gebruik wietolie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5170
Geregistreerd: 01-05-07

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:23

Ik heb mijn ‘druppels’ van een particulier die ik 100% vertrouw en bij elk nieuw flesje is het heel even zoeken naar de juiste dosering. Ik weet dat deze persoon alleen werkt met de beste grondstoffen. Geweldig om te lezen hoeveel mensen hier baat bij hebben en daardoor kunnen minderen met pijnstillers ed. Overigens geloof ik niet zo in de succesverhalen op het internet met genezen van kanker e.d., maar een samenwerking tussen regulier en ‘alternatief’ kan zoveel meer opleveren.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:22

Ik heb een flesje van Jacob Hooy 5%, maar deze is dus niet goed?
Hij werkt voor mij wel aardig, maar heb nog geen andere geprobeerd.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:29

Maanlicht schreef:
Ik heb een flesje van Jacob Hooy 5%, maar deze is dus niet goed?
Hij werkt voor mij wel aardig, maar heb nog geen andere geprobeerd.


De genoemde percentages van Jacob Hooij kloppen vaak niet, vaak zit hier veel minder in. Daarbij is best prijzig en zijn er betere alternatieven.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:32

Ik wil even 1 misverstand de wereld uit helpen.
Hoe komen jullie erbij dat THC illegaal is..?
De manier waarop je eraan komt is misschien illegaal, maar dit kan gewoon door een arts voorgeschreven worden. Recept inleveren bij de apotheek en die kunnen het voor je bestellen. Wordt nog vergoed ook door de zorgverzekeraar. Weinig illegaals aan.

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:35

Maanlicht schreef:
Ik heb een flesje van Jacob Hooy 5%, maar deze is dus niet goed?
Hij werkt voor mij wel aardig, maar heb nog geen andere geprobeerd.


Die heb ik ook en werkt bij mij net als bij jou, aardig.
Ik ben ook een tijdje gestopt maar dat merkte ik direct.
Ik ben nog steeds zoekende naar iets dat nog beter werkt.
Maar misschien moet ik geduld hebben en werkt het beter als ik het langer gebruik.

Advies is altijd welkom :)

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:51

Pikkepor schreef:
Ik wil even 1 misverstand de wereld uit helpen.
Hoe komen jullie erbij dat THC illegaal is..?
De manier waarop je eraan komt is misschien illegaal, maar dit kan gewoon door een arts voorgeschreven worden. Recept inleveren bij de apotheek en die kunnen het voor je bestellen. Wordt nog vergoed ook door de zorgverzekeraar. Weinig illegaals aan.


Hoe kom jij erbij dat het legaal is? Legaal is het tot 0.2% dat is dus niets en ook niet bruikbaar.
Enkel via de transvaal apotheek wordt het vertrekt en omdat het hier "legaal" is betaal je hoofdprijzen. Dit is overigens niet legaal maar gedoogd...

Wiet is ook illegaal maar wordt bij bepaalde apotheken en coffeeshops gedoogd omdat hier de regering een oog in het zeil houdt.....

Ceetje_bokt
Berichten: 5170
Geregistreerd: 01-05-07

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:04

Weet iemand hoe duur een ‘legaal’ flesje is?

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:17

amies100 schreef:
Maanlicht schreef:
Ik heb een flesje van Jacob Hooy 5%, maar deze is dus niet goed?
Hij werkt voor mij wel aardig, maar heb nog geen andere geprobeerd.


De genoemde percentages van Jacob Hooij kloppen vaak niet, vaak zit hier veel minder in. Daarbij is best prijzig en zijn er betere alternatieven.


