Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Minoes schreef:Dankjewel Shirley!
Ik wacht de reactie van het restaurant maar even af.
Vind het dubbel vervelend omdat ik vanavond zou moeten werken en dat nu dus niet kan. Behoorlijk balen met een 0 uren contract en een studenteninkomen..
Ik weet dat sushi heel bewerkelijk is want het is (meestal) rauw, maar nooit eerder problemen gehad. Gelukkig.
Ik ga juist liever naar een grote all you can eat sushi tent omdat je weet dat er zoveel gegeten wordt dat de vis nooit oud kan zijn omdat het er te lang gelegen zou hebben. Dit gevaar heb je in een klein restaurant juist wel.
Sheran schreef:Of je het nou kan bewijzen of niet, het lijkt me erg fijn om het even aan het restaurant te merken. Er is geen restaurant dat voedselvergiftiging aan zijn klanten wil geven. Als ze zoiets horen kan het in de toekomst voorkomen worden en kunnen ze extra scherp zijn.
Niqui schreef:Toch bijzonder, deze reacties. Van een restaurant mag je toch verwachten dat het voedsel serveert dat in orde is. Mocht het toch een keer voorkomen dat het niet in orde was, dan zou ik het zeker even melden. Ik kan me zo voorstellen dat ze dat liever hebben dan een slechte recensie op internet of slechte mond-op-mond reclame.
Als je een artikel in de winkel koopt waarvan thuis blijkt dat niet is of werkt zoals verwacht/vooraf aangegeven, dan ga je toch ook terug? En dan heb ik het niet over zaken van een paar euro o.i.d. Het gaat bij een restaurant meestal ook niet om een paar euro, want uit eten gaan is in Nederland over het algemeen niet echt goedkoop in vergelijking met andere landen.
Lienepien95 schreef:Ik heb dit ooit gehad van een wok.
Ze hebben het keurig opgelost.
We hebben ons geld terug gehad (van allebei, terwijl alleen ik ziek was) en we mochten er nog een keer gratis komen eten.
De tweede keer heb ik alleen friet, kipnuggets en andere kant en klare dingen gegeten..maar lekker was het wel!
Ik wil je niet bang maken, maar ik heb 4 weken niet naar de universiteit gekunt en kunnen werken ivm constant naar de wc rennen
Palmera schreef:Hoe goed een restaurant ook oplet, alles op de juiste temperatuur bewaart, alles in schone bakken, goed verhitten, de volledige hygiëne in acht nemen: een fout kan ook al in het product zitten. De restauranthouder moet ook maar vertrouwen op de met zorg uitgezochtte leveranciers. Die op hun beurt moeten ook weer vertrouwen op hun leveranciers. Voedsel is een ketting. Overal kan een menselijke fout gemaakt worden.
Het mooie is: als men thuis met rauwe vis aan de gang gaat kan het ook gebeuren. Dan is prompt de thuiskok niet de schuldige, maar de leverancier!
TS, beterschap. Je kunt het restaurant inlichten, ik zou daar blij mee zijn want dan kan ik wel die partij/dat product even goed nakijken en ook mijn leverancier inlichten.
Ik weet bij voorbaat dat het nooit aan de keukenhygiëne kan liggen, die is bij mij perfect. Dat is dus ook de reden dat ik niet meer kan doen.
Ik had laatst een entrecôte van 12kg gekocht op een donderdag. Vrijdagavond maak ik hem open, vreemde lucht, entrecote direct uit gezet. Ingepakt onder het motto morgen terug brengen. De volgende dag was hij al deels groen. De leverancier zei direct dat dat een productiefout is. Mijn taak is opletten, die vreemde geur ruiken en dus niet verkopen. Stel dat ik de entrecote een dag eerder had opengemaakt, dan had hij misschien niet zo vreemd geroken en had ik hem misschien verkocht. En daar kan dan een probleem beginnen.