2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 18:09

Ohja, mij lijkt een groepsapp ook wel leuk. Ik weet niet of iemand dat via pb al aan het regelen is?

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:11

Een groepsapp ben ik ook voor in. :D

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:15

Ik ook :)!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:27

Ik wil evt ook wel in een groepsapp, is voor mij wel motiverend denk ik... iemand die die wil maken? Ik ben er niet zo handig mee :+

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:28

Tjonge wat een grote groep afvallers is het al.
We starten met zoveel dat het moeilijk wordt elkaar te volgen. ;)

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:33

Het is inderdaad een grote groep ja.
Ik moet veel water gaan drinken. Ik heb nu de neiging om frisdrank of limonade te drinken. En water veel te weinig.

Wat is jullie bedoeling met de groeps app? Dan kan ik er even over nadenken of ik dat wil ;)

Dreamy

Berichten: 24064
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:36

Ik wil er best een opzetten, als jullie even je nummers PBen kan ik er wel een aanmaken. Wordt wel pas rond 20:00. Denk ook goed na voordat je erin stapt, want dat betekend wel dat je dus je nummer aan onbekenden geeft :+

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:39

Genoeg drinken doe ik wel. Ik drink heel veel thee elke dag, voornamelijk groene thee of kruidenthee, zonder suiker. Vanochtend een klein rondje door het bos gelopen met schoonfamilie die daarna allemaal aan de warme chocolademelk met slagroom gingen. Ik heb een kop thee genomen, vind ik lekkerder en het scheelt een boel caloriën.

Ik ben ook niet zo van de groepsapps. Ik hou het liever bij dit topic.

Miesemuisje

Berichten: 3088
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:46

Ik pb je zo mijn nummer!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:57

annikeee19 schreef:
Ik doe mee, ik wil eigenlijk 10 kilo kwijt. Ik was voor kerst super goed bezig en was al 2/3 kilo kwijt maar helaas nu door kerst weer eraan... schaam me dan zo...


Dat zal toch niet 2/3 kg door kerst? Lijkt mij bijna onmogelijk eerlijk gezegd. Maargoed vanaf 1 jan, nieuwe kansen! Succes komt goed

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 19:43

Knap dat je gaat proberen af te vallen Eline, ik doe met je mee! :D

Ik ben zelf student Voeding & Dietetiek, maar ik wil toch enkele kilo's kwijt. Ik heb geen overgewicht maar ik zou toch iets strakker in mijn lijf willen zitten. Wat betreft eten weet ik dóndersgoed wat ik fout doe (vanwege mijn opleiding weet ik alle feiten :P ), maar ik vind het psychologische gedeelte moeilijk. Vaak kies ik toch vanuit gemakzucht voor iets ongezonders, of pak ik vanuit verveling of emotie ongezond eten. Dat mag wel iets veranderen :D

Dus, volgend jaar (ben eigenlijk nu al wel begonnen), minder gemakzucht en meer doorzettingsvermogen! En meer sporten. Het goede voorbeeld zetten :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 20:02

xTitanic schreef:
Nog meer mensen die ook meer water willen gaan drinken?? afgelopen zomer 2 maand in +30 graden gezeten en dus heel goed gehydrateerd, maar nu ik terug in België zit durf ik drinken al eens te vergeten..
In die twee maand heb ik niets van sport gedaan en ben ik toch slanker geworden dus heb wel het vermoeden dat het misschien daar ook aan kan liggen

alcohol hier met mate, woon bij oma en opa dus die hebben sowieso niet veel in huis :+


Ik drink alleen water of thee, maar dat is ook water :+
Thee wel met 1 zoetje overigens.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 20:22

Water zou ik ook meer moeten drinken.
Drink momenteel wel heel veel thee. :j
Groepsapp doe ik ook niet aan mee.
Heb er al zoveel, en vind het niet veel toegevoegde waarde hebben.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 20:57

TinkerTreas schreef:
Wat is jullie bedoeling met de groeps app? Dan kan ik er even over nadenken of ik dat wil ;)

Dit vraag ik mij ook af :)

Dreamy

Berichten: 24064
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:00

Voor mij kennis delen en dagelijkse struggles bespreken. Echt elkaar helpen en ondersteunen.
Ik wil daar tevens ook mijn voedings- en trainingsschema/plan delen zodat jullie wat inzicht hebben en er evt wat uit kunnen halen. Dit kan ik uiteraard ook via PB delen, als je niet in de groepsapp wilt.

