Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:49

Ja, je kunt het zo gek maken als je zelf wil natuurlijk. Maar gewoon een 'hoera je bent (gewenst :P ) zwanger'-feestje is natuurlijk gewoon gezellig.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:25

Relaxed schreef:
Ik heb de babyshower voor mijn zusje georganiseerd, voordeel is dat daar geen kinderen bij zijn :+ Plus, mijn zusje had geen idee, totaal niet verwacht en überhaupt aan gedacht, dus haar reactie was echt priceless :D En het was gewoon gezellig met high tea en cadeautjes, meer niet..

Dat klinkt nog wel leuk. Het idee erachter is ook geloof ik dat de moeder nog een keertje gezellig kan zijn samen met vriendinnen/familie op een moment dat ze er nog een beetje flatteus uitziet en er niet achter een krijsende baby/peuter aangerend hoeft te worden. Een soort afscheidsfeestje dus :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:38

Magrathea schreef:
Relaxed schreef:
Ik heb de babyshower voor mijn zusje georganiseerd, voordeel is dat daar geen kinderen bij zijn :+ Plus, mijn zusje had geen idee, totaal niet verwacht en überhaupt aan gedacht, dus haar reactie was echt priceless :D En het was gewoon gezellig met high tea en cadeautjes, meer niet..

Dat klinkt nog wel leuk. Het idee erachter is ook geloof ik dat de moeder nog een keertje gezellig kan zijn samen met vriendinnen/familie op een moment dat ze er nog een beetje flatteus uitziet en er niet achter een krijsende baby/peuter aangerend hoeft te worden. Een soort afscheidsfeestje dus :j


Ik zie het net als een vrijgezellenfeest (en die zijn ook niet altijd gezellig :+ ) Gewoon gezellig iets leuks doen met haar vriendinnen en familie :j

Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:55

Afbeelding

Laurora

Berichten: 2642
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:29

Ik heb niet zo zeer een hekel aan kinderen, eerder aan de ouders.
Ik maak rustig aan babbeltje met de kinderen van mijn vrienden, speel een spelletje met ze, pas een paar uurtjes op, (vind ik vaak nog leuk ook) en ik word over het algemeen als heel leuk gezien door kinderen. Het scheelt dat de kinderen van mijn vrienden veelal goed opgevoed zijn en bijvoorbeeld netjes hun handjes wassen en hun eigen snottebel afvegen.

Wél denk ik bij elke zwangere "ja joh, doe er nog eentje bij, want de wereld is nog niet vol genoeg!" en ik vind het vaak dan ook heel moeilijk om blij te zijn voor die persoon, ik vind het vooral heel zielig. (dat merkt verder niemand aan me hoor, ik hou echt mijn mond wel en doe alsof ik blij ben voor die persoon)
Maar misschien heeft dat ook een beetje te maken met het feit dat ik zelf zó bang ben om zwanger te worden dat ik me in de verste verte niet kan voorstellen dat je blij word van zo'n ding in je buik.

Ik ben twee keer bij een babyshower geweest, en misschien lag het aan de mensen, maar het was hartstikke leuk! Ik ga er dan heen alszijnde sociale verplichting, maarja ik ga op dezelfde voet naar elk ander feestje (ik haat sociaal doen)
Gender reveal party's gaan me net een tikkie te ver, daar zul je me niet heen zien gaan, dat vind ik gewoon bullshit.
Leuk dat je een jongetje of een meisje krijgt, maar joh, de kans is 50/50. Moet je daar écht een feestje voor geven?

Om nog even een luchtig plaatje te posten:
Afbeelding
(uitzondering daargelaten natuurlijk!)

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:51

Laurora schreef:
Leuk dat je een jongetje of een meisje krijgt, maar joh, de kans is 50/50.

Eigenlijk 52/48% (m/v) :D

Laurora

Berichten: 2642
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:02

F_Orumster schreef:
Laurora schreef:
Leuk dat je een jongetje of een meisje krijgt, maar joh, de kans is 50/50.

