Allergische reactie.......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 05:50

|( het huilen staat me nader als het lachen :D
Voor de 4e nacht op rij een allergische reactie heftige jeuk rode plekken.....

Ben vanaf maandag al elke dag naar de huisarts geweest.
Nu prednisolon 30mg een zalf tegen de jeuk en tavegyl voorgeschreven gekregen.... helaas helpt dit niet en wordt ik gek van de jeuk.

Wat de oorzaak is..... geen idee..... heb niks raars gegeten of nieuw of de afgelopen dagen anders als anders gedaan...... niks veranderd in of rond het huis geen huisdieren. Geen andere verzorgingsproducten of schoonmaakmiddelen gebruikt. Geen nieuw wasmiddel....etc. Werk idem dito niks veranderd.....

Ik heb dus ook alleen snachts de allergische reactie. ( bed ook al verschoond, heeft niet geholpen)
Afgelopen nacht zelfs op een luchtbed in de woonkamer geslapen ( kamperen in eigen huis :') ) in de hoop op geen reactie maar helaas kreeg ik hem wel.

Vannacht was de 4e nacht op rij met heel erg weinig slaap en heb dan ook vanacht huilend van de jeuk frustratie en het weinige slapen wederom de huisartsenpost gebeld werd gek van de jeuk.....moest extra tabletten innemen en verder vanmorgen weer contact opnemen met eigen huisarts.....

Ik zit met handen in het haar en weet niet meer wat nu te doen vanmorgen maar denk ik
Heel duidelijk zijn dat ik niet nog een nacht dit ga volhouden.....

Iemand hier nog tips om erachter te komen waar ik nu op reageer???? Vooral omdat het alleen snachts is.....

Foto vannacht 02.00 net wakker geworden van de jeuk
Spoiler:
Afbeelding

Vanmorgen vroeg ongeveer 04.00
Spoiler:
Afbeelding


Ik heb deze plekken dus overal op het lichaam buik rug nek armen handen borsten voeten benen etc.....

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 06:03

Ohhh dat ziet er inderdaad uit alsof je daar erge jeuk aan zal hebben.

Heeft het ophogen van de tavegyl geholpen?(een beetje dan?)

Ik zou niets weten eerlijk gezegt. Anders dan straks je huisarts iets anders vragen. Soms helpt een ander middel gewoon beter.

Ben je ergens gaan zwemmen?

En soms kan het zijn dat je jaren hetzelfde wasmiddel gebruikt maar nu ineens erop reageert. Ik zou neutral eens proberen(als je die niet al hebt.)

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 06:09

Wow jeetje, ik heb dat ook soms maar lang niet van die grote plekken. Maar ik werd er ook gek van! Ik ging toen in de douche staan en kei heet water erop spuiten met harde sproei. En dan ijs koud, en dan afwisselend tussen die twee. Hielp enorm! Helaas gaat het na een paar uur weer jeuken maar heb je wel voor een paar uur even rust. Hopelijk helpt dit!

Edit: wat ook wel hielp was ijsklontjes er tegen aan houden. Ze smelten wel dus neem een handdoekje mee in bed :+
Laatst bijgewerkt door Axivoca123 op 02-08-18 06:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 06:09

@ NatasjavE k gebruik al neutrale producten zonder parfum etc....
zwemmen heb al niet gedaan ook niet met de warmte.....
Helaas heeft ophogen van de tavegyl vannacht en het ophogen met een halve tablet prednisolon in opdracht van assistente spoeddienst niks geholpen heb nog geen oog dicht gedaan
@ acivoca123
Koud douchen/ warm douchen geprobeerd wordt het alleen maar erger van....
Laatst bijgewerkt door sandorra op 02-08-18 06:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 06:18

sandorra schreef:
@ NatasjavE k gebruik al neutrale producten zonder parfum etc....
zwemmen heb al niet gedaan ook niet met de warmte.....

@ acivoca123
Koud douchen/ warm douchen geprobeerd wordt het alleen maar erger van....


Niet warm, maar echt heet. Flink heet. Bijna huid verbrandend. En dan onder de straal houden.

Het kan trouwens een allergische reactie zijn op teveel zon. Ben je vaak in de zon(vooral de laatste tijd)?

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 06:31

Jeetje wat een naar plekken zijn dat zeg! Kan me voorstellen dat je daar naar van wordt :(:)

Zou je geen last kunnen hebben van een allergische reactie op bedwantsen? Geen idee hoe je die plotseling in je huis kunt krijgen hoor, maar het schoot me ineens te binnen.

Ik hoop dat je huisarts raad mee weet vandaag, anders door laten sturen naar een dermatoloog?

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 06:49

TinGu schreef:
Jeetje wat een naar plekken zijn dat zeg! Kan me voorstellen dat je daar naar van wordt :(:)

Zou je geen last kunnen hebben van een allergische reactie op bedwantsen? Geen idee hoe je die plotseling in je huis kunt krijgen hoor, maar het schoot me ineens te binnen.

Ik hoop dat je huisarts raad mee weet vandaag, anders door laten sturen naar een dermatoloog?


Bedankt voor je advies. Echter lijkt mij dit onwaarschijnlijk aangezien ik afgelopen nacht in de woonkamer op een kaal luchtbed ( ook net nieuw) met alleen een nieuw gekocht laken heb geslapen en er toch weer een reactie plaats vondt.....

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:02

Eikenbomen in de buurt met eikenprocessierupsen er in?

