Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:09

Ik vind het gewoon erg dubbel
Ik ben wel eens met het feit dat er voor een ieder een plekje zou moeten zijn
Maar mijn eigen ervaring is , dat dat gewoon absoluut het geval niet is

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:10

Sonja_vR schreef:
Ik vind het gewoon erg dubbel
Ik ben wel eens met het feit dat er voor een ieder een plekje zou moeten zijn
Maar mijn eigen ervaring is , dat dat gewoon absoluut het geval niet is

Dat is zeker waar :j Wat dat betreft hebben we nog een hele weg te gaan...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:12

Wendy schreef:
Sonja_vR schreef:
Ik vind het gewoon erg dubbel
Ik ben wel eens met het feit dat er voor een ieder een plekje zou moeten zijn
Maar mijn eigen ervaring is , dat dat gewoon absoluut het geval niet is

Dat is zeker waar :j Wat dat betreft hebben we nog een hele weg te gaan...

En ik heb geen energie om die weg te banen (en ik weet uit eerste hand dat ook met minder ernstige issues je al aardig wat kapmessen bot slaat op die jungle en dan nog niet bent waar je wezen wil)
Dus begin ik er sowieso niet aan
Mocht ik onverhoopt zwanger raken zou ik dus ook echt voor het uitvoeren van een abortus kiezen op het moment dat de kans groot word dat de kleine iets serieus zou mankeren
(Kans op onverhoopt zwanger raken in nihil tot niet bestaand gelukkig
Maar toch, er is maar 1 ding zeker in het leven en dat is dat je dood gaat)

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:00

Wendy, denk je nou écht dat er nu nog gelijke werkkansen zijn? Laat ik je dan maar meteen uit die droom helpen: die zijn er niet. Hoogstens de dingen waar een gewone mens zich te goed voor voelt.
Ik heb zelf 3 jaar moeten zoeken en in zware financiële stress gezeten voordat ik een baan van 6 maanden in databaseverwerking vond. Lopende bandwerk waar ze letterlijk niemand voor vonden om het aan dit loon te doen. Meevaller voor mij want ik vind het werk wel leuk en het loon prima - maar mijn vaste lasten zijn ook lager door het samenwonen met mijn vriend die een mooi loon heeft.

De vergelijking maken tussen gehandicapte kinderen (weet jij trouwens wél hoe die zich voelen dan? Heel veel mensen met een lichte tot matige beperking kunnen zeer goed toneelspelen) en Chinezen die geen meisje willen hebben vind ik gewoon regelrecht absurd...

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:21

Mij heb je nergens zien schrijven dat er geen plek mag zijn voor mensen met handicap. Alleen maar dat ik wél begrip heb voor mensen die kiezen volr abortus in dat geval.
Alsof elk ouderpaar zo’n zorg maar moet kunnen dragen, fysiek, psychisch en financieel.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:51

Mars schreef:
Mij heb je nergens zien schrijven dat er geen plek mag zijn voor mensen met handicap. Alleen maar dat ik wél begrip heb voor mensen die kiezen volr abortus in dat geval.
Alsof elk ouderpaar zo’n zorg maar moet kunnen dragen, fysiek, psychisch en financieel.

Helemaal mee eens.
Daarnaast denk ik ook; het is niet alsof iemand die niet geboren wordt op een wolkje zit te balen dat ie niet is geboren. Toch? Degene om wie het gaat (het al dan niet geboren kind) is de enige die er daadwerkelijk last van heeft. Een buitenstaander die er om welke morele reden dan ook problemen mee heeft valt daar m.i. niet onder

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:59

xLes schreef:
Wendy, denk je nou écht dat er nu nog gelijke werkkansen zijn? Laat ik je dan maar meteen uit die droom helpen: die zijn er niet. Hoogstens de dingen waar een gewone mens zich te goed voor voelt.
Ik heb zelf 3 jaar moeten zoeken en in zware financiële stress gezeten voordat ik een baan van 6 maanden in databaseverwerking vond. Lopende bandwerk waar ze letterlijk niemand voor vonden om het aan dit loon te doen. Meevaller voor mij want ik vind het werk wel leuk en het loon prima - maar mijn vaste lasten zijn ook lager door het samenwonen met mijn vriend die een mooi loon heeft.

De vergelijking maken tussen gehandicapte kinderen (weet jij trouwens wél hoe die zich voelen dan? Heel veel mensen met een lichte tot matige beperking kunnen zeer goed toneelspelen) en Chinezen die geen meisje willen hebben vind ik gewoon regelrecht absurd...

Misschien moet je mij geen woorden in de mond leggen.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:16

Sorry maar kan die discussie niet beter voortgezet worden in een ander topic?

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:15

Hebben jullie die nieuwe reclame van Zwitsal al gezien? Met dat die doekjes vam hun worden gebruikt om kots, poep en plas enzo op te ruimen. Ik moest gelijk aan dit topic denken. Kan hem nog niet vinden op youtube.

