Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:59

Probleem met niet enten is idd dat je niet Alleen een risico neemt met je Eigen kind, maar ook met de kinderen van een ander
Heel rot als je eigen kind ziek word en complicaties krijgt en Bv dood Gaat

Hallo schuldgevoel

Maar wat als dat ongeente kind een Setje kinderen aansteekt en daar vallen er ook 2 van om ?

Consequenties, ik Ben voor
Hoe en wat
Lastig
Maar ik vind wel dat de info wel zo gegeven zou Moeten worden dat een kdv toegang zou moeten hebben tot

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:04

Maar dat pas geënte kind die de bmr heeft gehad.. die is 7 tot 28 dagen na de enting besmettelijk. Ook maar opsluiten? Imo weet je nooit zeker door wie het kind ziek is geworden.

Daarbij... halen jullie allemaal je herhalingen van de entingen en alle andere mensen? Anders ben je namelijk net zo ongevaccineerd als die ongevaccineerde kinderen ;)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:08

Ik kom vrijwel niet in contact met risico Groepen , toen ik dat nog wel Kwam ivm werk Ben ik getiterd en Zelfs nog tbc getest en hep geent
Verder “I plead google on how the whole shizzle works “ ivm Veel te warm in het voor te gaan kauwen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:35

Ik begrijp die anti-vaccinatiebeweging niet. Waar komt dat wantrouwen/complotdenken richting de medische en farmaceutische wereld de laatste jaren toch vandaan en waarom laten mensen zich via social media zo gemakkelijk opjutten? Een kritische houding, OK, maar sommige mensen slaan compleet door.
Ik vind het het meest voor de hand liggen om in dat soort gevallen de verzekeringspremie te verhogen. Draag dan iig het medisch risico (kosten) maar zelf.

Maargoed, ik begrijp sowieso vaak niet veel van de moderne invulling van het ouderschap. Zie een ander lopend topic hier op Bokt, wat daar aan tips en visies inzake de omgang van peuters wordt gegeven, daar krijg ik in sommige gevallen echt jeuk van. Misschien word ik gewoon oud ofzo :D

Overigens heb ik een theorietje inzake die link die door de anti's gelegd wordt tussen vaccineren en autisme. Tegenwoordig zijn veel mensen ver in de 30 als ze aan kinderen beginnen. Het is aangetoond dat er een verband is tussen autisme bij kinderen en op latere leeftijd kinderen krijgen. Dus dat er meer kinderen zijn met stoornissen in het autistisch spectrum kan heel goed daardoor komen. En doordat ouders en deskundigen tegenwoordig erg graag een etiketje plakken op een kind met afwijkend (?) gedrag. Want (denk ik dan), dan kun je er als ouder niets aan doen (al zal het etiket ook best regelmatig terecht zijn, maar de tendens tot overdiagnostiseren is er wel degelijk)

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:56

quera schreef:
Maar dat pas geënte kind die de bmr heeft gehad.. die is 7 tot 28 dagen na de enting besmettelijk. Ook maar opsluiten? Imo weet je nooit zeker door wie het kind ziek is geworden.

Daarbij... halen jullie allemaal je herhalingen van de entingen en alle andere mensen? Anders ben je namelijk net zo ongevaccineerd als die ongevaccineerde kinderen ;)


:j

Ik reis regelmatig dus laat al die Hep en toestanden op tijd en wijlen bijprikken. Als volwassene heb je niet zo vaak herhalingsprikjes nodig gelukkig.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:02

Mwah oudste zus heeft de oudste 3 kinderen altijd laten enten (18 tot 7 jaar ) en de jongste van bijna 4 nu opeens niet :? . Snap ik dan ook niet

Sintara

Berichten: 7399
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:17

Ik heb sommigen van de ziektes gewoon gehad, en dus levenslang beschermt (o.a. de bof).
Ik was wel gevaccineerd maar had er blijkbaar toch te weinig weerstand voor.
Verder heb ik veel vaccinaties gehad voor verre reizen en mijn vorige werk.

Omdat ik rare ziektes heb gehad mag ik geen bloed doneren, en dat vind ik nog altijd heel jammer :o .

HopeMyDay

Berichten: 1284
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:18

Schuur_ schreef:
quera schreef:
Maar dat pas geënte kind die de bmr heeft gehad.. die is 7 tot 28 dagen na de enting besmettelijk. Ook maar opsluiten? Imo weet je nooit zeker door wie het kind ziek is geworden.

