Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:57

Dan ga ik je nog een hoopvol berichtje sturen (hoop ik). In Canada is een duikster, Kathrin heet ze, en die katheteriseert zichzelf voor lange duiken. Ze heeft mij precies uitgelegd hoe ik dat zou moeten doen, maar ik durf het niet en dan werken die luiers mij prima zat. Dus als een ander het kan, dan kun jij het ook. Ga er zo in zitten. Ik hoop alleen dat het niet te veel pijn doet, want dat zal het meest belemmerend werken.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 20:57

Bedankt! En dat is waar, waarom zou ik het niet kunnen.. Heb het ook al eerder gedaan, dat ging gewoon zonder problemen. Maar toen ik een ontsteking had kreeg ik de katheter er eerst bijna niet meer in en ging er uit halen ook moeilijk en later lukte het me helemaal niet meer.
Ben daarna nog eens opgenomen geweest om te proberen te katheteriseren, maar toen lukte het me weer niet en kreeg ik de verblijfskatheter.

Maar het moet kunnen, want het is eerder gelukt!

Hoop idd wel dat de pijn een beetje mee valt. Moest een dag voor het zelf proberen te plassen stoppen met de Oxybutynine en Vesicare, neem aan dat dat nu dus ook moet. En de Oxycodon alleen als het echt niet anders kan. Nouja, dat kan niet anders :=

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 00:04

Hey TS, hoe is het gegaan vandaag?

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 00:16

Ik vind het echt gek dat een ziekenhuis je wel leert een katheter te zetten maar niet een bekkenbodemtherapeut inschakelt.
Hopelijk heb je die wel gesproken na het verwijderen van de katheter.

Met je onderkant in lauw water zitten en proberen te plassen helpt ook
Het zal wel voelen alsof je in de fik staat want het is wel geirriteerd.
Eis daarom ook dat ze zeker weten dat ze je een goede ab-kuur geven en niet maar wat proberen

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 01:02

Ben nog niet in het ziekenhuis geweest hoor. Hoor morgenochtend hoe laat ik er moet zijn! :)


Opeens herinner ik me dat iemand vroeg of we een bad hebben. Nee, helaas niet. Dat maakt in lauw water zitten ook wel lastig :Y)

AB heb ik nog. Maar vind het lastig te zeggen of dat iets doet.. Denk het niet.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 05:20

Douchebak vol laten lopen? Opblaaszwembadje van de action?
Gewoon onder de douche

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 08:20

Dat valt te proberen ja!



Weer de hele nacht wakker gelegen.. Super blij dat 'ie er vandaag uit gaat. Vanavond hopelijk weer goed slapen! *\o/*

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:22

ik hoop het ook voor je, ik wil je wel adviseren om te proberen om in het zh te blijven tot je kan plassen via de natuurlijke weg, evt flink pijnstillers nemen en spierontspanners vragen.
Dat steeds katheteriseren is echt niet goed en straks heb je er nog een beschadiging bij waardoor je er niet meer vanaf komt.
Neem je iemand mee?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:24

Sterkte vandaag en ik duim voor je dat alles goed gaat!

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:36

En als het toch moeilijk gaat, soms wil onder een warme douche het wel. Ook dat klinkt goor, maar even serieus, een douche kun je reinigen. En als jij nu weer moet leren plassen en het gaat moeilijk, dan mag je best zo'n kunstgreep aangrijpen. Soms moeten mensen juist onder de douche plassen, dus misschien werkt het voor jou ook.

Vraag ook eens of je evt. mag zwemmen. Want tijdens het zwemmen zal het lichaam al het overige vocht versneld via de nieren naar de blaas afvoeren en daarom moet je met zwemmen vaker plassen. Als je dan in buitenwater een rondje gaat zwemmen en je kunt het dan laten lopen, dan zou dat je misschien ook kunnen helpen. Ik weet alleen niet hoe het met infecties na een katheter zit, want het is toch buitenwater hoewel je in Vinkeveen het water gewoon zou kunnen drinken bijvoorbeeld (we doen het maar niet in een zwembad lijkt me).
Maar vragen kan altijd immers. Ik probeer gewoon wat ideeën aan je te geven waar mensen vaker moeten plassen dan normaal en misschien kun je dit gebruiken.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:03

De beste plashouding is zittend met knieën iets opgetrokken. Dan ontspant de bekkenbodem het beste. Onder de douche plassen wordt weleens geadviseerd bijvoorbeeld na een bevalling als het pijnlijk is vanwege wondjes.