Kun je voorbeelden noemen van die alternatieven ? Ik wilde net die van Jacob Hooij bestellen maar wellicht heb je een betere tip :)

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:18

Ik zit te kijken bij Medihemp, hoe weet je hoeveel % je nodig hebt? Ik zit met chronische zenuwpijnen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:28

Ik gebruik het nu een half jaar bijna dagelijks en ben er heel tevreden over. Als ik thuis kom uit werk 2 druppeltjes tegen mijn (kan inmiddels wel zeggen chronische) rugpijn. Ik gebruik wel iets wat niet in de winkel te koop is om het zo maar even te zeggen, en koop het bij iemand die het zelf maakt.
De smaak vind ik wel echt heel erg vies, die went bij mij niet. Maar het werkt goed en het scheelt weer oxycontin, diazepam en weet ik veel welke rotzooi ik nog meer voorgeschreven kreeg. Die gebruik ik nu allemaal niet meer.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:31

henny_w schreef:
amies100 schreef:

De genoemde percentages van Jacob Hooij kloppen vaak niet, vaak zit hier veel minder in. Daarbij is best prijzig en zijn er betere alternatieven.


Kun je voorbeelden noemen van die alternatieven ? Ik wilde net die van Jacob Hooij bestellen maar wellicht heb je een betere tip :)

Bedrocan.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:33

Moderatoropmerking:
Informatie over THC-houdende oliën mag besproken worden, maar het benoemen van verkooppunten of hoe je eraan kunt komen (boven de 0,2%) is niet toegestaan. Willen jullie hier rekening mee houden? :)

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:54

henny_w schreef:
Kun je voorbeelden noemen van die alternatieven ? Ik wilde net die van Jacob Hooij bestellen maar wellicht heb je een betere tip :)


https://www.healthyplantproducts.nl/
Goede olie voor een nette prijs :)

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:11

Pikkepor schreef:
Ik wil even 1 misverstand de wereld uit helpen.
Hoe komen jullie erbij dat THC illegaal is..?
De manier waarop je eraan komt is misschien illegaal, maar dit kan gewoon door een arts voorgeschreven worden. Recept inleveren bij de apotheek en die kunnen het voor je bestellen. Wordt nog vergoed ook door de zorgverzekeraar. Weinig illegaals aan.


En zo makkelijk gaat dat niet, dus daar hebben de meesten niks aan. Daarbij is het als het niet 100% vergoed wordt veel duurder en zijn er zover bekend tijdens de kweek bestrijdingsmiddelen gebruikt. En wat in een apotheek ligt zegt natuurlijk niks over legaliteit, want heel veel medicijnen vallen onder doping etc. Een apotheek heeft allerlei zware middelen liggen, dan is thc een lachertje.

Medihemp komt vaak het beste uit de test qua cbd en is beter dan jacob hooy, kruidvat etc etc etc.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:02


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 00:02

amies100 schreef:
Pikkepor schreef:
Ik wil even 1 misverstand de wereld uit helpen.
Hoe komen jullie erbij dat THC illegaal is..?
De manier waarop je eraan komt is misschien illegaal, maar dit kan gewoon door een arts voorgeschreven worden. Recept inleveren bij de apotheek en die kunnen het voor je bestellen. Wordt nog vergoed ook door de zorgverzekeraar. Weinig illegaals aan.


Hoe kom jij erbij dat het legaal is? Legaal is het tot 0.2% dat is dus niets en ook niet bruikbaar.
Enkel via de transvaal apotheek wordt het vertrekt en omdat het hier "legaal" is betaal je hoofdprijzen. Dit is overigens niet legaal maar gedoogd...

Wiet is ook illegaal maar wordt bij bepaalde apotheken en coffeeshops gedoogd omdat hier de regering een oog in het zeil houdt.....


'Gewoon door de arts voorgeschreven' klopt ook niet. Er zijn maar een paar aandoeningen die hiervoor de juiste indicatie hebben. Zelfs met CBD olie liep ik hiertegenaan; in verband met reizen naar het buitenland leek het me handig als ik een officieel recept/medicijnpaspoort van de Transvaal apotheek voor mijn CBD olie kon overleggen aan de douane, mocht dit gecontroleerd worden. Mijn arts heeft dat uitgezocht, maar ik bleek niet de aandoeningen te hebben waar de Transvaal apotheek officieel CBD olie voor mocht uitschrijven/verkopen. Dus reis ik maar gewoon met de drogist-CBD olie met bijsluiter en laboratoriumanalyse die aangeeft dat er minder dan 0,2% THC in zit, maar het staat dus niet op mijn medicijnpaspoort, wat ik voor de geloofwaardigheid wel jammer vind.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 01:12

Naar welk land ga je? In sommige landen kun jet het gewoon kopen. In enkele landen zijn ze ook al verder dan hier en is er ook medische thc makkelijker te verkrijgen.

