Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:17

Voorvochtmensen das toch van Theo Maassen :D of Hans Teeuwen kan ook :=

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:21

Mars schreef:
Voorvochtmensen das toch van Theo Maassen :D of Hans Teeuwen kan ook :=

Maassen inderdaad :D

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:25

Captain schreef:
Voorvocht kind... :') Ik zeg ook altijd dat ik van zwak zaad gemaakt ben maar voorvocht is echt hilarisch!


Ik noemde mezelf een maandagochtend model, maar dit is nog beter. _O- :')

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:31

wittepit schreef:
Mooi omschreven! Ik blijf het raar vinden dat er kennelijk excuses aangeboden moeten worden voor een onderwerp wat bespreekbaar zou moeten zijn. Iedereen belandt ogenblikkelijk in de modus “het is geen recht maar een gunst, je neemt ze niet maar je krijgt ze, blablabla” nou, met de huidige medische kennis is het beperken tot één uitstekend mogelijk. En het forceren van één in veel gevallen ook. Waarbij ik me dan afvraag: als het spontaan niet lukt om je voort te planten is het dan wel verstandig om alles uit de kast te trekken om het wèl voor elkaar te krijgen? Maarja, dat mag ook niet hardop gezegd worden...



Klopt, ligt een ENORM taboe op. Kwam ik ook gaandeweg achter := :+
Heeft me al een aantal "vriendschappen" gekost van mensen die inderdaad alles uit de kast trekken om maar een kind te hebben.
Voor mij ligt de grens van wat oke is bij hormoonbehandelingen.
Mensen die ivf, zaad/ eicel-donaties, draagmoederschappen, en weet ik wat voor drama's aangaan om maar hun zin door te drijven heb ik geen goed woord voor over.
Ik zal niet zeggen dat het leuk of makkelijk is om te accepteren dat je niet natuurlijk zwanger kan worden als je dat graag wil, maar het kan prima. Hoort bij het leven, accepteren van wat niet mogelijk is.
En ja, ik denk ook dat het een reden heeft als je van nature niet zwanger kunt worden. Natuurlijke selectie.
Je ziet ook vaak vroeggeboortes, miskramen of andere complicaties bij dit soort gezinnen.
Echter tegenwoordig moet alles maar kunnen koste wat kost, letterlijk en figuurlijk gezien moet alles maakbaar zijn en nee of kan niet is geen optie. Alle morele bezwaren moeten daar anno 2018 voor wijken klaarblijkelijk.
Was pasgeleden ook een serie over draagmoeders en eiceldonatie op NPO, daarin kwam ook duidelijk naar voren hoeveel problemen en ellende dat oplevert, en hoe egoïstisch die mensen zijn die dat doen.
Adoptie vind ik trouwens ook heel dubbel want dat levert ook een onwijze bak ellende op, zeker bij kinderen die buiten het land van herkomst worden geplaatst.
Sneu!

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:39

Kwam deze nog tegen :+

Afbeelding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:29

Barbalala, met met enige hulp is het dus wél mogelijk...
welke medische hulp mag dan wel en welke niet?
Wat voor last heb jij ervan? Ik vind het nogal een uitspraak dat je er “geen goed woord voor over hebt”...

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:40

Vandaag weer genoten van alle stormpjes en vlindertjes in de dierentuin.
Gadverdamme die schoolreisjes..

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:54

BarbaLala schreef:
Klopt, ligt een ENORM taboe op. Kwam ik ook gaandeweg achter := :+
Heeft me al een aantal "vriendschappen" gekost van mensen die inderdaad alles uit de kast trekken om maar een kind te hebben.
Voor mij ligt de grens van wat oke is bij hormoonbehandelingen.
Mensen die ivf, zaad/ eicel-donaties, draagmoederschappen, en weet ik wat voor drama's aangaan om maar hun zin door te drijven heb ik geen goed woord voor over.
Ik zal niet zeggen dat het leuk of makkelijk is om te accepteren dat je niet natuurlijk zwanger kan worden als je dat graag wil, maar het kan prima. Hoort bij het leven, accepteren van wat niet mogelijk is.
En ja, ik denk ook dat het een reden heeft als je van nature niet zwanger kunt worden. Natuurlijke selectie.
Je ziet ook vaak vroeggeboortes, miskramen of andere complicaties bij dit soort gezinnen.
Echter tegenwoordig moet alles maar kunnen koste wat kost, letterlijk en figuurlijk gezien moet alles maakbaar zijn en nee of kan niet is geen optie. Alle morele bezwaren moeten daar anno 2018 voor wijken klaarblijkelijk.
Was pasgeleden ook een serie over draagmoeders en eiceldonatie op NPO, daarin kwam ook duidelijk naar voren hoeveel problemen en ellende dat oplevert, en hoe egoïstisch die mensen zijn die dat doen.
Adoptie vind ik trouwens ook heel dubbel want dat levert ook een onwijze bak ellende op, zeker bij kinderen die buiten het land van herkomst worden geplaatst.
Sneu!