Appgroep is inmiddels aangemaakt.

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:01

Dreamy schreef:
Voor mij kennis delen en dagelijkse struggles bespreken. Echt elkaar helpen en ondersteunen.
Ik wil daar tevens ook mijn voedings- en trainingsschema/plan delen zodat jullie wat inzicht hebben en er evt wat uit kunnen halen. Dit kan ik uiteraard ook via PB delen, als je niet in de groepsapp wilt.

Appgroep is inmiddels aangemaakt.

Ik heb net mijn nummer gePB't :D

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:14

Ik kom me hier ook maar melden. Afgelopen jaren een behoorlijk aantal kilo's aangekomen en zit mezelf daardoor behoorlijk in de weg... er moeten er 25 af...
Woensdag na de kerst ga ik me weer aanmelden bij de sportschool... ik let nu met de kerst ook wel op met wat ik eet, valt nog niet tegen...

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:25

Ik las hier volgens mij dat verschillende van jullie een loopband thuis hebben. Ik ben op zoek naar eentje, welk merk/type hebben jullie en wat zou je aanraden?

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:35

Daar ben ik ook benieuwd naar Imre.
Wil er ook graag 1 maar niet 1 van 1000 euro. Da's me te gek.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:28

Stipje was weg hier hmm , lees over een app maar weet niet of ik daar geschikt voor ben :)

Kwa drinken vind ik cola veel te zoet , drink voornamelijk groene limonade en als geld meezit spa rood net een smaakje (zo lekker) . Zoethout thee gaat er ook graag in

In mijn opvoeding is chips iets voor het weekend , Dat zit er nog steeds in . En ik ben verslaafd aan muntdrop momenteel ,maar dat weerstaan moet niet moeilijk zijn

Doel is 4 kilo per maand ,maar het liefst 100 kilo in augustus (-28 kilo) . Zou dan graag weer eens een ballonvaart maken :) ,net als paarden het moet eerlijk blijven :))


Sportschool is niks ,veel te druk etc . Wandelen ben ik altijd bang dat mijn darmen opeens in stand diarree gaan , vind het wel lekker maar alleen is ook zo alleen ook niet leuk of gezellig of motiverend .

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:35

Cayenne schreef:
Fijne vakantie Jnien!

Ik drink ook geen alcohol.


Thnx

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:36

Ik heb een tijd gewandeld met een groepje, maar helaas zijn deze dames de laatste maanden minder gemotiveerd en wordt er meer afgezegd dan gelopen. De afgelopen weken ging het met mijn gewrichten niet goed en stond ik even stil wat sporten betreft, maar kan dat gelijk merken in gewicht. Inmiddels hoop ik weer te starten met lopen. Ik was net begonnen met zwemmen, maar dit moest ik dus ook stil leggen. Wil dat de tweede week januari wel weer oppakken. Mijn paard ook, maar voorlopig zit volop rijden er helaas niet meer in. Alleen wandelen vind ik overigens helemaal geen probleem, maar kan me voorstellen dat je daar moeite mee hebt Rebecca. Sportschool is ook niets voor mij. Alcohol drink ik niet, water heb ik moeite mee, te gezond denk ik, haha, hou er niet van, maar drink veel crystal clear.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:38

Ook ik meld me. Ben ondertussen in 1.5 jaar tijd ruim 15 kg afgevallen. Moet voor bepaalde redenenen nog 10. En hoop dat dat dit jaar gaat lukken,helaas zie ik er momenteel tegenop omdat het nu niet zo gaat als ik wil. :(

Ben benieuwd naar reacties of tips van andere! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:40

Mede door mijn autisme ook ,sportschool word ik alleen al moe van alle prikkels ben ik bang. En schaam mij best wel voor mijn lichaam :o

Water is prima alleen mijn kraan heeft vies water :=

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:19

Rebecca schreef:
Mede door mijn autisme ook ,sportschool word ik alleen al moe van alle prikkels ben ik bang. En schaam mij best wel voor mijn lichaam :o

Water is prima alleen mijn kraan heeft vies water :=

Dat had ik eerst ook heel erg rebecca.
Maar ik ben toen in een hele fijne sportschool terecht gekomen.
Alleen nu helaas verhuisd dus kan ik er niet meer heen. -O-