Mini buikwand correctie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Mini buikwand correctie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 19:55

Ok een topic waarvan ik nooit zou verwachten hem te openen maar ik krijg steeds meer last van mijn buik. Door veel prednison infusen en pds is mijn gewicht in het verleden extreem toegenomen en afgenomen, bv 5 dagen infuus was een keer plus 25 kilo. Waarvan er 20 een maand later weer afwaren. Daardoor heeft mijn buikwand aardige problemen gekregen. Nu ik weer kan trainen en fitter word word de hoeveelheid huid steeds overtolliger en begin ik er hinder van te krijgen. Broeken gaan niet fatsoenlijk meer dicht en bij trainen hopst er steeds vel heen en weer.

Nu ben ik nog steeds geen slanke hinde en zal dat ook nooit worden maar die flap bezorgt me gewoon hinder. Met schoenen strikken met warm zweet weer trainen enz. Het is bij lange na niet zo erg dat ik het vergoed zou krijgen, en het is een flinke operatie met best hoge kosten. Los van het feit of nog niet duidelijk is of het ook verantwoord is ivm eerder doorlopen trombose. Dat wordt nog nagegaan.

Maar wie heeft dit al eens laten doen en hoe is de periode erna gegaan?

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:02

Ik volg, want ik heb dit ook nog steeds als grote wens. Mijn buik(flap) zit ook enorm in de weg. Ik weet alleen niet welke vorm ik zou willen laten doen: mini-, fleur de lis of een totaal andere. Mijn buikspier is na mijn zwangerschap slap gebleven en heb ik nooit meer met trainen terug kunnen krijgen. Ook ben ik door medicatie enorm aangekomen, wat het allemaal niet makkelijker maakt. Dus ik ben net als jij erg benieuwd naar de reacties!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 20:07

Ellende is mijn buikspieren zijn sterk zat, die train ik stevig ook. Onder het losse vel voel je ze ook zitten. Het is bij mij echt vel met wat vet. Lig ik op mijn rug ben ik netjes plat. Voorover gebogen tsja -O-

Nooit gedacht er uberhaupt aan te denken. Wel ooit borstverkleining gehad maar dit nooit, alleen de hinder wordt langzaam aan zo groot dat ik van meer kanten gehoord heb ga eens daar naar kijken of het je van je probleem kan afhelpen,

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Mini buikwand correctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:11

Zelf geen ervaring maar heb een stalgenoot gehad die het echt als bevrijding ervaren heeft. Ze had met haar flubbertjes het gevoel dat ze in een verkeerd lichaam zat en was daarom na de operatie metaal ook veel beter.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 20:13

Zo is het ook niet maar ik kan me niet meer vrij bewegen. Schoenen strikken, sporten, afdrogen, kleding vinden. Grrr krijg morgen telefoontje terug of ivm de trombose eerder ze wel willen opereren een knie operatie is eerder daardoor afgeraden ivm trombose en de dystrofie.

Stel het zou mogen dan is de beslissing niet zo genomen,. Geld heb ik gelukkig wel maar zo even laten snijden doe ik ook niet. En het moet kwa tijd en genezing wel uitkomen en dan nog zo moeten schuiven dat ik ook geen honden uit te laten heb zolang het niet mag, ook daar moet ik iets op verzinnen dan. Idem huishouden ook

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Mini buikwand correctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:16

In bepaalde gevallen heb je toch zelfs recht op een vergoeding van de zorgverzekeraar?
Ik zou daar ook eens naar informeren.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Mini buikwand correctie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 20:18

Flap moet tot een kwart van je bovenbenen hangen. Anders vergoeden ze het niet. En mijn aanvullende verzekering is net een stap te laag, anders maar 350 euro vergoeding, dat is ongeveer 12 maanden extra verzekering. Zover is het nog lang niet gelukkig.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Mini buikwand correctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:20

Tot kwart van je bovenbenen???? :wow:

Nou das wel heel streng.

Nee ik zou het ook eerder al doen.

Ik heb er echter geen ervaring mee. Lijkt de best een heftige ingreep. Kan me voorstellen dat je daar goed over nadenkt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 20:26

Ja en gezien de risicos ook blijft een operatie met narcose. En kans op nare wonden enz.

Maar ja kwart van je bovenbenen, dan kun je niet eens je eigen onderkant zien meer denk ik. :n gewoon een rokje letterlijk van vel dan. %)

Even een paar voorbeeld fotos gepakt, ik heb het ietsje erger dan dit inmiddels.deze hoeveelheid van voorbeeld foto zou ik nog mee kunnen leven -O-
https://www.velthuiskliniek.nl/behandel ... correctie/

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:00

Ik schop dit topic even omhoog.

Vandaag gesprek gehad met de huisarts, vorige week met de Fysio en zojuist met de verzekering. Ik heb enorme rugklachten door die hangbuik (als gevolg nog steeds van mijn zwangerschap) en wilde weten wat men voor mij kan betekenen. De verzekering is kei- en keihard. Zegt dat de overheid(!) beslist heeft dat er voorwaarden aan de bwc moeten zitten en dat zij er niets aan kunnen doen. Je moet een BMI van 30 of minder hebben, dit moet minimaal 12 maanden stabiel zijn en daarna zijn er nog twee heel strenge voorwaarden waardoor je weinig kans maakt op vergoeding. Ook moet je op z'n minst hevig last hebben van smetplekken (dat heb ik niet, want ik hou mijzelf dagelijks goed schoon en heb alleen af en toe wat pijnlijke plekken door het sandwich-effect tussen mijn werkelijke buik en kleding). Volgens de medewerker komt er eigenlijk bijna niemand in aanmerking voor vergoeding... Nou, daar zit je dan met hevige rugpijn door een buik die aan de rugbanden trekt en ik-weet-niet-hoeveel fysio-behandelingen verder. Kan men honderd keer zeggen dat ik er zo'n mooi kind voor op de wereld heb gezet, maar 19 jaar lang met toenemende rugpijn rond'lopen' is nou ook niet bepaald gezellig. Ik ben al jaren hetzelfde (veel te hoge) gewicht door mijn medicatie. Bewegen (voor zover dat met die rug mogelijk is) helpt niet, diëtisten kunnen niets voor me doen (ik kom er namelijk alleen maar van aan) en ik kom maar niet van die stomme medicijnen af. Een cirkeltje dus.

Lang verhaal kort: het schijnt dat je in België voor aanzienlijk minder dan in NL een dergelijke ingreep kunt laten doen. Ik wil het niet doen voor het cosmetische aspect, maar puur voor het verlichten van de rugpijn en daarmee hopelijk weer wat bewegingsvrijheid. Wie heeft er ervaring met een bwc in België? Ben je tevreden of adviseer je toch een andere stap te nemen? Ik kreeg wel als tip om niet naar een commerciële instelling als Velthuis of Bergman te gaan, maar naar een normaal ziekenhuis. Dit omdat ziekenhuizen een 'normaal' tarief zouden hanteren in tegenstelling tot de klinieken. Ik hoop met alle vezels in mijn lijf dat er iemand advies heeft.