3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:32

Haha Laura, inderdaad, heel veel op en neer hupsen dan :')

Oh wat koud Aria, hier is het zonnig en een graad of zeven.

Kelly, klinkt als een fijn dagje! Hopelijk kan je inderdaad gewoon droog gaan wandelen!

Sharon haha :') Leuk he, een fitbit! Ik ben gek op het ding! Heb je een HR?

Nou Angel dat valt reuze mee hoor! Geen zorgen om maken!

Gisteren begon met mooie voornemens: ik zou vroeg trainen, daarna met de hond en 's avonds op de spinningfiets. Nou, ik ben na de krachttraining van de trap gevallen terwijl ik een grote wasmand droeg :+ Erg goed dat mijn spieren nog warm waren, want ik ben alleen een klein beetje stijf. Maar wel hoofdpijn van zodra ik rond loop -O-

Vandaag toch proberen om met de hond te gaan, en dan maar een uur ipv twee en een half uur balletles meepikken, zonder springen dan. Ik ben nu net wat afgevallen en wil echt niet gewoon op de bank zitten een hele dag :o En lukt wandelen of dansen niet, dan kom ik gewoon meteen naar huis, maar ik kan evenwel proberen lijkt me.

Lijstje:
O: Een theekoek van de bakker, gekregen van vriendje omdat ik me pijn gedaan had <3 , 150g Arla vanille skyr met een drupje honing
T: 2x zwarte thee met een koffiemelkje, protein kwark van melkunie (die magere met smaakjes)
L: 100 g geroosterd speltbrood, kruidenkaas, een tomaat, 250 g vanille skyr
B: Een half uurtje met de hond wandelen
T: Parovita sesam
B: Een uur ballet zonder springen
A: Salade geitenkaas (van de supermarkt)
T: 200 g kwark met ananas en 1 sinaasappel

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:38

Klopt, lekker bezig zijn is het belangrijkste!
Kelly, balen van de regen. Nat regenen is inderdaad niet zo goed, moet je mee oppassen om ziek te worden enzo.

Bhriseis, arme jij :(:) zo vallen. Je kunt het altijd proberen! En dan zien hoe het gaat. Maar wel vervelend, zo een hoofdpijn.

Ik ben echt benieuwd of ik in die broek ga passen over 1.5maand :x

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:47

Aria_zz schreef:
In moest normaal gaan lopen vandaag, maar de app gaf aan dat het buiten regenende (mijn gordijn was nog niet open :+ ) en het was maar 3 graden. Besloten cardio in huis te doen, bleek het niet te regenen, maar ben stiekem toch heel blij dat ik ben binnen gebleven, het is zo koud! O:)

StillAngel, dan heb je goed weten te houden hoor! Knap. Als ik zo een moment heb gaat de hele Tony’s op _O-

Haha Laura, gewoon de bal als krachttraining gebruiken joh :P veel plezier!

Kelly, geniet er van!

Sharon, een goed wijntje met een goed kaasje is inderdaad heerlijk. En des te meer genieten wanneer het met mate kan, dan smaakt het toch een stukje beter.



Het inhouden viel mee want er was nog maar een kwart.. hahaha.

Leuk dat je je workouts ook binnen doet! Heb je een hometrainer of doe je youtube?

Ik ging net 'voor de grap' wegen, zelfs na een zwaar ontbijt en weeg nu ineens 79.9 ! Ben ik toch wel even blij dat ik het niet voor niks deed, zoals ik woensdag dacht. Toch bizar dat er zo n verschil kan zitten tussen twee dagen.. woensdag 80.6 en nu 79.9.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:48

Wat voor broek Aria? Misschien heb ik iets gemist hoor haha

Bah Bhriseis, wat naar dat je van de trap gevallen bent. Goed dat je het gaat proberen om te sporten, denk wel om jezelf!

