Pijn in borst+ schouder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Pijn in borst+ schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 20:42

Ik weet dat bokkers ook geen dokters zijn, maar ik kan altijd kijken of iemand mijn klachten toevallig herkent.

Laat ik allereerst ook maar zeggen dat ik al bij de dokter ben geweest, en hij heeft me uitgebreid onderzocht. M'n hartslag en bloeddruk waren goed (130-80), pols was regelmatig, zuurstof 100%. Ook longen kon hij niks vreemds horen en arm/ schouder kon ik helemaal goed bewegen.
Bloed geprikt om trombose/ longembolie uit te sluiten. Ook omdat ik snel problemen heb in mijn kuiten. Ook dit was prima.

Dinsdag voelde ik voor het eerst wat pijn in m'n rechter schouder toen ik in de trein zat. We hadden het net over bloedprikken en daar kan ik niet zo goed tegen, dus dacht dat het daardoor kwam :') Ging al vrij snel weer weg.
Helaas kwam die pijn Woensdag avond terug, maar nog steeds niet heel erg. Donderdagochtend werd ik wakker met pijn en dit werd steeds erger.. Toen kwam ik er ook achter dat de pijn gelinkt is aan het ademhalen. Diep uit- en inademen en zuchten is pijnlijk. Hele dag op paracetamol en ibuprofen geleefd, (meer dan) dubbele dosis gehad van wat je eigenlijk mag..
's avonds nog gewerkt (schoonmaak) en dat ging ook echt niet. Had zo veel pijn en zelfs ibuprofen+ paracetamol werkte niet goed.. Die nacht tussen 12 en 2 eventjes geslapen maar werd wakker met verschrikkelijke pijn (steken aan borst) en de rest van de nacht wakker. Kon ook niet liggen want liggen doet het meest pijn.. Gek genoeg wel het minste als ik op de pijnlijke schouder lig.
Geprobeerd HAP te bellen maar die namen maar niet op -O- >;) Dus dan maar afwachten tot 8 uur.. Om 8 meteen de HA gebeld en kon daar direct terecht.
Gisteren dus nog veel pijn en veel ibuprofen en paracetamol genomen, maar wel goed kunnen slapen. 1x wakker geworden door de pijn en ibu en paracetamol genomen. Maar toen werd ik vanochtend wakker met veel pijn (kramp) onder m'n ribben, aan beide kanten. Ik gok van alle pijnstillers want dat is niet heel goed voor je maag, lever etc. Ook misselijk en overgegeven.
Pijn aan schouder is wel minder, heb namelijk de hele dag overleefd zonder pijnstillers want durfde het niet zo goed meer aan na die misselijkheid :') Nu maar wel weer even 2 paracetamollen genomen want pijn wordt weer ietsje erger

Het gaat dus om rechter borst/ schouder. Als het maandag nou nog niet over is, ga ik weer naar de HA en dring ik toch wat door voor meer onderzoek.

Dus, in het kort:
- pijn aan rechter borst+ schouder, met uitstraling naar arm
- pijn vooral bij ademhalen. Diep in en uitademen doet pijn, net als zuchten. Maakt goed ademhalen trouwens ook moeilijk
- dinsdag eerste keer klein beetje, sinds donderdag echt pijnlijk
- lichamelijk onderzoek+ bloedprikken (test op trombose/ longembolie) kwam niks uit

Herkent iemand dit?

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Pijn in borst+ schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:49

Jeetje wat vervelend!

Misschien frozen shoulder....? Of iets in die richting? Alhoewel ik denk dat de huisarts dat dan wel had gezegd

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Pijn in borst+ schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 20:52

Even snel gekeken, maar dat lijkt me niet.
M'n arm is namelijk nog steeds erg soepel en kan het alle kanten op bewegen zonder pijn... Het lijkt echt te maken te hebben met ademhaling

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:54

Zou het kunnen zijn dat er een ribblokade zit? Pijn met diep ademen kan daaraan gerelateerd zijn.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:56

heb je enige tijd geleden een 'klap' tegen/aan je schouder gehad?
was de eerste dat mijn crossfit trainer hier vroeg toen ik 'paarden' noemden..

kan een 'kopstoot' zijn.. maar ook een plotse ruk aan je teugels, of aan het halster (dichtbij het hoofd vastgehouden, of zelfs aan het halstertouw waarbij er een plotse ruk kwam)..