Daarbij... halen jullie allemaal je herhalingen van de entingen en alle andere mensen? Anders ben je namelijk net zo ongevaccineerd als die ongevaccineerde kinderen ;)


:j

Ik reis regelmatig dus laat al die Hep en toestanden op tijd en wijlen bijprikken. Als volwassene heb je niet zo vaak herhalingsprikjes nodig gelukkig.


:j Hier ook, voornamelijk omdat ik familie vrij ver heb wonen (China) reis ik ontzettend veel en haal ik altijd mijn herhalingsprikjes.
Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat ouders die hun kids niet enten een risico vormen voor diezelfde kids en sinds zij wettelijk verantwoordelijk zijn voor hun (minderjarige)kids vind ik dat de ouders hier geld voor bij moeten leggen.
Bij mij kwam als eerste op om het eigen risico van de zorgverzekeringen waar de kids op staan te verhogen (meer kids = een hoger bedrag) wat mij in principe redelijk lijkt gezien het risico van ziekte hoger is.

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:00

Er zijn kinderen die ivm verminderde weerstand niet ingeënt mogen worden. Denk aan kinderen die chemotherapie krijgen bijvoorbeeld.
Dus ik ben wel voor verplicht vaccineren. Of kinderen die niét gevaccineerd worden, mogen niet naar de crèche.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:43

Maar niet enten ivm chemo
Die kinderen zul je vrees ik ook niet op een regulier kdv zien
Voor Iemand waar van de weerstand dermate Slecht is dat een inenting te veel risico is
Is een kdv een soort van biolgisch wapen

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:10

Klopt, en die kinderen kunnen dan ook bv uitsluitsel krijgen van de gevolgen die ze jammergenoeg moeten dragen. Dat is geen keuze.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:11

Alle kinderen die de bmr hebben gekregen zijn 7-28 besmettelijk. Moet je die dan ook thuis laten?

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:19

Gewoon enten, niet zeiken.

Niobe

Berichten: 7987
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:26

Mars schreef:
Gewoon enten, niet zeiken.


Dit.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:26

Amen

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:34

Ik vind dat overheid zich veel eb veel teveel bemoeid.
Ik ben voor enten, maar vind de kant van de tegenstanders ook wel punten hebben.
Ik vind dat je als ouder zelf moet kunnen kiezen.
Een kind MOET naar school, een kind MOET leren zwemmen op die en die leeftijd, kind MOET naar consultatiebureau, kind MOET geent worden. Vind het wel veel. Waar is die vrijheid dan?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:35

Ik vraag me altijd af, als vaccinaties ineffectief zijn als de boosters niet gehaald worden dan zal het wel toevallig zijn dat mazelen tegenwoordig alleen nog (significant) voorkomt in regio's met lage vaccinatiegraden :o?

@Roycemack, zwemmen is een Nederlands ding... Je MOET leren zwemmen want anders is dat iets waar mensen op bezuinigen en dan gaan er kinderen dood.. Vind ik eigenlijk niet zo raar.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:42

Een kind (en ouders) moeten nou eenmaal dingem, dat klopt. Dat moeten we allemaal. Je wilt dat je kind veilig is rond water, dus leer je het zwemmen. Je wil dat je kind niet ziek word (bof, mazelen, rode hond, difterie, kinkhoest, tetanus, polio). En daar kunnen we heel goed tegen beschermen met vaccinaties. Ook de kinderen die niet geënt kunnen worden door omstandigheden (kanker behandelingen, immunodeficienties) hebben er baat bij dat de hele meute wél geënt wordt, want dan heb je groepsimmuniteit en kunnen de ingeëntte kindjes ook gewoon met de geënte kindjes spelen.

Je zegt dat een kind MOET leren zwemmen, dat doe je toch om te zorgen dat het veilig is? Ent je kind dan ook zodat het veilig is tegen alle bovenstaande, echt hele nare ziektes.

