Afvallen tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Afvallen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 13:10

Ik lust echt geen water maar drink slimpe aanmaak.
Maar ik ga binnenkort proberen of water met een smaakje een oplossing is.

Ik heb een 1500 kcal dieet maar soms kom ik daar iets boven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34655
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:21

Ts hoe lang ben je en hoeveel weeg je (hoef je niet hier te plaatsen hoor, puur voor jezelf om te checken of je voldoende binnen krijgt)? Als je dat weet kun je je BMR uitrekenen. Ik ben 1.75 en kwam van de 90 kg. Ik heb nooit minder dan 1800 kcal gegeten met het tellen van de kcal. Ik kan me met 1500 kcal wel voorstellen dat je trek houdt en zin in lekkers krijgt eerlijk gezegd, ik vind het heel weinig. Dat is net boven mijn BMR, en dat is wat ik verbruik als ik de hele dag alleen maar stil in bed zou liggen. Ik denk dat je meer moet gaan eten (tenzij je heel klein bent en nu al niet veel weegt, sommige mensen hebben nu eenmaal een BMR van rond de 1200 kcal omdat ze niet groot zijn) en dat je het qua eten vooral bij de eiwitten moet gaan zoeken, omdat dit goed vult. Als je dan toch voor koolhydraten kiest, ga dan voor de volkoren variant.

LouLi
Berichten: 350
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:25


CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 13:36

SusanH schreef:
Ts hoe lang ben je en hoeveel weeg je (hoef je niet hier te plaatsen hoor, puur voor jezelf om te checken of je voldoende binnen krijgt)? Als je dat weet kun je je BMR uitrekenen. Ik ben 1.75 en kwam van de 90 kg. Ik heb nooit minder dan 1800 kcal gegeten met het tellen van de kcal. Ik kan me met 1500 kcal wel voorstellen dat je trek houdt en zin in lekkers krijgt eerlijk gezegd, ik vind het heel weinig. Dat is net boven mijn BMR, en dat is wat ik verbruik als ik de hele dag alleen maar stil in bed zou liggen. Ik denk dat je meer moet gaan eten (tenzij je heel klein bent en nu al niet veel weegt, sommige mensen hebben nu eenmaal een BMR van rond de 1200 kcal omdat ze niet groot zijn) en dat je het qua eten vooral bij de eiwitten moet gaan zoeken, omdat dit goed vult. Als je dan toch voor koolhydraten kiest, ga dan voor de volkoren variant.


Ik ben 1,73 en weeg 85 kilo

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:46

__Robijn__ schreef:
Zahlina schreef:
Eigenlijk is het heel simpel met afvallen, zo weinig eten dat je lichaam gebruik gaat maken van eigen reserve, dit kan je op veel manieren bereiken.

In februari woog ik nog zo'n 84 kg, nu ben ik 62 kg.
Voor mij was het voornamelijk een mindset, ik was het zat, knop om in mijn hoofd, koolhydraden en suikers uit mijn menu en eigenlijk vanaf dat moment aan het afvallen.
Geen apps bijgehouden, geen calorieen getelt.
Voordeel is dat je met dieet wel gewoon lekkere dingen kan eten als kaasjes en worst etc etc.

Door het gemak waarmee het mij ging zijn een aantal vriendinnen ook gestart op deze manier, zo grappig hoor van alle kanten, makkelijkste dieet ooit.


mag ik vragen wat jij dan zoal wel eet op een dag?


Eigenlijk heb ik me me daar nooit echt meebezig houden maar mijn dag zag er ongeveer als volg uit:
Ontbijt: yoghurt met blauwe besjes
Tussendoor: stuk kaas of koolhydraten arme creaker met kaas of vleeswaren.
Lunch: vaak een salade met wat vlees of kaas.
Avondeten: eigenlijk gewoon maar dan weer zonder koolhydraten
en voor te snacken: lekkere kaasjes, lekkere worstje etc etc.

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:49

Matheno schreef:
Zahlina schreef:
In februari woog ik nog zo'n 84 kg, nu ben ik 62 kg.


Weet je dat zeker?
Zoveel kilo in korte tijd lijkt me ongezond.


Oh ja dat weet ik 100% zeker.
Doel was 65 kg, door een ontzette kaak van de tandarts zijn de laatste 3 kg er de laatste week verdwenen.

