gebruik wietolie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:26

Indestal schreef:
Pandora2 schreef:
Ik zie door de olie het bos niet meer :')
Iemand enig idee of ik cbd olie in NL kan bestellen ? Hier in Belgie mag het niet verkocht worden.
Maar mag het dan wel de grens over ? Of krijg ik de MediCrime Unit dan aan de deur ? :+



Cibdoil, wordt in zwitserland door een lab gemaakt


Probleem is dat cbd en producten met cbd als illegaal beschouwd worden in Belgie en dus verboden zijn. Of het nu komt uit NL, Spanje, Zwitserland,...maakt niet uit. Het mag gewoon het land niet binnen. Hoe krom dit ook is. Maar hier zijn wel meer dingen krom :+

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:28

Paris_ schreef:
Ik zit nu op die site die een stukje terug aangeraden werd (cbdolie .nl), na het invullen van 5 vragen kwam er dit advies uit: CBD Olie 5% van Medihemp
Maar als ik het goed begrijp zit hier dus geen THC in.. of is dat dan weer niet legaal in NL en moet ik dat ergens anders vandaan toveren?

Ik heb er werkelijk geen verstand van.. dus blij dat ik dit topic heb gevonden :D


Idd hier zit geen thc in, thc is idd niet legaal hier helaas. Ik mag je helaas geen adres aanraden hier voor thc :+

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:26

Nee hoor, cbd is niet illegaal omdat het geen hallucinerend effect heeft en zelfs met gewone hennepzaden gemaakt kan worden. Hennep de vlasplant dus.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:03


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:26

Pandora2 schreef:
Indestal schreef:
Nee hoor, cbd is niet illegaal omdat het geen hallucinerend effect heeft en zelfs met gewone hennepzaden gemaakt kan worden. Hennep de vlasplant dus.


https://www.medcan.be/nieuws/is-cbd-can ... al-belgie/

Zie rood gedrukt :+


Ik vind het ook zorgelijk in dit topic dat er allemaal dingen geroepen worden over dat wettelijk gezien alles gewoon mag met CBD/THC olie terwijl dat helemaal niet zo is - niet in Nederland en niet in Belgie. Autorijden met THC in je lichaam? Strafbaar in Nederland. CBD opsturen naar Belgie? Verboden in Belgie.

Je kunt daarvan natuurlijk vinden wat je wilt, maar breng anderen niet in strafrechtelijke problemen met claims die nergens op gebaseerd zijn.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:16

Ik ben ook aan het oriënteren voor CBD olie. Nu zie ik dat sommige met olijfolie zijn en sommige met hennepzaad olie.
Wie kan mij het verschil vertellen?

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:40

TinkerTreas schreef:
Ik ben ook aan het oriënteren voor CBD olie. Nu zie ik dat sommige met olijfolie zijn en sommige met hennepzaad olie.
Wie kan mij het verschil vertellen?


Dit vroeg ik mij ook af inderdaad. En maakt het ook nog veel verschil in resultaat of je voor olie of capsules gaat?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:01

Verschil is prijs en smaak, maar capsules zul je niet proeven, wel zijn sommige mmsen allergisch voor olijfolie, dat kan een keuze zijn

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:02

xyzutu2, nee, CBD en THC moet je echt apart houden in Nederland. Wat Belgie doet is apart en klopt natuurlijk niet, maar ik weet niet wat daar verder vrij te koop is.

In Nederland is CBD gewoon vrij te krijgen, niet verslavend en kun je niet stoned van worden. Het heeft ook geen effect op je autorijden.

THC is officieel illegaal, maar iedereen weet dat er veel om te doen is en er zullen de komende jaren steeds dingen veranderen. Er lopen rechtzaken om te mogen verbouwen en medisch te mogen gebruiken.
Niemand zegt hier waar je aan THC kunt komen. Er zijn alleen stichtingen en mensen die hun nek uitsteken omdat mensen er baat bij hebben.

Dat Belgie zulke rare regels heeft over CBD is echt heel apart. Dat mensen het dan toch willen kopen, is hun goed recht. Er is altijd wel een manier om ergens aan te komen, dus daar heb je Bokt echt niet voor nodig.

Nogmaals; Iedereen van boven de 18 kan zich klemzuipen, roken en allerlei vrij te kopen medische middelen kopen. Artsen schrijven ergere middelen voor alsof het snoep is. Als ik zie wat mensen slikken in de bechterew groep, was ik echt allang dood geweest. Dat lukt met THC niet zo snel hoor.

Maar laten we voor de vragende mensen gewoon heel goed duidelijk maken dat CBD echt anders is dan THC.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:14

Het verschilt per persoon of het helpt ja of nee. Ik geloof wel in de werking van CBD&THC maar voor mij deed het allebei helaas niks. Maar ik kan dan ondanks 7x daags morfine, amitryptiline, diclo en paracetamol ook nog steeds bijna niks dus misschien zijn sommige pijnklachten gewoon te heftig. Op FB zit een hele goede groep waar je veel goede informatie kan krijgen, als je even zoekt op wietolie thc cbd dan vind je 'm wel denk ik.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:05

Ik heb het bezorgd gekregen :D

Heb 3 keer geprobeerd het te nemen maar man wat vies, stond steeds kokhalzend in de keuken dus tips wat betreft de smaak zijn welkom.. _O-

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:27

Drupje honing of iets anders zoets nemen :j

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 01:02

TerraHowrse schreef:
Ik heb het bezorgd gekregen :D

Heb 3 keer geprobeerd het te nemen maar man wat vies, stond steeds kokhalzend in de keuken dus tips wat betreft de smaak zijn welkom.. _O-


Druppel onder de tong, niet meer bewegen met je mond en niet slikken voor zolang het lukt (dan komt het niet door je mond dus ruik en proef je niks) en dan daarna meteen op een snoepje of dropje of rozijntje zuigen.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:22

Sowieso onder de tong druppelen en even een minuutje niet slikken zodat het goed opgenomen kan worden. Je “proeft” het sowieso wel. De smaak is gewoon niet lekker, maar we zijn allemaal volwassen toch :+ . Daarna gewoon wat eten of drinken en klaar.