Eigenlijk 52/48% (m/v) :D


Je hebt gelijk, MAAR DAN NOG! :+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:11

Mijn zus kreeg wel de optie om het geslacht vooraf te bepalen, ze is uiteindelijk zwanger geworden via ICSI, en ivm een erfelijke afwijking zou het erg gunstig zijn als het een meisje zou zijn (meisje alleen drager), maar dit vond ze toch wel heel erg voor god spelen dus niet gedaan (en het werd alsnog een meisje ;) )

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:27

F_Orumster schreef:
Laurora schreef:
Leuk dat je een jongetje of een meisje krijgt, maar joh, de kans is 50/50.

Eigenlijk 52/48% (m/v) :D

Heeft ook nog te maken met penislengte van de man geloof ik.
Mannetjeszaadcellen = sprinters = meer kans bij grotere penis
Vrouwtjeszaadcellen = duurlopers = meer kans bij kleinere penis (dan zijn de mannetjes al afgevallen namelijk, waar ze bij een grotere penis "te laat" komen)
Dit is overigens "ongeveer" en "meestal" natuurlijk, maar er schijnt wel degelijk een correlatie te zijn tussen penislengte van de man en het meest voorkomende geslacht van de kinderen :j

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:28

Ik heb gender dissapointment opgezocht.
>;)
Mijn hemel. Je zal maar een dochter zijn van zo'n mama die jou in strookjesjurkjes roze aan wil kleden, en je als mini-me wil behandelen.
Of zoon van een ouder die vindt dat elke jongen een stoere voetballer moet zijn.
Dat komt dicht bij kindermishandeling om je kind zo te dwingen in jouw beeld van het perfecte meisje of jongen.

Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:30

Magrathea schreef:
Heeft ook nog te maken met penislengte van de man geloof ik.
Mannetjeszaadcellen = sprinters = meer kans bij grotere penis
Vrouwtjeszaadcellen = duurlopers = meer kans bij kleinere penis (dan zijn de mannetjes al afgevallen namelijk, waar ze bij een grotere penis "te laat" komen)
Dit is overigens "ongeveer" en "meestal" natuurlijk, maar er schijnt wel degelijk een correlatie te zijn tussen penislengte van de man en het meest voorkomende geslacht van de kinderen :j


Dat lijkt me geen juiste informatie. Dat spul wordt toch wel tegen de baarmoedermond aan gekatapulteerd ongeacht de lengte van de piemel. Dan heeft het nog eerder te maken met de lengte van je eileiders, die afstand moeten ze zelf zwemmen

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:33

Dammie schreef:
Ik heb gender dissapointment opgezocht.
>;)
Mijn hemel. Je zal maar een dochter zijn van zo'n mama die jou in strookjesjurkjes roze aan wil kleden, en je als mini-me wil behandelen.
Of zoon van een ouder die vindt dat elke jongen een stoere voetballer moet zijn.
Dat komt dicht bij kindermishandeling om je kind zo te dwingen in jouw beeld van het perfecte meisje of jongen.

Ja hè, vreselijk.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/de ... ~a4555992/
Dit was het artikel wat ik er laatst over had gelezen.
Gelukkig blijkt uiteindelijk dat de vrouwen (de geïnterviewde in elk geval) uiteindelijk wel blij zijn met hun kind. Je zal maar zo'n kind zijn en dat je ouders het dan nog maar eens gaan proberen :=

Qimm, ik weet ook niet meer precies waar ik het vandaan heb hoor. Zal eens kijken.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:00

Magrathea schreef:
F_Orumster schreef:
Eigenlijk 52/48% (m/v) :D

Heeft ook nog te maken met penislengte van de man geloof ik.
Mannetjeszaadcellen = sprinters = meer kans bij grotere penis
Vrouwtjeszaadcellen = duurlopers = meer kans bij kleinere penis (dan zijn de mannetjes al afgevallen namelijk, waar ze bij een grotere penis "te laat" komen)
Dit is overigens "ongeveer" en "meestal" natuurlijk, maar er schijnt wel degelijk een correlatie te zijn tussen penislengte van de man en het meest voorkomende geslacht van de kinderen :j