Ongezond was het gewicht wat ik had, heb gezorgt dat ik in ketose kwam waardoor mijn lichaam gebruik is gaan maken van mijn eigen vetreserves.
Hoe ik het in ballans ga houden weet ik nog niet. Denk gewoon vaakk op de weegschaal en indien ik weer aan het aankomen met gewoon weer even wat strenger.

Wat ik gedaan heb klinkt heftig maar ben er zelf heel erg blij mee, pas gewoon weer in mijn kleding die ik 8 jaar geleden mee nam vanuit nederland, maatje 36/38 terwijl ik in januari met moeite in maat 42 kwam. Ben wel redelijk lang, 1,75 dus moet nu heel erg gaan oppassen niet te lichtte worden.

Mijn vriend is heel stiekem mee gaan doen, die woog ruim 95kg en nu rond de 78kg.

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:07

Zahlina schreef:
In februari woog ik nog zo'n 84 kg, nu ben ik 62 kg.

Citaat:
Weet je dat zeker?
Zoveel kilo in korte tijd lijkt me ongezond.
Citaat:
Ongezond was het gewicht wat ik had, heb gezorgt dat ik in ketose kwam waardoor mijn lichaam gebruik is gaan maken van mijn eigen vetreserves.
Hoe ik het in ballans ga houden weet ik nog niet. Denk gewoon vaakk op de weegschaal en indien ik weer aan het aankomen met gewoon weer even wat strenger.

Wat ik gedaan heb klinkt heftig maar ben er zelf heel erg blij mee, pas gewoon weer in mijn kleding die ik 8 jaar geleden mee nam vanuit nederland, maatje 36/38 terwijl ik in januari met moeite in maat 42 kwam. Ben wel redelijk lang, 1,75 dus moet nu heel erg gaan oppassen niet te licht te worden.


Over details valt te debatteren, maar bij 1.75m is 84 kilo niet echt morbide obesitas.

Vetverteren is de normale gang van zaken (al zijn we het met "welvaarts"voeding wat verleerd) daarvoor hoef je niet per se in ketose te komen.

Met gezond verstand eten lijkt mij de manier om in balans te blijven.
(Voor mij is dat veel groenten, noten, fruit, vegetarisch eiwitten en vooral lekker eten.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 14-08-18 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:07

Doe je ook iets van sport of veel bewegen?

Mij helpt het enorm om (veel) te bewegen/sporten.
Op een af andere manier kan ik dan ook beter bij het gezonde eten blijven dan wanneer ik niet sport/ weinig beweeg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34655
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:13

Dan is met jouw leeftijd (er even van uit gaande dat je leeftijd in je profiel klopt) je BMR 1614. Dat is dus je verbranding in rust. Met 1500 kcal zit je daar onder. Dat is niet gezond en ongetwijfeld de reden dat het afvallen niet wil lukken op deze manier. Ik zou eerder rond de 1800 gaan zitten in jouw geval, en mocht je veel sporten of een hele actieve levensstijl hebben zelfs nog daar boven meer richting de 2000 kcal. En dan gezonde keuzes maken, veel eiwitten, groentes en gezonde khd.

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:15

Janneke2 schreef:
Zahlina schreef:
In februari woog ik nog zo'n 84 kg, nu ben ik 62 kg.

Citaat:
Weet je dat zeker?
Zoveel kilo in korte tijd lijkt me ongezond.
Citaat:
Ongezond was het gewicht wat ik had, heb gezorgt dat ik in ketose kwam waardoor mijn lichaam gebruik is gaan maken van mijn eigen vetreserves.
Hoe ik het in ballans ga houden weet ik nog niet. Denk gewoon vaakk op de weegschaal en indien ik weer aan het aankomen met gewoon weer even wat strenger.

Wat ik gedaan heb klinkt heftig maar ben er zelf heel erg blij mee, pas gewoon weer in mijn kleding die ik 8 jaar geleden mee nam vanuit nederland, maatje 36/38 terwijl ik in januari met moeite in maat 42 kwam. Ben wel redelijk lang, 1,75 dus moet nu heel erg gaan oppassen niet te licht te worden.


Over details valt te debatteren, maar bij 1.75m is 84 kilo niet echt morbide obesitas.

