Rare afscheiding?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:19

quera schreef:
_Reneee schreef:
Oomens ik ben het met je eens hoor. Heeft ook niks met een taboe te maken, maar sommige dingen gooi je gewoon niet op een forum. Je stelt je vraag toch ook niet op Facebook?

En mensenkinderen: een bioloog geeft niet 24/7 seksuele voorlichting hè.

Als ts dat nou wel op bokt wil gooien. Wie ben jij dan om daar over te oordelen.
Jij vind dat je dat niet op een forum moet gooien.
Ts( en meerdere) vinden dat dit wel moet kunnen.

Vind je het niet prettig dan kun je doorscrollen.


Sommige mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Het is goed bedoeld ;)

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:23

Even over de discussie van het wel/niet waarschuwen of het uberhaupt online gooien van dit topic;
Het staat bij welzijn en sport, dus je had 1+1 bij elkaar kunnen optellen en kunnen snappen vooraf ook
dat het over iets zou gaan mbt het vrouwelijke menselijke lichaam i.p.v. over een hek, vreemd soort haag of een aparte schutting - Seriously, een hek?! :').
Overdrijven is inderdaad ook een kunst zeg. We zijn toch grotendeels vrouwen hier onder elkaar, dus ik zie niet in wat er zo erg is aan dit bericht en waarom er een waarschuwing bij zou moeten,
terwijl er geen foto's of iets dergelijks geplaatst wordt En het in het medische gedeelte van het forum staat.

En mensen die het over een taboe hebben en dat dit onderwerp privé hoort te blijven? Juist onderwerpen als deze moeten toch geen taboe meer zijn vandaag de dag?
Sjiess.. Als vrouwen onder elkaar moet je toch met elkaar kunnen praten hierover, we leven niet meer in het Victoriaanse tijdperk.
Daarnaast gaat TS nog geeneens mega in detail of zet ze er foto's bij dus die paar gevoelige mussen die willen trollen;
als je er niets over wil lezen, klik je het topic weg en ben je er klaar mee, toch?
Dan hoef je dat toch niet nog eens zo mega overdreven kenbaar te maken dat je het vies vind?
Wat een hopeloze discussie over iets wat totaal onnodig is;
het staat in mensenwelzijn dus dat lijkt me overdreven als er nog een 16+/18+ kaartje aangehangen moet worden.
De meeste meiden worstelen met ongesteld worden al veel eerder als 16 jaar,
dus het is imo helemaal geen 16+/18+ onderwerp maar iets wat elke vrouw aan kan gaan waarvan de hormonen zijn gaan werken.

that said..
@TS, zou het misschien niet iets zijn wat afkomstig is van de mirena? Dat er misschien stukjes losgelaten hebben? omdat je zegt dat het vrij stevig was ook.
Ik zou het in ieder geval toch nog eens overleggen met je huisarts - ik zelf zou gewoon heel graag willen weten wat het was ook al voel je je verder prima e.d.
en desnoods een verwijzing vragen voor eventueel een telefonisch consult met een gynaecoloog in het ziekenhuis?
Al is het natuurlijk maar de vraag in hoeverre ze nu nog wat kunnen betekenen omdat het al gebeurt is en je niks bewaard hebt, wat ik ook snap hoor haha.
Maar misschien dat ze het vaker gezien hebben en ze je zo kunnen zeggen wat het is geweest bv.
En mocht het inderdaad nog een keer voorkomen, zou ik het ook bewaren ja.

Ik zit ook op een zwangerschapsforum waarbij ook over heeeeel wat meer gedetailleerde dingen gepraat wordt, lol.
En aangezien dit gewoon op de juiste plek in het forum staat, zou ik niet weten waarom TS dit niet bespreekbaar zou mogen maken.
Like I said; Keep on scrolling, scrolling, scrolling als je het niks vind..

