CrossFit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:12

dat is eentje die je energie letterlijk kan laten poeven als je wat te snel gaat..
lag afgelopen woensdag hier ook weer eens gevloerd. we werden getrakteerd op een toetje aan het einde van de traing.. 4x 4 minuten
1. goblet squat 16/24
2. kettlebalswing 16/24
3 dubble unders/singles
4. roeien.

voor mij was het ook nog eens die volgorde zucht.
binnen 1 minuut was ik al klaar met de 16 kilo en pakte ik de 12 voor de squats
en toen mijn ronde swings eraan kwam heb ik er al niet meer over gepeinsd om de 16 terug te pakken..

dubble unders mag ik nog niet vanwege een gebroken kleine teen.. dus maar gewoon enkels gedaan.. maar dat wilde al niet zo heel lekker meer.. kon geen ritme krijgen.. dus na de eerste 100 stuks werden t setjes van 25 en laatste setje heb ik alleen mijzelf lopen meppen met t touw, want ik kreeg de start niet voor elkaar rofl.

nah ja, roeien als toetje ging wel, tot ik dacht de laatste 30 seconden even voluit.. hmm te vroeg gas gegeven voor een volle sprint na 15 minuten inspanning blijkbaar want de laatste tien seconden zag ik helemaal niets meer alleen sterretjes. kon mijzelf bijna niet meer loskrijgen van de machine en rolde er letterlijk af

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:22

Ziet er wel een leuke uit om eens te doen in onze open gym!

Bij ons zijn er wel beginners lessen ook al is onze gym groep standaard klein (altijd max 12) je moet eerst een maandje door de beginners zodat je alle bewegingen kan voor je naar de gewone lessen mag. Best handig voor ieder zijn niveau zo

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:41

-Namiro- schreef:
IMANDRA schreef:
Haha zie je wel. Bij Primal zeker?

Ik ben 24!



Yup, bij Primal inderdaad! :j
Grappig dat jij hier ook getraind hebt! Goed bevallen?


Ja zeker! Vond t erg jammer dat ik niet kon blijven! Maar vanuit Amsterdam is dat lastig baha

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:03

Leuk te weten welke leeftijd jullie zitten zit veel verschil in zie ik al.
Wij hebben weer een leuke wod gehad vandaag
10 ronden time cab 18 minuten
8 toes to bar (ik knee raise) 8 clean jerks (ik scaled met barbel van 5 kg) en 16 du voor mij single maar zo hoog mogelijk springen . Was kapot ! Time cab niet gehaald wel 9 rondes gemaakt. Had nooit verwacht al zover te zijn dat ik al hangend knee raises kon met de juiste techniek. Vooruitgang gaat best snel!

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:06

Bij ons is januari benchmark maand, bijna gedaan dus. We doen altijd wel benchmarks, hebben ook een benchmark les, maar in januari sluipen die meer in de trainingen. Elisabeth stond er op het programma. 21-15-9 van power cleans en ring dips. Eigenlijk vond ik dat best nog een leuke

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:12

Wij hebben vandaag endurance wod gehad! Erg leuk, ik moest wel roeien ipv hardlopen ivm mijn knie. Maar ook daarop ging ik stuk haha!

Ik ben trouwens 23.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:16

suus_pepper schreef:
Wij hebben vandaag endurance wod gehad! Erg leuk, ik moest wel roeien ipv hardlopen ivm mijn knie. Maar ook daarop ging ik stuk haha!

Ik ben trouwens 23.

Heftig he? Maar ik merk wel ikdat het steeds leuker ga. Inden.
Ik had afgelopen woensdag 600 meter rennen( is scaled want was 800) 120 single unders en 40 cal roeien 3 rondes iedere ronde timecap 10 min pffff vreselijk!

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:18

The_Cat schreef:
Bij ons is januari benchmark maand, bijna gedaan dus. We doen altijd wel benchmarks, hebben ook een benchmark les, maar in januari sluipen die meer in de trainingen. Elisabeth stond er op het programma. 21-15-9 van power cleans en ring dips. Eigenlijk vond ik dat best nog een leuke

Ja ik merk ook dat ik dergelijke trainingen leuk vind. Ring dips heb ik vorige week nog zodanig scaled gehad dat ik geen ring vast heb gehad Hahahahaha

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:32

Wij hadden vandaag echt een leuke wod. Alles moest clean dus niet voor tijd wat ik (nog?) wel prettig vind.