Laurora

Berichten: 2642
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:43

Een kennis van me liet haar ongevaccineerde kind naar de gastouder gaan toen ze mazelen had. Gevolg: 1 baby met mazelen -O-
Heeft godzijdank geen gevolgen gehad, kindje had een prima weerstand en is heel gauw weer beter geworden zonder nare extraatjes, maar %@#verdomme wat ben je dan egoïstisch. Dat je je eigen kind in gevaar brengt, heel sneu voor het kind, maar het zij zo. Maar dat je dan andermans kinderen in gevaar brengt, gadverdamme, om van te kotsen :r

Ik begrijp de anti-vaxxers ook niet. Ik bedoel, het is goed om een beetje een kritische kijk te hebben op de maatschappij, zeker op zo'n ongelooflijk sterkte markt als de farmaceutische industrie, maar er worden zúlke belachelijke spookverhalen verteld om mensen zo ver te krijgen van vaccinatie af te zien, dat mensen dat geloven zeg...
Van mij mag vaccineren vandaag nog verplicht worden. Wil je dat niet? Dan mag je kind niet naar een opvang, creche, gastouder, school of wat dan ook.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:50

Grappig dat mijn bericht overgeslagen wordt :) is namelijk een oprechte vraag.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:52

quera schreef:
Grappig dat mijn bericht overgeslagen wordt :) is namelijk een oprechte vraag.

Ik heb je letterlijk een wedervraag gesteld, die sla jij dan weer over. :D

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:54

Magrathea schreef:
quera schreef:
Grappig dat mijn bericht overgeslagen wordt :) is namelijk een oprechte vraag.

Ik heb je letterlijk een wedervraag gesteld, die sla jij dan weer over. :D

Oeps daar ga ik je even op antwoorden. :j

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:55

quera schreef:
Alle kinderen die de bmr hebben gekregen zijn 7-28 besmettelijk. Moet je die dan ook thuis laten?

7-28? 7-28 wat?
Besmettelijk voor wat?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:06

Magrathea schreef:
Ik vraag me altijd af, als vaccinaties ineffectief zijn als de boosters niet gehaald worden dan zal het wel toevallig zijn dat mazelen tegenwoordig alleen nog (significant) voorkomt in regio's met lage vaccinatiegraden :o?

@Roycemack, zwemmen is een Nederlands ding... Je MOET leren zwemmen want anders is dat iets waar mensen op bezuinigen en dan gaan er kinderen dood.. Vind ik eigenlijk niet zo raar.


Afbeelding
Ik neem aan dat je het over de biblebelt hebt?
Deze beslaat 1/3 van Nederland.

Daarbij zijn de laagste ziektekosten de gemeente Urk. Dat is zo ongeveer de gemeente met de laagste vaccinatiegraad.
https://www.skipr.nl/actueel/id34362-zo ... dambt.html

Je hebt inderdaad uitbraken in de biblebelt. En het nieuws zou het nieuws niet zijn als ze daar geen hot item over maken. Vaccineren is nu een hot item.
Overal heb je uitbraken. Ook in mijn regio. Maar dat kwam echt niet in het nieuws.

Ze hebben nu ook een waterpokkenvaccin. Terwijl je nu denkt waterpokken? Dat is toch niet erg? Dit dachten ze vroeger ook voor de mazelen enz. Werden hele mazelenfeestjes gehouden. En nu is het een enge ziekte die je vooral niet moet krijgen...
Terwijl ik wel voorstander ben van het natuurlijk doormaken van dit soort ziektes. Zijn ze levenslang beschermd.
En mochten ze de bof/rode hond niet doormaken voor hun 10e( bijv ) dan kunnen ze altijd nog laten enten. Omdat deze het beste voor pubertijd/zwangerschap doorgemaakt kunnen worden.

Ik ben dus ook tegen het idee van niet enten is geen kdv/school oid. Ik zou dan eerder voor keuzes zijn. Dat je bijv een vaccin school/kdv hebt waar iedereen geënt moet zijn en een vrije keus school/kdv waar beide welkom is.
Zo kan iedere ouder zelf de keus maken.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:07

Steeph schreef:
quera schreef:
Alle kinderen die de bmr hebben gekregen zijn 7-28 besmettelijk. Moet je die dan ook thuis laten?

7-28? 7-28 wat?
Besmettelijk voor wat?

7-28 dagen besmettelijk.
Bij de bmr worden namelijk levende stoffen ingespoten waardoor het geënte kindje besmettelijk zou kunnen zijn voor ieder die daar nog geen antistoffen voor heeft gemaakt.