Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:09

Wat was jullie reden om te gaan sporten?

Bij mij om af te vallen en fitter en strak te worden! Dit wel icm goede voeding.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:11

Voor mij om fitter te worden (zittend beroep).
Alles wat er meer gebeurt is mee genomen naar heeft geen prio

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:18

Ik wil graag afvallen en strakker worden :j
Maar ook zeker om mijn hoofd leeg te maken, iets wat ik momenteel echt heel erg nodig heb..

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:21

Bij mij deel vrijetijdsbesteding, ik merk dat ik veel avonden zat te netflixen terwijl ik op mijn werk ook een groot deel van de dag zit. Ik kwam ook wel wat aan.
Ben nu in 3 /4 maanden 3 kg afgevallen, maar eigenlijk meer ivm spieropbouw :j
Zou nu voor het fijne 2 kg willen afvallen, zodat ik niet gelijk hoef te stressen als ik aankom.

Wil nog wel wat gespierder worden, maar merk ook wel al de verschillen :)

Met de sportschool gaan ze in oktober strong viking run doen, ik twijfel nog om mee te gaan. Als ik nu train zou ik het moeten halen, maar ik ga in september nog 3 weken op vakantie :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:54

Spieren op conditie houden en omdat ik het leuk vind ook.

Hopelojk morgen wat trainen, medicatie doet zijn werk en minder warm. Alleen iets te zwaar festival weekend gehad (nee geen pinkpop) met te weinig slaap. Verder drukke rommelige weken dadelijk even. Hopelijk weer wat ritme terugkrijgen

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:39

Ik heb zelf een staand/lopend beroep. Op een goede werkdag loop ik makkelijk 13 KM. Maar jammer genoeg is mijn lijf hier zo aan gewend dat het mij niks meer oplevert. Hetzelfde met paardrijden wat ik 5x in de week doe.

Ik hoop met het trainen echt wat af te vallen. Ben in 5 weken nu bijna 7 kilo kwijt. Maar wil goed doorzetten icm sporten. Ik at vaak ongezond en te veel en was ook een enorme snoeper. Dit heb ik echt helemaal omgegooid. En ben dus lekker op weg.

Heb bij het maken van het trainings-schema ook aangegeven dat ik vooral ga sporten om af te vallen. Dus daar word als het goed is het schema ook op aangepast.

@karuna, hopelijk lukt het om vandaag te trainen en weer terug in je ritme te komen. Maar zal misschien best tegenvallen..

@Suuszels, is wel een heel tof doel om voor te trainen!

@Dreamy, lekker verstand op 0 en gaan! :(:)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:12

Wauw, 7 kilo in 5 weken is behoorlijk veel! Knap hoor!

Ik train sinds kort met muziek en ineens kunnen mijn gewichten een stuk zwaarder :') dat blijf ik erin houden haha. Nemen jullie ook nog iets qua suplementen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:16

Ik alleen ‘s morgens een schep wey poeder door m’n smoothie

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:43

Ik heb ook eiwit poeder staan. Wanneer ik ook kracht ga trainen, ga ik daar ook een shake van maken of inderdaad door m’n smoothie. Ik heb het van de body & fit shop.

@Dreamy, klopt is ook veel. Maar zo zie je maar hoeveel niet snoepen/snacken kan doen! En ik ben drink ook veel water en af en toe cola zero. Ik heb ook lekker mijn eigen muziek op staan hoor!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:08

Ladyloe schreef:
Ik heb ook eiwit poeder staan. Wanneer ik ook kracht ga trainen, ga ik daar ook een shake van maken of inderdaad door m’n smoothie. Ik heb het van de body & fit shop.

@Dreamy, klopt is ook veel. Maar zo zie je maar hoeveel niet snoepen/snacken kan doen! En ik ben drink ook veel water en af en toe cola zero. Ik heb ook lekker mijn eigen muziek op staan hoor!


I know, bizar toch! Ik ging van 97 naar 78 in 6 maanden (meeste in 4 maanden eraf), mede door gezonder eten (en 4 maanden elke dag extra bewegen/sporten dan wel, ook een actief beroep en toen een paard). Welk gewicht zat je en wat is ongeveer je doel?

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:30

Dit is mijn schema
Fietsen 12 min stand 10
Oefeningen 3x 12 sets
Hip binnen 75kg
Hip buiten 65 kg
Armen pull down 30kg
Rug back extrnstions 45kg

Loopband
12 min. 2x 1.5 min hardlopen

Arm life fly 25 kg
Bicep curl 7.5kgt
Tricep push down 12.5kg

Abdominal 25kg
Rotary torso 35kg

Cross trainer.
12 min stand 4
Tempo boven 15 houden.

Voornamelijk kracht en 3x 12 min cardio. Mijn been spieren zijn beduidend sterker dan mijn arm spieren.

26 juni krijg ik nieuw schema en wil dan ook graag een verkort schema voor als ik weinig tijd heb met voornamelijk cardio. Ik ben in 2 jaar nu 15kg kwijt dus wil dat graag nov meer kwijt raken.
Het huidige schema doe ik wel meer dan een uur over.

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:43

@dreamy, heb je even een pb gedaan!

@eloya, dat is een mooi en pittig schema! Ik ben ook zo benieuwd naar dat van mij! Heb dus ook nog geen idee hoe lang ik er over ga doen?

