Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:28

Heel veel beterschap! Ik zou toch echt wel een flinke klacht indienen bij die huisarts, of in ieder geval wel bij die assistente. Is ze helemaal gek geworden? Ze wilde jou gewoon nog twee weken door laten lopen en eigenlijk helemaal geen zorg verlenen. Ik vraag me nu echt af hoe vaak ze al mensen naar huis heedt gestuurd...

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:02

Hier ook al van alles meegemaakt maar dat niet eens met assistentes maar met huisartsen zelf.

Wij hebben hier in het gezin allemaal een hoge pijngrens en dat is best lastig.

Tijdens mijn zwangerschap wilde de huisarts niet komen want ik had geen koorts.
Nee, maar ik kon ook niet op mijn benen blijven staan.
Uiteindelijk kwam hij en bleek ik een zeer lage bloeddruk te hebben en mocht ik niks meer doen.

Paar jaar geleden ongelukkig neergekomen in mul zand.
Anders huisarts bekijkt mijn pootje en komt niet verder als, zullen je enkelbanden wel gescheurd zijn, na 2 weken tape kreeg ik een blauwe streep over mijn kuit.
Toch maar een foto maken dan, bleek ik al 2 weken rond te lopen met een spiraalbreuk in mijn kuit.
Heeft een half jaar geduurd voordat dat genezen was.

TS herkenbaar dus maar gelukkig nu toch goed geholpen, sterkte en beterschap :(:)

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:07

Beterschap ! :(:)
Ik zou morgen toch ook even contact opnemen met die praktijk waar je een afspraak probeerde te krijgen. Dit hoort gewoon niet zo te gaan :\

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:20

Als het goed is weet je huisarts al dat je bij de HAP bent geweest. De HAP geeft dat door. Ik weet niet wat je bij de HAP verteld hebt, maar als ze daar weten dat je niet langs de assistente kwam, dan hebben ze dat misschien ook wel doorgegeven aan je huisarts.

Ik zou nog wel even zeker willen weten dat je huisarts inderdaad op de hoogte is van wat er gebeurd is. Moet je daar niet toevallig nog langs voor controle van je voet ofzo? Dat zou ik dan nog wel doen bij je huidige huisarts, dan kan je mooi nog even je klacht kenbaar maken. Daarna wegwezen inderdaad.

korbakimmy8

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-02-11
Woonplaats: lansjärv

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:25

Jeetje wat onbeleefd van de assistente zeg!
En wat naar wat de diagnose nu is! Heel veel beterschap!

Ik snap zeker dat je overstapt naar een andere huisartsenpraktijk. Ga je hier wel nog een klacht over in dienen of niet? Want als ze dit bij alle mensen doet... Word het tijd dat ze even op het matje geroepen word.

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:06

Ik zou zeer zeker naar de huisarts gaan en ter plekke een klacht indienden.
Wat een piep assistente zeg!

Heel veel beterschap

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:07

He bah
Beterschap
Zou idd wel nog even contact opnemen met de HA praktijk
Al is het alleen al om even duidelijk te maken dat je idd niet voor de lol een afspraak Probeerde te maken

Ik heb een paar jaar terug ook een middenvoetsbeentje gebroken, maar dan de buitenste waar je Hefpees aan vast zit
Dan voel je hem wel :+
Heb toen ook even moeten aandringen
“ kun je het een paar Dagen aan kijken?”

Mwah, bij iedere aanraking of beweging ga ik door de grond en als er iemand naar durft te wijzen krijg ik moordneigingen...