Vetverteren is de normale gang van zaken (al zijn we het met "welvaarts"voeding wat verleerd) daarvoor hoef je niet per se in ketose te komen.

Met gezond verstand eten lijkt mij de manier om in balans te blijven.
(Voor mij is dat veel groenten, noten, fruit, vegetarisch eiwitten en vooral lekker eten.)


Klopt, het was niet extreem zwaar maar als je zoals ik van 58kg naar 80 gaat in een redelijk korte periode, tussen door nog 3 kinderen op de wereld zat (1x een tweeling) en je dan op 38 jaar op de weegschaal gaat staan en de teller over de 80 ziet gaan was voor mij het punt, nu of nooit.
Knop ging om in mijn hoofd, afvallen leek tot nu toe onmogelijk maar bleek toch wel mogelijk.
En ja ik ben nu heel tevreden met mijzelf, lang niet meer zo strak als vroeger maar ach tik de 40 ook bijna aan maar wel met 100x meer energie dan een aantall maand geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:26

Janneke2 schreef:
Sorry- ik denk dat je te veel zegt of te weinig.

"Het kan gebeuren" dat jij bepaalde ontwikkelingen in mijn vakgebied, de medische biologie, gemist hebt.

Geeft niets.

Maar op basis van 'dit heb ik nog nooit gehoord' het ergens "grondig mee oneens zijn" vind ik uiterst matig.

En ik neem het jou niet kwalijk dat je de impact van ontwikkeling in je eigen vakgebied compleet overschat. Dat komt vaker voor, waar mensen die ergens heel dicht op zitten totaal het zicht verliezen of het belangrijk is of niet.

Misschien is dit een leuke Nederlandse website:
http://ergogenics.org/

Elke dag een nieuw bericht met een samenvatting van onderzoek dat iets aantoont dat je als erg belangrijk kan kwalificeren voor mensen op wie het betrekking heeft. Allemaal onderzoeken netjes uitvoert door wetenschappers verbonden aan universiteiten en onderzoekscentra... en geen van de bevindingen worden overgenomen door atleten, topsporters, coaches, artsen, etc. Schokkende bevindingen, nieuwe producten, nieuwe methodes.... en alles sterft een stille dood. Waarom zou dat zijn? Hoe komt het dat deze "belangrijke bevindingen" nergens overgenomen worden? Misschien is het wel een groot complot... (sarcasme).


Citaat:
..."train de pancreas/ alvleesklier". Dat moet dit voorkomen.

Of verdeel je maaltijden evenwichtiger, en je hebt het probleem niet om mee te beginnen.


Citaat:
...voorraden aanspreken is afvallen.
Lijkt mij een voor de hand liggende training.

Je suggereert hier dat je lichaam geen voorraden zal aanspreken mits je je lichaam traint dat te doen. Dat is gewoon onzin, als je meer verbrand dan dat je eet dan val je af en je lichaam heeft hier geen training voor nodig. Waar komt die energie anders vandaan?

Citaat:
Als - dan.
Dat klopt, maar de realiteit is dat afvallen niet makkelijk is voor iedereen....

Juist, en daarom is het belangrijk mensen die willen afvallen te voorzien van degelijk advies. :+

Citaat:
Natuurlijk, daar gaat het ook niet om....
Het gaat er om dat je jezelf traint om de glycogeen (...dat in je spieren zit...) tijdens het bewegen aan te spreken.
Je ziet het niet op de weegschaal, maar het vermogen om dit te kunnen heeft goede effecten.

Als je beweegt dan spreek je glycogeen aan (niet meteen, maar snel daarna wel). Wederom heb je het over "jezelf trainen" iets te moeten doen, maar dit is een proces dat je lichaam al doet zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Er is geen training nodig om je spieren te leren glycogeen als energie te gebruiken. En je kan je spieren/lichaam ook niet "trainen" om geen glycogeen te gebruiken.

Citaat:
....als DAT nou eens waar zou zijn, wat zouden er dan minder problemen zijn!

De problemen, die jij niet benoemt maar warschijnlijk doel je op overgewicht, worden veroorzaakt door mensen die meer eten dan ze verbanden. Als ze minder eten dan ze verbranden dan zullen de voorraden afnemen wat inhoud dat ze (mede) vet verbranden. Dus DAT is al waar, en de problemen zijn er nog steeds.


Citaat:
Graag lezen.