Het zonnetje schijnt nu lekker dus ik ga er op uit! :)

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:26

StillAngel, met YouTube ja, fitnessblender, echt top! Motiveerd me enorm. Ik kan fitness niet betalen, dus ben erg blij met dit alternatief!
Wat gek inderdaad! Maar sowieso werk je aan jezelf, kan soms wat langer duren, maar je werkt toch aan je gezondheid. Wat fijn dat je resultaat hebt!

Kelly, heb het ook maar ergens tussendoor vermeld hoor ;)
Ik ben ergens oktober tot de vaststelling gekomen dat ik echt niet meer in een van mijn vaak gebruikte broeken paste, net als in andere die ik daardoor al langer niet meer droeg maar er niet bij stilstond.

Dus mijn doel is terug in die broek passen! Is gewoon een 38, maar een redelijk strakke. Ik durfde ook geen broeken meer kopen door de maat. Heb dat vorige maand wel gedaan, dus er is wel vooruitgang.

En over 1.5maand zit mijn Erasmus er op, en dan is deze ‘boothcamp’ ook voorbij/aan verandering toe. Dan ben ik ongeveer 3maand bezig met gezond eten en veel sporten. Dus ik hoop dat de broek dan past!

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:45

Dank je dames!

En wat goed, Angel!! *\o/* Dat geeft moed!

Dat klinkt als een mooi doel Aria :) Ik heb ook zo een stapeltje kledij liggen :P

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:47

Oeps, na een lange tijd niets posten wil ik toch wat actiever in dit topic worden. Ik heb blok, maar ik eet wel redelijk gezond. Veel fruit, groenten en af en toe een koekje. Ik ga zo meteen snel sporten!

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:51

Ik vond het voor mij alvast positieve dan een gewicht doel, want vroeger ben ik daar iets teveel in opgegaan.

Nanoukki, veel succes! Sporten en goed eten is alvast een goede basis voor goede examens. Veel plezier!

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:12

Bhriseis, rustig aan doen hoor! Zeker als je met hoofdpijn rond loopt :(:)

Hier ook hard aan de studie, daardoor veel stress en minder sporten. Vanavond en morgen ochtend werken en zondag gelukkig een match, lekker 80 minuten knallen! Ben ook begonnen met een 30 dagen plank challenge, aangezien ik ècht niet kan planken tijdens training etc. Dag 2 net voltooid, nu door blijven zetten (ook tijdens wintersport :+ )

lijstje vandaag:
o: Griekse Yoghurt met aardbeien
L: broodje met beenham en een smoothie met framboos, yoghurt, melk en water
T: Spelt koekje met rozijnen
A: Geen pauze tijdens werk (3 tot 8) Tussendoor nog een broodje met beenham
T: de rest van de smoothie, misschien nog wat lekkers

black_kelpie

Berichten: 7830
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:17

Aria_zz schreef:
Ik vond het voor mij alvast positieve dan een gewicht doel, want vroeger ben ik daar iets teveel in opgegaan.

Als je dat van jezelf weet dan is dat inderdaad een stuk positiever en gezonder dan een gewichtsdoel :j Top!

Hier is het weer eigenlijk heerlijk! Bij stal rijden wil nu niet echt, er is geen bak en de boel is te glibberig, dus vandaag weer naar buiten gegaan.

Slecht idee :')

Het hele bos is ontwricht door de storm. Overal mannetjes met kettingzagen en paard-etende stukken landbouwplastic in het prikkeldraad _O-

Toen de 7e boom dwars over het pad lag en we er niet over- of omheen konden zijn we maar omgedraaid. Hopelijk valt er volgende week weer te rijden.

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, lijnzaad en banaan
T; 4 :+ mini roze koeken
L; geroosterd brood met paté, breaker high protein
A; nog geen idee...

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:34

Lekker tussendoortje BK :')
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het mensen afgeraden wordt om de bossen in te gaan. Omdat er alsnog bomen om zouden kunnen vallen.
Gelukkig hebben jij en je paard een beetje beweging gehad.

Onze bak is gelukkig goed, vanavond even longeren.