Zag gisteren veel mensen die in de cardio ruimte kwamen opwaren en daarna naar de kracht ruimte gingen.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:45

Dit was o.a. mijn schema 2 jaar terug (heb nog een andere, moet ik ff zoeken):
Afbeelding
Ben ‘m nu weer gedeeltelijk (doe nu ook andere oefeningen) aan het doen. Zoals je ziet is het onderverdeeld in spiergroepen en ik verdeel dit dan ook in 3 dagen. Daarna deed ik normaal een dag (actieve) rust (cardio), maar nu begin ik gelijk weer opnieuw.
Elke spiergroep heeft zo 2 dagen rust, dus dat kan prima.
Probeer elke sessie weer met minimaal (bij ons is dat 2,5kg op z’n minst volgensmij) te verhogen, zolang je de 10 reps maar haalt. Als je niet tot 10 reps komt blijf je net zoveel sessies op datzelfde gewicht totdat je het wel haalt en dan pas weer verhogen.

Ik ben hier, als ik alles achter elkaar kan doen, max 3 kwartier mee bezig :) daardoor kan het (voor mij) makkelijk elke dag.
Misschien hebben jullie hier iets aan? :D Mocht iemand in de buurt wonen en eens mee willen trainen, dan sta ik daar ook voor open.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:51

Ik train vooral voor mijn psychische welzijn.
Als ik niet sport voel ik mij echt heel slecht :)
Dat je er getraind van wordt is mooi meegenomen :j

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:56

Mocht je zwaarder willen gaan krachttrainen, dan raad ik aan om hooguit op te warmen/af te koelen met cardio (maar kan ook met lichaamsgewicht de krachtoefeningen doen/strechen). Dan kun je al je energie richten op de krachttraining :j

Althans, voor mij werkt dat beter. Kan per persoon verschillen. Maar als ik bijv. een bepaald aantal km wil kunnen hardlopen, ga ik niet eerst kracht doen en daarna nog hardlopen. Dan pik ik gewoon dagen eruit dat ik me focus op alleen het lopen, zodat al mijn energie ook daar in zit en ik ook echt progressie kan boeken :j

Zelfde geldt dus andersom met krachttraining.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:06

"Officieel vanuit fitvak A en B", opleiding tot pt. Hoort idd een algemene warming up dus loopband fietsen etc en een specifieke warming up bijv voor legday squats met lichaamsgewicht / nihil gewicht.

Ik ben ooit begonnen wegens een blessure toen nooit meer gestopt en tikkelte doorgedraaid, toen ben k gaan bodybuilder langzaam maak ik de switch naar kickboksen maar er staat wel nog bodybuild wedstrijd geplant :D

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:44

Ik ben van plan om inderdaad ook af te wisselen. 2x kracht en 1x cardio in de week. Dat is het plan he.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:49

Ik train voor ontspanning, m'n knie sterk houden (oude blessure) en fitter worden.

Ik heb sinds vandaag eindelijk groen licht om weer te sporten na blessure *\%/*. Dus eerst thuis wat oefeningen met dumbells en dan weer naar de sportschool!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:54

Ladyloe schreef:
Wat was jullie reden om te gaan sporten?

Bij mij om af te vallen en fitter en strak te worden! Dit wel icm goede voeding.


Te trainen naar een wedstrijd toe en het is heerlijk om even je hoofd leeg te kunnen maken na een hectische dag..

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:02

Ik train om af te vallen en fitter te worden, beide gaat al echt behoorlijk goed. Ga echt dood tijdens PT, maar sta toch ook verteld wat ik dan allemaal toch doe.. Had ik in het begin echt te gekund en ook niet verwacht ooit te kunnen.. Ik vind vooral grappig om te voelen dat mijn bovenbenen echt keihard zijn geworden, voel de verschillende spieren lopen, dat heb ik echt nooit gehad :+
Ik doe dus 1x met PT en 2x zelf, heb daarvoor iedere 4 tot 6 weken een nieuw schema, maar doe ook wel regelmatig cardiodagen erbij..

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:50

Ik train om sterker/gespierder te worden en rugpijn te voorkomen. Als ik een week niets doe, heb ik al last, dus een goede motivator :P
Afvallen gebeurt in de keuken en het vlees is zwak momenteel (stressy periode :o )

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:30

Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg!

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:42

Kom me hier ook graag melden! Sport momenteel zo'n 4-5 dagen per week. Hiernaast ook nog twee keer in de week tennis en paardrijden. Ik probeer zo allround mogelijk te trainen maar in de sportschool vooral gericht op kracht.
Ik heb momenteel geen schema omdat ze hier in de sportschool alleen aan full body schema's doen en als ik 5x train kan ik niet elke dag full body kan doen, dus splits het vaak op in lowerbody en upperbody dagen. Vanmiddag weer een upperbody dag.

Ik sport omdat ik fitter wil worden maar ook als ontspanning en om beter te presteren tijdens andere sporten.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:55

Ik zal ook nog wel even mijn trainingsschema fotograferen.
Vanavond weer corepower/bootcamp. Hoop dat het droog is!
Merken jullie veel verschil met paardrijden bijvoorbeeld? Normaal rij ik buiten dus echt gemakje. Van de week wel netjes geprobeerd te dressuren en merk dat ik dan toch wel weer wat andere spieren gebruik :j

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:22

Zojuist een sneakpeak van m’n schema gehad. Ga ‘m morgen ophalen en gebruiken!

Afbeelding