Elementaire biologie: koolhydraten worden gebruikt tijdens flight/fight.
Als je lichaam dus nul tijd heeft voor langdurige vetvertering maar er acuut bakken energie nodig zijn om te overleven.

Mijn pleidooi om af te vallen: laat je lichaam zo veel mogelijk op de langzamer vetverbranding functioneren.

Graag duidelijker schrijven.
Je elementaire biologie, net zoals eerdere elementaire feitjes die je rondstrooit in topics, klopt niet. Je lichaam zal eerst ATP gebruiken bij flight/fight, vervolgens glycogeen opgeslagen in de spieren en in de lever.

Je advies lijkt erg op een ketogenic diet. Een dieet dat werkt omdat je minder eet dan je verbrand. Sommige mensen doen het er goed op, andere mensen niet.


Het probleem met de adviezen die jij gaf, je 5 sleutels, is dat ze discutabel op hun best zijn, en eigenlijk niet eens thuishoren in de top 10 of top 25. Mijn coach heeft het altijd over de "minutia" bij dit soort onderwerpen: de dingen die mogelijk leuk zijn om over te praten in wetenschappelijke zin met mensen die ook in het onderwerp geïnteresseerd zijn, maar totale tijdsverspilling voor de "gewone burger" (ja, hij heeft een militaire achtergrond) die resultaten willen zien. Top prioriteit is gewoon een manier vinden om minder calorieën te eten dan je verbrand, en daar kan je al tientallen goede adviezen voor geven.

Maar om eerlijk te zijn heb ik al spijt aan de discussie begonnen te zijn. Als TS wil kan ik de contactgegevens van mijn coach sturen die je graag helpt voor 75USD per uur. Of ga op zoek naar iemand anders met een bewezen track record en investeer wat geld in hun adviezen of besteed wat meer tijd en zoek het zelf online bij iemand met een bewezen track record. Wat ik niet zou aanraden is algemene adviezen vragen op een paardenforum want voor je het weet komt iemand met bulletproof coffee met boter erin of plannen om je lichaam "te leren" hoe het vet moet verbranden en energie uit lucht kan halen.

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:30

Zahlina schreef:
Eigenlijk is het heel simpel met afvallen, zo weinig eten dat je lichaam gebruik gaat maken van eigen reserve, dit kan je op veel manieren bereiken.

Sorry hoor maar dit vind ik niet alleen het aller aller slechtste advies die je iemand kan geven maar ook zorgelijk.
Dit neigt bijna naar een eetstoornis.
Je hebt een app, my fitness pal. Alles opschrijven wat je eet en invoeren in je telefoon.
Of Weightwatchers, maar daar val je niet alleen af in gewicht maar ook in je portemonee
Laatst bijgewerkt door purny op 14-08-18 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9952
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:32

Oeps, sommigen mensen nemen het topic van de ts over!

Ts, is er een achterliggende reden waarom je zo aankomt? Dan is het raadzaam om die mee aan te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:34

purny schreef:
Zahlina schreef:
Eigenlijk is het heel simpel met afvallen, zo weinig eten dat je lichaam gebruik gaat maken van eigen reserve, dit kan je op veel manieren bereiken.

Sorry hoor maar dit vind ik niet alleen het aller aller slechtste advies die je iemand kan geven maar ook zorgelijk.
Dit neigt bijna naar een eetstoornis.
Je hebt een app, mu fitness pal. Alles opschrijven wat je eet en invoeren in je telefoon.
Of Weightwatchers, maar daar val je niet alleen af in gewicht maar ook in je portemonee

Uhm, ik denk dat je verkeerd heb gelezen of het verkeerd begrijpt.

De ENIGE manier om af te vallen is minder eten dan je verbrand.

Dat kan 1 kcal per dag minder zijn (eet 3000kcal, verbrand er 3001 en je valt af), of meer. Jij maakt er van dat het veel minder moet zijn wat neigt naar een eetstoornis. Dat is echter niet wat er gezegd is.

En die app, myfitnesspal, zal je trouwens precies hetzelfde vertellen: minder eten dan je verbrand.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-08-18 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:35

purny schreef:
Zahlina schreef:
Eigenlijk is het heel simpel met afvallen, zo weinig eten dat je lichaam gebruik gaat maken van eigen reserve, dit kan je op veel manieren bereiken.