Maar anderszinds vind ik dit ook wel heel hypocriet. Het gaat hier ZO vaak over dat mensen moeten stoppen om kinderen op te dringen aan gewenst kinderloze(waar ik het overigens gloeiend mee eens ben, waar bemoeien mensen zich mee?). Wie ben jij dan om ongewenst kinderloze aan te spreken op hun wens? Op blijkbaar zo'n manier dat het je vriendschappen kost. Iets met een pot en een ketel :+ net als ladymadonna vind ik je opmerking ook nogal wat eigenlijk.

En schoolreisjes, juk. Te weinig toezicht om kinderen in het gareel te houden. Buitenschoolse activiteiten lekker aan de ouders overlaten (ja die zijn ook vaak niet heilig maar die kun je nog van laksheid beschuldigen, bij leraren is het meer overmacht).

Ladymadonna, had die keuze van dat stel (dat geslacht mocht kiezen) een medische reden of zaten ze in het buitenland? In NL wordt dat namelijk niet gecheckt bij een embryo (tenzij bij een geslachtgekoppelde ziekte zoals Duchenne)

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:36

Ik vind kinderen sowieso niet leuk, één van de redenen ervoor is dat de opvoeding nog wel eens niet zo goed is...

Ik werk in de trein als railcateraar. Een vrouw met haar dochtertje van een jaar of 6 had wat gekocht. Het meisje had een ontbijtkoek. Ze wou het al openmaken, en de moeder zei: Wacht even met openmaken, ik moet eerst nog even betalen. Maar het meisje had het koekje al een beetje opengemaakt. Ze stopte gelijk met verder openen, keek verontschuldigend omhoog naar mij en zei heel lief sorry. +:)+

Moeder was goed bezig en het meisje reageerde heel goed. Dit is hoe het ook kan en dan erger ik me er ook helemaal niet aan.

Maargoed, nog steeds geen reden voor mij om kinderen te hebben :')

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:10

Secricible: hemofilie. Dit zit op het x chromosoom, dus een meisje is dan gunstiger

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:15

BarbaLala schreef:
Heeft me al een aantal "vriendschappen" gekost van mensen die inderdaad alles uit de kast trekken om maar een kind te hebben.
Voor mij ligt de grens van wat oke is bij hormoonbehandelingen.
Mensen die ivf, zaad/ eicel-donaties, draagmoederschappen, en weet ik wat voor drama's aangaan om maar hun zin door te drijven heb ik geen goed woord voor over.
Ik zal niet zeggen dat het leuk of makkelijk is om te accepteren dat je niet natuurlijk zwanger kan worden als je dat graag wil, maar het kan prima. Hoort bij het leven, accepteren van wat niet mogelijk is.
!


Daar heb ik dan weer geen enkele moeite mee. Als mensen op die manier toch aan hun langgewilde kind kunnen komen, dan vind ik dat alleen maar mooi.
Zelf heb ik die ambitie niet, maar het lijkt me ook niets om eeuwig ongelukkig te zijn wanneer je niet via de natuurlijke weg zwanger kunt raken. Dan is zo'n alternatief een oplossing.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:16

LadyMadonna schreef:
Secricible: hemofilie. Dit zit op het x chromosoom, dus een meisje is dan gunstiger

Alleen als het van de moeder komt. Heeft de vader die ziekte, dan zou je juist voor een zoon moeten gaan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:27

Nee want meisjes kunnen in principe alleen maar drager zijn en geen lijder

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:35

Maar als vader het heeft... dan geeft die bij jongens alleen zij n 'gezonde' Y chromosoom door en is de X van de moeder... bij meisje heb je bij geval dat vader ziek is juist zeker weten een nieuwe drager... en die moet dus bij haar kinderen weer uitkijken voor jongens...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 01:44

secricible, ik denk ook niet dat ze anderen erop aanspreekt :) Da's nogal een verschil.