hier bleek het exact dat te zijn.. ik reed drie maanden voor de klachten door het bos.. had de teugels op maat, pony en ik schrokken, in een reflex kneep ik per ongeluk mijn rechterhand dicht terwijl hij half struikelde en met zijn hoofd naar de grond vloog. Paar dagen last van gehad, daarna nooit meer aan gedacht.

maar drie maanden later zat ik bijna te janken in de auto, kon niet eens meer mijn elleboog in het raamkozijn leggen.. En zwemmen werd ik misselijk van de pijn. alle mobiliteit ging weg.

na de vakantie naar de orthopeed geweest en ik bleek een kalkafzetting in de pees te hebben. waardoor bij beweging, met name van normaal naar bovenhands de pees geklemd werd tussen t kalk en het schouderblad.. straalde hier door naar de borstspier en binnenkant elleboog + onderarmen.

pijn was continue zagend en zeurend met zeer scherpe felle uitschieters.. zeg maar een constante 3-4/10 met uitschieters naar 8/10 waar ik bijna geen lucht kon krijgen van de plotse intensiteit.

ibu en paracetomol hielpen niets.


schijnt dat de zeurende pijn met felle uitschieters bekende verschijnselen zijn
ook het stijf wakker worden en oplopende pijnklachten..

sommige mensen worden er ook snachts door wakker en kunnen niet meer op de aangedane kant liggen.


tijd tussen de beschadiging van de pees (waardoor ontsteking heeft plaatsgevonden (onopgemerkt) en waardoor zich kalk heeft afgezet) en het ontstaan van de klachten was hier 3 maanden ongeveer..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 20-01-18 21:00, in het totaal 2 keer bewerkt

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:58

Vorige week bij de fysio is mij verteld dat je eerste rib onder je sleutelbeen zit, dat is dus ook al half je schouder als je het mij vraagt. Ben je misschien gevallen dat je je ribben gekneusd kan hebben o.i.d? Verder misschien een tip om door je buik te ademen, dan heb je misschien minder pijn. Sterkte.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 21:16

ribblokade klinken de symptomen wel zo! Behalve dat ik niet een (specifieke) wervel heb dat pijn doet.. Maar zit wel veel onderuit nu, want doe meeste voor m'n studie op de bank. En dat is m'n lichaam ook niet bepaald meer gewend gezien ik 3 tussenjaren heb gehad en niet stil heb gezeten :=

elenaMM77, hmm ik zit heel hard na te denken maar kan me niks herinneren. Sowieso niet gevallen en ook geen trap/ ruk van halstertouw of iets van paard gehad.. Misschien een keer onbewust iets stoms gedaan, geen idee. Maar ik heb ook geen problemen met beweging.. Of in ieder geval, niet met beweging van m'n armen. Wel als ik m'n lichaam twist of ga liggen (of juist van liggen naar zitten) maar verder niet. Ook zeker geen stijfe arm/ schouder
constante pijn met uitschieters dan wel weer heel erg! En dan is lucht binnen krijgen inderdaad ook moeilijk.
En ik kan juist wel op de pijnlijke kant liggen, maar niet op de goede kant :') Wat ik ook echt raar vind.

xxPaige, ik ben niet gevallen en kan me ook niet herinneren dat ik iets heb gedaan waardoor ik m'n ribben kan kneuzen. Ook niet veel/ hard gehoest oid laatste tijd, dus gekneusde ribben zal me verbazen. Ademen door m'n buik probeer ik idd ook al wel :j Bedankt voor het meedenken!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Pijn in borst+ schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:26

eileen, beperking kwam hier ook later pas.. eerst alleen de pijn.. het kan dus an sich ook nog een peesontsteking in de schouder zijn.

mocht het na een weekje rust niet overgaan.. dan zou ik aan je huisarts vragen om een doorverwijzing naar de orthopeed..

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:27

Wat ellendig TS, ik heb eens soortgelijke pijnklachten gehad maar dan bij mijn rug net onder de schouder en in mijn schouder/arm. Geen idee wat het is geweest, maar heb toen wel bloed moeten prikken op verdenking van longembolie.
Het zuurstof in mijn bloed was ook 100%, toen ik zei dat dat goed was, gaf mijn HA aan dat 100% duidt op teveel zuurstof, meestal hebben volwassenen een gehalte van 97% en dat is gezond.
Kortom: ik haalde teveel (en oppervlakkig) adem.
Nu heb ik ademhalingsoefeningen en adem ik veel bewuster (en minder!) en nooit weer last van gehad.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:40