Eef_Bam

Berichten: 4097
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:56

RoyceMack schreef:
Hebben jullie die nieuwe reclame van Zwitsal al gezien? Met dat die doekjes vam hun worden gebruikt om kots, poep en plas enzo op te ruimen. Ik moest gelijk aan dit topic denken. Kan hem nog niet vinden op youtube.


Je weet dat als je daar naar gaat googlen, je straks alleen nog maar reclame's krijgt voor babyrommel :P ?

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:06

Eef_Bam schreef:
RoyceMack schreef:
Hebben jullie die nieuwe reclame van Zwitsal al gezien? Met dat die doekjes vam hun worden gebruikt om kots, poep en plas enzo op te ruimen. Ik moest gelijk aan dit topic denken. Kan hem nog niet vinden op youtube.


Je weet dat als je daar naar gaat googlen, je straks alleen nog maar reclame's krijgt voor babyrommel :P ?


Inderdaad ja :')
YouTube heb ik een tijd ontweken omdat daar steeds een reclame kwam met van die nare babygeluiden die een liedje vormden

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:38

RoyceMack schreef:
Hebben jullie die nieuwe reclame van Zwitsal al gezien? Met dat die doekjes vam hun worden gebruikt om kots, poep en plas enzo op te ruimen. Ik moest gelijk aan dit topic denken. Kan hem nog niet vinden op youtube.

Gadver :r bespaar je de moeite...

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:44

XD hij was er net weer op.
Slagzin is: wij weten hoe het voelt.... Ik weet niet hoe ik die moet opvatten.
Gelukkig heb ik alleen geyoutubed. Heb nogsteeds advertenties van vakanties en divoza xD

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:45

Helaas; youtube hoort ook bij google!

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:48

Dankzij Adblock geen last van :D
Of komt t ook op tv?

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:53

Ja het komt op tv! Alle zenders zo ongeveer.
Ik heb nog niks voorbij zien komen in mijn advertenties :)

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:05

Ik zit ook vol in de doelgroep van YouTube, krijg voor bijna elke video reclame van zwangerschapstesten, babymelk en dat soort dingen. Lijkt me best confronterend als het niet lukt. Bij mij zijn die reclames alleen maar weggegooid geld van de adverteerders :D

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:42


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:46

Pergernarte!

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:01

Magrathea schreef:
Pergernarte!

Nee nee, pregananante of pfregnet :')
Over reclames gesproken trouwens; ik heb een jaar geleden bij de Kruidvat voor een pas bevallen vriendin allerlei baby spul gehaald (Zwitsal enzo), en nu krijg ik met de extra koopavonden voor kaarthouders “op maat passende aanbiedingen” van allerlei baby spul _O- had nooit die kaart moeten laten scannen toen :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:13

Preggers :P

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:13

Ik was vandaag op verjaardagsfeest visite in een soort van tokkie wijk in de stad....

Ooohh wat ben ik blij dat ik in buitengebied woon!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:18

Ik gebruik de zeepvrije wasgel van zwitsal om mijn paard te wassen en de babydoekjes om mezelf op te frissen na een bloedhete proef of om het laatste stof van paardlief af te halen _O- ik vind die promoties van 2+1 gratis op zwitsal dan net super handig :))

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:33

Ik haal in de aanbieding vaak zwitsal wasverzachter omdat mijn beddegoed er zo lekker van gaat ruiken.<3
Dat resulteert uiteraard in babyaanbiedingen in mijn mail, maar ach.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:33

Mijn familie (neven en nichten) zijn aan beide kanten bijna alarmerend kinderloos. Allemaal bewust trouwens. De jongste van ons is momenteel 26 en er zijn in totaal 2 kleine kinderen (we zijn met 18 in totaal). Geeft wel leuke feesten moet ik zeggen, gaat er volwassen aan toe zonder koetjikoe.


Enkel toen de eerste was geboren waren mijn honden ineens niet meer welkom wegens het kind. Prima, maar dan ben ik er ook beperkt ;) Ook is dit ene kind ook de reden dat feestjes minder leuk worden. Vorig jaar waren we in een restaurant voor oma haat verjaardag en hadden ze me als enige vrijgezel naast het meisje gezet, leuk... was vooral opgelucht dat de vrouw van mijn neef van de iPad opvoeding was en ik niks moest entertainen. Jammere was wel dat ze daarna bij de drink op het terras gefascineerd stond te staren naar een vrouw die borstvoeding gaf en de baby steeds ging aanraken. Uiteindelijk liet ze nog een ober met een volle plateau over haar struikelen en ben ik met mijn vader asap vertrokken voor we onze mond niet meer konden houden. Bizar hoe 1 kind een volledig evenwicht kan laten omslaan. Nu heeft diezelfde neef een tweede kind.

Maar zoals eerder gezegd, onze familie is echt bewust (klein)kindvrij. Zalig! Hoe het komt weet uk niet. Ik weet dat mijn oma het heel jammer vind dat ze in haar 90 jaren zo weinig achterkleinkinderen kan meemaken. Ik weet wel dat mijn vader graag opa wilt worden. Gelukkig vindt die zichzelf nog te jong om daarover te zeuren en heeft mijn consequent oma en opa verhaal tegen de hond voor spontane genezing gezorgd