Romanian Deadlift

4 x 8

" Midline Madness "

(not for time)

4 Giant Sets:

10 GHD Sit Ups (voor mij gewone sit ups)
20 Hip Extensions (1 ronde in apparaat gedaan rest supermans)
25 Flutter Kicks
30 KB Overhead Lunges

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:22

Er komen heel veel oefeningen voorbij waar ik nog nooit van gehoord heb :oo

Wat zijn flutter kicks? En ghd sit ups? :=

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:43

Zeggen mij ook niets hoor

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:15

Ha ha ik sta ook elke keer met mijn oren te klapperen hoor.

Ghd is een apparaat waar je in gaat hangen... of achteruit of vooruit je buikspieren trainen.

Flutterkicks is op je rug liggen en met alleenn je benen flapperen :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:43

hier een weekje out geweest door een stevige griep.. morgen weer aan de slag

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:55

Iemand vroeg hoe oud iedereen is, ik ben 40 :)

Ik ben ook weer aan de gang inmiddels, dinsdagochtend, en dat begon gelijk goed... We stonden allemaal bij het bord te kijken zo van: "Dit kan niet kloppen! Zoveel???"
Het was een wod van 17 min bestaande uit:
3 rondjes:
10 db pcl
5 t2b
20 hspu

dan 2 rondes:
10 db pcl
5 t2b
10 def. hspu (def = deficit= is negatief, dus dat je verder moet zakken dan je handen)

en vervolgens 1 ronde:
10 db pcl
5 t2b
5 def. hspu

RX gewicht van de db was 15kg voor dames en 22,5kg voor de heren.
In principe kan ik dit RX-en maar omdat ik nu weer net begin heb ik gekozen om 10kg db te pakken, knee-raises met de benen gestrekt en hoog (borsthoogte) te doen en de handstand push-up te beginnen met 2 ab-matjes en die bij ieder cluster 1 eraf te doen.
Ik dacht dat ik het nooit kon halen, ook omdat ik al zo'n tijd niet meer had gesport maar ik was in 16:16 min klaar *\o/*

Toen ik gisteravond weer ging voor een lesje Fundamentals (techniektraining) hoorde ik dat de wod niet goed op het bord had gestaan. Die hspu had ik maar 1x hoeven doen. Je moest eerst 3 rondes db pcl en t2b en dan 1x die hspu in plaats van 3x. Dus ik heb er 50 teveel gedaan 8)7

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:20

Jeetje Noisy! Respect!

Ik mag vanavond weer! Zin in! *\o/*

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:28

Vandaag de split jerk en de push jerk geleerd.
Ik heb wel een beetje moeite om alle bewegingen en namen uit elkaar te houden hoor!! :Y)

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:11

Hoi, mag ik mij hier ook aanmelden? Ik sport nu bijna 2,5 jaar bij een sportschool die nu sinds oktober officieel crossfitbox is, naar dat ik begrepen heb de enige buiten. Ze geven hier ook bootcamp, hiit trainingen en circuit trainingen. Ik train zo'n 5 keer in de week waarvan 1 a2 keer bootcamp en verder crossfit.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:51

het heeft toch nog even geduurd maar gisteren weer voor het eerst geweest..
afsluitende wod gelijk maar een hero wod (rahoi):
AMRAP in 12 minutes
12 Box Jumps (24 in/20 in)
6 Thrusters (95 lbs/65 lb)
6 Bar-Facing Burpees

was dus ook voor het eerst weer dat ik kon springen na in december mijn kleine teen te hebben gebroken. was ook voelbaar en onzeker daardoor, maar goed, zowaar rx.. helaas maar 3+14..
maar wilde m liever dan rx doen dan de box onnodig kantelen, omdat mijn thrusters wel (enigzins) gingen.. maar men, twee weekjes ziek (inclusief lichte kaakontsteking) en je doet wel een flinke jas uit.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:26