Eileen_ schreef:
Die nacht tussen 12 en 2 eventjes geslapen maar werd wakker met verschrikkelijke pijn (steken aan borst) en de rest van de nacht wakker. Kon ook niet liggen want liggen doet het meest pijn.. Gek genoeg wel het minste als ik op de pijnlijke schouder lig.
Geprobeerd HAP te bellen maar die namen maar niet op


Doe mij een lol en bel bij zulke klachten voortaan gewoon 112 ipv af te wachten.
Als ik je symptomen zo hoor kan ik je eigenlijk ook alleen maar adviseren om nu de hap te bellen, het zou mij niks verbazen als je meteen mag komen voor een ecg.
Misschien is het inderdaad niks maar beter een keer teveel dan te weinig

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:54

Heeft de ha je ook een hartfilmpje laten maken?

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Pijn in borst+ schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:19

Ik heb die klachten ook met enige (on)regelmaat. Is bij mij een zenuw ter hoogte van de eerst of tweede rib die in de knel zit/heeft gezeten. Bezoekje aan de fysio/osteo lucht dan enorm op.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:20

Vraag eens voor een 24/48 uurs holter om je hart te monitoren als je bang bent dat daar toch de klachten vandaan komen.

Een oud collega van mij had ook zoiets, en bij hem zeiden ze eerst dat hij een zenuwbeklemming tussen zijn ribben had (was op vakantie met het vliegtuig in het buitenland).
Hiervoor is hij met pijnstillers behandeld.
Een jaar later kreeg hij weer dezelfde klachten en toen dacht hij in eerste instantie dat het om hetzelfde ging. Toch voor de zekerheid naar de hap geweest die hem naar de ehbo doorstuurde. Toen kwam uit dat hij een kleine longembolie had Toen hij vertelde dat hij het eerder had gehad en precies hetzelfde voelde zei de arts dat de kans groot was dat hij het toen ook gehad heeft. En dat hij heel veel geluk heeft gehad, want hiermee had hij eigenlijk nooit in het vliegtuig mogen zitten.
Hij had wel gevraagd aan de arts of de hoeveelheid alcohol die hij die vakantie had gedronken het erger had voorkomen. Maar daar deed de arts geen uitspraak over := (collega zijn theorie, alcohol maakt je bloed dun)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Pijn in borst+ schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 22:56

elenaMM77, hmm oke goed om te weten!
AmyII, oh dat wist ik ook niet nee! Ik ging er ook van uit dat 100% goed was haha. Maar het klopt ook wel dat ik nu niet goed diep kan ademen, dus dat ik automatisch oppervlakkig adem. Dat merk ik ook wel goed, gapen lukt bijvoorbeeld ook niet echt :j Dus zou kunnen dat dat de reden is.
Longembolie is het dus (gelukkig) niet :)
Polly, ik zie 112 echt voor levensbedreigend.. Mijn situatie zie ik niet als levensbedreigend. Als het nou de linkerkant was geweest, was het natuurlijk een ander verhaal geweest. Maar ik ga er niet vanuit dat mijn hart aan de rechterkant zit en dat het dus niet van m'n hart vandaan komt.
Nikass, geen hartfilmpje nee. Alleen hartslag, bloeddruk geluisterd/ gekeken etc.
Alvaron, geknelde zenuw zou idd best kunnen :j als het langer aanhoudt ga ik ook afspraak maken bij fysio.
Kiki1976, ik wist helemaal niet dat dat bestond! Opzich denk ik niet dat het van m'n hart vandaan komt hoor, maar houd het natuurlijk in m'n achterhoofd. Gelukkig wel goed afgelopen. Heeft de alcohol hem misschien wel gered := Gelukkig is longembolie bij mij dus uitgesloten.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:00

Wij zijn geen dokters maar ik moet vooral aan 1 ding denken: Ik denk bij deze klachten aan een hartinfarct.. juist omdat er zoveel reclame gemaakt werd voor de atypische symptomen die vooral vrouwen hebben. Check die symptomen eens TS?
Laatst bijgewerkt door DiantaM op 20-01-18 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:18

Ik ben werkzaam in de spoedzorg en als ik voor alle patiënten die rechts pijn hadden en toch een hartprobleem hadden €100 zou krijgen was ik aardig rijk.
Bij vrouwen zie je wel vaker atypische symptomen en vind het ook wel een beetje apart dat er geen ecg is gemaakt.
Is er bloedonderzoek gedaan?

Bovendien bel je niet voor niks de huisartsenpost (dat is ook spoed) neem ik aan.