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:18

raket schreef:
De beste plashouding is zittend met knieën iets opgetrokken. Dan ontspant de bekkenbodem het beste. Onder de douche plassen wordt weleens geadviseerd bijvoorbeeld na een bevalling als het pijnlijk is vanwege wondjes.

Ja klopt, daarom nemen Aziaten ook die houding aan. Maar wij zijn het niet gewend. Ik denk dat de TS gewoon de houding moet aannemen die werkt en als onder de douche werkt, go for it. En als het met zwemmen lukt en mag, go for it. Dit duurt gewoon te lang en is te vervelend. En bang voor urineverlies hoeft de TS dus niet te zijn.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 09:45

Echt, er rust een vloek op mij... Gisteravond met de uroloog afgesproken dat ik vándaag de katheter er uit zou laten halen. Weet ik 100% zeker, want het mocht ook gisteravond al.

Word ik gebeld; Een afspraak voor Maandag 11;45 >;) Dus ik zeg, klopt dat wel, want ik heb met de uroloog afgesproken dat ik vandaag zou komen. Maar ja, volgens haar klopt het wel en moet ik maandag komen.

Terwijl ik zaterdag opgenomen zou worden. Ik heb niet geslapen, misschien ligt het aan mij, maar maandag is toch later dan zaterdag?? :=


Ze gaat het nog even met de verpleegkundige overleggen....

Kinke

Berichten: 20532
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:48

ze moet het niet met de verpleegkundige overleggen maar met de uroloog. Wel met je vuist op tafel slaan hoor.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:53

In dit geval is op je strepen staan niet vragen "klopt dat wel" maar zeggen : "dat klopt niet, dit is de afspraak en zo gebeurt het, ik verga van de pijn"

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:56

Inderdaad, met de vuist op tafel slaan of anders je moeder. Ke crepeert van de pijn , slaapt niet en die ziekenhuizen proberen verd*mme altijd zo weinig mogelijk patiënten te hebben in het weekend.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:04

Nu lijkt het me wel klaar....niet over je heen laten lopen meer.

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:22

En anders er gewoon naartoe gaan, ik heb te veel pijn, en dat ding gaat er nu uit. Het klopt niet meer. Nu moet je hard zijn.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 10:28

Ze zou het navragen en als het niet klopte terugbellen.. Dat heeft ze niet gedaan. Dus mijn moeder gaat zometeen bellen.


Pff, word hier onzeker van... Had bijna ''Oke, is goed'' gezegd en opgehangen. Dacht even dat ik het dat toch verkeerd begrepen heb, maar nee, ik weet zeker dat ik het gewoon goed heb. Ze zei ook dat er nu helemaal geen continentieverpleegkundige is... Maar volgens mij moet ik daar ook helemaal niet heen :\

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:31

Niet onzeker worden, maak jezelf eens boos! Dit kan toch niet...

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:45

NEE, NEE, NEE, vandaag is vandaag.

Kom op TS, niet zo over je heen laten lopen. Je vergaat al lang van de pijn, dat ga je niet nog eens 5 dagen doen!

Echt he, ik ben plaatsvervangend boos. Stelletje ...

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:52

Nou zeg, het zit je niet echt mee.. Bizar dat ze gisteren het ene zeggen en nu weer totaal iets anders. Fijn dat je moeder ze wilt bellen. Ik snap dat je daar niet zoveel energie voor hebt, nu je je al ellendig voelt. Hopelijk kun je alsnog snel terecht!

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:53

Oh nee. TS! Het zit je wel tegen hoor.
Ik hoop echt dat je er vandaag terecht kan.
Sterkte

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:57

Ik kan me niet voorstellen dat er vandaag niemand is die je katheter eruit kan halen..

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 10:58

Mijn moeder heeft gebeld en de arts belt terug.


De afspraak voor zaterdag blijft staan. Dan word ik dus opgenomen, halen ze de katheter er uit en moet ik zelf plassen of zelf kunnen katheteriseren. Maandag moet ik dan naar de continentieverpleegkundige om te leren katheteriseren... Ja, logisch 8)7

Mijn moeder zei dat ik de katheter er vandaag uit wil hebben. Ja, dat kan niet, want ze weten niet of ik kan plassen of katheteriseren en dan zit ik vanavond weer in het ziekenhuis.


Ik wil dat ze iets aan de pijn doen; Kan blijkbaar niet. Dan gaat 'ie er uit, simpel. Nouja in theorie dan, want tot nu toe wil niemand dat doen.