weg moest zijn dus na het weekend op het spreekuur geweest.

Hij vond dat ik naar de opticien moest gaan om mijn bril te controleren en hij zag een afwijkende pupil reactie op licht. Ipv alleen kleiner worden bij licht werd mijn pupil kleiner en iets groter en weer kleiner etc. De huisarts wist niet wat hij daarvan moest denken.

Ik ben vorige week bij de opticien geweest en mijn bril voldoet nog prima. Maar die pupil reactie vond hij ook vreemd. Hij heeft geprobeerd te overleggen met het oog ziekenhuis maar die zeggen alleen dat ik hiervoor naar mijn huisarts moet. Maar ja die weet niet wat hij ervan moet denken.

Naast deze klachten is ook mijn cyclus ontregelt. Ik heb voor mijn zwangerschap 5 jaar geleden PCOS gehad en ik denk dat dat weer terug is. Hormonaal zou dit misschien de hoofdpijn en migraine kunnen verklaren maar de pupil reactie denk ik niet?

Zelf maak ik me om die pupillen niet zo druk maar ik heb nog steeds hoofdpijn en ik ben extreem moe. De ene dag meer dan de ander. Vandaag is drama.

Ik ben nu alle klachten die ik heb aan het noteren zodat ik binnenkort maar weer naar de huisarts ga. Eigenlijk wil ik dit pas doen als ik weet hoe lang mijn cyclus nu is. Over 2 weken ga ik naar de osteopaat. Ik ben vorige maand nog bij hem geweest en ga meestal 4x per jaar. Helaas heeft hij nu vakantie dus moet ik even wachten voor ik weer terecht kan.

En net zoals iedereen die zo'n topic opent hoop ik op hét antwoord op mijn vraag haha. Wat zou er aan de hand kunnen zijn...

Nee alle gekheid op een stokje. Ik vraag me af of er mensen zijn die dit herkennen.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Afwijkende pupilreactie na migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:45

Nee maar zou via de huisarts heel snel een doorverwijzing naar een neuroloog halen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Afwijkende pupilreactie na migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:46

Naar huisarts en doorverwijzing vragen naar ZH, of dat dan de neuro of de oogarts is is aan de huisarts maar als die er niks mee kan zal hij toch moeten doorsturen

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Afwijkende pupilreactie na migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:49

Ik heb ook 1 pupil die anders reageert en migraine. Aantal jaren geleden naar de neuroloog geweest en die kon niks ontdekken. Ook nog een scan gemaakt met barium (weet ff de naam niet meer) en ook daar was niks op te zien. Heb er verder geen last van. Wel nog steeds migraine

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Afwijkende pupilreactie na migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:01

Zag je ook aura tijdens de migraine aanval zelf?

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Afwijkende pupilreactie na migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 14:13

Bedankt voor de reacties.
Ik ga nooit snel naar de huisarts dus dacht zelf dat een doorverwijzing naar de neuroloog vragen misschien wat overdreven is. Maar wellicht misschien toch een goed idee.

Ik heb geen aura gezien. Zicht is nu ook prima.

Ik grijp niet snel naar de pijnstillers en gebruik ze nu dan ook niet voor de hoofdpijn. Tijdens de migraine aanval wel.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Afwijkende pupilreactie na migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:19

als je huisarts zegt dat ie het niet weet had hij zelf ook wel even een doorverwijzing kunnen opperen..

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Afwijkende pupilreactie na migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 16:34

Aangezien de hoofdpijn niet dramatisch erg is hadden we afgesproken om het nog even aan te kijken...
Maar de vermoeidheid word ik onderhand wel erg zat. Word er moe van zeg maar haha.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Afwijkende pupilreactie na migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 10:14

Hoofdpijn is sinds gisteravond erger aan het worden dus maandag kan ik weer bij de huisarts terecht.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Afwijkende pupilreactie na migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:26

Dit lijkt me wel reden voor een doorverwijzing naar een neuroloog. Het klinkt niet als een standaard migraine-aanval, zeker niet in combinatie met die afwijkende pupilreactie.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Afwijkende pupilreactie na migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 17:49

Heb van de huisarts een doorverwijzing gekregen voor de neuroloog.
Pupil reactie was minder afwijkend dan vorige keer maar omdat de hoofdpijn en vermoeidheid nog zo zeer aanhoud toch wel doorverwezen. Morgen ziekenhuis bellen om afspraak te maken.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Afwijkende pupilreactie na migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:08

Verstandig. Hopelijk kom je er zo achter wat er aan de hand is.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Afwijkende pupilreactie na migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 14:42

Vandaag al bij de neuroloog geweest. Pupillen reageerden inderdaad iets anders dan normaal maar beide hetzelfde dus dat vond ze niet erg.
Wel bloed laten prikken vanwege de extreme vermoeidheid sinds de migraine en binnenkort een MRI. Over 2 weken terug komen voor uitslagen.
Ik verwacht dat er niks gevonden wordt.