Dat herken ik wel, als he er even uit bent gewees, is de eerste keer extra zwaar. Met boxjumps heb ik een keer gehad dat ik de box miste en dus keihard met mijn scheenbeen tegen de rand knalde, daar heb ik wekenlang een bult op mijn been van gehad en tussen mijn oren zat het ook niet helemaal goed, wel steeds de boxjumps gedaan maar met toch een beetje angst en als ik moe werd maakte ik er step-ups van. Gister een wod gehad met daarin 80!! boxjumps achter elkaar, heb ze alle 80 gedaan dus ik denk dat het tussen mijn oren ook wel weer goed zit.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:42

barbar schreef:
Dat herken ik wel, als he er even uit bent gewees, is de eerste keer extra zwaar. Met boxjumps heb ik een keer gehad dat ik de box miste en dus keihard met mijn scheenbeen tegen de rand knalde, daar heb ik wekenlang een bult op mijn been van gehad en tussen mijn oren zat het ook niet helemaal goed, wel steeds de boxjumps gedaan maar met toch een beetje angst en als ik moe werd maakte ik er step-ups van. Gister een wod gehad met daarin 80!! boxjumps achter elkaar, heb ze alle 80 gedaan dus ik denk dat het tussen mijn oren ook wel weer goed zit.


ahh methode kaasschaaf.. gelukkig nog niet voorgekomen..
wel mensen die dachten dat ik 50 shades of Grey thuis naspeelde vanwege de striemen op mijn armen (altijd lachen je dubbelondermissen en dan het springtouw loeihard rond je armen voelen striemen en dan hoe moeier je wordt hoe vaker).

ik heb wel mijn kin even geschoren met de thruster, wellicht onthoud ik de volgende keer wel direct dat ik mijn hoofd wel iets achter de stang moet houden voor ik m omhoog ros :')

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:59

Oh auwwww, echt niet lekker zo'n bar tegen je kin. DU's lukken mij nog steeds niet, echt een frustratiepuntje, dus dat zijn bij mij SU's en dan aantal reps keer drie. Wel heb ik zo vaak blauwe plekken dat mensen vooral in de zomer me vragen wat er gebeurd is, uhm ik sport en ben niet zo handig _O-

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:04

barbar schreef:
Oh auwwww, echt niet lekker zo'n bar tegen je kin. DU's lukken mij nog steeds niet, echt een frustratiepuntje, dus dat zijn bij mij SU's en dan aantal reps keer drie. Wel heb ik zo vaak blauwe plekken dat mensen vooral in de zomer me vragen wat er gebeurd is, uhm ik sport en ben niet zo handig _O-


dubble unders kan ik ook nog niet aan een stuk hoor..
zit nu op drie singles 1 dubbel en dat kan ik dan 4-5 keer doen voor ik mijzelf om de oren sla met het touw :')

dus in een wod doe ik singles.. in tabata doe ik dubbles ook al verkloot t mijn tabata score :').

singles tellen vind ik echt verrot, houdt t niet bij omdat ik dus wel flink vlot singles kan springen.. ik kan dan domweg niet snel genoeg tellen voor t touw weer langskom.. en blijkbaar werkt alleen 2 4 6 tellen maar alleen tot je hartslag boven de 145 komt, daarna beginnen je hersenen te smelten.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:49

Ha ha. Sorry dames maar moest ff lachen van herkenning. Ben dus niet de enige lomperd ;)

Ik kan überhaupt geen touwtje meer springen na mijn bevallingen. Ben alleen maar bezig of ik niet in mijn broek pies ondertussen (Sorry).

Wanneer ik dat zonder lekken kan ben ik al blij, laat staan DU's :x

Vandaag beetje saaie wod. Weer roeien en thrusters.
Gelukkig geen hardlopen tussendoor zoals zaterdag :o

A.s. zaterdag eindelijk techniek training want kan het wel gebruiken denk ik zo...

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:46

barbar schreef:
Hoi, mag ik mij hier ook aanmelden? Ik sport nu bijna 2,5 jaar bij een sportschool die nu sinds oktober officieel crossfitbox is, naar dat ik begrepen heb de enige buiten. Ze geven hier ook bootcamp, hiit trainingen en circuit trainingen. Ik train zo'n 5 keer in de week waarvan 1 a2 keer bootcamp en verder crossfit.

Welkom!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:39

corine1981 schreef:
Ik kan überhaupt geen touwtje meer springen na mijn bevallingen. Ben alleen maar bezig of ik niet in mijn broek pies ondertussen (Sorry).

Wanneer ik dat zonder lekken kan ben ik al blij, laat staan DU's :x

Een kennis van mij had dat ook. Zij is hieraan geopereerd. Was zo gepiept. Nu kan ze alles weer. Ze Crossfit ook :D