Toen mocht ik misschien aan het eind van de dag langskomen

Toen heb ik aangedrongen dat ze het even aan de huisarts zelf zou vragen want die had vast wel een paar minuten over om een doorverwijzing naar het ZH uit te printen en die heeft me direct tussendoor Laten komen (die Kent mijn pijngrens :') )

Maar soms is het idd belachelijk wat een moeite je moet doen om per Gods gratie de huisarts te zien te krijgen

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:17

Heel veel beterschap ts! Maar naast wat wel of niet goed is besef je ook dat ik bv nu al weet morgen op heel de dag nog maar 3 plekken open heb staan. Dus het is niet altijd de schuld van de ass. Som moet het gewoon maar daarnaast staat wel dat enkel klachten bij ons bijna altijd de zelfde dag kunnen! Maar dan bij de soh

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:25

...ik geb maar even ge-google-d:
SOH: spreekuur ondersteuner huisarts.
Een assistente met een extra opleiding in triage en zelfstandig de patiënt zien.

Nuttig.

Ooit belde ik 'in den vreemde' met dr HAP en een hele vriendelijke mevrouw 'die geen arts was' heeft een serie tests bij mij gedaan.
(Triage begint doorgaans aan de telefoon met uitvragen, maar sommige dingen moeten toch 'hands on'.)

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:29

Snap zeker dat je weg gaat bij deze praktijk. Maar als ik jou was zou ik morgen gewoon naar de afspraak gaan die er nu staat (was voor morgen toch?) en ipv je voet te bespreken even de assistente bespreken met de huisarts. Kreeg je trouwens niet eerst een bandje dat dit gesprek voor trainings doeleinden opgenomen kan worden? als dat zo is kan je vragen of huisarts gesprek terug kan luisteren. vindt namelijk dat de assistente wel aangesproken mag worden op haar beleid.
Beterschap met je voet!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:49

Ik zou ook eerst het gesprek aan gaan en klacht indienen. Grote kans dat jouw probleem dan opgelost is. Bij een andere praktijk moet je het maar weer afwachten...

Als de huisarts het niet goed oppakt en de assistente hier niets van leert weet je genoeg en stap je alsnog op...

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 20:56

Ik ga morgen inderdaad gewoon naar mijn afspraak, het is wel netjes om de huisarts op de hoogte te stellen van de reden dat ik wegga. Als hij niet weet dat een assistente bepaalde dingen op een bepaalde toon zegt, dan kan hij er natuurlijk ook niets aan doen.

Ik ga definitief weg bij deze praktijk. Iemand een kans geven is heel leuk en nu was het maar een enkel/voet, maar stel dat het de volgende keer een hart is. Ik vind het een risico voor mijn gezondheid om bij een praktijk met zo'n assistente te blijven, dus dat doe ik niet.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:06

Jeetje ts!

Wat goed dat je naar een ander bent gegaan. Heel veel sterkte met het herstel!!

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:56

Littera schreef:
Ik ga morgen inderdaad gewoon naar mijn afspraak, het is wel netjes om de huisarts op de hoogte te stellen van de reden dat ik wegga. Als hij niet weet dat een assistente bepaalde dingen op een bepaalde toon zegt, dan kan hij er natuurlijk ook niets aan doen.

Ik ga definitief weg bij deze praktijk. Iemand een kans geven is heel leuk en nu was het maar een enkel/voet, maar stel dat het de volgende keer een hart is. Ik vind het een risico voor mijn gezondheid om bij een praktijk met zo'n assistente te blijven, dus dat doe ik niet.


Netjes. Ik geef je gelijk,echter, je liep al een week met deze voet en ik kan me voorstellen dat de assistente inderdaad dacht dat je het wel uit kon zingen. Maar na je tweede telefoontje had je gezien/gehoord moeten worden. Wat doe je wanneer ze er morgen is en diep door het stof gaat??

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 22:11

Dan hoop ik dat ze ervan heeft geleerd en dat ze haar telefoontjes voortaan anders afhandelt. Natuurlijk zou ik haar excuses accepteren. Maar dat verandert mijn beslissing om een andere huisarts te zoeken niet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:12

Maar jou flikt ze dat dan nooit meer :+
In die zin kun je gerust blijven.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:16

o0eefje0o schreef:
Heel veel beterschap ts! Maar naast wat wel of niet goed is besef je ook dat ik bv nu al weet morgen op heel de dag nog maar 3 plekken open heb staan. Dus het is niet altijd de schuld van de ass. Som moet het gewoon maar daarnaast staat wel dat enkel klachten bij ons bijna altijd de zelfde dag kunnen! Maar dan bij de soh


Dat er geen of weinig plek is is niet de schuld van de assistente. De manier waarop dit wordt gecommuniceerd wel. En daar zit vaak het probleem.

koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:44

Wat een onwijs vervelend verhaal TS! Benieuwd wat je huisarts hier morgen van zegt.