@TS misschien is dat forum ook wel iets voor jou, om je zorgen/nieuwsgierigheid kenbaar te maken.
Misschien dat daar iemand zit wat het herkent uit een eigen situatie en meer informatie voor je heeft?
http://www.zwangerschapspagina.nl/forums
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 22-05-18 08:33, in het totaal 8 keer bewerkt

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:28

@_reneee bij deze neem ik jou in bescherming... scroll lekker verder als je er niet tegen kan.......

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:43

HelmerG schreef:
Even over de discussie van het wel/niet waarschuwen of het uberhaupt online gooien van dit topic;
Het staat bij welzijn en sport, dus je had 1+1 bij elkaar kunnen optellen en kunnen snappen vooraf ook
dat het over iets zou gaan mbt het vrouwelijke menselijke lichaam i.p.v. over een hek, vreemd soort haag of een aparte schutting - Seriously, een hek?! :').
Overdrijven is inderdaad ook een kunst zeg. We zijn toch grotendeels vrouwen hier onder elkaar, dus ik zie niet in wat er zo erg is aan dit bericht en waarom er een waarschuwing bij zou moeten,
terwijl er geen foto's of iets dergelijks geplaatst wordt En het in het medische gedeelte van het forum staat.

En mensen die het over een taboe hebben en dat dit onderwerp privé hoort te blijven? Juist onderwerpen als deze moeten toch geen taboe meer zijn vandaag de dag?
Sjiess.. Als vrouwen onder elkaar moet je toch met elkaar kunnen praten hierover, we leven niet meer in het Victoriaanse tijdperk.
Daarnaast gaat TS nog geeneens mega in detail of zet ze er foto's bij dus die paar gevoelige mussen die willen trollen;
als je er niets over wil lezen, klik je het topic weg en ben je er klaar mee, toch?
Dan hoef je dat toch niet nog eens zo mega overdreven kenbaar te maken dat je het vies vind?
Wat een hopeloze discussie over iets wat totaal onnodig is;
het staat in mensenwelzijn dus dat lijkt me overdreven als er nog een 16+/18+ kaartje aangehangen moet worden.
De meeste meiden worstelen met ongesteld worden al veel eerder als 16 jaar,
dus het is imo helemaal geen 16+/18+ onderwerp maar iets wat elke vrouw aan kan gaan waarvan de hormonen zijn gaan werken.

that said..
@TS, zou het misschien niet iets zijn wat afkomstig is van de mirena? Dat er misschien stukjes losgelaten hebben? omdat je zegt dat het vrij stevig was ook.
Ik zou het in ieder geval toch nog eens overleggen met je huisarts - ik zelf zou gewoon heel graag willen weten wat het was ook al voel je je verder prima e.d.
en desnoods een verwijzing vragen voor eventueel een telefonisch consult met een gynaecoloog in het ziekenhuis?
Al is het natuurlijk maar de vraag in hoeverre ze nu nog wat kunnen betekenen omdat het al gebeurt is en je niks bewaard hebt, wat ik ook snap hoor haha.
Maar misschien dat ze het vaker gezien hebben en ze je zo kunnen zeggen wat het is geweest bv.
En mocht het inderdaad nog een keer voorkomen, zou ik het ook bewaren ja.

Ik zit ook op een zwangerschapsforum waarbij ook over heeeeel wat meer gedetailleerde dingen gepraat wordt, lol.
En aangezien dit gewoon op de juiste plek in het forum staat, zou ik niet weten waarom TS dit niet bespreekbaar zou mogen maken.
Like I said; Keep on scrolling, scrolling, scrolling als je het niks vind..

@TS misschien is dat forum ook wel iets voor jou, om je zorgen/nieuwsgierigheid kenbaar te maken.
Misschien dat daar iemand zit wat het herkent uit een eigen situatie en meer informatie voor je heeft?
http://www.zwangerschapspagina.nl/forums


Amen!! _/-\o_

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:36

hoikimmmy schreef:
Ik wilde er ook wel een schaduwaccount voor aanmaken maar dit zegt bokt daarover.