Maar reizen is voor veel mensen wel een probleem. Ik lees van veel mensen die het goed doen op cbd en soms thc die het echt zouden missen op vakantie als het niet mee mag of daar te verkrijgen is.

Wel heel jammer gewoon. Ik doe het ook goed op cbd en beetje thc, maar is lastig meenemen. Ga ik vliegen en wil ik mijn pennen ( spuiten ) meenemen, mogen ze zelfs in het vliegtuig in de koelkast. En dat is ook bende.....

Anoniem

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 01:47

Ik reis alleen binnen Europa en daar mag ik CBD in alle landen (en elk geval alles wat ik bereis) gewoon meenemen. Het is meer voor mijn eigen gevoel; voor reguliere medicatie moet ik een medicijnpaspoort meenemen om te voorkomen dat je van medicijnsmokkel of iets dergelijks beschuldigd kan worden. Registratie van mijn CBD op zo'n medicijnpaspoort voelt toch veiliger bij een controle dan gewoon een flesje in een doosje waarbij ze mij op mijn blauwe ogen moeten vertrouwen dat het een toegestaan middel is en dat erin zit wat erin zit.
Ik loop dus geen risico tijdens het reizen omdat CBD toegestaan is, maar als ze besluiten je te controleren dan zou zoiets wel iets kunnen zijn waardoor je ineens veel meer tijd bij de douane door moet brengen om alles te verklaren dan je zou willen.

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 06:30

amies100 schreef:
Maanlicht schreef:
Ik heb een flesje van Jacob Hooy 5%, maar deze is dus niet goed?
Hij werkt voor mij wel aardig, maar heb nog geen andere geprobeerd.


De genoemde percentages van Jacob Hooij kloppen vaak niet, vaak zit hier veel minder in. Daarbij is best prijzig en zijn er betere alternatieven.


Uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat je juist bij de olie van Jacob Hooy ervan uit kunt gaan dat er in zit wat op het flesje staat.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:46

amies100 schreef:
Pikkepor schreef:
Ik wil even 1 misverstand de wereld uit helpen.
Hoe komen jullie erbij dat THC illegaal is..?
De manier waarop je eraan komt is misschien illegaal, maar dit kan gewoon door een arts voorgeschreven worden. Recept inleveren bij de apotheek en die kunnen het voor je bestellen. Wordt nog vergoed ook door de zorgverzekeraar. Weinig illegaals aan.


Hoe kom jij erbij dat het legaal is? Legaal is het tot 0.2% dat is dus niets en ook niet bruikbaar.
Enkel via de transvaal apotheek wordt het vertrekt en omdat het hier "legaal" is betaal je hoofdprijzen. Dit is overigens niet legaal maar gedoogd...


Ik zeg niet dat het legaal is. Ik zeg alleen dat het niet illegaal is op die manier. Ik zei verder ook niks over de werking ervan.

Evenals dat iemand iets over doping zei. Ja weet je, er zijn ook tabletjes voor een hoge bloeddruk die op de dopinglijst staat als je op hoog niveau biljart.
Maar dat gaat een beetje offtopic.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:55

xyzutu2 schreef:
Ik reis alleen binnen Europa en daar mag ik CBD in alle landen (en elk geval alles wat ik bereis) gewoon meenemen. Het is meer voor mijn eigen gevoel; voor reguliere medicatie moet ik een medicijnpaspoort meenemen om te voorkomen dat je van medicijnsmokkel of iets dergelijks beschuldigd kan worden. Registratie van mijn CBD op zo'n medicijnpaspoort voelt toch veiliger bij een controle dan gewoon een flesje in een doosje waarbij ze mij op mijn blauwe ogen moeten vertrouwen dat het een toegestaan middel is en dat erin zit wat erin zit.
Ik loop dus geen risico tijdens het reizen omdat CBD toegestaan is, maar als ze besluiten je te controleren dan zou zoiets wel iets kunnen zijn waardoor je ineens veel meer tijd bij de douane door moet brengen om alles te verklaren dan je zou willen.