Die van mij zou je met klem vragen om het verhaal op papier te zetten en er een klacht over in te dienen bij de praktijk. Alleen zo kunnen dit soort dingen verbeterd worden. Ik heb zelf iets vergelijkbaars meegemaakt en door mijn verhaal zijn procedures niet alleen bij onze groepspraktijk, maar in de hele gemeente aangescherpt.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:51

Littera schreef:
Ik ga morgen inderdaad gewoon naar mijn afspraak, het is wel netjes om de huisarts op de hoogte te stellen van de reden dat ik wegga. Als hij niet weet dat een assistente bepaalde dingen op een bepaalde toon zegt, dan kan hij er natuurlijk ook niets aan doen.

Ik ga definitief weg bij deze praktijk. Iemand een kans geven is heel leuk en nu was het maar een enkel/voet, maar stel dat het de volgende keer een hart is. Ik vind het een risico voor mijn gezondheid om bij een praktijk met zo'n assistente te blijven, dus dat doe ik niet.

Goed dat je het gesprek aangaat.
Fikse inschattingsfout..
Ik vind altijd dat als een pt voor de 2e x belt je er iets serieuzer op in moet gaan.. jammer dat ze daar niet voor gekozen heeft .

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:28

Ik snap goed dat je naar een andere huisarts wilt en groot gelijk dat je toch gaat en het gaat aankaarten. Een flinke klacht lijkt me wel op zijn plaats.

Ik vind de manier waarop je behandeld bent echt belachelijk.

Dat het zonder spoedgeval een paar dagen kan duren voor een afspraak vind ik niet gek. Maar ik kan wel altijd gewoon een afspraak maken.

Bij mij vragen ze ook gewoon wat er aan de hand is. Als ik aangeef ergens pijn mee te hebben, kan ik vaak dezelfde dag, of anders de volgende dag nog terecht. Bij andere dingen die absoluut geen spoed hebben, kan ik een afspraak maken voor meestal de week erop.

Heel veel sterkte met je voet! Goed dat je toch voor jezelf bent opgekomen en via een andere weg hulp hebt gezocht.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:47

Citaat:
Die ken ik ook, ga ik zitten vraagt hij de klachten. Die geef ik hem netjes, draait hij naar mij toe en vraagt, en aan welke diagnose dacht jezelf :')


Ik houd erg van deze aanpak hoor.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:53

Nabster schreef:
Citaat:
Die ken ik ook, ga ik zitten vraagt hij de klachten. Die geef ik hem netjes, draait hij naar mij toe en vraagt, en aan welke diagnose dacht jezelf :')


Ik houd erg van deze aanpak hoor.

Ja juist, onbewust weten veel mensen wel wat er is of denken ze in een bepaalde richting.
Het is een hele normale vraag die veel meer kan opleveren dan alleen maar een diagnose op klachten

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:58

Ik ben benieuwd hoe het was bij je huisarts.

Heb je meer keus dan deze in je woonplaats?

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:30

Hier worden wel vragen gesteld om er achter te komen of het spoed is of dat het kan wachten tot na de middag bijvoorbeeld. Maar zeker geen vraag waarom je zo vroeg belt, dat vind ik een rare vraag, wat maakt het uit wanneer je belt. Ik heb een fijne huisarts, geen gedoe en zeker geen vragen of ik zelf al heb gekeken op google wat het zou kunnen zijn.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:37

Beterschap met je voet/enkel.
Goed dat je nog naar de huisarts gaat.