Ik heb er ooit een gezien met een pijnlijke elleboog met hele lichte uitstraling (daar belde ze voor), kwam met de fiets, was toen inmiddels wat zweterig en vertrok met een ambu vergezeld door een infarct

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:23

Alvaron schreef:
Ik heb die klachten ook met enige (on)regelmaat. Is bij mij een zenuw ter hoogte van de eerst of tweede rib die in de knel zit/heeft gezeten. Bezoekje aan de fysio/osteo lucht dan enorm op.


Ja ik inderdaad ook.
2x in de jacuzzi met flinke stralen en ik kan er weer 2 maanden tegen.
Ik denk een spiertje of zo wat knel zit.

Zippo_M

Berichten: 307
Geregistreerd: 29-02-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:26

TS je zou ook eens naar de symptomen van het syndroom van tietze kunnen kijken

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Pijn in borst+ schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:59

Ik had ongeveer dezelfde klachten en had een bacterie in mn longen. Voelde ook alsof er een ribblokkade zat (want daar ben ik mee bekend) dus dacht dat het wel zou afzwakken na een behandeling. Die behandeling heb ik niet gehaald maar wel een aantal nachten ziekenhuis terwijl ze hun best deden de bacterie te ontrafelen :')

Ik zou toch aandringen op meer onderzoeken en anders bij serieuze pijn toch SEH bellen..

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 00:29

Oh van dat hartinfarct en atypische symptomen had ik werkelijk geen idee van := Als ik dat had geweten had ik inderdaad wel 112 gebeld.
HAP had ik wel gebeld, maar ze namen dus maar niet op. Heb echt behoorlijk vaak proberen te bellen, op allerlei verschillende manieren maar er werd meteen opgehangen.. Alsof de telefoon helemaal niet overging zegmaar. Echt heel slecht. Maar misschien had ik dan toch nog beter de SEH/ 112 kunnen bellen ja. Achja, dat is achteraf. En ik leef nog :P Leermomentje voor volgende keer.. Gelukkig.
Bloedonderzoek ja, maar alleen op trombose/ longembolie. Ik moet ook zeggen dat ik de uitslag daarvan niet gekregen heb. De HA zou me bellen als er wat was, en als er niks afwijkends te vinden was dan zouden ze me niet bellen. Ben niet gebeld dus ga er vanuit dat alles goed was.
Ik ben trouwens ook nog maar 21 dus nog jong en verder klonk alles dus goed met het hart voor zover je het zonder ECG etc kan beoordelen. Misschien dat de HA daarom niet aan hartproblemen dacht.. Was ook nog een arts in opleiding, maar dat zou natuurlijk niks moeten uitmaken.

Maar met een hartinfarct, dat is toch ook heel plotseling of niet? Want bij mij was het eerst dus 1 keertje heel kort niet zo erg, was weer weg voor een dag en daarna begon het gewoon steeds erger te worden. Of kan dat ook bij een hartinfarct zo zijn?

Syndroom van Tietze had ik ook al opgezocht en zou kunnen maar toch denk ik van niet. Vooral omdat ik niet persee een pijnlijk drukpunt heb..

Ik moet zeggen dat ik me op het moment heel goed voel! Vrijwel voor het eerst sinds deze paar dagen dat ik pijnvrij ben als ik normaal zit en normaal adem :) Dus daar ben ik al heel blij om! Hopelijk blijft het zo en wordt het niet weer erger. Heb ik vannacht wel weer veel pijn, ga ik wel de HAP/SEH bellen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er nu pas achter kom dat er een verschil is tussen de SEH en HAP :o Nog nooit zo over na gedacht, dacht een beetje dat het HAP of 112 was. Ik heb werkelijk nog nooit wat gehad, nog nooit in het zkh oid gelegen dus weet er eigenlijk niet zo veel van af. Vandaar misschien ook mijn (te) nuchterheid

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:42

Ik herken dit absoluut. Bij mij is bij de 4e of 5e keer uiteindelijk een spontane klaplong geconstateerd. Je leest het goed, die kun je spontaan krijgen! Ik viel ook niet in het ‘ziektebeeld’. Het doet verrekte pijn bij schouder, borst, zij en ademhalen is niet prettig. Ik kreeg deze in november en in december weer, waarna ik geopereerd werd. Ik ben natuurlijk geen dokter, maar vraag alsjeblieft na of je geen klaplong hebt. Dit kan te zien zijn op een foto en/of scan.

Succes!

