Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:15

Westhof schreef:
Ik zal er eens naar kijken. En wat gebruik je dan als conditioner? Ik heb bijvoorbeeld appelciderazijn geprobeerd, maar dat vind ik zó stinken :r De geur zou weg moeten zijn zodra je haar droog is, maar dat was bij mij dus niet zo. Ik vind het wel prettig als mijn haar lekker ruikt of in ieder geval niet stinkt :7

Ik gebruik geen conditioner. Is niet nodig ! Maar misschien kan je wat kokosolie overwegen ??

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:47

Femm_k schreef:
Update van mijn natuurlijke huidverzorgingsroutine:

Het gaat supergoed! Heb helemaal geen last meer gehad van schilferende, schrale plekken. Het eczeem is nihil, een hele verbetering dus!! Mijn haar is ook zachter en glanzender. En heb minder last van scheer-uitslag.

Alles heb ik nog wel last van onzuiverheden. Ik heb vannacht een nachtje geen amandelolie gebruikt, Heeft iemand tips om van de onzuiverheden af te komen? Misschien een DIY maskertje?

Ik merk ook dat het beter gaat met mijn huid qua onzuiverheden als ik geen olie op mijn gezicht gebruik. Ik gebruik zelf af en toe een groene klei masker van De Tuinen. Die schijnt ook te helpen tegen onzuiverheden en ik vind hem zelf wel fijn. Ik ben ook wel benieuwd naar andere opties.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 16:59

Westhof schreef:
Ik zal er eens naar kijken. En wat gebruik je dan als conditioner? Ik heb bijvoorbeeld appelciderazijn geprobeerd, maar dat vind ik zó stinken :r De geur zou weg moeten zijn zodra je haar droog is, maar dat was bij mij dus niet zo. Ik vind het wel prettig als mijn haar lekker ruikt of in ieder geval niet stinkt :7

Ik gebruik appelazijn, 1 op 5 verdund met water. Hebben jullie dat ook gedaan, verdunnen?

Bij zepen is het zeer aan te raden te spoelen met een zuurder product als azijn ivm haarschubben die moeten sluiten. Je zou ook natuurazijn kunnen proberen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 17:01

Femm_k schreef:
Update van mijn natuurlijke huidverzorgingsroutine:

Het gaat supergoed! Heb helemaal geen last meer gehad van schilferende, schrale plekken. Het eczeem is nihil, een hele verbetering dus!! Mijn haar is ook zachter en glanzender. En heb minder last van scheer-uitslag.

Alles heb ik nog wel last van onzuiverheden. Ik heb vannacht een nachtje geen amandelolie gebruikt, Heeft iemand tips om van de onzuiverheden af te komen? Misschien een DIY maskertje?

Hoe is je voeding?

Sonja_vR

Re: Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:27

Misschien een "drogere" olie ipv amandel?
Argan trekt bijvoorbeeld heel erg snel/goed in
Amandel is echt veel vetter qua gevoel
Jojoba trekt ook sneller in dan amandel(bij mij in ieder geval)
Ik heb snel een droge huid maar amandel olie kan ik ook niet altijd hebben

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:00

Weet iemand nog een lekker (natuurlijk) masker voor de droge/normale huid (vochtarm)? :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 18:21

Ik gebruik zelf Aleppozeep daarvoor, ook wissel ik af met biologische honing al dan niet gemend met yoghurt. <3

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:11

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:10

Dit topic heeft mij maanden geleden al aan het denken gezet! Zelf wist ik vrij weinig tot niets over gezichtsverzorging en inmiddels heb ik mij wat ingelezen. Morgen ga ik naar de stad om wat spulletjes te kopen voor mijn gezicht, zoals make-up en reinigingsmiddelen. Heeft iemand ervaring met goede, niet te dure make-up of is dit topic daar niet voor bedoeld? :o

Om zelf een steentje bij te dragen aan dit topic: ik ben een aantal recepten tegengekomen voor toners, face mists, lotion blokken, ... echt van alles. Superhandig en simpel, ook allemaal op één site! Het is wel in het Engels (alhoewel het meeste wel voor zich spreekt).
Toner met grapefruit en kruiden: http://blog.freepeople.com/2014/04/herb ... ore-102144
Kruiden en thee ‘face mist’: http://blog.freepeople.com/2014/03/home ... more-99929
Een aantal receptjes te gebruiken om je gezicht te stomen, maskers, etc.: http://blog.freepeople.com/2015/11/3-co ... -cocoruto/
Lotionblokken: http://blog.freepeople.com/2014/10/easy ... ore-119040
Nog meer receptjes voor beautyproducten: http://blog.freepeople.com/tag/homemade ... -products/