Ik denk ook wel dat het voor veel stellen goed zou zijn om af en toe in zo'n proces eens stil te staan en je af te vragen: is dit wat we willen? Is dit goed voor ons? Is dit goed voor het kind? En dan eerlijk zijn. In plaats van gewoon maar doorstomen omdat je nu eenmaal hebt besloten dat dat kind er koste wat het kost gaat komen.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 02:21

@C_alsemgeest... Voorvocht kind :') af worden gekeurd op de keuring :D

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 02:26

Magrathea schreef:
secricible, ik denk ook niet dat ze anderen erop aanspreekt :) Da's nogal een verschil.

Ik denk ook wel dat het voor veel stellen goed zou zijn om af en toe in zo'n proces eens stil te staan en je af te vragen: is dit wat we willen? Is dit goed voor ons? Is dit goed voor het kind? En dan eerlijk zijn. In plaats van gewoon maar doorstomen omdat je nu eenmaal hebt besloten dat dat kind er koste wat het kost gaat komen.


Ben het met je eens. Denk ook wel dat het soms gewoon een te grote aanpassing is van het 'ideaalplaatje' dat wordt opgedrongen door de maatschappij.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:03

Zolang het kind dat geboren moet worden een goede levenskwaliteit zal hebben mogen ze van mij proberen zo vaak ze willen. Ik wil er alleen niet aan meebetalen.
Waar gezinnen kinderbijslag krijgen zouden kinderloze anticonceptiebijslag moeten ontvangen ofzo :D

Ik vind het wel van de zotte als men absoluut alles uit de kast trekt omdat men een kind wil en maar "voor lief" neemt dat dat kind zwaar misvormd zal zijn, mentaal beperkt, hoge genetische belasting zal hebben, niet pijnvrij zal zijn of wat dan ook. Dan ben je ontzettend egoïstisch bezig, dan is het echt alleen maar "ik wiL het en ik zal het krijgen ook".

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:22

Mbt kinderen krijgen. Je kan in de zwangerschap allerlei testen laten doen waarbij je een kansberekening krijgt. Die hebben we bewust niet laten doen. Omdat ook een kindje met een beperking welkom zou zijn bij ons.
Ze geven namelijk een kansberekening en je weet dus nooit zeker of jouw kindje echt die beperking heeft.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:30


Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:31

De laatste zin is toch ook één van de redenen waarom mensen christelijk zijn? Die willen ook het hele lot van de wereld op hun schouders meetorsen :j

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:46

Lekker overgedramatiseerd. Die andere artikelen op die site ook. Als je dat leest als moeder ga je dat toch geloven?

Als ik op mijn werk ben maak ik me ook wel eens druk over mijn dieren, maar dat telt natuurlijk niet mee want die heb je zelf niet gebaard dus daar kun je niet moe van zijn 8)7

Ik ben daar trouwens serieus niet moe van bedenk ik me nu _O-

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:47

Aranel schreef:
Ik zag dit artikel een moest meteen aan dit topic denken:

https://www.kekmama.nl/artikel/persoonl ... o_moe_zijn

Vooral die laatste zin 8)7
Zo'n typisch artikel van alleen moeders hebben het zwaar/zijn druk/maken zich zorgen.

Wat is dit dan voor een artikel :') als ik het huis voor Mn eigen alleen heb ga ik echt geen dingen verzinnen..
En ja mijn leven is druk. Maar dat was het ook voordat ik kids kreeg.
Ken ook genoeg moeders die moe zijn van het niets doen trouwens. :Y)

O en moeders die thuis blijven die zeggen dat kinderen een fulltime job zijn. En dan klagen dat t zo zwaar is. Kids, huishouden enz enz.
Uhh ja ik heb hetzelfde en werk daarbij ook nog. Ook mensen zonder kids zijn moe na een dag werken en huishouden enz.

Sanet

Berichten: 7946
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:07

quera schreef:
Omdat ook een kindje met een beperking welkom zou zijn bij ons.


Maar dat is dus alleen vanuit jullie zelf geredeneerd. Misschien had dat kind wel nooit geboren willen worden met een beperking. Jullie hebben nu geen extra tests gedaan, maar stel nu dat op de echo al te zien was dat het totaal niet goed was, zet je de zwangerschap dan voort?

Als het hele leven een lijdensweg is en wachten tot je doodgaat, dan is dat in mijn ogen (!) geen leven. Dat is onnodig lijden.
En natuurlijk kan er altijd al iets gebeuren met een gezond persoon waardoor dat zo wordt, maar als dat al het begin punt is....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:09

Eens met Sanet. Als op een echo en dmv verdere onderzoeken blijkt dat een kind geen humaan leven kan lijden, dan zou ik ervoor kiezen om af te breken. Dat moet je een kind gewoon niet willen aandoen. Daarvoor zijn de onderzoeken ook bedoeld.