Succes met je challenge daantje! Ik haat planken :')

black_kelpie

Berichten: 7830
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 02:15

Ze waren wel echt mini hoor. Opgeteld 1 normale roze koek. Plus een hap :')

Avondeten werd pommes duchesse, simpele salade en bavette van de kamado :9 :9

Morgen halen we een patatje, dus de rest van de dag wat minder.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:58

Kelly: lekker gewandeld? En wat heb je met je paard gedaan:)

Laura: leuk zeg! Ach voor een keer zo eten moet kunnen!

Aria: ik vond het ook maar koud := groot gelijk dus dat je lekker binnen bleef
En inderdaad wijn met een kaasje smaakt een stuk beter op die manier!
Ik mag van mezelf ook geen broeken kopen nu haha, eerst even wat kilo’s kwijt!

Bhriseis: ik heb een fitbit charge 2 :) ik vind m inderdaad echt tof tot nu toe!
Wat vervelend dat je gevallen bent, verder geen pijn of iets? Is alles gelukt?

StillAngel: fijn resultaat!

Nanoukkie: heel veel succes!

Daantjee: ik ben altijd zo slecht in die challenges := heel veel succes en werkse!

Black kelpie: doe je voorzichtig? Haha. Ze raadden af om het bos in te gaan nu

Zoooo ik ben bijgelezen!

Gisteren voor het eerst een hele dag kunnen tracken en 2457 kcal verbrand, dus best wel netjes! Ik wil ongeveer 500 gram onder mn calorieën gaan zitten, met een maximum van 1800 kcal. Is dat redelijk? Of moet het nog minder eronder?

Lijstje:
O: honingrings met melk
T: appel
L: 2 boterhammen met boterhamworst
T: granenbiscuits
A: chicken tonight met kroepoek
T: nog even zien
B: als het droog is, even aan de wandel

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:06

Sharon ik zou beginnen met 200 eronder, even aankijken 2 weken. val je snel af, zou houden. Val je niet of heel weinig af dan zo ik verlagen. Verlagen kan altijd! :D

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:11

Sharon: ja heerlijk gewandeld! Iets meer als 4 km :D
Deze mooie foto nog kunnen maken!
Afbeelding

Paardlief gisteren avond even gelongeerd in het donker en de kou :brr:

Ik probeer er ook ongeveer 500 onder te zitten, lukt de ene dag beter als de andere dag. Ik weet niet wat je bmr is, maar ik zit zelf rond de 1900 (dat eet ik, bmr is lager).
Volgens mij, maar dat kan ik fout hebben. Is dat als je dagelijks 500 kcal minder eet als je verbrand, dat je dan 0.5 kilo afvalt ongeveer per week.

Lijstje voor vandaag:
O: havermout blauwe bessen ontbijt cake :):)
T: -
L: 2 meergranen pistoletjes, 1 filet american en 1 smeerworst
T: Griekse yoghurt met fruit
T: bolletje havermout reep
A: 2 volkoren wraps met philadelphia, gerookte kipfilet en sla/komkommer. Bakje kwark
T: 2 snack a jack wafels en 2 mandarijnen.

Ik moet werken en op zaterdag krijgen de mensen vaak chips, om de verleiding te kunnen weerstaan neem ik snack a jacks mee :)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:15

Maar 200 is toch echt best wel weinig? Ik heb gelezen dat 7000 calorieën verbranden gelijkstaat aan 1 kilo afvallen, als ik 500 gram af zou willen vallen per week moet ik 3500 calorieën extra verbranden zeg maar. Dus 7x500 onder mn calorieën per week :) of zeg ik echt iets raars nu? :=

Mijn bmr is 1581

Prachtige foto is dat zeg! Werkse vandaag :)

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:17

_sharonnn schreef:
Maar 200 is toch echt best wel weinig? Ik heb gelezen dat 7000 calorieën verbranden gelijkstaat aan 1 kilo afvallen, als ik 500 gram af zou willen vallen per week moet ik 3500 calorieën extra verbranden zeg maar. Dus 7x500 onder mn calorieën per week :) of zeg ik echt iets raars nu? :=