Het Y chromosoom is iets lichter dan het X chromosoom en die spermacellen kunnen daardoor iets sneller zijn.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:14

Er is op YouTube een Amerikaanse vlogfamilie en toen zij er achter kwamen dat hun tweede kind ook een jongetje was, zegt die moeder tegen vader iets in de trant van: Oh, kan jij alleen maar jongens maken ofzo?
Zij was ook enorm teleurgesteld dat het geen meisje werd, vond dat zo raar om te zien. Ook de logica die sommige mensen hebben 'Ik heb al een jongetje dus de volgende word een meisje.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:33

RoosG schreef:
Er is op YouTube een Amerikaanse vlogfamilie en toen zij er achter kwamen dat hun tweede kind ook een jongetje was, zegt die moeder tegen vader iets in de trant van: Oh, kan jij alleen maar jongens maken ofzo?
Zij was ook enorm teleurgesteld dat het geen meisje werd, vond dat zo raar om te zien. Ook de logica die sommige mensen hebben 'Ik heb al een jongetje dus de volgende word een meisje.'


Oud collega van mij kreeg een dochtertje, via IVF dus een heel traject en hij was oprecht teleurgesteld want een jongetje had hij toch echt leuker gevonden.. Hij is nogal voetbal-gek.. Vorig jaar kwam nummer 2, weer IVF en dit werd een jongetje. Ja toen had ie toch liever nog een meisje, want daar hadden ze alle spullen al voor :+ Begrijp jij het? :')

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:39

F_Orumster schreef:
Het Y chromosoom is iets lichter dan het X chromosoom en die spermacellen kunnen daardoor iets sneller zijn.

Alle zaadcellen zijn zo klein dat ze opereren op een schaal waarbij traagheidskrachten (massa) van verwaarloosbare invloed zijn en waar eigenlijk alleen wrijvingskrachten (viscositeit van het medium en bewegingsfrequentie en afmeting van het object) ertoe doen. Leuk bedacht dus, maar erg onwaarschijnlijk.

Laurora

Berichten: 2642
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:49

Afbeelding
Sorry sorry sorry, ik kon het écht niet laten _O-

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:11

Zo waar dit.. snap ook nooit waarom mensen met een babie al kunnen zeggen oh hij lijkt zo op zijn vader
Ik zie dat gewoon echt niet, veel later pas

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:17

Nou, ik normaal ook niet.. maar mijn neefje was toch echt al heel snel een kopie van mijn zwager.. incl onderkin :')

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 08:16

Of hoe mensen het kunnen hebben over ‘mooie baby’ ik moet de eerste die ik daadwerkelijk mooi/knap vind nog treffen :’)

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 08:19

Mars schreef:
Of hoe mensen het kunnen hebben over ‘mooie baby’ ik moet de eerste die ik daadwerkelijk mooi/knap vind nog treffen :’)


Ik zou misschien ooit wel kinderen willen maar ik vind baby's vreselijk lelijk en hulpbehoevend en blegh. Dat wordt nog een probleem. :')

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 08:37

ik zou er dan eentje van 18 zonder hechtingsproblematiek adopteren :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:03

c_alsemgeest schreef:
ik zou er dan eentje van 18 zonder hechtingsproblematiek adopteren :')

Dat heet in sommige gevallen gewoon trouwen/een relatie krijgen. :+

Niobe

Berichten: 7987
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:05

Ayasha schreef:
c_alsemgeest schreef:
ik zou er dan eentje van 18 zonder hechtingsproblematiek adopteren :')

Dat heet in sommige gevallen gewoon trouwen/een relatie krijgen. :+



Hahaha _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:31

Ayasha schreef:
c_alsemgeest schreef:
ik zou er dan eentje van 18 zonder hechtingsproblematiek adopteren :')

Dat heet in sommige gevallen gewoon trouwen/een relatie krijgen. :+


:')