Ik ben enthousiast! :D

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:09

silverdapple schreef:
Dit topic heeft mij maanden geleden al aan het denken gezet! Zelf wist ik vrij weinig tot niets over gezichtsverzorging en inmiddels heb ik mij wat ingelezen. Morgen ga ik naar de stad om wat spulletjes te kopen voor mijn gezicht, zoals make-up en reinigingsmiddelen. Heeft iemand ervaring met goede, niet te dure make-up of is dit topic daar niet voor bedoeld? :o

Om zelf een steentje bij te dragen aan dit topic: ik ben een aantal recepten tegengekomen voor toners, face mists, lotion blokken, ... echt van alles. Superhandig en simpel, ook allemaal op één site! Het is wel in het Engels (alhoewel het meeste wel voor zich spreekt).
Toner met grapefruit en kruiden: http://blog.freepeople.com/2014/04/herb ... ore-102144
Kruiden en thee ‘face mist’: http://blog.freepeople.com/2014/03/home ... more-99929
Een aantal receptjes te gebruiken om je gezicht te stomen, maskers, etc.: http://blog.freepeople.com/2015/11/3-co ... -cocoruto/
Lotionblokken: http://blog.freepeople.com/2014/10/easy ... ore-119040
Nog meer receptjes voor beautyproducten: http://blog.freepeople.com/tag/homemade ... -products/

Ik ben enthousiast! :D

*\o/* wordt zo vrolijk van jouw post!
Wát een leuke site, zoveel producten! Helemaal happy ga er zeker wat van proberen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 08:28

Dito bedankt voor het delen. :)

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:24

Leuk om te horen en graag gedaan! Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:40

Zweedse kruidenbitter werk heel goed bij puistjes,iedere dag op een watje en dan je gezicht reinigen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 15:43

Zonde. -O-

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:11

kijk ook eens naar : Harmonie hypo allergenic dag&nachtcreme.

te koop bij de tuinen. Heerlijke natuurlijke creme!
Er zitten geen ingredienten in uit de verboden lijst van jetske ultee en ik heb hem een hele poos naar tevredenheid gebruikt in combinatie met een tonic van 1/5e appelazijn/4/5e water. Werd mijn huid echt rustiger van.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:21

Westhof schreef:
Ik merk ook dat het beter gaat met mijn huid qua onzuiverheden als ik geen olie op mijn gezicht gebruik. Ik gebruik zelf af en toe een groene klei masker van De Tuinen. Die schijnt ook te helpen tegen onzuiverheden en ik vind hem zelf wel fijn. Ik ben ook wel benieuwd naar andere opties.

Misschien kun je ook eens kijken naar argiletz groene klei. ( ook bij de tuinen) Dit is 100% gedroogde groene klei. kun je zelf mengen met water voor een masker.
Het klei masker van de tuinen zelf is namelijk niet 100% pure groene klei,maar bevat naast de Montmorilloniet ( groene klei ) ook nog: Aqua, Glycerin, Citric Acid, Melaleuca Alternifolia Leaf Oil, Lavandula Hybrida Oil, Sodium Levulinate, Sodium Anisate, Linalool, Limonene.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:49

Allerlei recepten voor handzeepjes! <3
http://www.soaprecipes101.com/homemade-soap-recipes/

Het is trouwens wel een aanraden om de site van Jetske Ultee af en toe eens te bekijken. Ze heeft o.a. veel informatie over natuurlijke producten op haar blog, zoals over lavendel (en waarom ze het afraadt dit te gebruiken), maar ook welke alcoholen in producten wel en niet schadelijk zijn voor je huid en waarom. Iets dat wellicht kan helpen bij het kopen of maken van producten. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 19:49

Ik weet dat het een oud topic is, maar hopelijk mag ik mijn vraag hier toch stellen. :)

Ik ben nog steeds ontzettend tevreden over de combinatie van reinigen met aleppozeep en verzorgen met arganolie.

Nu zou ik graag een natuurlijke foundation willen. De traditionele merken reageer ik toch te heftig op namelijk. Heeft er iemand suggesties voor mij?
Ik zou graag een iets gladdere huid willen, niet zo strak als je tegenwoordig ziet, gewoon iets gladder. :)

Sowieso doe ik mijn best ook om van binnenuit goed te eten en drinken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:29

foundation van boho misschien ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:05

Ik kwam vandaag dit merk tegen : Balm balm, 100% natuurlijke gezichtsverzorging. Ik werd er wel vrolijk van .....

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:46

Dankjewel voor het delen! Heb je ook iets besteld?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:58

Ga ik binnenkort doen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:58

Het balm balm rozenbottel serum bevalt niet helemaal. Ik vind het niet zo lekker ruiken en gewone rozenbottelolie trekt beter in mijn gezicht dan deze mix.

Iemand anders nog leuke tips of ervaringen met een bepaald product ?

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:37

Iemand nog tips voor een hydraterende gezichtscrème? Ik krijg overal acne van lijkt wel... Pure olie vind ik niet zo fijn, heb het liefste wel een crème.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:42