Sorry hoor maar dit vind ik niet alleen het aller aller slechtste advies die je iemand kan geven maar ook zorgelijk.
Dit neigt bijna naar een eetstoornis.
Je hebt een app, mu fitness pal. Alles opschrijven wat je eet en invoeren in je telefoon.
Of Weightwatchers, maar daar val je niet alleen af in gewicht maar ook in je portemonee


Maar dat is toch precies hetzelfde als Zahlina zegt? Ik heb om mijn huidige gewicht te behouden ongeveer 2000 kcal nodig (zonder extra sporten). Dus ik eet er 500 minder en dan val ik een halve kg per week af. Dan eet ik dus "zo weinig" dat mijn lichaam de reserves gaat gebruiken.

Ga gewoon calorieën tellen. Hoe je die calorieën over de dag verdeelt, dat moet je helemaal zelf weten en dat werkt per persoon anders. Ik vind het fijn om verdeeld over de dag veel eetmomenten te hebben, anderen eten bijv. maar 1 of 2 keer per dag. Maakt allemaal niks uit, als je je maar goed blijft voelen.

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:35

Ja maar minder eten.. niet zo weinig eten, vind ik een hele andere bewoording

Supervixen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:41

De tips van SusanH en Yellowgray lijken me heel zinvol. Geen hogere wiskunde.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:43

TS, zoals je ziet zijn er nogal wat adviezen en tegenstrijdigheden in voedingsland :+ Sommige mensen verkondigen graag volledige onzin, omdat ze iets weten van de klok en de klepel, andere hebben goed onderbouwde adviezen. Feit is dat het voor een leek moeilijk is dat verschil te vinden. En zelfs onder professionals heb je genoeg grote idioten zitten waarbij je je schaamt dat ze dezelfde opleiding hebben gedaan.

Feit is dat er 100 diëten zijn. Waarom werkt dieet A wel voor persoon 1 en niet voor persoon 2? Omdat het bij je moet passen, het moet vol te houden zijn en het moet voor jou geschikt zijn om de katalysator te zijn om je verkeerde leefstijl (tenslotte zijn daardoor die kcal er aan gekomen) om te bouwen naar een goede leefstijl. Dat kan voor jou een heel ander advies zijn als voor jou buurvrouw. Ook al komen beide wegen aan in Rome (negatieve energiebalans), de ene weg kan voor jou ontoegankelijker zijn als voor je buurvrouw en je halverwege doen omdraaien of je zelfs na een week al doen stoppen. Daar heb je dan dus helemaal niks aan.

Los daarvan ben ik zelf van mening dat je als vrouw gewoon het net iets lastiger hebt dan als man en dat mannen het daardoor soms wat simplistisch willen belichten ;) In essentie klopt het vaak, maar als vrouw heb je helaas wat meer nadelen rondom afvallen, o.a. dat ons lichaam meer als dat van mannen focussed op gewichtsbehoud en gewichtstoename (mannen zijn gemaakt om te jagen en te sporten, veel spiermassa en daarbij dus ook makkelijk vet verliezen en daarna weer opbouwen in "betere" tijden, vrouwen zijn gemaakt om te baren en daarbij moet vet dus koste wat kost bespaard blijven tot je zwanger bent, aldus onze evolutie).
Dus ja in essentie is kcal in v.s. kcal out is leidend, waarbij rekening houdend dat je voor je lijf blijft zorgen, maar als vrouw merk je soms toch dat daar wat haken en ogen aan kunnen zitten gericht op insulineresistentie of onbewust toenemend hongergevoel enzo. Waar je geen hele spectaculaire veranderingen voor hoeft te doen, geen magische diëten voor hoeft te volgen maar wat wel fijn is als handleiding waarom het nou soms toch ff tegen valt.

Ik zou je vooral aanraden een goede voedingskundige te zoeken, die zich baseert op nononsense kennis, niet teveel aan je wil verkopen en die een gedegen opleiding heeft gehad. Het is lastig dat kaf van dat koren te scheiden, ik zit zelf niet voldoende in dat wereldje om je daar een advies in te geven dus ga dat ook niet doen. Zoek iemand die ervaring heeft met vrouwen en ook vrouwen met overgewicht (die echt anders zijn als mannen met overgewicht en ook anders zijn als afgetrainde vrouwen afgetraind houden) en blijf kritisch en lees je zelf in.