[ [url=m/wc04Sz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je vergeet het stukje te lezen waar niet staat "maak er een topic over" maar wel staat "ga ermee naar je arts" :D
Ik ben zelf vrouw en heb ook een vagina en afscheiding maar ook ik vind dit, net als OOmens een heel wansmakelijk topic om toch wel onpasselijk van te worden.
Dat het geen taboe moet zijn, akkoord maar daarvoor heb je dokters.
Die worden betaald voor dit soort praktijken, wij lezers moeten het maar slikken (omg niet letterlijk :D ) willens nillens omdat een paar vooruitstrevers het zonodig met de wereld willen delen.
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 22-05-18 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:39

Little_Gift schreef:
hoikimmmy schreef:
Ik wilde er ook wel een schaduwaccount voor aanmaken maar dit zegt bokt daarover.

[ [url=m/wc04Sz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je vergeet het stukje te lezen waar niet staat "maak er een topic over" maar wel staat "ga ermee naar je arts" :D

En die moet met een glazen bol gaan kijken wat het 2 jaar geleden was....

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:42

quera schreef:
@_reneee bij deze neem ik jou in bescherming... scroll lekker verder als je er niet tegen kan.......


Het gaat er niet om dat ik er niet tegen kan :') _O-

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:55

Jij vind het blijkbaar niet kunnen.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:56

quera schreef:
En die moet met een glazen bol gaan kijken wat het 2 jaar geleden was....


Nee die moet niet lastig gevallen worden over iets van 2 jaar geleden, net zoals wij niet.
Kom op zeg, 2 jaar!! Als het al iets was geweest, was TS nu al dood!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:02

Little_Gift schreef:
quera schreef:
En die moet met een glazen bol gaan kijken wat het 2 jaar geleden was....


Nee die moet niet lastig gevallen worden over iets van 2 jaar geleden, net zoals wij niet.
Kom op zeg, 2 jaar!! Als het al iets was geweest, was TS nu al dood!

Ts was alleen nieuwschierig wat het kon zijn.
Dan kan ze beter bokt ‘lastig vallen’. Want mensen die het niet willen lezen kunnen op dat mooie kruisje drukken bovenin. Dan dat ze een plek bij de huisarts bezet houdt.
Echt mensen grow up. Het is puur natuur. Een vagina. Daar komt soms wel eens wat uit. En in de bokt regels staat nergens dat je het hier niet mag vragen.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Rare afscheiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:12

Er staat ook nergens dat je het hier MOET vragen ook niet.
Bovendien, nieuwsgierig? Na 2 jaar? Right!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:14

Little_Gift schreef:
Er staat ook nergens dat je het hier MOET vragen ook niet.
Bovendien, nieuwsgierig? Na 2 jaar? Right!


Ach, ga toch de EO kijken ofzo...

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:19

Little_Gift schreef:
Er staat ook nergens dat je het hier MOET vragen ook niet.
Bovendien, nieuwsgierig? Na 2 jaar? Right!

Niks moet gelukkig.
Die vrijheid hebben we hier.

Als je het niet wil lezen dan scroll je toch lekker door :') dan kan ts van mensen tips krijgen waar ze wel wat aan heeft en misschien ook andere mensen helpen.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Rare afscheiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:24

Tja als er in de titel stond dat het vrij expliciet was, dan zou een mens het inderdaad niet openen... er is een verschil in afscheiding en afscheiding zoals TS hier heel grafisch beschrijft :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:27

Little_Gift schreef:
Tja als er in de titel stond dat het vrij expliciet was, dan zou een mens het inderdaad niet openen... er is een verschil in afscheiding en afscheiding zoals TS hier heel grafisch beschrijft :D

Afscheiding in Mensenwelzijn... Belletje rinkelde niet :+?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:28

Little_Gift schreef:
Tja als er in de titel stond dat het vrij expliciet was, dan zou een mens het inderdaad niet openen... er is een verschil in afscheiding en afscheiding zoals TS hier heel grafisch beschrijft :D



Wat wil je nu precies bereiken? Oprechte vraag. Je hebt je belachelijke punt gemaakt en blijft gewoon doorgaan, waarvoor ben je hier?