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:19

Merken jullie er iets van of het ook helpt te concentreren?

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 02:02

Met CBD of THC? Ligt er ook aan waardoor je je slecht kan concentreren.

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 07:45

superpony schreef:
Met CBD of THC? Ligt er ook aan waardoor je je slecht kan concentreren.

Ik heb geen idee :')
In eerste instantie wil ik het proberen tegen mijn buikpijn, hoofdpijn en rugpijn. Ik eet goed, slaap goed, functioneer opzich redelijk. Ik ben wel een twijfel geval adhd. Bij mijn vriend is het zeker dat hij adhd heeft, hij zou het dan ook daarvoor willen proberen.
Beide enkel de CBD variant

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:16

Op fb kan je heel veel vinden van ouders die het kinderen geven met ADHD ipv de ritalin bijv.

Ik lees er veel over en ook over CBD in het algemeen. Ben zelf altijd wel huiverig en zou alles graag willen geloven. Natuurlijk heeft het veel goeds, daar kun je amper nog onderuit, maar dat het niet voor iedereen werkt, blijkt ook.

Wel denk ik dat veel mensen het totaal plaatje missen. Het is anders dan reguliere medicijnen en ik denk dat als je het wil gebruiken ipv reguliere medicijnen bij de zwaardere aandoeningen/ontstekingen, dat dat alleen niet genoeg is altijd.
Vaak is een aanpassing van dieet, lichaams beweging ook belangrijk. Als je bijv teveel suikers neemt, teveel frisdrank etc, kan de CBD daar misschien niet tegenop.

Het lijkt met name in het begin te ontgiften, dus daarom ook de rest aanpassen en niet alles van de cbd af laten hangen.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 00:08

Iemand ervaringen met MS?? en gebruik van CBD/THC?

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 01:07

En met (hormonale) migraine?

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 02:44

Ik maak eigen olieen.
Begonnen door exceem van een van mijn meiden en waarbij steeds zwaardere middelen gebruikt moesten worden en ik opzoek ging naar een alternatief.

Laatste keer heb ik te veel en heeft mijn vriend een aantal flesjes weggegeven aan vrienden die er weleens om gevraagd hadden.

Een van zijn vrienden heeft ADHD, slik hier al bijna zijn hele leven medicatie voor, is altijd heel erg verstrooit, chaotisch, langdradig. Medicatie wat op en hij wilde het op druppels proberen.
De verandering is bizar te noemen, op 6 druppels verdeelt over de dag is hij zo anders. Waar iets uitleggen eerder een half uur duurde, is het nu een gestuctureerd uitleg van een paar minuten.

Andere vriend heeft al jaren slaap problemen, 3 druppels en zo maar de nacht doorgeslapen, zijn moeder met atrose ook 2 druppeltjes voor het slapen, en ook de nacht doorgeslapen en veel minder last van haar atrose.

Het verbaast mij eerlijk gezegt toch wel een beetje dat het zo'n goed resultaat heeft, ook de exceem van mijn dochter is stukken minder.

N4N4
Berichten: 1110
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:28

Stomme vraag .. maar wat bedoelen jullie nou met wietolie ..
Is dat cbd olie of thc olie ?

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:10

In mijn geval is het een extract die ik haal uit de toppen van de plant. Afhankelijk van welke plant ik gebruik krijg ik meer CBD of THC.
Omdat ik nog geen testapperatuur heb ga ik standaard uit van het percentage van wat die strain mij zou moeten geven, maar door de groeiomstandigheden trek ik daat een paar % sterkte vanaf.

Daarnaast is het geheel afhankelijk waarvoor je het wilt gebruiken, sommige dingen reageren beter op THC omdat deze werken op reseptoren (CB1) die voornamelijk in het zenuwsysteem werken terwijl CBD werkt met de CB2 reseptoren die makkelijker in organen komen.
Om het beter te begrijpen is een basis kennis endocannabinoid system wel handig.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:06

Ik vind het prachtig te lezen dat velen zo geholpen zijn met cbd of thc. Bij mij hielp cbd helemaal niet tegen mijn chronische pijnklachten :( . Bovendien sliep ik er slecht van en kreeg ik hoofdpijn.

Nadien van een kennis zelfgemaakte thc-olie gekregen en enkele keren geprobeerd maar of ik daar nou resultaat van had?? En het werd snel een papperig brijtje >;) .

Momenteel neem ik tramadoldruppels die ik geleidelijk aan moet opvoeren maar pff, hier word ik ook niet vrolijk van. Ik voel me dus echt wel lichtjes stoned, èn misselijk.

Wat zou ik best kunnen proberen dan? Enkel cbd dus niet. Een combi? En welke dan? Of toch thc van een bepaald merk?

Alvast dank!

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:11

Uiteraard zijn er meerdere pijnstillers 'op natuurlijke basis', er is bijvoorbeeld PEA en ik slik een 'natuurlijke' COX-2 remmer.