Edit: bij mij is er ook niks in bloedonderzoek en de standaard onderzoekjes gevonden. Bij mij speelde dit ongeveer van dat ik 16 jaar was. Weer twee klaplongen gekregen op 19 jaar en dus geopereerd.

vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Pijn in borst+ schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:47

Even een hele andere insteek maar ken je het syndroom van tietze? Zou je ook eens op kunnen googlen of je hier iets in herkent.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:48

Wil je niet bang maken maar jong zijn zegt niks met hart en vaatziekten. Raak door dezelfde gedachten van arts in de toekomst mijn linkeronderbeen kwijt omdat hij ook dacht dat ik er te jong voor was.

Liever 1x teveel heen dan te laat. Kan zeker een zenuw zijn maar bel als het weer heftig wordt. Sterkte!!

zaldi
Berichten: 163
Geregistreerd: 22-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 01:13

Klinkt enigszins als iets wat iemand die ik ken ook had, bij diegene werd dacht ik een zenuw afgekneld, wat is verholpen door een osteopaat. Weet er niet veel van maar weet wel dat die persoon ook steken in de borst had.
Misschien kun je er iets mee, lijkt me erg eng en vervelend :oo

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 01:24

Eileen_ schreef:
Oh van dat hartinfarct en atypische symptomen had ik werkelijk geen idee van := Als ik dat had geweten had ik inderdaad wel 112 gebeld.
HAP had ik wel gebeld, maar ze namen dus maar niet op. Heb echt behoorlijk vaak proberen te bellen, op allerlei verschillende manieren maar er werd meteen opgehangen.. Alsof de telefoon helemaal niet overging zegmaar. Echt heel slecht. Maar misschien had ik dan toch nog beter de SEH/ 112 kunnen bellen ja. Achja, dat is achteraf. En ik leef nog :P Leermomentje voor volgende keer.. Gelukkig.
Bloedonderzoek ja, maar alleen op trombose/ longembolie. Ik moet ook zeggen dat ik de uitslag daarvan niet gekregen heb. De HA zou me bellen als er wat was, en als er niks afwijkends te vinden was dan zouden ze me niet bellen. Ben niet gebeld dus ga er vanuit dat alles goed was.
Ik ben trouwens ook nog maar 21 dus nog jong en verder klonk alles dus goed met het hart voor zover je het zonder ECG etc kan beoordelen. Misschien dat de HA daarom niet aan hartproblemen dacht.. Was ook nog een arts in opleiding, maar dat zou natuurlijk niks moeten uitmaken.

Maar met een hartinfarct, dat is toch ook heel plotseling of niet? Want bij mij was het eerst dus 1 keertje heel kort niet zo erg, was weer weg voor een dag en daarna begon het gewoon steeds erger te worden. Of kan dat ook bij een hartinfarct zo zijn?

Syndroom van Tietze had ik ook al opgezocht en zou kunnen maar toch denk ik van niet. Vooral omdat ik niet persee een pijnlijk drukpunt heb..

Ik moet zeggen dat ik me op het moment heel goed voel! Vrijwel voor het eerst sinds deze paar dagen dat ik pijnvrij ben als ik normaal zit en normaal adem :) Dus daar ben ik al heel blij om! Hopelijk blijft het zo en wordt het niet weer erger. Heb ik vannacht wel weer veel pijn, ga ik wel de HAP/SEH bellen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er nu pas achter kom dat er een verschil is tussen de SEH en HAP :o Nog nooit zo over na gedacht, dacht een beetje dat het HAP of 112 was. Ik heb werkelijk nog nooit wat gehad, nog nooit in het zkh oid gelegen dus weet er eigenlijk niet zo veel van af. Vandaar misschien ook mijn (te) nuchterheid



Ts als je maandag nog klachten hebt zou ik wel huisarts bellen dat je graag voor zekerheid hartfilmpje wil. En als klachten dit weekend nog erger worden natuurlijk HAP of 112 bellen.

Zou trouwens als ik jou was wel even kijken of je een mailadres of zo kan vinden van de HAP en daar een mail heen sturen met precies de datum en precieze tijdstippen(even nakijken in telefoon) dat je hebt proberen te bellen maar geen contact kreeg. Gok namelijk dat ze dat wel even willen uitzoeken. Bij jou is het uiteindelijk geen probleem gebleken en kon je wel wachten. Maar bij acute problemen is het toch wel belangrijk dat ze bereikbaar zijn. Niet om een klacht in te dienen maar om hun gelegenheid te geven het te onderzoeken hun kunnen inkomende telefoontjes als het goed is ook terug vinden