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:31

Suzanne F. schreef:
De volgende keer bewaren en aan de dokter laten zien. Daar zijn ze voor.
Afscheiding kan wel wat taai zijn soms maar hoe jij het beschrijft ken ik het niet. Toch kan het geen foetus zijn want met een Mirena spiraal kan het al niet in de baarmoeder komen dacht ik.

toch klopt het niet helemaal wat jij zegt.
er zijn namelijk ook mensen zwanger geworden, door de mirena heen. :j :j

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:42

Resistance schreef:
Little_Gift schreef:
Tja als er in de titel stond dat het vrij expliciet was, dan zou een mens het inderdaad niet openen... er is een verschil in afscheiding en afscheiding zoals TS hier heel grafisch beschrijft :D



Wat wil je nu precies bereiken? Oprechte vraag. Je hebt je belachelijke punt gemaakt en blijft gewoon doorgaan, waarvoor ben je hier?


Nou ehh zelfde als jullie blijkbaar... Jullie bomen toch ook door op mijn punt? Dus doe ik dat ook over mijn punt :D

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:43

_San87_ schreef:
Little_Gift schreef:
Tja als er in de titel stond dat het vrij expliciet was, dan zou een mens het inderdaad niet openen... er is een verschil in afscheiding en afscheiding zoals TS hier heel grafisch beschrijft :D

Afscheiding in Mensenwelzijn... Belletje rinkelde niet :+?


Zoals gezegd => er is verschil in afscheiding benoemen én afscheiding grafisch uitgebreid neerpennen zoals TS doet... had er in de titel gestaan dat dit zo expliciet beschreven stond, was het een keuze om het topic niet te openen.
Je kunt ook afscheiding normaal benoemen ipv in geuren en kleuren :D
Beetje minder afscheiding kijken en beter lezen, niet? :D

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:49

Lijkt de kleuterschool wel hier. :')

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:52

Moderatoropmerking:
De discussie over de vraag van TS en de opzet van de OP lijkt me nu wel klaar. Niet iedereen vindt zo'n onderwerp gepast, maar TS blijkbaar wel en dat is haar goed recht. Zouden jullie die discussie dus willen laten rusten?

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Rare afscheiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:10

LG: bij heel veel mensen komen zaken die in het verleden gebeurd zijn pas jaren later naar boven. Zo vreemd is het echt niet dat zij zich dat nu nog afvraagt en het uiteindelijk na 2 jaar 'pas' gaat uitzoeken. En yeah, that's right!
Bovendien, als iemand zegt mijn paard heeft een wond, wat nu? Dan komen 100 vragen om details te krijgen (hoe groot is de wond, hoe diep, komt er vocht uit, zo ja is het helder of geel of groen, bloed het nog etc.) Ts geeft meteen alle details waardoor direct to the point gekomen kan worden, daar is niks mis mee.
Gewoon een beetje minder aanstellen en een wat meer volwassen houding aannemen, niet?

Ts: ik kan je helaas ook geen ander advies geven dan naar de ha gaan. Maar je topic kan prima hoor!

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:26

_San87_ schreef:
SweetVanille schreef:
Natuurlijk is dan die 16+/18+ als waarschuwing dat het over een menselijk onderwerp gaat en niet over een schutting.... Dan weet je in ieder geval waar je op klikt...Tjongejonge, moeilijk te begrijpen.

Euh, het staat in Mensenwelzijn. Dat moet een belletje doen rinkelen :o? .



Nogmaals, zoals al eerder gezegd......, Als je onderwerpen aanklikt via de voorpagina, zie je niet staan WAAR het bijstaat..... :o? :o? :o?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:01

Dan lees je de eerste paar zinnen, zie je mirena staan en klik je het weg. Is geen rocket science hoor.

Als je zonder te klikken met je muis over een titel op de voorpagina gaat komt er trouwens wel bij te staan waar het geplaatst is. Is ook al vaker genoemd.
Werkt alleen niet op mobiel, maar sowieso als je een topic aanklikt staat het er gelijk boven.

Gewoon niet zo huilen allemaal.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Rare afscheiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:12

Jeetje wat bestaan er gevoelige zieltjes op de wereld :')