En het meest kromme is dat als je vliegt er allerlei regels en controles zijn, maar binnen Europa is bijna alles met de auto te doen en kun je van alles meenemen. Natuurlijk heb je dan ook weleens een controle of wordt men aangehouden, maar die enkele auto is niet in verhouding natuurlijk.

THC komt in zelfde flesjes als cbd, maar zonder etiket, of met een misleidend etiket. Toch zal een hond erop reageren natuurlijk.

Zo een medicijn paspoort is soms ook maar vaag. Als op je doosjes jouw naam en gegevens staat en je hebt bij je voor de tijd dat je op vakantie gaat, is dat toch niet verdacht? Ik heb nooit een paspoort mee. Maar met de pennen nog niet gevlogen.

Het speelt wel veel bij mensen die er baat bij hebben. En als je 5% gebruikt bijv, moet je maar erop kunnen vertrouwen dat wat je evt in buitenland koopt ook echt die 5% heeft.

Getest spul is keyword.
henshem schreef:
Uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat je juist bij de olie van Jacob Hooy ervan uit kunt gaan dat er in zit wat op het flesje staat.


Van de flesjes die zo te koop zijn kwam die er redelijk uit volgens mij. Maar als je verder gaat zoeken, kom je gewoon op betere kwaliteit tegen betere prijzen.

Anoniem

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:59

Jacob Hooy was juist wel betrouwbaar qua hoeveelheden en wat er wel/niet in zit.

Een medicijnpaspoort naast de medicijndoosjes (inderdaad ook met naam erop) is een soort persoonlijke garantie van de apotheek dat je al die middelen ook echt nodig hebt op het moment dat je reist. Anders kan ik naast mijn huidige medicatie ook alle doosje restmedicatie meenemen die ik niet meer gebruik en dan in het buitenland verkopen - of wat ze ook maar bedenken wat ik ermee zou willen doen in het buitenland. ;)

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:03

Bij de winkel merken ja. Maar uit test vergelijken met de andere merken blijkt die toch minder te zijn en duurder.

Ik kan zo een paspoort krijgen, maar heb het altijd zonder gedaan en ik heb nooit veel meer bij me dan nodig. Ik heb ook gereisd met prednison bijv. Denk dat ze in veel landen hard lachen om de prijzen, vooral toen de prijzen nog op de doosjes stonden. Dus verkopen is niet aantrekkelijk.

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:08

Meld me ook 8-) Hier ook op advies van mijn osteopaat sinds een aantal maanden aan de CBD olie na een hersenkneuzing/ whiplash met als gevolg dat ik in combinatie met mijn hoog sensitiviteit continu overprikkeld raak. Iedere ochtend en avond 2 druppeltjes maken dat (wel in combinatie met mediteren en heel erg gedisciplineerd leven) dat ik vooral veel rustiger ben in mijn hoofd en veel beter slaap. Ik gebruik altijd die van CBD Original, is gegarandeerd altijd het zelfde percentage (4%) waardoor ik dan ook niet hoef te puzzelen met de hoeveelheid bij een nieuw flesje. Ik bestel de flesjes online en zit meestal rond de € 37,- per flesje

Bedankt voor dat overzicht Supersonny, erg interessant ook!

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:56

kainda schreef:
Maanlicht schreef:
Ik heb een flesje van Jacob Hooy 5%, maar deze is dus niet goed?
Hij werkt voor mij wel aardig, maar heb nog geen andere geprobeerd.


Die heb ik ook en werkt bij mij net als bij jou, aardig.
Ik ben ook een tijdje gestopt maar dat merkte ik direct.
Ik ben nog steeds zoekende naar iets dat nog beter werkt.
Maar misschien moet ik geduld hebben en werkt het beter als ik het langer gebruik.

Advies is altijd welkom :)


al eens gekeken naar cbdspain?
Raw cbd olie.