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:11

Ik heb ooit ook met zulk soort plekken gelopen, leek wel een maanlandschap. Kreeg er ook wat voor tegen allergie, hielp niks en uiteindelijk wist de dermatoloog me binnen een minuut te vertellen dat het een vorm van netelroos was... Bij mij kwamen de plekken vooral voor waar er druk had plaatsgevonden, van kleding bv. Ik werd ook vooral 's nachts gek van de jeuk. De pilletjes die ik van de dermatoloog kreeg hielpen gelukkig ook erg snel.
Miss heb je er wat aan

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:27

Dit ziet er exact zo uit als wat mijn vriend had; netelroos
De trigger hebben we nog niet gevonden
Maar hij neemt nu op voorschrift van de ha dagelijks een antihistamine in en heeft er sindsdien geen last meer van...
enige wat anders was als normaal was dat we toen 1x in de week BBQde i.p.v. 1x in de 4 weken. Ha vermoede toen dat de trigger teveel roodvlees/dierlijke eiwitten waren. Maar dat viel eigenlijk niet te bewijzen

Ik zou toch aandringen op verder onderzoek of idd een dermatoloog

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:31

Hoe zit je met je wasmiddel? Je kan allergiën voor van alles ontwikkelen dus ook het wasmiddel wat je al jaaaaaaren gebruikt bijvoorbeeld.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:17

GUSTIxBILL schreef:
Dit ziet er exact zo uit als wat mijn vriend had; netelroos
De trigger hebben we nog niet gevonden
Maar hij neemt nu op voorschrift van de ha dagelijks een antihistamine in en heeft er sindsdien geen last meer van...
enige wat anders was als normaal was dat we toen 1x in de week BBQde i.p.v. 1x in de 4 weken. Ha vermoede toen dat de trigger teveel roodvlees/dierlijke eiwitten waren. Maar dat viel eigenlijk niet te bewijzen

Ik zou toch aandringen op verder onderzoek of idd een dermatoloog

Hier dacht ik ook gelijk aan.
Blijven de plekken constant of trekken ze deels weg en ‘s nachts komen ze ineens weer opzetten?

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:22

Lijst wel wondroos of netelroos. Misschien wel gordelroos. Ff terug naar de huisarts. Misschien iets tegen de pijn vragen, dat is gelijk jeukstillend.

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:30

Ik weet hoe zulke plekken voelen, heb zelf zes weken lang zulke uitslag gehad na mijn bevalling.

Ik had prednison en daarnaast desloratadine vier keer daags, gekregen via de dermatoloog. En uiteindelijk dermovate zalf gekregen, dit pakket bij elkaar zorgde eindelijk voor verlichting. Wat ik zelf deed was mentholgel smeren en koude natte doeken ter verkoeling.
Wil je veel sterkte wensen want als je ergens gek van wordt...

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:36

Mijn moeder had netelroos vorig jaar en zag er uit zoals bij jou. Die is er ook goed ziek van geweest.
Ik zou terug naar de huisarts gaan

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:42

Helaas herkenbaar heb vorig jaar hier ruim 3 maanden mee rondgelopen. Desloratine en flinke prednison pillen in combinatie met corticosteroide zalf en daarna nog ab. En pas na de zalf is de boel rustig geworden. Oorzaak een kattenhaar waar ik allergisch voor ben. Reactie is helemaal doorgeslagen.

Langer geleden was het eten van een ijsje met kleurstof de trigger.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:43

Oude huisartsen rip: ga naar de apotheek/drogist en koop een wormkuur. Vermox heet het oid.

Helpt het niet, heeft de drogist vast wel (pro)symbioflor: dat vijzelt je darmflora op.

Succes!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:48

Jee Zeg, ik heb even geen tips voor je
Maar hoop van Harte dat er snel een oplossing is :(:)

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:56

Jeetje TS wat een ellende, jeuk is echt zo poedersuiker :( Sterkte!

ellepel

Berichten: 47340
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:01

Warmte uitslag! Vergelijkbaar met netelroos
Ik heb het eens op mijn rug gehad, vreselijk!
Kreeg toen van de huisarts de tip om me eens helemaal met Selsun te wassen.
weet niet of je dat al hebt geprobeerd,heb de reacties niet gelezen.
maar moest er wel meteen aan denken.
Probeer dat nog

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:03

Inderdaad van de warmte denk ik, mijn moeder heeft het met snelle overgang van warm naar koud en andersom zoals met zwemmen, heeft ook met histamine te maken dacht ik

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:07

Goedemorgen :)

Hangt met dit weer jou was buiten aan de waslijn?

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 09:12

Eikenbomen met processierupsen niet in de buurt

9.50 weer naar de huisarts hopelijk doorverwijzing spoedplek allergoloog etc nacht 5 ga ik niet trekken zo

Charaz

Berichten: 24293
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:15

Ik heb het nu ook sinds een aantal dagen maar niet zo heftig als jij, ik denk door de warmte en zweten wat irritatie geeft. Wat naar dat er tot nu toe niets helpt, je zou kunnen proberen wat talkpoeder op je benen te strooien voor je gaat slapen.

Charaz

Berichten: 24293
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:15

Alenthe05 schreef:
Lijst wel wondroos of netelroos. Misschien wel gordelroos. Ff terug naar de huisarts. Misschien iets tegen de pijn vragen, dat is gelijk jeukstillend.


Google even wat plaatjes, dit lijkt absoluut niet op wondroos of gordelroos.