In je bericht zijn al wat aanknopingspunten te lezen, zoals je ogen sluiten als je een slechte dag hebt en dan maar niet meer tellen en andere dagen juist heel streng voor jezelf zijn met maar 1500kcal. Dus volgens mij zou je er met een goede coach en voldoende zelfdiscipline echt wel uit moeten komen.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Afvallen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:12

Wat secricible zegt is ook helemaal waar! Als ik zeg dat ik een halve kg per week afval, dan bedoel ik daarbij dat dat gemiddeld zo is. Soms gebeurt er een week niks, soms gaat er 1.5 kg ineens af, soms komt er heel iets bij. Maar gemiddeld over een maand tijd is er dan toch 4-5 kg af.

Ik raad het appje Libra aan. Hier kun je elke ochtend je gewicht invoeren en hij berekent uit zichzelf het gemiddelde en het verwachte traject :) Dat geeft mij veel rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:21

YellowGray schreef:
Ik raad het appje Libra aan. Hier kun je elke ochtend je gewicht invoeren en hij berekent uit zichzelf het gemiddelde en het verwachte traject :) Dat geeft mij veel rust.

Ken het appje niet maar kan zoiets inderdaad aanraden.
Je gewicht zal schommelen en het kan zeer demotiverend zijn als je opeens 100 gram omhoog gaat terwijl je zo je best hebt gedaan de dag ervoor. Met een gemiddelde haal je dat soort fluctuaties eruit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34655
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:36

Ik heb tijden op een plateau gezeten. Niks eraf, en niks erbij maar ook nog lang niet in de buurt van mijn streefgewicht. Dan heb je echt de neiging om de handdoek in de ring te gooien en er mee te kappen. Dan is het fijn als je een support groop hebt, of idd ergens terug kan lezen dat het normaal is en erbij hoort. Ik ken de Libra app niet persoonlijk, maar er zijn heel veel app's die je kunnen helpen met afvallen en daarna, op gewicht blijven.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 15:37

Ik sport 2 keer in de week.
Paardrijden
En 1 1/2 uur sporten maar nu het vakantie is staat Sporten en paardrijden op een laag pitje want, er is zomersport met paardrijden.

Ik loop een beetje per dag van naar de keuken en dan naar boven iets pakken etc. Soms een beetje fietsen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:40

Één pond vet weegt ongeveer 3,500 kcal. Als jij dus 3,500 kcal minder eet dan je verbrand val je af. Dan maakt het niet uit of dat wat je wel eet bestaat uit vet, suiker, koolhydraten of wat dan ook. Wel is het een stuk makkelijker om ongezonde dingen te laten staan omdat je er simpelweg minder van mag. Vooral koolhydraten bevatten veel calorieën en daarom werken koolhydraatarme diëten vaak goed.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:42

Kaus schreef:
Één pond vet weegt ongeveer 3,500 kcal. Als jij dus 3,500 kcal minder eet dan je verbrand val je af. Dan maakt het niet uit of dat wat je wel eet bestaat uit vet, suiker, koolhydraten of wat dan ook. Wel is het een stuk makkelijker om ongezonde dingen te laten staan omdat je er simpelweg minder van mag. Vooral koolhydraten bevatten veel calorieën en daarom werken koolhydraatarme diëten vaak goed.


1 gram vet levert 9 kcal
1 gram koolhydraten levert 4 kcal
1 gram eiwit levert 4 kcal
1 gram alcohol levert 7 kcal
Water, vitamines en mineralen leveren geen calorieën, vezels heel weinig.

that's just not how it works. Vanuit jou redenatie gaan we terug naar 15 jaar geleden: allemaal aan de vetvrije maaltijden, want vet bevat 2x zoveel kcal als koolhydraten.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Afvallen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:53

Nee, ik zeg juist dat het niet uitmaakt wat je eet, als je maar op je calorieën let. Als jij 1500 kcal per dag wil eten aan vet of koolhydraten (in een product natuurlijk, los eten werkt niet helemaal) moet je dat doen. Maar het is makkelijker om een curry te eten zonder rijst bijvoorbeeld. Om dat in de rijst in dit geval simpelweg vaak meer calorieën zullen zitten dan in het curry gedeelte.