Hoepelen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Hoepelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 09:53

Hallo,

(Ik heb even gezocht maar kan alleen een oud topic vinden).

Ik vroeg mij af wie hoepelt er ook met een fitnesshoepel?
Een kennis van mij had er één en na die toen een keer getest heb ik er zelf één gekocht.
Het werkt bijna een soort van verslavend, hoepel nu al 3 weken elke dag 20 minuutjes.
Merk ook op het paard al verschil mijn core stability begint er beter van te worden.

Ben erg benieuwd naar de ervaring van bokt .

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Hoepelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:04

Wat een leuk idee. Kan je gewoon zo een hoepel gebruiken die ze bij speelgoedwinkels hebben? Wat train je er precies mee,je buik denk ik?
Het lijkt mij ook wel wat!

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 10:21

Een hoepel uit de speelgoedwinkel is te licht en dan doet het weinig voor je lichaam.
Het beste kun je fitnesshoepel kopen.
http://www.fitnesshoelahoep.com op deze site kun je een test doen om te zien welke hoepel, met welk gewicht bij jou past.

Ik merk het vooral aan mijn buik- en rugspieren. Maar ook wel een beetje in m'n bovenbenen. :)

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Hoepelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:09

Ik heb het ook best een tijd gedaan. Is inderdaad goed voor je buik en rugspieren en je bovenbenen. Moest het wel rustig opbouwen, anders deed het echt pijn aan mijn huid.
Zo'n kleine kinder hoepel krijg ik niet eens rondgedraaid, dat werkt echt niet.

balli

Berichten: 1491
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoepelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:49

Ik heb een tijdje gehoepeld. Eerst met een fitnesshoepel, maar toen ik daar gigantische blauwe plekken van kreeg een "gewone" hoepel gekocht. Na enig research bleek dat zo'n fitnesshoepel ook echt niet goed voor je is. Je rug krijgt het namelijk zwaar te verduren. Je kunt beter een gewone hoepel kopen die ietsjes zwaarder/groter is als je het nog niet kunt. En ik bedoel daar dus niet zo'n hoepel van de speelgoedwinkel mee (die zijn te klein/licht voor ons als volwassenen, waardoor je heel snel moet zijn, wat weer moeilijker is)

Ik heb pas ook een hoepelworkshop gedaan en dat helpt wel om er meer uit te kunnen halen!

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:48

Ik doe het ook al tijden. Helaas de laatste weken/maanden niet meer ivm zwangerschap en daarom durf ik niet zo goed meer.. je slingert toch steeds iets tegen je buik aan.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:55

Ik heb gewoon een kinderhoepje (met water erin).
Duurde maanden voor ik dat lichte gevalletje aan het draaien kreeg, maar inmiddels gaat dat eigenlijk wel redelijk.

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Re: Hoepelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 09:47

Leuk dat er meerdere bokkers zijn die hoepelen.

Ik lees wel vaker dat mensen in het begin blauwe plekken krijgen. Dat heb ik zelf niet gehad, het voelde de eerste paar dagen alleen een beetje beurs.

Leuk dat er zelfs workshops bestaan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:52

balli schreef:
Je kunt beter een gewone hoepel kopen die ietsjes zwaarder/groter is als je het nog niet kunt. En ik bedoel daar dus niet zo'n hoepel van de speelgoedwinkel mee (die zijn te klein/licht voor ons als volwassenen, waardoor je heel snel moet zijn, wat weer moeilijker is)

Ik heb pas ook een hoepelworkshop gedaan en dat helpt wel om er meer uit te kunnen halen!

Ik heb ook een hoepel speciaal voor volwassenen en ik volg af en toe een les of workshop bij iemand hier in de buurt om weer wat nieuwe technieken te leren. :j

Google eens op 'hoopdance', dan vind je meer info.

Met mijn fitnesshoop kon ik niet goed overweg. Hij ligt er nog en hij is te koop, voor de liefhebber. Weinig gebruikt. :o

Er is trouwens een topic van 23 pagina's dat misschien nieuw leven ingeblazen kan worden: [MWS] Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Hoepelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:09

Jaaaa!! en toevallig is zelfs de bodyhoop challenge van start sinds gisteren. Dus juist heel fanatiek bezig nu :D