Mijn bmr is 1581

Prachtige foto is dat zeg! Werkse vandaag :)


Ik val af terwijl ik op onderhoud eet hihi, ligt dus echt aan je lichaam! Ik zou langzaam beginnen zodat je altijd kan afbouwen, maar weet niet wat je onderhoud is? :D

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:22

jaimy10 schreef:
_sharonnn schreef:
Maar 200 is toch echt best wel weinig? Ik heb gelezen dat 7000 calorieën verbranden gelijkstaat aan 1 kilo afvallen, als ik 500 gram af zou willen vallen per week moet ik 3500 calorieën extra verbranden zeg maar. Dus 7x500 onder mn calorieën per week :) of zeg ik echt iets raars nu? :=

Mijn bmr is 1581

Prachtige foto is dat zeg! Werkse vandaag :)


Ik val af terwijl ik op onderhoud eet hihi, ligt dus echt aan je lichaam! Ik zou langzaam beginnen zodat je altijd kan afbouwen, maar weet niet wat je onderhoud is? :D


Dan denk ik dat je (onbewust) meer beweegt dan dat je denkt, want anders is dat niet mogelijk toch? :) ik ben ook wel langzaam begonnen, weet er op zich wel een beetje van af, want ik begin niet net, maar mijn onderhoud verschilt dus per dag (ik neem aan dat je het aantal calorieën bedoeld om op hetzelfde gewicht te blijven) ik track deze met mn fitbit. Gisteren was het dus 2450 wat ik verbrand heb. Vandaag zit ik tot nu toe op 620, maar lig nog in bed :+

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:24

Aha ik hield even dat grote getal in :D Dan idd wat je zegt doen!

Haha bij mij is t een ander verhaal ja :') Niet oonbewust hoor, doe aan bodybuilding en ben nu bezig voor me wedstrijd :=

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:25

jaimy10 schreef:
Aha ik hield even dat grote getal in :D Dan idd wat je zegt doen!

Haha bij mij is t een ander verhaal ja :') Niet oonbewust hoor, doe aan bodybuilding en ben nu bezig voor me wedstrijd :=


Haha kijk aan! Gaaf zeg! Heel veel succes :)

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:26

Thanks meis!
Succes allemaal vandaag :D

black_kelpie

Berichten: 7830
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:51

_sharonnn schreef:
Black kelpie: doe je voorzichtig? Haha. Ze raadden af om het bos in te gaan nu

Ik hoorde het later pas, en toen waren we al terug. Mijn stormschade was welgeteld één omgevallen bezem, dus deze ravage had ik niet direct verwacht :+

We gaan komende week dus ook niet, jammer maar helaas.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:40

black_kelpie schreef:
_sharonnn schreef:
Black kelpie: doe je voorzichtig? Haha. Ze raadden af om het bos in te gaan nu

Ik hoorde het later pas, en toen waren we al terug. Mijn stormschade was welgeteld één omgevallen bezem, dus deze ravage had ik niet direct verwacht :+

We gaan komende week dus ook niet, jammer maar helaas.


Haha ik zou me er hier ook niet zo druk om maken, hier was ook praktisch niks gelukkig :)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:17

Mn dag is nu al anders gelopen dan gepland :+

O: honingrings met melk
T: chocoladekoekje
L: 2 boterhammen met tzatziki en kipfilet
T: granenbiscuits en een appel
A: een maaltijd van Aviko met runderreepjes
B: 3 km wandelen (misschien ga ik vanavond nog een keer als ik zin heb)

Okee, veel koekjes weer := het is zaterdag en ik ben aan studeren dus vind het zelf niet heel erg. Ik moet nog 700 kcal verbanden om op mn einddoel van vandaag te zitten, dan heb ik een negatieve energiebalans van 500 :)

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:17

Ach ja, alsnog prima lijstje toch Sharon?

Vandaag is mijn cheat dag, dus ik deel maar geen lijstje haha. Wel sinds tijden weer lekker paardgereden, heerlijk!